Näppäin 'A' lähti irti

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
464
Arvon io-techiläiset!

Tietokoneiden kanssa olen touhunnut jo vuosikymmeniä, mutta nyt tuli ongelma eteen johon pitäisi saada täältä apua.

Kone on :
Dell Latitude E6410.

Näppäinhattu 'A' lähti irti. Tutkin hattua tarkemmin ja havaitsin murtuman hatussa ja siitä on irronnut pala. Se ei kestä kiinni vaan irtoaa uudelleen.
Kone on muuten käyttökelpoinen ja mulle riittävän tehokas. Mitä tässä tilanteessa nyt kannattaa tehdä? En tiedä mitään noista uusista näppäinhatuista ja niiden yhteensopivuuksista.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
464
kestäiskö se vanha hattu liimalla kiinni? Uusia näppiksiä ei enää löydy kaupoista pikaisella tutkimisella.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
439
:hmm: ei liimat ota / pysy / kestä kiini noissa liukkaissa muoveissa ... näppis irti ja mikrokirurgiaa ... muovin sulatus/hitsaus toimii ... ehkä myös nokare kuumaliima myös ... jos lähdet kokeilemaan, harjoittele jollain muulla matskulla ekaksi :tdown:
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
708
Ebayn puolella on yksittäisiä näppäimiä myynnissä, muista vain tarkistaa että listauksen kuvassa mekanismi on identtinen oman näppäimistön kanssa.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
464
Ei perhana. Ei mulla ole muovin sulatusvälineitä jolla voisin kokeilla korjata. Sitten tuo 'Err' käyttäjän linkin tuote on erilainen kuin mun koneessa.
Oiskohan sitten ulkoinen usb-näppis toimiva tuossa läppärissä?
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
464
Muuta Å -> A (jos et tarvi å:ta juuri milloinkaan...)
Juu, yritin irrottaa å kirjainta mutta en tiedä millä tapaa se irtoaa niin ettei mene rikki. Nostetaanko sitä vaan pystysuoraan ylöspäin vai miten se lähtee irti?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Älä helvetti nyt nostele enää niitä kirjaimia enää enempää irti :)

tarkoitin, että muuta käyttöjärjestelmän näppäinkarttaa niin että å näppäimestä tulee a.

Tämä onnistuu helposti esim sharpkeys ohjelmalla.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
478
Mitvit...?

Näppäinhatun vaihto vie aikaa ehkä 2 minuuttia, niin onko järkeä aiheuttaa itselle tahallista jatkuvaa haittaa karttaa sössimällä?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Juu sori oikeassa olet, katsoin nopeasti että itse näppäimen alustan kiinnitys oli rikki eikä itse näppäin.

toki uutta hattua vaan sitten paikalleen tässä tilanteessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 784
Täältä tilasin pari vuotta sitten näppäimen pojan läppäriin.
Voin suositella. Tulee koko setti, eli hattu ja se alempi kiinnitysosa.

Edit. näyttää puuttuvan juuri tuo sinun malli, löytyy E6400 ja E6420, tiedä sitten sopisko jompi kumpi kuitenkin?
 
Viimeksi muokattu:

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
464
Kiitoksia vastauksista. Kokeilen tilata kuitenkin käyttäjä 'Err' linkin mukaisen yksittäisen näppäimen. Rakenne on hyvin paljon samankaltainen kuin mun koneessa. Täysin varma en ole että sopiiko mutta testaan.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
näppäinhattu lähtee irti helposti, ohut veitsi hatun sivulta kiinnityksen ja hatun väliin ja naps. itse hakasia ei kannata irrotella ne katkeilee helposti ja vaatii tarkkaa näköä laittaa paikalleen.
Liimat ja lämpösulatukset unohda täysin jos sen teet saat vaihtaa koko näppiksen.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
464
Tämä homma on edennyt siihen pisteeseen, että posti toi joku aika sitten Baltian maasta uuden näppäinhatun A.
Alla on kuva 1 ja kuva 2.
En osaa asentaa uutta näppäinhattu&klipsiosaa paikoilleen. Tuossa tietokoneessa on siis se vanha klipsiosa kiinni.
Pitäisiköhän viedä korjaamolle?
Tarkemmin sanottuna en tiedä kuinka irroitetaan tuo klipsiosa vanhasta koneesta ja kuinka uusi kiinni.

EDIT: Vanha klipsiosa lähti irti.



 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 546
Viestejä
4 246 762
Jäsenet
71 364
Uusin jäsen
Luvia

Hinta.fi

Ylös Bottom