Naarmu raudassa

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
672
Harmittaako sinua uuden raudan ostajana, jos raudan pintaan aiheutuu ensiasennettaessa kulumia, naarmuja, tai hankaumia?

Miten vältät hankaumien, naarmujen, taikka kulumien muodostumisen esimerkiksi silloin kun suorittimen jäähdytin on paikoilleenpainettava klipsillä ja vastenpaine yleensä painautuu jäähdyttimen reunan leveydeltä suorittimen uutta kopiaa pintaa vasten?

Kuinka paljon se harmittaa? Onko asennuksesta johtuva hankauma syy pettymiselle ja ko. komponentin toissijaisuuteen syssämiselle?

Pikkutarkkoja on monenmoisia, joten otatteko valokuvia uusista raudoistanne silloin kun se on uusi, jotta voitte sitten myöhemmin imeskellä uutuudenhuumaa kuvista muistellessanne kuinka virheetön se voikaan olla.

Tuottaako naarmuton rauta enemmän mielihyvää, kuin se, jota on rehellisesti jo käytetty, josta jäi hyvät kulumat ja hankaumat kertomaan jälkipolville kuinka hommat silloin etenivät?

Minua hieman haittaa ihan pienetkin naarmut ja yleensä olen aiheuttanut ne itse, vaikka kyllä ne toimii ilman atomijännitekonstruktiivista pintaa tutkiskelevaa tarkennustakin aika kivasti.

Itse en jäähdytinvalinnasta johtuen ole saanut hankaumia ja kulumia poistettua, mutta hienostuneen asennustaitokehityksen vuoksi olen minimoinut kulumien kehkeytymiset lämmönjohtotahnan sopivanlaisella levityksellä, sekä melko huolettomalla, mutta tarkalla klipsin paikoilleenpainamisella. Likaista komponenttia en laita paikoilleen ja pinnit on oltava suorat asennettaessa. Puhdas, ehjänlainen, mutta hankausjälkinen prossu on siis tosi hyvä, mutta eilen kohtasin sisimmästäni synkän persoonan joka vetäsi koneesta irti KERRAN asennetun prossun siksi, että paikoilleenpainettaessa ja jäähdyttimen asentoa hieman korjatessa tuntui kanduun 'hankaus'. Penseillen koko loppuilta pitkälle yöhön asti ja lopulta iskin koneeseen kiinni 'black screeniä' näyttävän AMD FX -suorittimen. Siellä se on nyt pyörinyt tyhjää, kun kone ei sitä jostain syystä käyntiin aja, kuten tavallista. Ja kyllä pieni hankausjälki, sekä jäähdyttimen leveydeltä hankausjälkeä prossun aiemmin täydelliseltä pinnalta toki löytyi.

En kestä. Ei tämä täydellisyydenhakuisuus lopu koskaan. Pitäiskö tosiaan alkaa pettyä enemmänkin?

Kertokaa ny naarmuistanne liioittelematta, niin saadaan joku järki tähän perjantaifiilikseenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 717
Jäsenet
70 983
Uusin jäsen
Kananugetti

Hinta.fi

Ylös Bottom