Muistiinpanosovellukset

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Mitä muistiinpanosovelluksia käytätte?

Tykkään käyttää Microsoft OneNotea, mutta siinä on yksi iso puute. Muistutuksia ei pysty asettamaan paitsi Outlookin kanssa. En halua integroida tuota Outlookiin, koska en halua täyttää sitä millään to-do-tauhkalla.

Nyt teen One Notella kaikki to-do-listat, mutta haluaisin kirjata sinne myös jotain juttuja tyyliin "tarkista asian x tilanne tammikuussa". Tämän tyyppiselle muistiinpanolle on pakko olla joku muistutusominaisuus, koska muuten aivan varmasti homma jää tekemättä tai tulee tehtyä myöhässä. En myöskään halua laittaa tällaista muistutusta kiireellisimpien asioiden joukkoon hyppimään silmille kuukausia etuajassa.

One Note on myös todella näppärä screenshottien kanssa ja se onkin yksi syy miksi siitä tykkään. Näppäinyhdistelmällä WIN+Shift+S pystyy suoraan valitsemaan ruudulta haluamansa leikkeen ja liittämään sen ctrl+v:llä muistiinpanoihin.

Microsoft on kyllä saanut aikaan loistavan softan, mutta miksi pirussa sinne ei niitä muistutuksia saa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
35
Itse käytän Googlen Keepiä puhelimella. Tietokoneella en ole kyllä kokeillut. Minulla on siinä kaksi tagia: joskus tulevaisuudessa ja ajankohtaiset. Ajankohtaiset näkyvät puhelimen aloitusnäytöllä ja joskus -lista näkyy sovelluksessa omana listanaan. Muistutuksia pystyy laittamaan vapaasti, mutta itse käytän niitä aika harvoin, sillä tuo aloitusnäytön lista pitää ne aika hyvin muistissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Plain text.

Kera pilvipalvelun (Dropbox), josta synkkaus puhelimeen, ja käyttö tekstieditoreilla (tietokoneella Sublime Text). Olen niin tottunut tähän, että kaikki muut tavat tuntuu tehottomilta. Tekstitiedostoja on kymmeniä aiheittain ja tärkeysjärjestyksen mukaan. Niiden ja eri hakusanojen (vähän niin kuin tagijärjestelmä) logiikka ei varmaan avautuisi muille.

Joskus olisi kyllä tarvetta kuvaliitteille. Kalenteri ja muistutussovellus puhelimessa on mulla sitten ihan erikseen.

Ehkä todo.txt tai Org Mode sopisi mulle, jos jaksaisi opetella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Itse käytän Googlen Keepiä puhelimella. Tietokoneella en ole kyllä kokeillut. Minulla on siinä kaksi tagia: joskus tulevaisuudessa ja ajankohtaiset. Ajankohtaiset näkyvät puhelimen aloitusnäytöllä ja joskus -lista näkyy sovelluksessa omana listanaan. Muistutuksia pystyy laittamaan vapaasti, mutta itse käytän niitä aika harvoin, sillä tuo aloitusnäytön lista pitää ne aika hyvin muistissa.
Minulle Keep on vähän turhan simppeli. Tarvitsen raskaamman sovelluksen, jossa on erillisiä muistikirjoja ja niissä erillisiä osioita ja sivuja. Käytän tuota käytännössä pelkästään PC:llä töissä ja kotona, joten puhelinominaisuudet ei sinäänsä minua kosketa. Helpoimmalla pääsisin varmaan asettamalla muistutukset johonkin toiseen palveluun, kuten juuri vaikka Keepiin, mutta olisi kiva pärjätä vain yhdellä ohjelmalla. En edes tiedä onko markkinoilla muita OneNoteen verrannollisia ohjelmistoja.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Evernote on paljon suositeltu, PC, Mac ja mobiiliversiot ovat kaikki saatavilla ja myös suoraan webbisivulta voi muokkailla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
227
Itse käytän OneNotea. Pitkään sitä vierastin, mutta nykyisin olisi hankala olla ilman OneNotea.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
30
OneNote ja Evernote ovat paljon käytettyjä. Evernoteen on kertynyt joitain tuhansia muistiinpanoja leikkeinä suoraan netistä tai itse kirjoitettuna. OneNotea käytän käsintehtyihin muistiinpanoihin, koska toimii saumattomasti yhteen Surface Penin ja Pron kanssa. Jos Evernote petraisi PC-version käsintehtyjä muistiinpanoja sekä kosketusnäytöllä käytettävyyttä siirtyisi kaikki sinne. Todo -listat sitten Todoistilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
617
Googlen Keep toimii pc:llä myös (jos se ei ollut selviö).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 129
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom