Muistia lisää HP Pavilion pelikoneeseen (malli 790-0078no)

HP Pavilion Gaming Desktop 790-0078no muistia lisää​

Mulla on tuommonen HP:n hieman vanhempi, mutta ihan mulle riittävä, HP:n pelikone nyt ollut hetken aikaa pelastusrenkaana edellisen koneeni päätettyä spontaanisti muuttaa elämäntarkoistustaan ja toimenkuvaansa meni in sähköttömäksi ja inertiksi verkonpainoksi -> hajosi siis totaalisesti kuin alokas intin ekalla metsäleirillä.

Kone siis hyvä mutta kärsii jonkin sortin dementia-oireista eli haluan muistia lisää. Siinä on nyt vaan 16GB yhteensä, ainakin 32GB tai enemmän haluan. Vielä ole sitä avannut, mutta kuitkin sen sisusta ja tuulettimet pitää kohta putsailla paineilmalla niin tarkistan asian mutta netin speksitietojen perusteellä oletan että emossa on nyt kiinni 2 kpl 8GB 2666MHz DDR4 UDIMM-listaa ja niitä slotteja on yhteensä neljä joten kaksi vissiinkin vapaana.

Kone on kuulemma HP:n tapaan muistien kanssa melko krantuhko joten siksi täällä avaudun kysellen apuja että mitä muisteja mun kandee etsiä ja onko tietoa mistä löytyis kun en viittis ihan älyttömästi rahaa pistää DDR4 muisteihin enää... Jotkut sivut mainitsee PHS tyypin muistit yhteensopivina ja ties mistä muista kallista poppamiehoitomuidoista.

Onko kokemusta mitä tähän sopii laittaa ja onko kellään laatikonpohjalla toimivia ja tarpeettomia edullisesti? Sen 32GB vähintään haluan, enempi parempi tietenkin, emolle menee se max 4kpl DDR4 UDIMM - NON-ECC 2400-2666MHz liuskaa min 8GB ja max 32GB eli emolevyn maksimimi on128GB ..

Kyllä valmispaketteihin tosiaan. Katso hwinfo:lla mitkä on muistien tarkka nopeus,merkki. Niin kannattaa kauppapaikalle laittaa ilmoitus.

HP Pavilion Gaming Desktop 790-0078no muistia lisää​

Mulla on tuommonen HP:n hieman vanhempi, mutta ihan mulle riittävä, HP:n pelikone nyt ollut hetken aikaa pelastusrenkaana edellisen koneeni päätettyä spontaanisti muuttaa elämäntarkoistustaan ja toimenkuvaansa meni in sähköttömäksi ja inertiksi verkonpainoksi -> hajosi siis totaalisesti kuin alokas intin ekalla metsäleirillä.

Kone siis hyvä mutta kärsii jonkin sortin dementia-oireista eli haluan muistia lisää. Siinä on nyt vaan 16GB yhteensä, ainakin 32GB tai enemmän haluan. Vielä ole sitä avannut, mutta kuitkin sen sisusta ja tuulettimet pitää kohta putsailla paineilmalla niin tarkistan asian mutta netin speksitietojen perusteellä oletan että emossa on nyt kiinni 2 kpl 8GB 2666MHz DDR4 UDIMM-listaa ja niitä slotteja on yhteensä neljä joten kaksi vissiinkin vapaana.

Kone on kuulemma HP:n tapaan muistien kanssa melko krantuhko joten siksi täällä avaudun kysellen apuja että mitä muisteja mun kandee etsiä ja onko tietoa mistä löytyis kun en viittis ihan älyttömästi rahaa pistää DDR4 muisteihin enää... Jotkut sivut mainitsee PHS tyypin muistit yhteensopivina ja ties mistä muista kallista poppamiehoitomuidoista.

Onko kokemusta mitä tähän sopii laittaa ja onko kellään laatikonpohjalla toimivia ja tarpeettomia edullisesti? Sen 32GB vähintään haluan, enempi parempi tietenkin, emolle menee se max 4kpl DDR4 UDIMM - NON-ECC 2400-2666MHz liuskaa min 8GB ja max 32GB eli emolevyn maksimimi on128GB ..

Noi koneen muistit ovat tosi hitaita ja hitailla asetuksilla, joten se vaikuttaa aika paljon koneen tökkimisiin. Pelkkä lisämuisti ei välttämättä auta, riippuen tietenkin mihin konetta käyttää. En tiedä onko HP-koneen bios lukittu/rajusti karsittu. Vaiko voiko sieltä päästä ihan suoraan virittelemään muistiasetuksia paremmiksi. Vaikka olisi mahdollista niin en suosittele jollei ole kokemusta.

Jos haluaa lisämuistia niin, tuolla Crucialin konfiguraattorilla voisi aloittaa sopivien muistien etsinnän: HP Pavilion 790-0078no | Memory RAM & SSD Upgrades | Crucial UK

Esim. CT2K8G4DFRA32A "Crucial 16GB Kit (8GBx2) DDR4-3200 UDIMM" saattaisi käydä ihan suoraan toisen muistikampaparin rinnalle. Käytettyjä voi olla melkein vielä hankalampi löytää kuin uutena.

Kiitokset teille vastanneille. Katselen asiaa lisää myöhemmin paremmilla voimilla :)
Alkoi aikoinaan pelottaa kun kaveri sanoi näiden HP rakkineiden, tai ainakin tämän mallin, olevan kranttuja muistien suhteen mitä hyväksyy.

Ei mulla ole siis hirveästi valittamista koneen suorituskyvystä kun kaikki kokeilemani pelit tähän asti, jopa uusimmatkin, toimiivat hienosti ja tökkiimättä täysillä graffa-asetuksilla tosin 1080p/60Hz resolla mikä on tän mun näytön rajoitus. Siis jopa AC:Shadows, CP2077 ja tää eilen tullu uusin DOOM: Dark Ages missä toimi Nightmare Ultra asaetukset 2GP texture pool tosin kyllä... Mulle tämmönen piisaa nyt kunnes parempi näyttö käytössä, joten ei mulla oikein nyt muuta tarvetta kuin saada lisää muistia kunhan tähän sopivat toimivat. Mutta tokihan jos muistit saa toimii nopiammin laudassa niin nopeuttaneehan konettakin varmaan ...

Noi koneen muistit ovat tosi hitaita ja hitailla asetuksilla, joten se vaikuttaa aika paljon koneen tökkimisiin. Pelkkä lisämuisti ei välttämättä auta, riippuen tietenkin mihin konetta käyttää. En tiedä onko HP-koneen bios lukittu/rajusti karsittu. Vaiko voiko sieltä päästä ihan suoraan virittelemään muistiasetuksia paremmiksi. Vaikka olisi mahdollista niin en suosittele jollei ole kokemusta.

Itse tuli joskus kiristeltyä tuommoisen HP:n muisteja ja sen koneen muistit taisi mennä heittämällä 3200c20 (vai jopa c22?) -> 3600c18 ja tuommoinen jo auttaa vähäsen.

Biosista ei tosiaan voinut tehdä mitään. Minun koneessa oli AMD:n prossu joten Ryzen Masterilla pystyi tekemään muutokset. Taitaa Intelille olla kans joku vastaava sovellus?

Tuossa hakulinkki @akiraxan sinulle talteen tämän io-tech bbs:n puolelle, jolla löytyy esimerkiksi DDR4 3200 ja UDIMM hakusanoilla tuloksia. Linkin pitäis kaiken järjen mukaan toimia aina "tämän hetken" tilanteeseen. Tosin se listaa kyllä sekä myydyt että myytävät, en nyt siihen keksinyt heti filtteriä (URL upotettua).

HP Pakettikoneiden sisällöstä ja myöskin muisteista oli keskusteltu täällä:

UDIMM on vaan unregistered dual inline memory module. Ei ne ole kaikki yhteensopivia. Myös DDR5 on UDIMM. Se on vaan toinen tapa viitata kuluttajalle myytävään muistipalikkaan.

JEDEC 1.2V on ne oikeat hakusanat, jotka pitää löytyä ilmoituksesta ja 3200MHz muistiprofiilista. Latenssit nousee tämän kanssa, mutta se on vaan mentävä niillä yli 20 CL latensseilla.

Kuinka antiikkinen tuo on? Jos on jotain Win11 tukematonta rautaa, voi olla muistitkin oikeasti 2666MHz rajoitettuna prosessorilta.

edit: eikä ole hyvä miksata eri kittejä. 2x 16GB 2666MHz taitaa olla paras valinta ja pistät nuo vanhat kaappiin:
tai jos kone syö 3200MHz, niin sitten näitä:

Viimeksi muokattu:
UDIMM on vaan unregistered dual inline memory module. Ei ne ole kaikki yhteensopivia. Myös DDR5 on UDIMM. Se on vaan toinen tapa viitata kuluttajalle myytävään muistipalikkaan.

JEDEC 1.2V on ne oikeat hakusanat, jotka pitää löytyä ilmoituksesta ja 3200MHz muistiprofiilista. Latenssit nousee tämän kanssa, mutta se on vaan mentävä niillä yli 20 CL latensseilla.

Kuinka antiikkinen tuo on? Jos on jotain Win11 tukematonta rautaa, voi olla muistitkin oikeasti 2666MHz rajoitettuna prosessorilta.

edit: eikä ole hyvä miksata eri kittejä. 2x 16GB 2666MHz taitaa olla paras valinta ja pistät nuo vanhat kaappiin:
tai jos kone syö 3200MHz, niin sitten näitä:

Senkun tekee Rufuksella Win11-asennuksen, niin pääsee TPM 1.2/2.0 erille. Hyvin asentuu sen jälkeen

Statistiikka

Viestiketjuista
278 406
Jäsenet
77 750
Uusin jäsen
aba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom