Ratkaistu Msi z370 sli plus + 3600mhz muistit

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Minulla on kyseinen 2x16gb 3600mhz muistikitti (Team Group T-Force Xtreem ARGB schwarz, DDR4-3600, CL14 - 32 GB Dual Kit) ja emona msi z370 sli plus + prossuna 8600k.
Ongelmani on että en saa toimimaan muisteja täydellä nopeudella. Ne toimivat kyllä 3400mhz nopeudella, mutta jos nopeutta nostaa siitä niin kone ei enää buuttaa. Xmp kyllä tunnistaa muistit oikein. Olen kokeillut xmp päällä/pois, säätää manuaalisesti latenssit ja voltit, mutta en saa konetta käynnistymään. Päivitin biossin juuri viimevuotiseen stable-julkaisuun.

Onko ideoita mitä kannattaisi kokeilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Joo oon koittanut nostaa jännitettä sinne 1.5 V mutta ei oo ollut vaikutusta. Vaihdettu vielä muistien paikat oikeisiin kun emolevy herjas alussa että olivat just väärissä sloteissa. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Onko vccio ja vccsa jännitteitä kokeiltu nostaa?
Joo olin kokeillut säätää niitä jonkin verran, mutta en näemmä tarpeeksi. Googletellessani löysin threadin missä käsiteltiin sitä, että tässä lankussa on jotain bugeja mikä aiheuttaa sen että se biossissa saattaa näkyä käytössä oleva jännite ihan väärin. Olin luottanut näihin arvoihin pelannut niiden mukaan. Löin jonkun hyväksi testaamat arvot ja nyt lähti pelittään. Seuraavaksi alankin testaamaan tiukempia voltteja. Kiitos avusta!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Laitetaan nämä voltit jakoon jos niistä on jollekkin iloa. Nämä kyllä tuntuvat hieman hassuilta volteilta mutta näillä sain koneen stabiiliksi.

kerroin 46, cpu 1.28, sa 1.2, io 1.16 ja dram 1.49.

Vielä tekis mieli kokeilla korkeampaa kerrointa mut tuntuu ettei saa millään stabiiliksi, ehkä on vaan kehno prossu.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 544
Laitetaan nämä voltit jakoon jos niistä on jollekkin iloa. Nämä kyllä tuntuvat hieman hassuilta volteilta mutta näillä sain koneen stabiiliksi.

kerroin 46, cpu 1.28, sa 1.2, io 1.16 ja dram 1.49.

Vielä tekis mieli kokeilla korkeampaa kerrointa mut tuntuu ettei saa millään stabiiliksi, ehkä on vaan kehno prossu.
Voit koittaa BCLK Dram frequency ratio 100:133 kun se voi vakauttaa muisti kellotusta.
Onko muisteissa comman rate 2T tai 2N päällä?
Muistien RTL ja IOL asertukset kannattaa lukita jos ne sattuisi sekoilemaan 3600mhz taajuudella ja voi koittaa muuttaa niitä mutta en ole niihin perehtynyt hirveästi.
Myös jos ajat 1,49v muistijännitteellä kannattaa harkita tuulettimen asennusta muisteille.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 321
Viestejä
4 330 008
Jäsenet
72 195
Uusin jäsen
Ahaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom