Näppäimistö rikki - Lenovo Ideapad 330S 15,6"

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
Lenovosta on pimennyt yksi sarake näppäimiä (9-O-L-"./:) pimennyt.

Onko tuo tunnettu tyyppivika? Saako scandi näppistä jostain varaosana järkevään hintaa vai onnistuisko peräti korjaus diy meinigillä?
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
eipä se sen kummemmin tyyppivika ole, nuita menee osittain pimeäksi ihan mistä merkistä vain, korjaaminen tuskin onnistuu, muutaman olen joskus saanut jotenki toimimaan kun irrottanut näppiksen ja pessy vesihanan alla paineella, sitte useanpäivän kuivaus lämpöpatterin päällä. ebay saksasta uus näppis vaihtaa vain Z ja Y napinhatut keskenään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 952
Jos konetta ei paljon kuljetella, on nopea korjaus liittää siihen erillinen ulkoinen USB-näppis.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
511
Pikagoogletuksella en löytänyt skandinäppistä varaosana, mutta kun laittaa Googleen hakusanoiksi lenovo varaosa, niin löytyy liuta suomalaisia firmoja, joista voisi kysellä kyseisen näppiksen saatavuutta ja hintoja. Uskoisin että jostain löytyy. Uuden tilaaminen suoraan valmistajalta voi olla suht tyyris vaihtoehto, joten itse haeskelisin käytettyä hyväkuntoista purkuosaa. Myös netin myyntipalstoilta voi löytyä. Semmoinen mielikuva minulla on, että varsinkin kalliimman pään mallit on tehty huollettaviksi ja korjattaviksi ja varaosia on hyvin saatavilla. Netistä varmaan löytyy myös Lenovon omat ohjeet purkamiseen ja osien vaihtamiseen. Mitä tulee DIY-korjaamiseen niin se saattaa olla mahdollista. Luultavasti siellä vaan ei jostain syystä pääse sähköinen signaali kulkemaan jostain kohdasta ja jos sen onnistuu paikallistamaan niin sille ehkä voi yrittää tehdä jotain. Vian paikallistamista voi kokeilla paljain silmin tai ehkä yleismittarilla. Se on sitten itsestä kiinni että rupeaako korjaamaan itse ja ottaa samalla riskin että rikkoo näppäimistöä vielä enemmän, vai pitääkö näppäimistöä rikkonaisena romuna, jonka korjausyrityksessä ei voi hävitä mitään. Korjauksen onnistumiseen vaikuttaa tietty vian laatu. Jos näppäimistölle on kaatunut nestettä ja korroosio on päässyt tekemään tuhojaan, niin korjaus ei todennäköisesti onnistu.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
eipä se sen kummemmin tyyppivika ole, nuita menee osittain pimeäksi ihan mistä merkistä vain, korjaaminen tuskin onnistuu, muutaman olen joskus saanut jotenki toimimaan kun irrottanut näppiksen ja pessy vesihanan alla paineella, sitte useanpäivän kuivaus lämpöpatterin päällä. ebay saksasta uus näppis vaihtaa vain Z ja Y napinhatut keskenään.
Hyvä vinkki tuo. Laitan uuden tilluuseen saksasta.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
sulla on siis tuo pitemmän mallin näppäimistö 15" näytöllä, eli numeronäppäimet mukana, muista kun tilaat että tulee oikea. on tuollakin kyllä hintaa mutta uus kuitenkin, UK näppäimistöjä saa puolet halvemmalla mutta puuttuu Ö,Ä ja muita merkkejä., aika tympiä vaihtaa tuo muoviniitattu näppis, joutuu geelipikaliimalla niittikohdat laittamaan.

 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
sulla on siis tuo pitemmän mallin näppäimistö 15" näytöllä, eli numeronäppäimet mukana, muista kun tilaat että tulee oikea. on tuollakin kyllä hintaa mutta uus kuitenkin, UK näppäimistöjä saa puolet halvemmalla mutta puuttuu Ö,Ä ja muita merkkejä., aika tympiä vaihtaa tuo muoviniitattu näppis, joutuu geelipikaliimalla niittikohdat laittamaan.

Jep tuommonen tuli tilattua. Kone on ok kunnossa niin kannattaa tuo korjata.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 674
Viestejä
4 256 328
Jäsenet
71 359
Uusin jäsen
-manners-

Hinta.fi

Ylös Bottom