- Liittynyt
- 25.09.2018
- Viestejä
- 43
Mulla on MSI 3090 Ventus jonka tuulettimet pitää kovaäänistä sirinää/suhinaa joka kuuluu selvästi ja kovaa kotelotuulettimienkin yli. Olin tästä viasta Verkkokaupan ohjeiden mukaan ensin yhteydessä MSI:hin, mutta tämä oli aika turha kokemus. Asiakaspalvelu on MSI:llä Kiinassa, eli eivät pääse käyttämään Googlen palveluja kuten YouTubea johon halusin ladata videon ongelmasta näytille. MSI:n omassa tikettipalvelussa oli niin kovat rajoitukset tiedosto uploadeissa, että niistä pätkistä ei oikeen kunnolla saanut selvää. Kuitenkin Furmarkista kerättyjen Fan Speed lokien perusteella MSI:n tukihenkilö kehotti viemään näytönohjaimen huoltoon jälleenmyyjälle.
Verkkokaupassa palvelutiskin henkilö tunnisti myös vian nopeasti ja totesi saman kuin itse, että tuulettimien laakerit on kuluneet. Tämän huomaa helposti, kun pyörittää tuuletinta niin se pitää kovaa sirinää. No yli viiden viikon kuluttua sain vihdoin kortin takaisin. Huomasin heti backplaten pienistä merkeistä, että kortti oli sama. Vähän tuulettimia pyörittelemällä kuulosti, että suhisee edelleen ja koneesen laitettua se aivan sama sirinä jatkuu kuin ennenkin. Tähän ei ole vaihdettu edes yhtä tuuletinta siillä viiden viikon huoltoreissulla. Huomasin nyt myös, että tuulettimet ovat "pehmeät" tai "kimmoisat", kun niitä kevyesti painaa keskeltä jäähyä kohti. Asuksen 1080 Ti:ssä joka oli itsellä tuon huollon ajan kiinni, tuulettimet ovat kiinteät eivätkä välsky tällä tavalla yhtään, myöskään yksikään Noctuan kotelotuulettimista ei liiku painaessa
Tässä video jossa demonstroin tätä sirinää.
Olen pysäyttänyt kaikki tuulettimet Fan Control -ohjelmalla ja sitten asetan pelkästään näytönohjaimen tuulettimet 60%, lopussa vielä pysäytän näytönohjaimen tuulettimet uudestaan ja siitä kuulee hyvin kuinka surina loppuu. Tämä kaikki tehty ihan työpöydällä idlaillessa ja meteli kuuluu vain tuulettimien pyöriessä, eli ei voi olla coil whineä tms.
Video kuvattu kännykällä joten äänenlaatu ei ole paras. Livenä sirinä kuuluu todella helposti ja kovaa, videolla sitä ei juuri erottaisi jos olisi kotelotuulettimet päällä. Sirinän kuulee myös pyöritellessä tuulettimia ja myös myyjä kuuli sen helposti meluisassa liikkeessä.
Onko kenelläkään kokemusta MSI:n ja/tai Verkkokaupan näyttis takuupalautuksista/korjauksista? Tuntuu aika ala-arvoiselta, että myyjänkin nopeasti löytämä selkeä vika laitetaan yli viideksi viikoksi huoltoon ja se näyttis tulee huollosta bumerangina takas.
Onko kellään hyvää neuvoa miten tän kanssa nyt pitäisi tai kannattaisi toimia? Aion viedä näyttiksen huomenna takaisin, mutta en halua suostua taas samanlaiseen tuloksettomaan ikuisuushuoltoon.
Verkkokaupassa palvelutiskin henkilö tunnisti myös vian nopeasti ja totesi saman kuin itse, että tuulettimien laakerit on kuluneet. Tämän huomaa helposti, kun pyörittää tuuletinta niin se pitää kovaa sirinää. No yli viiden viikon kuluttua sain vihdoin kortin takaisin. Huomasin heti backplaten pienistä merkeistä, että kortti oli sama. Vähän tuulettimia pyörittelemällä kuulosti, että suhisee edelleen ja koneesen laitettua se aivan sama sirinä jatkuu kuin ennenkin. Tähän ei ole vaihdettu edes yhtä tuuletinta siillä viiden viikon huoltoreissulla. Huomasin nyt myös, että tuulettimet ovat "pehmeät" tai "kimmoisat", kun niitä kevyesti painaa keskeltä jäähyä kohti. Asuksen 1080 Ti:ssä joka oli itsellä tuon huollon ajan kiinni, tuulettimet ovat kiinteät eivätkä välsky tällä tavalla yhtään, myöskään yksikään Noctuan kotelotuulettimista ei liiku painaessa
Tässä video jossa demonstroin tätä sirinää.
Olen pysäyttänyt kaikki tuulettimet Fan Control -ohjelmalla ja sitten asetan pelkästään näytönohjaimen tuulettimet 60%, lopussa vielä pysäytän näytönohjaimen tuulettimet uudestaan ja siitä kuulee hyvin kuinka surina loppuu. Tämä kaikki tehty ihan työpöydällä idlaillessa ja meteli kuuluu vain tuulettimien pyöriessä, eli ei voi olla coil whineä tms.
Video kuvattu kännykällä joten äänenlaatu ei ole paras. Livenä sirinä kuuluu todella helposti ja kovaa, videolla sitä ei juuri erottaisi jos olisi kotelotuulettimet päällä. Sirinän kuulee myös pyöritellessä tuulettimia ja myös myyjä kuuli sen helposti meluisassa liikkeessä.
Onko kenelläkään kokemusta MSI:n ja/tai Verkkokaupan näyttis takuupalautuksista/korjauksista? Tuntuu aika ala-arvoiselta, että myyjänkin nopeasti löytämä selkeä vika laitetaan yli viideksi viikoksi huoltoon ja se näyttis tulee huollosta bumerangina takas.
Onko kellään hyvää neuvoa miten tän kanssa nyt pitäisi tai kannattaisi toimia? Aion viedä näyttiksen huomenna takaisin, mutta en halua suostua taas samanlaiseen tuloksettomaan ikuisuushuoltoon.