Näppäimistöt ilman numpadia

hookoo

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
155
Löytyisikö suosituksia hyvästä näppäimistöstä ilman numpadia? Tulisi toimistokäyttöön eli kirjoittamiseen ja ohjelmointiin. Ei saisi pitää hirveää meteliä avokonttorissa. Käyttöjärjesetelmänä Win7 ja kohtapuoliin 10.

Tällä hetkellä olen käyttänyt langallista Apple Keyboardia ja olen tähän suhteellisen tyytyväinen. Alkaa vain aika jo jättämään laitteesta mekaanisesti. Ilmeisesti myös uusi langaton malli toimisi Windowsissa mutta oikea Windows-näppäimistö olisi tietysti parempi, kun tässä on muutamia nappeja mitkä ei mene ihan yksi yhteen PC-maailman kanssa. Lisäksi tuntuma saisi olla hieman olla aavistuksen parempi. Näppäimistön painallukset on liikkeeltään aika lyhyitä mutta toisaalta perus lenovon näppiksessä painalluksen pituus tuntuu pitkältä omaan makuun.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Vissiin tämä Microsoftin Sculpt Ergonomic on ihan pidetty, itsellä ei kokemusta. Mukana taitaa tulla tosin tuo hiirikin, mutta eihän sitä pakko ole käyttää:

Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop, 94€ | Hinta.fi

Itse meinasin siirtyä pois mekaanisesta näppiksestä, langattomana läppärityylisee. Varmaankin tilalle tulee Lenovon bt-näppäimistö, mikä on kovasti omaan mieleen läppärissä. Näissä toki on ctrl ja fn "väärinpäin", itseä ei haittaa. Tämä tosin ei taida aloittajalle sopia, jos tuntui Lenovon liikerata liian pitkältä.


Lenovo 0B47185, 90€ | Hinta.fi
 

hookoo

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
155
Kiitos näistä. Varsinkin tuo Ergotight vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jotenkin aina ovat nuo "oikeat" ergonomianäppikset kammoksuttaneet, kun poikkeaa aikapaljon normaaleilta paikoilta näppäimet. Toki tottumuskysymys.

Nyt kun on töissä kirjoitellut perus lenovon näppiksellä ja kotona on tämä Applen mininäppis niin pitää sanoa, että on aika surkea näppäintuntuma tässä Applessa. Tosiaankin kaikkeen näköjään tottuu :)
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Mulla on kotona tuo Corsair K65 taitaa saada eri kytkimillä joten pitäis saada oman makuinen jos tuo muuten miellyttää. Itse oon tykänny.
 

hookoo

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
155
Pitäisi olla sellainen minkä kehtaa laittaa toimistolla pöydälle :D
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Kyllä minä kehtaisin, mutta joku tietävämpi työkaveri vois kyllä kommentoida.:cigar2:
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
50
Mitä näppäimistöä tällä hetkellä suosittelisitte kirjoittamiseen? Saisi olla myös langaton ja alle 100€. Koneessa on ubuntu ja mahdollisesti myös käyttäisin apple tv:tä jos siinä olisi logitech tyylinen valitsin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 809
Viestejä
4 192 654
Jäsenet
70 791
Uusin jäsen
NuuttiS

Hinta.fi

Ylös Bottom