Musan tekijät, löytyykö ketään?

Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Tuossa oma biisini viime vuodelta! Aika harvakseltaan tullut tehtyä viime aikoina mutta muutaman biisin oon tuon jälkeen saanut valmiiksi.

Sanoisin että todella tyylikästä jälkeä! FL:kö välineenä? Hienoa kuulla että kaiken voi jälleen upottaa delayverbiin kun se oli jo jossain vaiheessa vähän offseason. Erittäin miehekkäitä katselumääriä kyllä. Pitäisköhän itsekin kokeilla miten lähtee trance :vihellys:
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Sanoisin että todella tyylikästä jälkeä! FL:kö välineenä? Hienoa kuulla että kaiken voi jälleen upottaa delayverbiin kun se oli jo jossain vaiheessa vähän offseason. Erittäin miehekkäitä katselumääriä kyllä. Pitäisköhän itsekin kokeilla miten lähtee trance :vihellys:
Abletonia olen käyttänyt viimeset 8v. FL:n en ole koskenut ikinä, kaikki muut DAW:t käyty kyllä läpi ja osaan niillä tuottaa. Tässähän on muuten HUOMATTAVAN vähän delayverbiä verrattuna moniin muihin tranceihin :D



Tuossa mun uusin biisi mikä soi myös YleX:llä toissa viikolla. Siinä miehekkäät 37 kuuntelua
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Abletonia olen käyttänyt viimeset 8v. FL:n en ole koskenut ikinä, kaikki muut DAW:t käyty kyllä läpi ja osaan niillä tuottaa. Tässähän on muuten HUOMATTAVAN vähän delayverbiä verrattuna moniin muihin tranceihin :D



Tuossa mun uusin biisi mikä soi myös YleX:llä toissa viikolla. Siinä miehekkäät 37 kuuntelua
Jee. Tykkään tästä enemmän! Tuo loppupuoliskon biitti rullaa ovelasti, hieno oivallus. Ja tämä pysyy hienosti kasassa ja kaarissa. Soisin tälle mieluusti enemmän soittoa! Tuo kaiun käyttö oli ihan oma huomio, en seuraa genreä tarkemmin mutta helppo uskoa että mehustuksen liioittelua löytyy kun haetaan aina vaan isompaa soundia. Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Jee. Tykkään tästä enemmän! 1*Tuo loppupuoliskon biitti rullaa ovelasti, hieno oivallus. Ja tämä pysyy hienosti kasassa ja kaarissa. Soisin tälle mieluusti enemmän soittoa! Tuo kaiun käyttö oli ihan oma huomio, en seuraa genreä tarkemmin mutta helppo uskoa että 2* mehustuksen liioittelua löytyy kun haetaan aina vaan isompaa soundia. Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
1* Se on ns tripletti

2* Hyvin keksitty :D Juuri tuota haetaan ja hyvä että se välittyy. Siinä on stereokikkoja kuulokkeille ja sitten on ns fx raita alataajuuksille + kick ja bass kombo. Sen lisäksi myös ylimääräinen napsu aina kikillä että se "muka kuulostaa" painavammalta nappikuulokkeilla.

Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
Tämä jälkimmäinen biisi on optimoitu Lidlistä saataville
SILVERCREST BLUETOOTH-VASTAMELUKUULOKKEET, MUSTA
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
1* Se on ns tripletti

2* Hyvin keksitty :D Juuri tuota haetaan ja hyvä että se välittyy. Siinä on stereokikkoja kuulokkeille ja sitten on ns fx raita alataajuuksille + kick ja bass kombo. Sen lisäksi myös ylimääräinen napsu aina kikillä että se "muka kuulostaa" painavammalta nappikuulokkeilla.



Tämä jälkimmäinen biisi on optimoitu Lidlistä saataville
SILVERCREST BLUETOOTH-VASTAMELUKUULOKKEET, MUSTA
Heh, liiterioptimoitua trancea! Mutta ajanmukainen ajatus kun suuri osa musasta kuuluu nykyään kuulokkeista tai sitten monopurkista. Molempiin on vaikeaa saada hyvää soundia, vain kompromisseja. Myös kuulokemiksaus verrattuna normistereoon on myös oma lajinsa kun L-R äärilaitoja ei voi käyttää samalla lailla (kaiuttimet kuitenkin vuotaa molempiin korviin). Tuossa kuuluu paljon tavaraa ihan keskellä ja efektit säksättää leveällä. Toimii kyllä hyvin.

Trioli on varmaan vielä olemassa oleva kotimainen sana tuolle tripletille. Tykkäsin siis siitä kun kahteentoista laskiessa tuo arpeggioriffi stoppaa yhdessätoista ja aiheuttaa pientä kutinaa :) ja lisäksi ykkönen puuttuu kun kick kumahtaa siinä. Ja lopussa kun kick lakkaa polkemasta, riffi jää kivasti ilmaan roikkumaan ilman pulssia.
Käytätkö paljon edellisten biisien pohjia kun aloitat uutta? Kuulee, että on paljon säätämistä, sidechain hommaa ja filtersweeppejä ihan varsinaisten soundien lisäksi, jotka kaikki on varmasti työläitä saada hyvään balanssiin ja kulkuun. Sapluunat nopeuttaa tuommosta ainakin itsellä.
Tykkään myös tuosta alapäästä kun se on rajattu jonnekin 40-50Hz tienoille mikä pitää soundin napakasti kasassa. Konemusassahan kuulee paljon överi-sub-bass-botnea mikä helposti syö energiaa varsinaiselta komppiryhmältä. Hitaassa hommassa ei haittaa mutta menobiitin kanssa aika haasteellinen yhdistelmä jos ei tiedä mitä tekee.
Masteroitko erikseen vai tuleeko Abletonista valmista filettä?
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487
Masteroitko erikseen vai tuleeko Abletonista valmista filettä?
Abletonillahan ei voi tehdä virallista ns master-raitaa julkaisuun. Mutta nämä on levy-yhtiö masteroinut. Tosin mulla on niin hyvä miksaus että masterointi lähinnä nostaa vaan voimakkuutta ja lisää kaikki julkaisuun tarvittavat tagit loppumasteriin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 657
Blade Runner/synth/vangelis/Vintage - henkinen albumini on nyt ulkona. Puolitoista vuotta tätä on väsäilty, 4 vuotta kaiken kaikkiaan harrastettu musiikin tekemistä ja levystä tuli melkoisen massiivinen pituudeltaan. Mahkut oisi olleet tuplajulkaisuun mutta mitäpä sitä kikkailemaan, tehdään asiat omalla tavalla:

Rain Absolute- Synthetic Dreams, by J Lipsanen

Mitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
58


Synthwave -tyylistä julkaisua. Mieli olisi tehdä / julkaista paljon enemmän musiikkia, mutta aikaa on rajoitetusti.

Mitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?
Olen käyttänyt DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and more
19.99$ / vuosi (Kannattaa rekisteröityä ja odotella pari päivää niin tulee alennuksia rekkaamisesta(?))

Tuota kautta musat menee suunnilleen jokaiseen palveluun (streamaus/myynti), ja mahdolliset rojaltit jää 100% itselle.
Pieni hinta siis jos haluaa parantaa musiikkinsa löydettävyyttä, vaikka vaikeaahan se on markkinoida musiikkiaan siitäkin huolimatta :tup:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 657


Synthwave -tyylistä julkaisua. Mieli olisi tehdä / julkaista paljon enemmän musiikkia, mutta aikaa on rajoitetusti.


Olen käyttänyt DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and more
19.99$ / vuosi (Kannattaa rekisteröityä ja odotella pari päivää niin tulee alennuksia rekkaamisesta(?))

Tuota kautta musat menee suunnilleen jokaiseen palveluun (streamaus/myynti), ja mahdolliset rojaltit jää 100% itselle.
Pieni hinta siis jos haluaa parantaa musiikkinsa löydettävyyttä, vaikka vaikeaahan se on markkinoida musiikkiaan siitäkin huolimatta :tup:
Kiitos paljon vinkistä, tutustunpa asiaan:geek:
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Blade Runner/synth/vangelis/Vintage - henkinen albumini on nyt ulkona. Puolitoista vuotta tätä on väsäilty, 4 vuotta kaiken kaikkiaan harrastettu musiikin tekemistä ja levystä tuli melkoisen massiivinen pituudeltaan. Mahkut oisi olleet tuplajulkaisuun mutta mitäpä sitä kikkailemaan, tehdään asiat omalla tavalla:

Rain Absolute- Synthetic Dreams, by J Lipsanen

Mitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?
Hyvän kuuloista kamaa! Aika saman kuuloiset biisit keskenään mutta toisaalta voi huoletta laittaa soimaan kun ei heittelehti sinne tänne.
Kyllä niitä tuotoksia kannattaa niihin suoratoistoihin laitella kun jäävät hyvään talteen ja löytyy helposti. Tuubissa on puolensa myös mutta saa olla varovainen visuaalisen ilmeen kanssa ettei hylkiinny sen vuoksi. Varsinainen löydettävyys onkin sitten siellä tosi pitkässä kuusessa ja vaatii joko ihmeen hyvää onnea tai vielä kovempaa työtä. Toisia markkinointi motivoi, toiset kuten minä ei jaksa turhia välittää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 657
Hyvän kuuloista kamaa! Aika saman kuuloiset biisit keskenään mutta toisaalta voi huoletta laittaa soimaan kun ei heittelehti sinne tänne.
Kyllä niitä tuotoksia kannattaa niihin suoratoistoihin laitella kun jäävät hyvään talteen ja löytyy helposti. Tuubissa on puolensa myös mutta saa olla varovainen visuaalisen ilmeen kanssa ettei hylkiinny sen vuoksi. Varsinainen löydettävyys onkin sitten siellä tosi pitkässä kuusessa ja vaatii joko ihmeen hyvää onnea tai vielä kovempaa työtä. Toisia markkinointi motivoi, toiset kuten minä ei jaksa turhia välittää.
Kiitos! No se tässä nyt onkin hieman työn alla, eli minne mainostaisi. Levyä on nyt kuunneltu 1300 kertaa tuolla kokonaan läpi, osittain vajaa tonni ja kaiken kaikkiaan kokeiltu 3000 kertaa, suurin kiitos tästä liikenteestä kuuluu io-techin kautta tapahtuneelle.

Eihän albumini toki mitään trendikkäintä kamaa ole, mutta sellainen ei ollut hakusessakaan...vanhaa ja uutta soundia yritin yhdistellä suurin piirtein. Seuraavaan projektiin tähtään monipuolisempaan llmaisuun, ja tiiviimpikin saa olla eli ei yli tunnin menisi. Elokuvallinen ilmaisu tulee säilymään ja instrumenteissa pitää päivitellä jonkin verran soundimaailmaa. Tämä oli itselleni nyt sellainen "opinäytetyö" kun nelisen vuotta sitten nollista lähdin treenailemaan musiikin tekoa. Eniten päänvaivaa tuotti miksaus ja masterointi ja edelleen jäi sellainen olo että parempaankin olisi pitänyt pystyä.

Paljon on parannettavaa mutta sehän tässä kiehtookin, tuskin koskaan tulee tyytyväisyyttä tällä matkalla.

Niin, tässä vielä ensimmäinen iknä tekemäni kappaleeni 4 vuoden takaa minkä rohkaisemana jatkoin harrastusta. Päin persettä teknisesti, mutta innosti jatkamaan, heh:
Blade Runner: Fallen Angel- Movie Score

Olisipa työaihio tallessa, tekisin paremman version :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
190
Mä oon tehnyt musaa sen kymmenisen vuotta. Viime vuosina kyllä todella vähän. Ei ole enää aikaa eikä sen liiemmin motivaatiotakaan. Plus vuonna 2016, vasemmasta korvasta lähti kuulo. Korvasta 4000hz ylöspäin on ihan mykkää ja se tinnittää 24/7, niin eipä enää napostele tehdä musaa ollenkaan :(

Mutta olen toki senkin jälkeen tehnyt musaa, miksaaminen on vaan vaikeampaa. Päägenre varmaan melodic progressive house, mutta oon tehnyt kaikkea laidasta laitaan. Mun musiikissa on melodiat se mun juttu. Muilla yleensä 8 barin melodiat, mulla on yleensä se 16 barin. Pyrin aina tekemään melodioista sellaiset selkeät kuunneltavat, joissa olisi selkeä tarina. Se kuuluisa punainen lanka. Tiedä sitten kuinka hyvin olen siinä onnistunut.

Tässä muutamia mun suosittuja biisejä.

Forever & Always - Melodic progressive - Fanien suosikkibiisi :geek:



Rio de Janeiro - Melodic progressive


Forgotten - Progressive trance



Lonely Night - Progressive trance



Curacao - Tropical House



Oon tehnyt sen lähemmäs sata biisiä, et jos kiinnostaa, niin lisää löytyypi täältä :)


 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Mä oon tehnyt musaa sen kymmenisen vuotta. Viime vuosina kyllä todella vähän. Ei ole enää aikaa eikä sen liiemmin motivaatiotakaan. Plus vuonna 2016, vasemmasta korvasta lähti kuulo. Korvasta 4000hz ylöspäin on ihan mykkää ja se tinnittää 24/7, niin eipä enää napostele tehdä musaa ollenkaan :(

Mutta olen toki senkin jälkeen tehnyt musaa, miksaaminen on vaan vaikeampaa. Päägenre varmaan melodic progressive house, mutta oon tehnyt kaikkea laidasta laitaan. Mun musiikissa on melodiat se mun juttu. Muilla yleensä 8 barin melodiat, mulla on yleensä se 16 barin. Pyrin aina tekemään melodioista sellaiset selkeät kuunneltavat, joissa olisi selkeä tarina. Se kuuluisa punainen lanka. Tiedä sitten kuinka hyvin olen siinä onnistunut.
Pätevän kuuloista kamaa tämäkin! Onko ihan midiä vai pyöriikö noissa looppejakin? Aika monessa pumppaa kompura tuon kickin ympärillä. Ootko yhtään lauluja tehnyt? En jaksanut penkoa tuolta paljoudesta. Itselle ainakin se hankalin ja rakkain haaste.
Tuo kuulohomma on kyllä surkea juttu. Välillä jossain nuhassa toinen korva autotunettaa ja toinen korva ei tiedä mitä tehdä, milloin ei voi kuunnella musaa pätkääkään. Eli otan vilpittömästi osaa.

Mistä olet löytänyt yleisöä näille biiseille?
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
1 022
Miettynyt pitkään uskaltaako tänne laittaa, mutta miksei. Tässä on yksi omista kappaleista mitä tehnyt. Oli myös eka sanoitus mitä olen tehnyt julkisesti. (yhdelle musalaiselle täällä saattaa jopa olla tuttu juttu)

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Miettynyt pitkään uskaltaako tänne laittaa, mutta miksei. Tässä on yksi omista kappaleista mitä tehnyt. Oli myös eka sanoitus mitä olen tehnyt julkisesti. (yhdelle musalaiselle täällä saattaa jopa olla tuttu juttu)

On onpas komea pläjäys! Uppoaa ainakin mulle kuin häkä! Kunnolla perinnehenkinen toteutus. Miksaus tosi hyvässä tasapainossa ja soundit ihan just. Hyvin pelittävä rakenne ja kulku. Mikä sun rooli oli tässä? Et varmaan ihan kaikkea ole tehnyt.
Kaksi huomiota: laulajan ääni toimii muuten hyvin mutta kertsin raspit vähän uskottavuuden rajoilla. Kun laulajan soundi on muuten miellyttävä niin vähän turhaan puskee tuossa kertsissä lisäenergiaa etsimässä. Toinen on masterointi. Kun ollaan männävuosien perässä tyylin kanssa niin miksi on ruuvattu ihan julmetun tappiin tuo yleisvola tuossa? Eikös nuo tubettimet ja muut käytä nykyään melko alhaista normalisointitasoa mikä kannustaisi dynaamisemman signaalin tuottamiseen lyttäämisen sijaan?
Joka tapauksessa. Tätä viitsii ilahtuneena kuunnella useampaan kertaan.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
487


Tuossa yks muutaman vuoden takaa, joku oli tehnyt siihen helvetin hienon videon!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
444
Oman bändin tuotantoa :)





Uusimmat kappaleet (Time ja 1000 Moons) julkaistu noin vuosi sitten. Lähikuukausina tulossa uutta musiikkia. Myös spotifyssa:

Hate World Hero
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Metallihommat jääneet vähemmälle kun tulee "studiomusisoitua" parillekin eri metallibändille levytyksiä varten, piti sitten katsella täysin uutta genreä. Chillhoppia on tullut kuunneltua muuten vaan, joten se oli helppo lähestymiskohta. Tämmöstä settiä lähti yhellä aamukahvilla, tämäkin tilaustyö erääseen proggikseen.

January 2020
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Tulipas tehtyä vähän EDM meininkiä pikkasen pitkästä aikaa... Tainnu olla semmonen 7-8 vuoden tauko sen suhteen :cool:

 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Pelimusaa väkerrellyt parissa projektissa, ja lisää kovasti pyrin saamaan työn alle. Tässä tällainen Project zomboidin inspiroima post-apokalyptinen fiilistelybiisi, en siis ole millään muotoa kyseisen pelin teossa ollut mukana.. kunhan sain kipinän biisiin kyseisestä pelistä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Tullut väännettyä vuosien aikana tekemiäni instrumentaaleja pop/rock/metal biisejä nauhalle. Vai/Satriani/Yngwie/jne hengessä
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Tässäpä viimeisintä prokkista orkesterimusan parissa:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
58
Tällaista tuli julkaistua tällä viikolla.
Hyvää viikonloppua! :smile:




 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
4
Tullaanpa itekki pöytälaatikosta ulos:

Mummo soitteli kitaraa ja vaari haitaria niin soittimet on kinostanu lähes pennusta asti. Kolmosluokalla ekalla musiikintunnilla näin rummut ja menin yltiöawepäissäni pieksämään niitä kunnes ope tuli luokkaan ja keskeytti orgastiset paukuttelut. Mutta musahommat ei sillon ollu ollenkaan mielessä, diggasin vaa soittimista.

Ekat musasoftat oli jotai Ejayn demoversioita yläasteikäsenä, myöhemmin Dance/Rave Ejay ja pari vuotta tuli raahailtua samplepalikoita kunnes isoveljen Korg MS2000 sytytti liekin kunnolla ihan sävellyshommiin ja veljen kämppiksen Fruityloops tuli tutuks jota oon käyttäny noin puoli elämää kaikissa musahommissa.

Eksklusiivisesti elektronista jöötiä tuli väännettyä johonkin vuosituhannen vaihteeseen asti kunnes löysin skedepunkin ja punkpopin ja punkin ylipäätänsä kun naapuri lainas Rancidia, Bad Religionia, Pennywisee ja Blink 182:sta. Ne melodiset kitarat ajo sit hommaamaan myös itse soittimen jolla sitten opettelin eniten iskenyttä Blinkkiä ja myöhemmin liityin basistiks kaverin Kotiteollisuus-coverbändiin josta kehkeytyi myöhemmin metalcorebändi kun toin omat melodiset lisäni sävellyksiin.

Siinä bändissä tuli jokunen vuosi toilailtua kunnes kahden taiteellisen egon musiikilliset ambitiot ja omat musiikilliset tajunnanlaajentamiset ei jaksanut enää kompromisseja ja aloin keskittyyn enemmän omiin puuhiin ja aloin sävelteleen omia biisejä ja siinä ohessa kirjottelin toisen kaverin death metal-bändille sanotuksia ja toimitin yleismiehen/roudarin virkaa. Omat biisit oli suht elektrohäröilyä chiptunes- ja breakcore-vaikutteilla ja räkästä skedepunkkia ja melodista hard rokkia. Jossain näillä vaiheilla aloin kuuntelemaan enemmän drum 'n bassia ja darksteppiä (Current Value & Lucio De Rimanez ftw!)

Lyriikoiden kirjottelu loppu jossain kohtaa death metal-bändin laulajan vaihduttua semmoseen joka osas itekkin kirjotella sanoja ja myöhemmin sivarissa tutustuin tyyppiin jonka kautta löysin Kyussin ja stoner rockin. Siitä eteenpäin ollaan samasen tyypin kans tehty vaikka minkämoisia musiikillisia seikkailuja. Ollaan tehty stoneria, reggaeta, bläkkistä, skedepunkkia, räppiä ja avant garde-improilua. Samalla jatkoin omia elektrohäröilyjä ja sillon tällöin sattuu jokunen kokonainen biisi syntymään.
Koskaan ei olla menty laatu edellä vaan kunnon punk-henkisellä paskademottelulla ja tekemisen meiningillä.

Omat biisit tuppaa yleensä jäämään 15sek-1min pätkiks joita tulee käytettyä random videoihin taustamusana kun saa ydinidean talteen ja sit saakin jotain uutta ideaa ja yleensä jää edellinen pätkä ikipölyttyyn projektikansioon. Melkosta noidankehää.
Viime aikoina yrittänyt vähän opetella miksaamaan edes jotenkin ja laulamaan, vaihtelevalla menestyksellä.
Pääasia et kuulostaa itelle hyvältä ja on saatanan hauskaa. Lähinnä jälkimmäinen :'D
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
10
Nakataampa tännekin juuri julkaistu ensimmäinen albumini. Steal My Hope - Featherhammer. Eli kyseessä 9 biisin instrumentaalilevy. Melodista metallia ehkä pienellä rokkivivahteella. Kaikki tehty ihan ite.

Levy löytyy aikalailla kaikista striimipalveluista, mutta nakataan tähän youtube ja spotify:



 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
332
Ehkä sitä voi muiden sekaan heittäytyä ja paljastaa oman yhtyeensä.

Bändi on perustettu syyskuussa 2003 ja elänyt hiljaiseloa siitä asti kunnes 2014 saatiin äänitettyä ensimmäinen EP, jatkoa seurasi vuonna 2016 ja viimeisin nyt 2020.

Bändillä ei ole mitään tekemistä niiden kyproslaisten oliiviöljytukkien kanssa jotka yrittivät euroviisuissa pari vuotta sitten. Joskus jossain palveluissa meidät sekoitetaan siten että toisten levyjä näkyy toisten profiileissa mutta fakta on se että meidän yhtye on se ainoa alkuperäinen Minus One!


Edit: olinkin jo näköjään kakkossivulla pari vuotta sitten ilmoittanut itsestäni, no olkoon tämä sitten tuon kolmannen EP:n mainos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
627
Nakataampa tännekin juuri julkaistu ensimmäinen albumini. Steal My Hope - Featherhammer. Eli kyseessä 9 biisin instrumentaalilevy. Melodista metallia ehkä pienellä rokkivivahteella. Kaikki tehty ihan ite.

Levy löytyy aikalailla kaikista striimipalveluista, mutta nakataan tähän youtube ja spotify:



Hyvän kuuloista settiä :thumbsup: Tuli pyöräytettyä koko albumi läpi, ja paljon kyllä olen kuulevinani vaikutteita kotimaisista melometallibändeistä, kuten Insomnium, Wolfheart jne jne. Ja siis se varmasti nimenomaan yksi syy miksi itelle toimi :D
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
10
Hyvän kuuloista settiä :thumbsup: Tuli pyöräytettyä koko albumi läpi, ja paljon kyllä olen kuulevinani vaikutteita kotimaisista melometallibändeistä, kuten Insomnium, Wolfheart jne jne. Ja siis se varmasti nimenomaan yksi syy miksi itelle toimi :D
Kiitoksia kommentista! Hyvä jos maittaa.
Kyllähän sitä musiikillisesti aika samassa genressä pyöritään vaikka kyseisiä orkestereita ei olekaan hirmusesti tullut kuunneltua itselläni. Mutta sehän on vaan plussaa jos löytyy valmiiksi jotain tarttumapintaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
pätkä kaverin kanssa tehdystä kasarihevi biisistä. Lähinnä kuuntelutan että onko pro miehillä soundipuolelle sanottavaa. Miksaukset on kesken ja haluaisin mielipiteitä. Eli paska, ok vai jotain siltä väliltä..

ja siis itse yrittelen miksata..

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
460
pätkä kaverin kanssa tehdystä kasarihevi biisistä.
Jos multa kysyttäisiin biisistä: Kertosäkeen jännite ehkä vähän kärsii siitä, että lähdetään just siitä "mistä kuuluukin" / kaikki odottaa. Eli siitä samasta E-mollista taas.
Itse lähtisin esim. D-mollista tyyliin "| Dm | Bb | C | ... | Dm | Bb | C | ... A7+5|" ja sitten moduloisin, 8 tahdin jälkeen sen E-molliin.

Aikoinaan 1980-luvun loppupuolella, kinattiin näistä asioista monta kertaa. Varsinkin, kun muiden idea biiseistä silloisessa bändissä, välillä oli silkkaa "riffi E-mollista, 2. riffi E-mollista ja 3. riffi E-mollista ja..." tasoa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
pätkä kaverin kanssa tehdystä kasarihevi biisistä. Lähinnä kuuntelutan että onko pro miehillä soundipuolelle sanottavaa. Miksaukset on kesken ja haluaisin mielipiteitä. Eli paska, ok vai jotain siltä väliltä..

ja siis itse yrittelen miksata..

Ihan hyviä pointteja tuli tuosta sävellajihommasta, mutta turha miksausvaiheessa niitä perkaa enempää. Minusta hyvän kuuloista kamaa!
Pikkaisen ohuen ja kireän oloinen yleissoundi jota voisi tukevoittaa.
- kickin ja snaren napsu turhan lähellä toisiaan, snareen voisi kokeilla vähän 200-300Hz nostoa että tulisi runkoa lisää, samalla pikkaisen 2-4KHz pois
- basso kolkottaa sen verran ylhäällä että kickiä voisi hyvin korostaa 60-70Hz suunnalla ilman pulmia
- laittaisin lisää ilmaa snareen, tomeille ja overhedeille: snare ja tomit samaan parin sekunnin reverbiin ja kattoo ettei tule liian kirkasta kaikua, overhedeille sitten alapääleikattua ja katsoo ettei sihise tai kilise liikaa
- kickiin myös pieni reverb humahdusta tuomaan
- kitaroissa hyvä soundi, eivät riitele kenenkään kanssa kun yläpää on rauhallinen
- bassoon voisi ehkä lisätä hieman röpöä ja yläpäätä hieman veks
- laulua voisi myös paksuntaa, ehkä mieluiten leikkaamalla 1-4KHz alueelta

Balanssista sen verran että laulu on aika pinnassa. Kasarihevissä monesti laulaja tuntuu kisaavan kitaroiden kanssa kuuluvuudesta. Eli kun lauletaan kovaa, sen pitäisi olla luontevaa ja suhteessa taustaan. Eli hakisin varovasti hieman alempaa tasoa laulu(i)lle jotta laulajan ponnistelussa olis hyvä selkänoja.

Tämmöisiä äkkiseltään tuli mieleen. Laitahan valmiista tuotteesta sitten maistiainen!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Ihan hyviä pointteja tuli tuosta sävellajihommasta, mutta turha miksausvaiheessa niitä perkaa enempää. Minusta hyvän kuuloista kamaa!
Pikkaisen ohuen ja kireän oloinen yleissoundi jota voisi tukevoittaa.
- kickin ja snaren napsu turhan lähellä toisiaan, snareen voisi kokeilla vähän 200-300Hz nostoa että tulisi runkoa lisää, samalla pikkaisen 2-4KHz pois
- basso kolkottaa sen verran ylhäällä että kickiä voisi hyvin korostaa 60-70Hz suunnalla ilman pulmia
- laittaisin lisää ilmaa snareen, tomeille ja overhedeille: snare ja tomit samaan parin sekunnin reverbiin ja kattoo ettei tule liian kirkasta kaikua, overhedeille sitten alapääleikattua ja katsoo ettei sihise tai kilise liikaa
- kickiin myös pieni reverb humahdusta tuomaan
- kitaroissa hyvä soundi, eivät riitele kenenkään kanssa kun yläpää on rauhallinen
- bassoon voisi ehkä lisätä hieman röpöä ja yläpäätä hieman veks
- laulua voisi myös paksuntaa, ehkä mieluiten leikkaamalla 1-4KHz alueelta

Balanssista sen verran että laulu on aika pinnassa. Kasarihevissä monesti laulaja tuntuu kisaavan kitaroiden kanssa kuuluvuudesta. Eli kun lauletaan kovaa, sen pitäisi olla luontevaa ja suhteessa taustaan. Eli hakisin varovasti hieman alempaa tasoa laulu(i)lle jotta laulajan ponnistelussa olis hyvä selkänoja.

Tämmöisiä äkkiseltään tuli mieleen. Laitahan valmiista tuotteesta sitten maistiainen!
Kiitoksia hyvistä neuvoista! Lähdenpä sun opastusten myötä hiomaan miksausta.
 

mxb

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Kai räppi musiikiksi (ainakin joissain piireissä) lasketaan, vaikka ketjussa en muita räppiä tekeviä nähnytkään. Olen kirjoittanut riimejä/biisejä jostain 2000-luvun alusta asti, mutta aika pitkään meni ennen kuin yritin niitä räpätä. Hidasteena tässä oli muun muassa se, että en ymmärrä musiikista käytännössä yhtään mitään ja rytmitajukin on perin heikko, joten otti oman aikansa, ennen kuin räppäämiseen pääsin millään tavalla sisälle. Ei tässä vieläkään mitään mestareita olla, mutta ainakin kehitystä on (onneksi) tapahtanut siitä, kun aloittanut.

Julkaisin pari biisiä vasta, joten laitetaan ne nyt tähän.



Edit: Laitetaan nyt vielä SoundCloud-linkki, jos joku oikein kovasti innostuu. Suurin osa musasta löytyy Spotifystä ja nuo uudemmatkin on sinne tulossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
627
Kun nyt edellinen kirjoittaja jo avasi pelin räpin osalta, niin laitetaan lisää samaan tuuttiin :D Tässä tuoretta suomenkielistä rap-metallia/rockia, miten tuon nyt sitten haluaa genrettää.



--
Nämä olivat siis bändin ensijulkaisut, ja kokonainen albumi on tulossa syksyllä.
Suoratoistolinkit: Koronakeissi by Leeko Norsu
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 427
Viestejä
4 161 314
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom