Mutant Year Zero: Road to Eden

Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
76
Tehdään aloitus tästä ainakin itselleni mielenkiintoisesta pelistä.

Julkaisupäivä: 4. joulukuuta 2018
Alustat: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Eli peli siis yhdistelee X-com tyylistä vuoropohjaista taistelua ja reaaliaikaista liikkumista taisteluiden ulkopuolella. Itselleni uppoaa nykyään oikein hyvin tällaiset rauhallisemmat vuoropohjaiset pelit, joten todennäköisesti tämä testattavaksi menee. Hinta julkaisussa 35e paikkeilla.

Traileri


Gameplay
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Tämä tuli tänään pelattavaksi ennakkoon ostaneille. Lyhyen testin perusteella pitää kehua peliä. Varmasti hintansa arvoinen.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
76
Itse oli tarkoitus tämä eilen ostaa, mutta sen verran kiirettä ollut. Täytyy katsoa, jos viikonloppuna kerkeää.
Mitä gameplay videoita katsonut, niin tuo hahmojen kehitys vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Hirveän paljon en silti ole viitsinyt spoilata itseäni. Tässä ilmeisesti myös vaikeusaste, jossa kuolema on pysyvä. Jännä nähdä kuinka se toimii tässä, koska hahmot ovat kuitenkin paljon yksilöllisempiä, kuin esimerkiksi x-comissa.

Olisiko kukaan tätä kerennyt pelailemaan ja minkälaisia tuntemuksia herättänyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Itse oli tarkoitus tämä eilen ostaa, mutta sen verran kiirettä ollut. Täytyy katsoa, jos viikonloppuna kerkeää.
Mitä gameplay videoita katsonut, niin tuo hahmojen kehitys vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Hirveän paljon en silti ole viitsinyt spoilata itseäni. Tässä ilmeisesti myös vaikeusaste, jossa kuolema on pysyvä. Jännä nähdä kuinka se toimii tässä, koska hahmot ovat kuitenkin paljon yksilöllisempiä, kuin esimerkiksi x-comissa.

Olisiko kukaan tätä kerennyt pelailemaan ja minkälaisia tuntemuksia herättänyt?
Nyt reilu 10h takana ja peli tuntuu kokoajan paremmalta. Joutuu kyllä ihan alun tappeluita lukuunottamatta taktikoimaan kunnolla että selviää kuolematta. Tosiaan aluksi laitoin sen pysyvän kuoleman vahingossa päälle niin piti aloitella peli kokonaan alusta. Oli ainakin ekaksi pelikerraksi aivan liian vaikea.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Bugeja tullu vastaan?

Permadeath = game over? Vai miten toi toimii ku eiks täs oo ihan vakiohahmot?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Pakko oli hommata vaikka koskaan en ole pelannut X-com:ia tai muuta vuoropohjaista peliä ja mitä alkua raapasin niin tykkään tunnelmasta ja pelattavuudesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
433
Hyvän oloinen peli kyllä. Kuuluu Xboxilla game passiin niin tuli instattua ja pari tuntia meni ihan siivillä testatessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
On kyllä loistava peli, mukavasti haastetta vaikeimmalla vaikeus tasolla. Xboxille tuli asennettua ja toimii nätisti pädin kanssa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
22
Loistava peli tosiaan. Erinomaisella huumorilla. Ruotsalaisten tekemä ja sijoittuu Ruotsiin, joten maailmassa on väännöksiä tutuista ruotsalaisista firmoista. :)

Tuli pelattua läpi keskimmäisellä vaikeustasolla ilman vakaviin bugeihin törmäämistä. Kerran jäi sorsa maastoon kiinni, mutta lataamalla siitä selvisi. Viimeisin päivitys lupasi vähentää maastoon jumiutumisia, joten tuokin voi olla jo korjattu. Steamin mukaan 19 tuntia meni, mutta muutaman tunnin taisi olla vaan taustalla auki kun laittoi keittiössä ruokaa ym. Voisi koittaa vaikeinta tasoa. Uskaltaisikohan siihen laittaa myös iron mutantin päälle...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Loistava peli tosiaan. Erinomaisella huumorilla. Ruotsalaisten tekemä ja sijoittuu Ruotsiin, joten maailmassa on väännöksiä tutuista ruotsalaisista firmoista. :)

Tuli pelattua läpi keskimmäisellä vaikeustasolla ilman vakaviin bugeihin törmäämistä. Kerran jäi sorsa maastoon kiinni, mutta lataamalla siitä selvisi. Viimeisin päivitys lupasi vähentää maastoon jumiutumisia, joten tuokin voi olla jo korjattu. Steamin mukaan 19 tuntia meni, mutta muutaman tunnin taisi olla vaan taustalla auki kun laittoi keittiössä ruokaa ym. Voisi koittaa vaikeinta tasoa. Uskaltaisikohan siihen laittaa myös iron mutantin päälle...
No mä katoinkin että Saab 900 näkyy paljon kylillä että ruotsissako ollaan?
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Game passista latasin tän ja on kyllä hyvä peli. Vaikka XCOMeja olen lätkinyt ahkerasti niin silti tämä on paikoin erittäin hankala jopa helpoimmalla asteella.

Tällä hetkellä olen melkoisissa vaikeuksissa kun pitäisi tossa Spear of Heavenissa pelastaa yks hahmo. En alkuun tajunnut noiden hiljaisten aseiden arvoa eikä mulla ole niitä enää kuin kaksi. Ei meinaa saada niitettyä porukkaa tosta kirkon ympäriltä. Jos käyvät porukalla päälle niin olen liemessä :p

Oisko neuvoja?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Tässä järjestyksessä:

Päivitä hiljaisia aseita pelkästään.
Hommaa kolmas hiljainen ase.
Osta possulle se skilli jolla saa stunnattua vihollisen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Hetkinen, mites helvetissä sä oot noin pitkälle päässy kahella hiljennetyllä aseella? Mä en varmaan ois päässy edes kolmella ilman helpointa tasoa ja possun stunnia.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Hetkinen, mites helvetissä sä oot noin pitkälle päässy kahella hiljennetyllä aseella? Mä en varmaan ois päässy edes kolmella ilman helpointa tasoa ja possun stunnia.
Possun stun on kyllä kovassa käytössä ollut. Kyllä nuo rähinät tähän asti ovat menneet ryskäten läpi. Toki pitäny ottaa talletuksesta jos kovin on mennyt perseelleen kun en iron mutantilla pelaa.

Tuossa kyseisessä kohdassa haastaa tuo Tankin pudottaminen stealthina. Ei pure possun stun niihin vaikka kuinka saparo ojossa röhkäisee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Emmä saa tankkeja edes kolmella maximiin päivitetyllä hiljennetyllä aseella.

Tossa kohti meikä voitti niin et tapoin sen veljen ensin ja sit loput.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Ois nyt ps storessa alessa 27e. Suositteletteko? Tässä on kyl muitakin pelejä kesken. Oiskohan tämä vielä halvemmalla kesällä, en oikeen osaa ennustaa ps4 pelien hintakehitystä?

Näistä uusista xcomeista olen pitänyt vaikka en ole niissä hyvä. Eka jäi normilla kesken kun meni vain liian vaikeaksi ja turhaannuin. Kakkosen sain normaalilla rämmittyä läpi toisella yrityksellä ja vähän googlesta opiskelemalla. En usko että voin pelata mitään peliä easyllä, niin selviäisinköhän tästä normaalilla? :D

Ylempänä tuli ainakin vinkkiä hiljaisista aseista. Stealth elementti onkin jotain mitä kaipasin enemmän xcomiin, joten se kuulostaa hyvältä.

Hahmot myös vaikuttaa hauskoilta, onko tarina ok?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
76
Ois nyt ps storessa alessa 27e. Suositteletteko? Tässä on kyl muitakin pelejä kesken. Oiskohan tämä vielä halvemmalla kesällä, en oikeen osaa ennustaa ps4 pelien hintakehitystä?

Näistä uusista xcomeista olen pitänyt vaikka en ole niissä hyvä. Eka jäi normilla kesken kun meni vain liian vaikeaksi ja turhaannuin. Kakkosen sain normaalilla rämmittyä läpi toisella yrityksellä ja vähän googlesta opiskelemalla. En usko että voin pelata mitään peliä easyllä, niin selviäisinköhän tästä normaalilla? :D

Ylempänä tuli ainakin vinkkiä hiljaisista aseista. Stealth elementti onkin jotain mitä kaipasin enemmän xcomiin, joten se kuulostaa hyvältä.

Hahmot myös vaikuttaa hauskoilta, onko tarina ok?
Eilen juuri pääsin itse pelin läpi. Mielestäni tuohon hintaan ihan ok ostos, enempää en välttämättä maksaisi.

Varsinkin alku maistui oikein hyvin. Tosin siinä puolenvälin ja 3/4-osaa peliä mentyä alkoi tuntumaan vähän tylsältä, eikä loppupelin ajaksi oikein tullutkaan enää mitään uutta ja mielenkiintoista vastaan. Toisin kuin xcomeissa mielenkiinto riitti itselläni loppuun asti, kun tekemistä ja uutta riitti.

Hahmot kyllä hyviä, samoin juoni ihan ok. Vähän ehkä kevyehköjä silti kumpikin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 696
Pystyykö tässä myymään aseita? Alkaa tota arseenlia kertymään varastoon asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 054
Tunnin olen tätä pelannut. Hyvä peli, mutta ehkä en vaan osaa - vai onko tässä tosiaankin sellainen, että karttaa ei saa pyörittää paremman kuvakulman saamiseksi?

Xcom2 on suosikkipelejäni kautta aikojen, olen pelannut ensimmäisiä UFOja joskus kauan sitten ja tämä on tarpeeksi hieno + samaa tyyliä. Minulle ehdottomasti tuon $12 arvoinen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 696
Tunnin olen tätä pelannut. Hyvä peli, mutta ehkä en vaan osaa - vai onko tässä tosiaankin sellainen, että karttaa ei saa pyörittää paremman kuvakulman saamiseksi?
Q -näppäin + liikutat hiirtä niin pyörii kamera. Hävettää ihan kertoa miten monta tuntia kirosin tota samaa. :D
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
76
Q -näppäin + liikutat hiirtä niin pyörii kamera. Hävettää ihan kertoa miten monta tuntia kirosin tota samaa. :D
Muistelisin, että myös hiiren rulla pohjaan ja hiiren liikuttaminen toimii samalla tavalla. Ainakaan tuo Q-näppäin ei kuulostanut tutulta ja karttaa kyllä tuli myös itse pyöritettyä
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Tuli ostettua pitkän vatvonnan jälkeen, onpahan mainio. Aloitin normaalilla vaikeustasolla ja haastetta ehkä kaipaisi lisää, ehkä uusi rundi sitten vaikeammalla. Tähän on muuten tulossa dlc kesäkuussa, innolla odotan. Xcomin taistelusysteemi kopioitu ja hiottu kivan toimivaksi. Tykkään myös siitä että lähes kaikki lootti merkityksellistä, kaikkien paikkojen koluamisesta saa siis kunnolla palkintoa. Pelin asetelma tarjoaa hyvää huumoria ja tarina ainakin puoliväliin ollut ihan viihdyttävä. Isot peukut tälle.
 

agreskap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Tuli ostettua pitkän vatvonnan jälkeen, onpahan mainio. Aloitin normaalilla vaikeustasolla ja haastetta ehkä kaipaisi lisää, ehkä uusi rundi sitten vaikeammalla. Tähän on muuten tulossa dlc kesäkuussa, innolla odotan. Xcomin taistelusysteemi kopioitu ja hiottu kivan toimivaksi. Tykkään myös siitä että lähes kaikki lootti merkityksellistä, kaikkien paikkojen koluamisesta saa siis kunnolla palkintoa. Pelin asetelma tarjoaa hyvää huumoria ja tarina ainakin puoliväliin ollut ihan viihdyttävä. Isot peukut tälle.
Hyvä kuulla että dlc tulossa, tykkäsin pelistä paljon vaikken yleensä tämän tyylisiä pelaa. Meni helposti itsellä viime vuoden top 5 joukkoon.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Pitänyt silmällä tätä. Poimis alesta sitten dlcn sisältävän Top 50 Game of the Year Editionin :p
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Toivottavasti ei poistu game passista ennen ku dlc:tä putoilee. Peliä en lisäosien takia osta mutta lisuriin voisin rahani tuhlata.
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
156
Humblesta ostin ja noin 9 tuntia täynnä. Aluksi vaikutti, että pelissä voi liikkua melko vapaasti, mutta melko tarkkaan tässä on rajattu eteneminen.

Peli oli aluksi liian vaikeahko ja turhauttava, mutta nopeasti pelissä pääsi jyvälle.

Kiva idea, hassut hahmot ja hyvin toimiva mekaniikka. Suosittelen kyllä, mikäli vuoropohjainen strategia kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 054
Humblesta ostin ja noin 9 tuntia täynnä. Aluksi vaikutti, että pelissä voi liikkua melko vapaasti, mutta melko tarkkaan tässä on rajattu eteneminen.

Peli oli aluksi liian vaikeahko ja turhauttava, mutta nopeasti pelissä pääsi jyvälle.

Kiva idea, hassut hahmot ja hyvin toimiva mekaniikka. Suosittelen kyllä, mikäli vuoropohjainen strategia kiinnostaa.
Joo-o. Ei tätä voi pelata kuten Xcomia.

Tässä pari vihjettä peliin

1) Tapa kaikki. Siis kaikki, jotka pystyt. Älä skippaa taisteluita.
2) Jos taistelu näyttää mahdottomalta, se yleensä on. Koeta vetää vihollisia yksi kerrallaan.
3) Ambush + silent-aseet. Näin tapetaan yksi kerrallaan.
4) Tapa tai disabloi med-botteja, minkä kerkiät. Ne herättää muuten kaikki henkiin.

Stoppi tulee kyllä aika nopeasti, jos vaan ramboilee itsensä taisteluun. Varmaan yhdeksän onnistuin vetämään taisteluun pelin alkuvaiheessa, ja totesin liian vaikeaksi ja pidin taukoa.

Sen verran joutuu spoilaamaan, että pelin edetessä tulee kovasti ruotsalaista tekstiä. Niinkuin vaikka näin:

upload_2019-5-16_21-48-49.png

Myös Postnord, MinSko, Frisör ja Systembolaget..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Joo-o. Ei tätä voi pelata kuten Xcomia.

Tässä pari vihjettä peliin

1) Tapa kaikki. Siis kaikki, jotka pystyt. Älä skippaa taisteluita.
2) Jos taistelu näyttää mahdottomalta, se yleensä on. Koeta vetää vihollisia yksi kerrallaan.
3) Ambush + silent-aseet. Näin tapetaan yksi kerrallaan.
4) Tapa tai disabloi med-botteja, minkä kerkiät. Ne herättää muuten kaikki henkiin.

Stoppi tulee kyllä aika nopeasti, jos vaan ramboilee itsensä taisteluun. Varmaan yhdeksän onnistuin vetämään taisteluun pelin alkuvaiheessa, ja totesin liian vaikeaksi ja pidin taukoa.

Sen verran joutuu spoilaamaan, että pelin edetessä tulee kovasti ruotsalaista tekstiä. Niinkuin vaikka näin:


Myös Postnord, MinSko, Frisör ja Systembolaget..
Ja mä huomasin sellaisen asian että jos mahdollista tapa kaikki ketkä pystyt ja hiljaa, kerää paikan lootit mitä pystyt ja jatka matkaa, toista niin kauan kuin et pysty enää jatkamaan, sitten takaisin kotiin ja päivitykset pyörimään ja kun päivitykset saatu ja leveli taas vähän noussut niin sitten taas jatkamaan ne hankalimmat.

Parissa kentässä mahdoton mennä heti alussa sinne neljän tai viiden vihollisen keskelle ilman kunnon valmistelua, turpaan tulee niin että tukka lähtee...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 054
Ja mä huomasin sellaisen asian että jos mahdollista tapa kaikki ketkä pystyt ja hiljaa, kerää paikan lootit mitä pystyt ja jatka matkaa, toista niin kauan kuin et pysty enää jatkamaan, sitten takaisin kotiin ja päivitykset pyörimään ja kun päivitykset saatu ja leveli taas vähän noussut niin sitten taas jatkamaan ne hankalimmat.

Parissa kentässä mahdoton mennä heti alussa sinne neljän tai viiden vihollisen keskelle ilman kunnon valmistelua, turpaan tulee niin että tukka lähtee...
Päivityksistä sen verran, että tarvitset kolme silent-asetta ja kolme mahdollisimman suurta tuhoa tekevää asetta. Pistä muut surutta romuksi.

Mutaatioista kannattaa valita ne, jotka disabloivat vihollisia, esim. oikosulku tai sikajuoksu. Näin ei tarvitse tappaa sitä yhtä erilleen vedettyä tyyppiä yhden vuoron aikana.

Tämä tietenkin, jos pelaat niinkuin minä. Jos sinulla on parempi idea tappaa niitä muiden kuulematta, kerro toki.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Päivityksistä sen verran, että tarvitset kolme silent-asetta ja kolme mahdollisimman suurta tuhoa tekevää asetta. Pistä muut surutta romuksi.

Mutaatioista kannattaa valita ne, jotka disabloivat vihollisia, esim. oikosulku tai sikajuoksu. Näin ei tarvitse tappaa sitä yhtä erilleen vedettyä tyyppiä yhden vuoron aikana.

Tämä tietenkin, jos pelaat niinkuin minä. Jos sinulla on parempi idea tappaa niitä muiden kuulematta, kerro toki.
Hiljaa yksi kerrallaan:tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 054
..ja tein preorderin lisärille tälle viikolle, kun ajatus ei kulkenut selvästi helteessä.. En ikinä muuten preorderaa mitään..

Katsotaan fiiliksiä, kun huomenna ilmestyy..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 054
Jahas, jahas..

upload_2019-7-31_18-6-31.png


En vielä keksinyt, kuinka saan vanhat hahmot, niin aloitin uusiksi näillä. Nämä on väärin optimoitu. Possu on edessä ottamassa hittiä, sammakkonainen hyppii ympäri taistelukenttää ja ankka on aika hyödytön.. Pitäisikö koettaa niitä muita?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Aloitin pelin normaalilla, ja tämähän on vaikea. On näitä vuoropohjaisia taktiikkapelejä jonkin verran tullut pelattua, mutta ei tätä kyllä takki auki voi pelata, vaikka olen aivan alkumetreillä. Vastustajia pitää vältellä, ja nyt kuolo korjasi ekan kerran kun
vastaan tuli joku koiramasteri, pyro ja medi-botti. Vastustajien taso oli aika sopiva, mutta se perhanan botti nosti noita takasin henkiin ja pyro vielä käristi ukot vaikka savua käytin, niin eihän siitä tullut mitään.
Tuntuu että noissa aseissa ei ole tehoa, liian monta kutia pitää laittaa vihuihin, vaikka kaikki mahdolliset modit ja upgradet on tehty.
Ei auta kuin harjoitella taktiikoita :(, onneksi en aloittanut permadeathilla. Lisäksi haastetta tuo se, että jos pelaa huonosti, eli ottaa damagea, joutuu käyttämään rahaa medikitteihin, mikä vaikeuttaa peliä entisestään.

edit: miten noita vihuja pystyy "vetämään"? Toki hiljaisilla aseilla otan aluksi pois nuo kauempana kuljailevat.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Aloitin pelin normaalilla, ja tämähän on vaikea. On näitä vuoropohjaisia taktiikkapelejä jonkin verran tullut pelattua, mutta ei tätä kyllä takki auki voi pelata, vaikka olen aivan alkumetreillä. Vastustajia pitää vältellä, ja nyt kuolo korjasi ekan kerran kun
vastaan tuli joku koiramasteri, pyro ja medi-botti. Vastustajien taso oli aika sopiva, mutta se perhanan botti nosti noita takasin henkiin ja pyro vielä käristi ukot vaikka savua käytin, niin eihän siitä tullut mitään.
Tuntuu että noissa aseissa ei ole tehoa, liian monta kutia pitää laittaa vihuihin, vaikka kaikki mahdolliset modit ja upgradet on tehty.
Ei auta kuin harjoitella taktiikoita :(, onneksi en aloittanut permadeathilla. Lisäksi haastetta tuo se, että jos pelaa huonosti, eli ottaa damagea, joutuu käyttämään rahaa medikitteihin, mikä vaikeuttaa peliä entisestään.

edit: miten noita vihuja pystyy "vetämään"? Toki hiljaisilla aseilla otan aluksi pois nuo kauempana kuljailevat.
Hiljaisuus ja yksi kerrallaan napsii vihollisia pois.

medibotti pitää aina pudottaa ekana, villisialle skilli millä se saa ryntäämällä tainutettua vihollisia, sitten napsii äänettömästi pois ja jos ei pysty äänettömästi niin silti medibotti aina ekana pois kuleksimasta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Nyt selvisi miksi oli tuskaisen vaikeaa tuossa pelissä: en ollut huomannut yhtä kohtaa mistä pääsee vihujen ohi. Niinpä luulin että pelissä ei ole muuta tehtävää kun käydä kahdesta vihujoukosta jomman kumman kimppuun, ja molemmat oli hieman ylilevelisiä niin, että hyvin vaikealta näytti. Lähdin sitten vain koluamaan kaikki alueet tarkasti läpi että löydän kaiken skräpin mitä irti saa, niin huomasin että yhdestä kohtaa pääsee sittenkin etenemään ilman taistelua.
Vihollisia ei ilmeisesti pysty mitenkään vetämään, eli pitää vain napsia ne, jotka kiertelee tai on muuten etäällä muusta porukasta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Olipas kummallinen tilanne pelissä: alueella oli ghouleja ja lisäksi koiria. Puheista päätellen koirat eivät olleet ghoulien kanssa kavereita. Hyökkäsin ghoulien päälle sillä ajatuksella, että koirat eivät ehkä lähtisi taisteluun mukaan, vaikka kuulisivat laukaukset. Noh, näinhän siinä kävikin, eli vihollisen vuorolla myös kaikki koirat käytiin läpi, mutta ne eivät tehneet mitään.

Noh, yllätys olikin sitten suuri, kun ghoulit torjuttuani combat ei päättynytkään. Koirat eivät edelleen liikkuneet, sain rauhassa ryhmittyä, mutta combatista ei voinut poistua, liekö bugi? Onneksi eivät tulleet aiemmin päälle, silloin ei olisi ollut palaa. Kun sitten lähestyin koiria, ne lähtivät liikkeelle. Emokoira pyysi myös apuvoimia, mutta selvisin tilanteesta vain sen takia, että piskit olivat tyhmiä ja juoksivat yksitellen ammuttavaksi.

Peli kehittyy juuri sopivaa tahtia, tulee uusia skillejä jne sopivasti, että joutuu koko ajan opettelmaan uusia taktiikoita, hienoa! Lisäksi peli on edennyt myös siten että nyt pääsee enemmän paukuttelemaan kunnon pyssyillä, mikä on mukavaa vaihtelua ainaisen sniikkailun sijaan, jolla on tähän asti joutunut etenemään. Hyvin tehty kokonaisuus!

Vähän on vielä epäselvää, että milloin vihollinen kuulee aseen, kuuleeko se vaikka toiseen päähän aluetta? Ja lisäksi, kun vihu on kuullut aseen, onko se välittömästi tietoinen kaikista minun (aktivoiduista) ukoista ja niiden sijannista?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Ammuinkohan itseäni jalkaan, kun aloitin tämän vaikeimmalla.

Toistaiseksi olen vältellyt tappelua ihan viimeiseen asti. Vähän yksitoikkoiseksi menee, kun jos vihollisella on 12 helaa, voin ampua sen automaattisesti äänettömästi pois. Jos 16, niin tarvitsee käyttää 100% critical tai muuten toivoa critical hittiä, koska aseet tekevät ilman sitä 15. Sitten kaikki alueet on niin täynnä porukkaa, että kenenkään kimppuun ei voi hyökätä äänellisillä aseilla, kun koko komppania on perässä heti. Porukka kun ei parannu edes combatin päätyttyä yhtään, niin ei huvita oikein ottaa yhtään turpaan, ja turpaan tuntuu automaattisesti tulevan, jos hyökkään niin että edes pari tulee päälle vuorossa.

Alkaa vaan paikat loppua, kun joka paikassa on arkut sijoiteltu niin, että ympärillä on 2-4 vihollista ja vähän kauempana muutaman sakki lisää. Ehkä pitää hippastella takaisin aloitusalueille ja ottaa pikkutappeluita, jotta saisi hahmojen leveliä suuremmaksi ja parannettua aseita taas vähän, jotta saa taas äänettömästi tapettua seuraavia.

Ehkä olisi pitänyt aloittaa vähän helpommalla, jotta voisi tehdä vähän muutakin kuin vain hippastella ympäriinsä...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
4
Ammuinkohan itseäni jalkaan, kun aloitin tämän vaikeimmalla.
Pelailin läpi asti samalla tyylillä ja jäi käyttämättä isot kasat medkittejä ja kranuja (ja rahaa, kun ei noihin kulunut). Peli ei myöskään tule erityisesti vaikeutumaan loppua kohti, koska samaan aikaan saat lisää kykyjä ja parempia aseita käyttöösi.

Eli vaikka pikkutappeluita kannattaa vähän hakea, turha niitä on optimoida loppuun asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 054
Ammuinkohan itseäni jalkaan, kun aloitin tämän vaikeimmalla.

Toistaiseksi olen vältellyt tappelua ihan viimeiseen asti. Vähän yksitoikkoiseksi menee, kun jos vihollisella on 12 helaa, voin ampua sen automaattisesti äänettömästi pois. Jos 16, niin tarvitsee käyttää 100% critical tai muuten toivoa critical hittiä, koska aseet tekevät ilman sitä 15. Sitten kaikki alueet on niin täynnä porukkaa, että kenenkään kimppuun ei voi hyökätä äänellisillä aseilla, kun koko komppania on perässä heti. Porukka kun ei parannu edes combatin päätyttyä yhtään, niin ei huvita oikein ottaa yhtään turpaan, ja turpaan tuntuu automaattisesti tulevan, jos hyökkään niin että edes pari tulee päälle vuorossa.

Alkaa vaan paikat loppua, kun joka paikassa on arkut sijoiteltu niin, että ympärillä on 2-4 vihollista ja vähän kauempana muutaman sakki lisää. Ehkä pitää hippastella takaisin aloitusalueille ja ottaa pikkutappeluita, jotta saisi hahmojen leveliä suuremmaksi ja parannettua aseita taas vähän, jotta saa taas äänettömästi tapettua seuraavia.

Ehkä olisi pitänyt aloittaa vähän helpommalla, jotta voisi tehdä vähän muutakin kuin vain hippastella ympäriinsä...
Itse pelasin normaalilla, niin pystyin alussa toisella kädellä heittämällä tappamaan kaiken. Sitten tuli se tarpeeksi iso porukka, niin piti kehittää taktiikka. Ota Borminille possujuoksu, niin saat 2 vuoroa lisäaikaa. Tosin se on tuolla normaalilla joka kerta käytettävissä, ja vaikeammalla se pitää resetoida tappamalla.

Lisäksi normaalilla pitää kyllä tappaa kaikki. Ihan kaikki. Idea ei ole se lootti, vaan käytännössä ei sun geari ja talentit riitä, jos sinulla ei ole leveliä.

Kärsivällisesti kun odottaa, saa ryhmäkoon kutistettua yleensä kolmeen. Ne muut lähtee siitä liikkeelle. Tätä on kyllä paljon helpotettu normal-vaikeustasolla, kun kyvyt resetoituu aina ja on talentteja, joilla saa robotit jumiin ja talentteja, joilla saa orgaaniset jumiin.

Pelailin läpi asti samalla tyylillä ja jäi käyttämättä isot kasat medkittejä ja kranuja (ja rahaa, kun ei noihin kulunut). Peli ei myöskään tule erityisesti vaikeutumaan loppua kohti, koska samaan aikaan saat lisää kykyjä ja parempia aseita käyttöösi.

Eli vaikka pikkutappeluita kannattaa vähän hakea, turha niitä on optimoida loppuun asti.
Medkittejä ei jäänyt minulta yli paljoa. Kranuja sitäkin enemmän, kun ne on niin huonoja ilman talentteja.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Itse pelasin normaalilla, niin pystyin alussa toisella kädellä heittämällä tappamaan kaiken. Sitten tuli se tarpeeksi iso porukka, niin piti kehittää taktiikka. Ota Borminille possujuoksu, niin saat 2 vuoroa lisäaikaa. Tosin se on tuolla normaalilla joka kerta käytettävissä, ja vaikeammalla se pitää resetoida tappamalla.

...

Kärsivällisesti kun odottaa, saa ryhmäkoon kutistettua yleensä kolmeen. Ne muut lähtee siitä liikkeelle. Tätä on kyllä paljon helpotettu normal-vaikeustasolla, kun kyvyt resetoituu aina ja on talentteja, joilla saa robotit jumiin ja talentteja, joilla saa orgaaniset jumiin.
Pelaan normalilla, ja kyvyt resetoidaan tappamalla. Peli olisi oleellisesti helpompi ilman tätä.
Peli on kyllä hyvin balansoitu, omilla taidoilla tilanne on usein se, että on yksi ainoa asia mitä pelissä voi tehdä edetäkseen. Joissain kentissä pitää vastustajat eliminoida juuri tietyssä järjestyksessä, kun ne on sijoitettu ihan sen rinkulan reunaan. Lisäksi aika usein on tilanne se, että silent damage riittää justiinsa niin, että tuntuisi mahdottomalta edetä jos yksikin ase tekisi yhdenkin vähemmän damagea. Eli tulee fiilis, että jos olisin tehnyt yhden upgraden väärin, etenemonen jumiutuisi - näin tietenkään ei varmastikaan ole, ainkaan normalilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
No joo, sain pari leveliä hahmoille lisää, niin nyt on jokaiseen vastaan tulevaan yksinäiseen viholliseen käytettävissä joku taito, jolla ne ovat 1-3 vuoroa stunlockissa ja voin vaan potkia maassamakaavia. Jos vastustajia on kaksi, joudun ehkä käyttämään emp-kranaatin tai jotain vastaavaa, ja pistämään porukat pitkin poikin sen jälkeen. Jos 75% osumatarkkuus ampuu ohi, niin joskus harvoin vihollista ei ehdi saamaan kumoon, jollon on sama jo ottaa tallennus, kun 6+ vihollista tulee kohti eikä mitään tapaa paeta.

...ja ihan älyttömän yksitoikkoinenhan tästä pelistä heti tuli. Pyöri alueella ympyrää kunnes huomaat yksittäisen vihollisen, ihan sama oliko sillä HP 12-30, hoitele se pois, rinse and repeat, kunnes paikalla on enää 2-3 vihollista, eli yleensä yksi oman ambush vuoron jälkeen.

Lisähahmot on melko turhia, kun niillä ei ole erityisesti mitään omaa, vaan samat mutaatiot vähän eri päin kun kolmella ensimmäisellä. Vähän hassua sekin, että mutaatioslotteja on 3 ja skillit latautuvat tapoista, mutta sitten taas ne voi vaihtaa heti lennosta toisiin kun nykyinen taistelu (= yhden vihollisen tappaminen äänenvaimentimilla) on ohi.

Melko keskinkertainen kokemus heti kun tämä gamelooppi tulee tutuksi, enkä tiedä jaksanko loppuun. Vaihtoehdot kun on tommonen todella tympäännyttävä juustoaminen, tai se että vihollisia käy päälle ylivoimainen määrä.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
No joo, sain pari leveliä hahmoille lisää, niin nyt on jokaiseen vastaan tulevaan yksinäiseen viholliseen käytettävissä joku taito, jolla ne ovat 1-3 vuoroa stunlockissa ja voin vaan potkia maassamakaavia. Jos vastustajia on kaksi, joudun ehkä käyttämään emp-kranaatin tai jotain vastaavaa, ja pistämään porukat pitkin poikin sen jälkeen. Jos 75% osumatarkkuus ampuu ohi, niin joskus harvoin vihollista ei ehdi saamaan kumoon, jollon on sama jo ottaa tallennus, kun 6+ vihollista tulee kohti eikä mitään tapaa paeta.

...ja ihan älyttömän yksitoikkoinenhan tästä pelistä heti tuli. Pyöri alueella ympyrää kunnes huomaat yksittäisen vihollisen, ihan sama oliko sillä HP 12-30, hoitele se pois, rinse and repeat, kunnes paikalla on enää 2-3 vihollista, eli yleensä yksi oman ambush vuoron jälkeen.

Lisähahmot on melko turhia, kun niillä ei ole erityisesti mitään omaa, vaan samat mutaatiot vähän eri päin kun kolmella ensimmäisellä. Vähän hassua sekin, että mutaatioslotteja on 3 ja skillit latautuvat tapoista, mutta sitten taas ne voi vaihtaa heti lennosta toisiin kun nykyinen taistelu (= yhden vihollisen tappaminen äänenvaimentimilla) on ohi.

Melko keskinkertainen kokemus heti kun tämä gamelooppi tulee tutuksi, enkä tiedä jaksanko loppuun. Vaihtoehdot kun on tommonen todella tympäännyttävä juustoaminen, tai se että vihollisia käy päälle ylivoimainen määrä.
Vähän myöhemmin pelissä tulee ryppäitä ja vahvempia vihollisia joita ei sitten voi yksitellen napsia pois.
Silloin pitää oikeastaan miettiä, että missä järjestyksessä rupeaa tekemään damagea kellekkin ja kenetkä lamauttaa. Totta joo, että toi peruslooppi käy vähän tylsistyttämään ja vaihtelua olisi saanut olla enemmän. Kyllä tuon läpi kolusi ja jos kakkonen tulee niin toivottasti on sitten vähän syvempi ja vaihtelevampi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Vähän myöhemmin pelissä tulee ryppäitä ja vahvempia vihollisia joita ei sitten voi yksitellen napsia pois.
Niin... no.. kurkkasin walkthroughista olenko pitkällä - Spear of Heavenissa joka on vissiin viimeisiä alueita koko pelissä. Joskin loppupuolella suurin osa ilmeisesti väähemmän pakollisista alueista skipattuna. Parilla aikaisemmalla alueella ne ryppäätkin olivat sen verran kuuroja, että vaimennetuilla aseilla voi lähes poikkeuksetta napsia kaikki pois.

Jos vihollisia on tämän jälkeen 2-3, niin vaihtoehdot ovat:

- Jos koiria/lähitaistelijoita, aloita taistelu kauempaa ja iske three hugger kun ovat päässeet oamlla vuorollaan viereen (ambush + 2 vuoroa ilmaista aikaa)
- Jos robotteja, niin emp-kranaatit (ambush + 3 vuoroa aikaa + lisää emp-kranaateilla tai circuit brakerilla)
- Jos pyromaaneja, niin ihan sama, possu vaikka viereen seisomaan, kun päällä on absorb fire -armor
- Jos muita, niin Hog Rush (2x ilmaista vuoroa yhteen), 2-3x kranaattia (16-24 damagea suoraan kaikkiin), tai twitchy finger (lvl 2 boomstickin kanssa sellainen ~20 damagea)

...sitten kun on vielä lvl 2 + lvl 3 Rambinot, joissa on critical plussat + critical damagen lisääjät (+ fire) päällä, ja ankalla varjoista ampuminen (+ hattu) ja naisella ylätasanteelta (+ hattu) ampuminen, niin critical hit on 50-95% joka kerta, ja nuo tekevät sen 10-15 damagea per laaki.

Tuon jälkeen on ihme, jos siinä on vihollisten aktivaatiovuorolla yhtään enempää kuin 1 jäljellä. Jos se ehtii tappaa yhden oman, niin ihan sama, jätetään se maihin ja käytetään yksi medikitti sitten taistelun jälkeen. Omalla vuorolla sitten vaan teloituskomppania viereen seisomaan 100% osumatarkkuudella.

Eli kyllä tämä nyt tuntuu tasapainotukseltaan melkoisen risalta, kun mietin vähän pidemmälle. Alkupelistä vaan piti löytää ne oikeat kohteet ja sneakata muista ohi, sitten kun sai parit asepäivitykset, niin eh äh.

[edit]: Varmuuden vuoksi takut spoilereihin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 683
Viestejä
4 188 779
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom