Multiseat konepaketti

Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
11
Hei,

Poika haluaa ekaa pelikonettaan marraskuussa synttärilahjaksi (9v) ja tässä olen nyt vähän alkanut tutkimaan mitä olisi järkevää ostaa. Meillä ei käytetä wifi yhteyksiä vaan koko koti on johdotettu.

Mietin sitten että voisin hyödyntää saman koneen omaan ja vaimon nettikäyttöön. Laittaisin vain piuhoilla monitorit eri puolille taloa ja niihin kiinni näppikset ja hiiret.

Tarvetta voisi siis olla 4-6 monitorille tähän yhteen koneeseen ja tutkittuani mahdollisuuksia niin eteen tuli Aster softa.

Itse olen käyttänyt 12 vuotta vain Ubuntua joten olen onnellisen tietämätön Windows maailmasta, mutta oletan että pelikäyttöön pitää laittaa Win10 koneeseen. En halua lähteä kikkailemaan jos/kun poika haluaa jotain vaativampaa peliä.

Nyt siis kysymykseni on että onko kenelläkään kokemusta multiseat kokoonpanoista ja Asterista? Minkämoisen hardware setupin tämmöiseen kokoonpanoon kannattaisi laittaa? Olen vuosikymmenet käyttänyt kannettavia ja viimeisin pöytäkone on vuodelta 2002, joten kaikki on uutta.

Rakentelulla ei ole kiire joten mielelläni kuulisin eri vinkkejä.

Kiittäen,
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Sanoisin, että Aster:n tapaisilla softilla ei välttämättä kaikki ajurien tukitoiminnot toimi täydellisesti (esimerkiksi pelin nahoitus videolle tai striimaus nvidia shadowplaylla, monitorointisofta).

Muutenkin yhden koneen resurssien jakaminen kahdelle käyttälle on kotiolosuhteissa melko järjetöntä mielestäni jos mitään pakottavaa tarvetta tälläiselle ratkaisulle ei ole.

Kaikenkaikkiaan sanoisin, että kahden koneen ajaminen yhdellä kokoonpanolla on vähintäänkin ohjemiston kannalta monimutkaista ja eikä varmasi ongelmatonta. Lisäksi multiseat ratkaisut ovat maksullisia. Tälläiseen ratkaisuun liittyy mielestäni todella paljon isoja EHKÄ-sanoja.

Jos rakentaa kaksi erillistä kokoonpanoa, sillä erotuksella, että toisessa on pelikäyttöön kykenevä näytönohjain, hintaa ei perus toimistosoftakäyttökoneelle paljoa tule.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
11
Kiitos vastauksesta!

Mitä sanoit on ihan järkevää ja realistista. Olisi ehkä enemmän ollut jotain cool vaikutusta jos tommoisen systeemin pystyisi järkevästi ja toimivasti rakentamaan. Kodin oma konekeskus. Piuhoja vain vetelisi piilossa ympäri taloa.

Näyttää tosiaan että Aster on aika marginaalikäytössä. Näin lyhyellä duckituksella.

Jatkan märehtimistä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Juu ajatuksena ja virittelynä varsin mukava olisi pitää jossain vaatehuoneessa kunnon konesalia :comp:

Tosin en tiedä miten nouri jantteri suhtautuu mahdollisiin katkostilanteisiin
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
14
Eikös joku linux pohjainen virtualisointi olisi kätevin keino? Näyttiksen pci passtroughtilla virtualisaation läpi pojan windows instanssille. Muita ajaisi vaikka prossun integroidulla tai rakentaisi vähän suuremma kokoonpanon useammalla näyttiksellä ja jakaisi ne eri sessiolle. Esimerkiksi linus tech tips:sihän testasi ”7 gamers 1cpu”. Tosin tuossa linus:in kokoonpanossa on aika reilusti rahaa kiinni
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041


Oma kysymys on vain "miksi"? Säästää rahaa kun on vain yksi kone? Säästää hermoja kun kone on totaalisen jumissa johtuen jostain mitä skidi on säätänyt? Säätää säätämisen ilosta jatkuvasti sitten kun taas tulee jotain uutta?

Ei taida paljoa järkeä olla projektissa ja ainakaan vasteaikoja tms ei tuolla systeemillä minimoida...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom