• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Näppäimistöä etsimässä

Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
14
Vanha Logitech Illuminated Keyboard hajosi jo parisen vuotta sitten, ostin tilalle Razer Deathstalker Chroman, mutta nyt on mennyt hermot siihen, että taustavalaistus ei toimi ilman Razerin asennettua ohjelmistoa. Ostin tuon tilalle viikko sitten Verkkokauppa.comista niiden halpis LVLUP Strength +1 näppiksen, mutta todennäköisesti sekin tulee olemaan vain väliaikainen ratkaisu kun on vähän hutera ja näppäinten tuntuma ei ole ihan sitä mitä toivoisin.

Uuden näppiksen hankinta lienee hiiren hankinnan ohella yksi hankalimpia asioita. Malleja on niin monta erilaista ja aika harvoja pääsee etukäteen edes kokeilemaan ennen ostosta.

Onkohan missään sellaista palvelua missä voisi suhteellisen helposti vertailla eri näppäimistöjä ja hiiriä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
Joko uusi näppis on ostettu ja mihin päädyit/oletko tyytyväinen? Itsellä kanssa Logitechin Illuminated-näppis alkaa hieman välillä bugailla ja pitäisi uutta katsella. Ei vaan tunnu löytyvän sopivaa korvaajaa tuolle. Korkeahattuiset tai muut mekaaniset näppikset ei oikein napostele, kun on tällaiseen lituskaan tottunut. Applen MB110 on tällä hetkellä ainoa, jota voisi harkita.

edit: Applen näppishän sitä tuli hommattua. Koitin Gigantissa noita "mekaanisia" näppiksiäkin, mutta edelleenkään 80-luvun konttoritunnelma ja naksuilu ei houkuttanut. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
14
Edelleen tuolla LVLUP näppiksellä mennään, mutta ehkä päädyn kans tuohon Applen näppikseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
147
Itse tilasin just eilen speedlinkin ultorin. Saa nähä minkälainen upgrade tuo on kun nykyinen on tosiaan just tuo LVLUP (mikä kyllä ollut ihan hyvä hintaisekseen).
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
En viitsi tehdä uutta topicia, joten laitan tähän. Itsellä vähän samaa ongelmaa. Etsin näppistä, mutta kaikki tuntuu huonoilta vaihtoehdoilta. Kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan, mutta tässä hieman pohjatietoa:

PC käyttelyni alkuajoilla käytin keytronic yms tyylisiä, mutta pian vaihdoin semi flätteihin, joita olen käyttänyt ever since. Pelailen, mutta en vaadi hirveästi peliominaisuuksia, mutta perusnapit pitää pystyä painamaan yhtäaikaa. Nykyään monissa perusnäppäimissä ei toimi edes shift w ja space yhtäaikaa.

Yritin mekaanista. Logitech G610 tai joku. Totuttelin viikon, myin pois. En pidä cherryjen melusta (anteeksi nyt vain), ja ennenkaikkea näppiksen korkea profiili ei vain enää iskostu muhun. Itse näppäintuntuma oli kyllä erittäin hyvä. En kirjoita älyttömästi, enkä tarvitse älyttömän nopeaa näppistä, tärkeintä on mukavuus.

Ostin K280e logitechin perus chicletin. Kelpuuttaisin tämän, mutta kaksi asiaa ottaa pattiin, lievempänä rannetuki loppuu "kesken" jonka loppu on ihmeen terävä, ei iso issue, tottuisi äkkiä, muttakun spacebar on todella klonksahteleva ja jotenkin oudon kulmikas, en tykkää yhtään, kaikki muut napit on hyviä.

Eli jos joku keksii mulle näppiksen joka:

A) soveltuu perus fps-pelaamiseen
B) mahd. Standardi nordic layout, ei makroja, mutta jonkun tason vola/mute kontrolli pitää olla
C) suht flätti rannetuella
D) mielellään järkevän hiljainen
E) yleisesti ottaen mukava, esim teräväreunaisiin nappeihin vaikea tottua kun on kerran tottunut kaareviin
F) en arvosta pätkääkään ledejä

Eli kohtuullisen autistista etsintää, Razerin deathstalkeria ei kannata ehdottaa koska se on tiedossa, mutta skippasin sen.

Itseasiassa mielessä on yksi mekaaninen: cherry mx 3.0... yllättävän järkevän oloinen mekaaniseksi, profiili vaikuttaa hyvältä, pelkkä rannetuki maksaa erikseen enemmän kyllä kuin tuo k280e :D Ei huvita ostaa kokeilematta.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
14
En ole vieläkään ostanut uutta näppistä, mutta olen käynyt kokeilemassa muutaman näppäimistön sormituntumaa ja esimerkiksi Logitech G610 ei tuntunut itsellekään sopivalta, mutta G810 ainakin pikaisen kokeilun perusteella voisi olla lähellä sitä mitä haen jos hyvää flattinäppistä ei löydy. Hinta on jo hieman suolainen, mutta hyvää näppistä ei kovin usein tarvikaan vaihtaa.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
14
Ainiin ja mulla on töissä tuollainen k280e, se rannetuki kyllä hieman häiritsee, mutta olen tuohon jo tottunut ja voisihan tuohon lisäksi pienen lisärannetuen hankkia. Kotiin en tuota kyllä kuitenkaan ostaisi. Logitech Illuminated näppiksessä oli myös tuo ongelma, ettei kovin montaa nappia voi painaa yhtäaikaa kun se ei niitä painalluksia ota, mutta se perus led-taustavalo oli ihan jees ja sen sai halutessaan myös pois päältä.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Ainiin ja mulla on töissä tuollainen k280e, se rannetuki kyllä hieman häiritsee, mutta olen tuohon jo tottunut ja voisihan tuohon lisäksi pienen lisärannetuen hankkia. Kotiin en tuota kyllä kuitenkaan ostaisi. Logitech Illuminated näppiksessä oli myös tuo ongelma, ettei kovin montaa nappia voi painaa yhtäaikaa kun se ei niitä painalluksia ota, mutta se perus led-taustavalo oli ihan jees ja sen sai halutessaan myös pois päältä.
Olen arponut onko mun k280e:ssä joku vika, testasin k290 jonka space oli huomattavasti parempi. Oma k280e space tuntuu tietyllä tavalla painaessa ensin vähän jäykältä ja sitten KLONKS, joskus taas kun painaa sopivasti niin space on hiljainen ja ei tunnu ylimääräistä vastusta. Huonoin spacebar mitä olen käyttänyt ja tosiaan k290 oli 10x parempi välilyönniltään...

Illuminatedin olisin ostanut jo vuosi sitten jos sillä voisi pelata... mutta nyt harkitsen k800:aa, vaikka onkin langaton.. koska sillä voi ilmeisesti pelata, ja nykyään noi langattomat ei ainakaan omassa pelikäytössä lagita yhtään että huomaisi toisin kuin ennen..
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2
Löytyykö nykypäivänä pelinäppiksiä mis ois vasemmassa laidassa vähintään 12 macronappia? Nykynen Logitech G110 alkaa olla jo pikkuhiljaa eläkeiässä, mut mitä katellu näppiksiä niin ei niis oo ku max6 nappia tos sivulla. Ei jaksas uusia bindejä lähtee vääntämään saati opettelemaan jos sama nappiasettelu onnistus jossain muussakin näppismallissa mitä vielä saiskin jostain. Näitä G110 ei taida saaha ku jostain käytettynä, valmistus liene lopetettu jo aikoja sitte.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
435
Logitech G413 mekaaninen pelinäppäimistö, Romer-G -kytkimet, Nordic, hopea/musta - 99,90€

Suosittelen tätä. Ei mitään turhia RGB -ledejä sekä simppeli ja tyylikäs ulkoasu. Hintakin on tosi kilpailukykyinen. Näppäimistön alusta on alumiinia joten näppäimistö ei väänny. Kytkimet ovat Romer G:t jotka omaan makuun tuntuvat nopeilta ja suht pehmeiltä. En osaa oikein verrata mihinkään, kun olen vain Cherry MX Browneja kokeillut aikasemmin ja en millään tottunut niihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Lainataan vähän ketjua.

Eli hakusessa olis langaton näppis, jolla olisi tarkoitus läppäriä käyttää telkun kautta ja sohvalla makoillen. Käyttö olis eniten varmaan koodailua sun muuta kevyttä näpertelyä.
Onko kenelläkään mitään suosituksia?

Tullut vähän tota Logitechin K830:stä katseltua ja mutta hieman epäilyttää soveltuuko se omaan käyttöön kun käyttö on aika paljolti naputtelua ja toi on ilmeisesti aika pieni.
Tossa tosin olis toi touch padi samassa eli ei tartteis erillistä hiirtä hommata.

Logitech K830, 84€ | Hinta.fi
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Hakusessa olisi uusi pelinäppäimistö seuraavin kriteerein:
  • Ei liian äänekäs
  • Hienot valaistus-efektit
  • USB-läpivienti
Sillä ei ole väliä onko mekaaninen, mutta kovaäänistä naksutusta en halua kuunnella. Hinnalla ei väliä, mutta laatua pitää olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Hakusessa olisi uusi pelinäppäimistö seuraavin kriteerein:
  • Ei liian äänekäs
  • Hienot valaistus-efektit
  • USB-läpivienti
Sillä ei ole väliä onko mekaaninen, mutta kovaäänistä naksutusta en halua kuunnella. Hinnalla ei väliä, mutta laatua pitää olla.
G413
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Pitäisi ostaa uusi näppäimistö nykyisen Qpad MK-85 tilalle. Kriteerit:

- Musta näppäimistö ja näppäimet
- Valkoinen tai vaalea taustavalaistus. RGB menee paremman puutteessa.
- Mieluiten Nordic, mutta jos ei mahdollista niin blank näppäimistö voisi olla hieno ei kuitenkaan vääriä merkkejä.
- Täysikokoinen enter
- Pienempi kuin nykyinen näppäimistöni. Numpadia ei tarvitse löytyä. Ostan erillisen sellaisen. F1-12 haluan löytyvän pelejä varten samoin kuin Delete näppäimen ja nuolien joten TKL olisi paras
- Matala
- Näppäimistö tulee pelikäyttöön joten pitää tukea yli 2 näppäimen pohjaan painamista samaan aikaan.

Alkoi kiinnostamaan siirtyminen mekaanisesta siirtyminen takaisin mataliin näppäimistöihin mutta erittäin vaikeaa tuntuu olevan löytää sopivaa vaikken mitään erikoista vaadi. Tarvittaessa muusta voin tinkiä paitsi leveydestä. Nykyiseen osuu hiiri monesti kylkeen.

EDIT: Apple Magic Keyboard on tälllä hetkellä lähimpänä sitä mitä haen. Tinkimään joutuisi väristä ja taustavalosta mutta ainakaan ei olisi numpadia ja tukee 6 näppäimen painamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
948
Kellään kokemuksia Corsair K55:stä? Ei mekaaninen naksuttelija, mutta taustavalo, USB läpivienti ja irroitettava rannetuki löytyy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 402
Nyt muuten käyttelen sitä sikahalpaa verkkiksen Mech 2017:stä, tosin sehän jo myytiin kai loppuun. Kyllä tällä kirjoittaa, pelannut en ole vielä ja voi toki olla että palaan G710+ käyttöön, mutta tämä sitten kaappiin varalle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 357
Viestejä
4 195 672
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom