Myyristä/kontiaisista eroon?

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
En tiedä kumpi kaveri on kyseessä, mutta onko teillä kuvia millaisia kekoja nämä tekee.
Netissä kyllä sanotaan että myyrän tekemä keko on isompi, muttakun ensimmäistä kertaa näen edes kekoja, niin en tiedä mikä on iso ja mikä on pieni keko.

Kontiainenhan on rauhoitettu ja se on kiva kaveri.

Mutta siis netistä luin ja törmäsin artikkeliin että vesiansan teko olisi hyvä keino. Mutta en löytänyt sitten lisätietoa, että mikä on vesiansa?

Ajattelin että onko ideaa kaivaa pihan reunoilla puoli metriä syvä kuoppa ja upottaa sinne pienisilmäistä verkkoaitaa, vai sukeltaako nämä eläimet syvemmälläkin, että onko tuo puoli metriä liian vähän?
Mietin että aika iso työ olisi verkkoaitaa kaivaa maan alle silleen vaakatasoon puolenmetrin syvyyteen myös, silloinhan ne ei pääsisi pukkaamaan niitä kekoja maan läpi. Toki tämä piha on jotain 20-30 neliötä.
 
Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 949
Laita kuva keosta, niin katsotaan.


Porukoilla oli myyrä ja ei itse kehdanneet tuota listiä, mutta yksi pihalla vieraileva kissa hoiti sitten asian puolesta.
Oli kyllä piha täys reikiä....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 943
Pariin reikään lorauttaa desin pari väkevää ammoniakkia ni ei näy myyriä sen jälkeen.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Noi myyränkarkottimet pitää niin ärsyttävää surinaa, että ite en jaksais kuunnella hetkeäkään. En tiedä onko ne edes tehokkaita.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 674
Meillä aina talvella metsämyyrät tekevät kasoja ja käytäviä (aika pinnassa meneviä) ympäri puutarhaa, mutta kevään tullen painuvat ilmeisesti takaisin metsään kun uusia ei lumien sulettua enää tule.

Pitäisi tosiaan ensin tietää mistä epelistä on kyse. Vaihtoehdot ovat varmaan kontiainen, metsämyyrä tai vesimyyrä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
518
Vehje nimeltä "mulukkuväkkärä". Mummo joskus kasarilla vuoli sellaisen itse myyrien karkottamiseksi. Jonkun kolmimetrisen puisen salon nokkaan propeli, joka pyörii tuulessa kääntyen tuulen suuntaan tuuliviirin tapaan ja akselissa epäkesko, joka koputtelee puupalikoita toisiaan vasten. Epäsäännöllinen napsuttelu tuulen oikukkuuden vuoksi ei miellytä myyrän aisteja ja ne muuttavat.

Edit: tuo oli todella laitteen nimi. Ei varmaan ilman sitä olisi koko vempain jäänyt mieleen.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
868
^ Tuosta kun sais tarkemmat ohjeet niin vois kaverille tekasta jolla noita multakasoja ilmestyy kiusaksi saakka pihaan. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Tämäpäs tuli sopivasti. Tänään kun käppäilin tiluksillani ja harmittelin yhtä betonilaattaa, niin siinähän oli kolo vieressä. Seuraavaksi huomasin myyrän keon. Enkä edes muista kosva viimeksi nähnyt moista, ja niitä on ollut ennekin.
Naapurien kissit voisi käydä täällä vähän useammin.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Nuolla P1 myyränkarkoittimilla maaseudulla ainakin hetkellisesti saatiin pysymään loitollo, lisäksi ollut nuota lidlin täriseviä / piippaavia aurinkokennollisia.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
531
hommatkaa kissa.


:smoke:
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
531
Mitäs hyötyä siitä on? Niitä ei kuitenkaan saa pitää vapaana.
jospa ei nyt lähdetä tälle linjalle.
jos mulla on pelkkää mettää ympärillä, miksi en laskisi. ei ne pitkälle mene kuitenkaan ja hiiret ja myyrät kokee exodus.
ehkä trollaat ja haluut provosoida mut ei mee mulle läpi. mä teen metässä mitä vittua huvittaa. kiits moi. :smoke:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Osaako kissat kaivaa maata jos ne laittaa isoon häkkiin jossa ei ole pohjalevyä?
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 293
Osaako kissat kaivaa maata jos ne laittaa isoon häkkiin jossa ei ole pohjalevyä?
Ei kissat (paitsi, jos tarpeilla käyvät, niin saattavat vähän sutaista) kaiva maata ja kotikissa on liian laiska edes yrittääkseen. :) Riippuu tietty myös millainen maa on.
Mutta ne tykkää väijyä ja joskus onnistaa.
Aitaa koko alueen ja laitaa kissan sinne, tosin kissat on hyviä kiipeilijöitä.. :hmm:
Jossain maalla antaisin kissan olla vapaana, ei kotikissa kauaksi mene.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Ei kissat (paitsi, jos tarpeilla käyvät, niin saattavat vähän sutaista) kaiva maata ja kotikissa on liian laiska edes yrittääkseen. :) Mutta ne tykkää väijyä ja joskus onnistaa.
Aitaa koko alueen ja laitaa kissan sinne, tosin kissat on hyviä kiipeilijöitä.. :hmm:
ikkunasta putki ulos jota pitkin kissa pääsee ulos pikkuseen ulkokoppihäkkiin. voihan ulkona olla useampiki pikkunen häkki yhdistettynä putkella.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 655
Mitäs hyötyä siitä on? Niitä ei kuitenkaan saa pitää vapaana.
Mummolan maatilalla oli aina vapaana maatiaiskissoja, pitivät hiiret aisoissa. Lähin naapuri oli 2km päässä, seuraava 10km päässä ja lähimpään kaupunkiin oli matkaa 60km, eli en kyllä mitenkään osaa kritisoida mummon valintaa pitää kissoja ulkona. Pitivät tosiaan hiiret poissa vilja- ja perunavarastoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 225
Kun olin lapsi niin isä puski kaasupullosta kaasua myyränkoloon ja tulta perään.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Olen myös kuullut että auton talla on painettu pohjaan vaihde vapaalla ja pakoputkesta laitettu putkenpätkä joka menee myyrän koloon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Olen myös kuullut että auton talla on painettu pohjaan vaihde vapaalla ja pakoputkesta laitettu putkenpätkä joka menee myyrän koloon.
Ihan tyhjäkäynnillä iskä hoiteli myyriä, en kyllä muista toimiko systeemi kovin hyvin mitä myyriin tulee.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 139
Viestejä
4 213 126
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom