Muistin valitseminen

Elikkäs minulla on 550m aorus elite emolevy. Ja koko kone on amd osista. Tarkoitus ois päivittää keskusmuistia. Tällä hetkellä on käytössä g.skill 2113mhz joka on aika hidas ja rajoittaa koneen suorituskykyä. Mietein muistiksi GSkill-Ripjaws-V-DDR4-4000-32GB-CL18-Dual-Channel-2-pcs-Intel-XMP. Mietityttää tuo intel XMP. Mahtaako aiheuttaa ongelmia kun kone on kerta AMD.

Elikkäs minulla on 550m aorus elite emolevy. Ja koko kone on amd osista. Tarkoitus ois päivittää keskusmuistia. Tällä hetkellä on käytössä g.skill 2113mhz joka on aika hidas ja rajoittaa koneen suorituskykyä. Mietein muistiksi GSkill-Ripjaws-V-DDR4-4000-32GB-CL18-Dual-Channel-2-pcs-Intel-XMP. Mietityttää tuo intel XMP. Mahtaako aiheuttaa ongelmia kun kone on kerta AMD.
Eivät tule toimimaan tuolla luvatulla nopeudella. Mikä prosessori kyseessä?
Tästä fiksummat muistit AMD:lle:

Eivät tule toimimaan tuolla luvatulla nopeudella. Mikä prosessori kyseessä?
Tästä fiksummat muistit AMD:lle:
On minullakin 3600 xmp muistit, jotka on mennyt 4000 ja postannut jopa 4200 1:1, mutta ei se todennäköistä ole muistiohjaimen osalta. Prossu oli 5600x ei siis edes G-sarjaa. Miksi noissa 32 gb kiteissä on melkein kaikissa noin paskat ajoitukset?

Piireistä se on enemmän kiinni, minulla on yhdet kapulat, jotka ei suostu edes postaamaan, ei pääse edes biosiin, kun piirit ei kelpaa tai niiden säädöt on liian pielessä jo vakiona. Ainakin samsung b, micron, hynix a toimii, mutta mitkä mahtoi olla ne piirit, joilla ei saa edes kuvaa...

Se että ne voi toimia tai olla toimimatta niin mielummin ne AMD:lle tarkoitetut. G.Skill FlareX on ehkä tunnetuin, mutta hinnoista en tiedä, varmasti muitakin löytyy.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
270 207
Jäsenet
76 576
Uusin jäsen
Joni P.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom