Mullvad vpn poisto --> Ei verkkoyhteyttä

Miten teit poiston? Oletko käynnistänyt tietokoneen uudelleen asennuksen poiston jälkeen?

Miten teit poiston? Oletko käynnistänyt tietokoneen uudelleen asennuksen poiston jälkeen?
Kyllä olen ja ensin oli niin. Että näytön oikeassa alareunassa näkyi, että verkkoyhteys on, mutta sivut eivät auenneet ja nyt ei ole enää verkkoyhteyttäkään. Olen myös buutannut molemmat reitittimet

Nyt oli tullut verkko ja internet kohtaa, ei internet yhteyttä: laite voi käyttää vain paikallisessa verkossa olevia laitteita. Varmaan joku todella helppo juttu, mitä en vaan hoksaa

Verkon vianmääritys luultavasti korjaa ongelman. Toinen vaihtoehto on sitten tämä: "Try reinstalling Mullvad and turning Always Require VPN on and then off. Then uninstall."

Tuollainen tulo

Liitteet

• 20230925_130812.jpg
    20230925_130812.jpg
    434,4 KB · Luettu: 154
Kätätkö wifiä vai kiinteää verkkopiuhaa?

Koita irroittaa piuha ja kytkeä se takaisin tai jos käytät wifiä, pistä langaton verkkosovitin pois päältä ja koita kytkeä se takaisin päälle.

Kätätkö wifiä vai kiinteää verkkopiuhaa?

Koita irroittaa piuha ja kytkeä se takaisin tai jos käytät wifiä, pistä langaton verkkosovitin pois päältä ja koita kytkeä se takaisin päälle.
Olen tehnyt, ei auta. Mulla on siis kaksi reititintä, joissa toisessa sim-kortti, eli netti ja eikös ne niin pidä kytkeä toisiinsa, että toi vanhempi tp-link, missä netti, niin siitä lähtee lan1 piuha tohon uudempaan tp-link wi-fi 6e wan porttiin ja uudesta taas lähtee lan1 piuha tietokoneeseen? Vai olenko täysin väärässä?

Oma arvaus:oiskohan jäänyt Mullvadin DNS palvelimen osoitteet käyttöön mutta kun ohjelmaa ei enää ole niin ei nettiinkään pääse.

Oma arvaus:oiskohan jäänyt Mullvadin DNS palvelimen osoitteet käyttöön mutta kun ohjelmaa ei enää ole niin ei nettiinkään pääse.
Todennäköisesti jotain tuollaista. Verkkokortin asetuksista pitäisi laittaa automaattiset päälle tai vaihtaa tilalle joku noista julkisista, tyyliin 1.1.1.1 tai 8.8.8.8.

Nyrkkisääntönä jos sitä VPN ei sammuta oikeaoppisesti ohjelmasta, niin verkkoyhteys voi jäädä toimimattomaan tilaan. Asenna takaisin, yhdistä, sammuta oikeaoppisesti ja sitten poista.

Olen tehnyt, ei auta. Mulla on siis kaksi reititintä, joissa toisessa sim-kortti, eli netti ja eikös ne niin pidä kytkeä toisiinsa, että toi vanhempi tp-link, missä netti, niin siitä lähtee lan1 piuha tohon uudempaan tp-link wi-fi 6e wan porttiin ja uudesta taas lähtee lan1 piuha tietokoneeseen? Vai olenko täysin väärässä?

Liitteet

• 20230925_141845.jpg
    20230925_141845.jpg
    58,5 KB · Luettu: 62
  • 20230925_141906.jpg
    20230925_141906.jpg
    133,2 KB · Luettu: 60
Tämänhän voi todeta vaikka komentoriviltä pingaamalla vaikka googlea ensin ip-osoitteella ja sit domainilla.

Koodi:
ping 216.58.209.195 -> pitäis olla ok

ping google.fi -> timeout tai cannot resolve google.fi: Unknown host

Jotenkin ihmeellistä, kun pelkästään tuolla vanhalla reitittimellä, missä on se sim kortti, eli netti, niin sillä toimii netti normaalisti ja aukee sivut, mut ei ole kuin 4g 2,4ghz. Uuden, kun laitan mukaan, eli yhdistän vanhasta reitittimestä lan1 portista uuteen reitittimeen wan porttiin ja sit uudesta reitittimestä lan1 portista tietokoneeseen, niin internetyhteys katoaa?

Jotenkin ihmeellistä, kun pelkästään tuolla vanhalla reitittimellä, missä on se sim kortti, eli netti, niin sillä toimii netti normaalisti ja aukee sivut, mut ei ole kuin 4g 2,4ghz. Uuden, kun laitan mukaan, eli yhdistän vanhasta reitittimestä lan1 portista uuteen reitittimeen wan porttiin ja sit uudesta reitittimestä lan1 portista tietokoneeseen, niin internetyhteys katoaa?
No ei ollenkaan ihmeellistä jos niissä ei ole asetukset kohdallaan. Esim. jos molemmissa sama IP-alue niin ei toimi.

Mitenkäs ne nyt pitäisi sitten kytkeä toisiinsa ja kuinka ne asetukset laitetaan? Jos kehtaat neuvoa. Kiitos
Saisiko tuon laitteen missä on SIM siltaavaksi?
Silloin uusi reititin saa suoraan julkisen osoitteen WAN puolelle ja reititys toimii oikein ilman tupla nattia.

Kaapelit kyllä ovat oikein

Statistiikka

Viestiketjuista
267 290
Jäsenet
76 010
Uusin jäsen
jessica89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom