MSI/Verkkokauppa näytönohjain takuu kokemuksia/apua

Liittynyt
25.09.2018
Viestejä
32
Mulla on MSI 3090 Ventus jonka tuulettimet pitää kovaäänistä sirinää/suhinaa joka kuuluu selvästi ja kovaa kotelotuulettimienkin yli. Olin tästä viasta Verkkokaupan ohjeiden mukaan ensin yhteydessä MSI:hin, mutta tämä oli aika turha kokemus. Asiakaspalvelu on MSI:llä Kiinassa, eli eivät pääse käyttämään Googlen palveluja kuten YouTubea johon halusin ladata videon ongelmasta näytille. MSI:n omassa tikettipalvelussa oli niin kovat rajoitukset tiedosto uploadeissa, että niistä pätkistä ei oikeen kunnolla saanut selvää. Kuitenkin Furmarkista kerättyjen Fan Speed lokien perusteella MSI:n tukihenkilö kehotti viemään näytönohjaimen huoltoon jälleenmyyjälle.

Verkkokaupassa palvelutiskin henkilö tunnisti myös vian nopeasti ja totesi saman kuin itse, että tuulettimien laakerit on kuluneet. Tämän huomaa helposti, kun pyörittää tuuletinta niin se pitää kovaa sirinää. No yli viiden viikon kuluttua sain vihdoin kortin takaisin. Huomasin heti backplaten pienistä merkeistä, että kortti oli sama. Vähän tuulettimia pyörittelemällä kuulosti, että suhisee edelleen ja koneesen laitettua se aivan sama sirinä jatkuu kuin ennenkin. Tähän ei ole vaihdettu edes yhtä tuuletinta siillä viiden viikon huoltoreissulla. Huomasin nyt myös, että tuulettimet ovat "pehmeät" tai "kimmoisat", kun niitä kevyesti painaa keskeltä jäähyä kohti. Asuksen 1080 Ti:ssä joka oli itsellä tuon huollon ajan kiinni, tuulettimet ovat kiinteät eivätkä välsky tällä tavalla yhtään, myöskään yksikään Noctuan kotelotuulettimista ei liiku painaessa

Tässä video jossa demonstroin tätä sirinää.

Olen pysäyttänyt kaikki tuulettimet Fan Control -ohjelmalla ja sitten asetan pelkästään näytönohjaimen tuulettimet 60%, lopussa vielä pysäytän näytönohjaimen tuulettimet uudestaan ja siitä kuulee hyvin kuinka surina loppuu. Tämä kaikki tehty ihan työpöydällä idlaillessa ja meteli kuuluu vain tuulettimien pyöriessä, eli ei voi olla coil whineä tms.
Video kuvattu kännykällä joten äänenlaatu ei ole paras. Livenä sirinä kuuluu todella helposti ja kovaa, videolla sitä ei juuri erottaisi jos olisi kotelotuulettimet päällä. Sirinän kuulee myös pyöritellessä tuulettimia ja myös myyjä kuuli sen helposti meluisassa liikkeessä.

Onko kenelläkään kokemusta MSI:n ja/tai Verkkokaupan näyttis takuupalautuksista/korjauksista? Tuntuu aika ala-arvoiselta, että myyjänkin nopeasti löytämä selkeä vika laitetaan yli viideksi viikoksi huoltoon ja se näyttis tulee huollosta bumerangina takas.
Onko kellään hyvää neuvoa miten tän kanssa nyt pitäisi tai kannattaisi toimia? Aion viedä näyttiksen huomenna takaisin, mutta en halua suostua taas samanlaiseen tuloksettomaan ikuisuushuoltoon.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
87
Tämä kiinnostaa muakin, koska pari viikkoa sitten täältä ostetussa MSI:n 3080 Gaming Z Trio:ssa vaikuttais olevan samaa ongelmaa tuulettimien kaa. Amazon.de ostettu ja alkuperäinen kuitti löytyy, mut mitenkähän Amazon suhtautuu moiseen :hmm: En oo siis vielä ollu sinne tai MSI yhteydesaä
 
Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
81
Ventus radiators Siitä vaan tilaamaan ja muutamassa minuutissa vaihtaa uusiin. Vika on kuitenkin niin halpa ja helppo korjata että ainakaan itse en vaivaituisi viemään sitä mihinkään valohoitoon.
 
Liittynyt
25.09.2018
Viestejä
32
Tämä kiinnostaa muakin, koska pari viikkoa sitten täältä ostetussa MSI:n 3080 Gaming Z Trio:ssa vaikuttais olevan samaa ongelmaa tuulettimien kaa. Amazon.de ostettu ja alkuperäinen kuitti löytyy, mut mitenkähän Amazon suhtautuu moiseen :hmm: En oo siis vielä ollu sinne tai MSI yhteydesaä
MSI:n huoltoon en luota, tietääkseni oma oli MSI:n tai sen valtuuttamassa huoltoliikkeessa "takuuhuollossa". Tästä vielä tarkennus, että olin merkinnyt tuulettimiin pienet jäljet tummalla tussilla jotta näkisin mitkä on vaihdettu. Merkeille ei tosin ollut väliä, kun äänestäkin jo huomasi, ettei oltu tehty mitään. Myös jokaisen tuulettimen alla, oli niihin pinttynyt pieni pölykerros joka tuulettimeen kertyy käytössä. Jos omasi on noin uusi ja haluat, että vaihtavat tuulettimet niin kannattaa merkata ja ottaa kuvat merkeistä ennen huoltoa. Voit siten todistaa mikä tuuletin on vaihdettu tai jätetty vaihtamatta.

Omat tuulettimet olivat ihmeen "kimmoisat"/"joustavat" kun niitä paineli keskeltä. Kokeilin muiden näyttisteni tuulettimia sekä kotelotuulettimia ja kaikki on keskeltä kiinteitä, noita MSI 3090 tulettimia painellessa ne joustivat ihmeellisesti sisään päin, eli niissä oli varmasti paljon klappia jonka takia eivät pyörineet tasaisesta ja tämä aiheutti sirinän ja vinkunan.

Jos lähestyt tästä Amazonia suosittelen ottamaan ongelman videolle ja laittamaan esim. YouTubeen. Vaikka MSI ei voi noita videoita katsella Amazonin tuki pystyy katsomaan ne ja sitten on myyjän suuntaan ainakin todisteet viasta. Itsellä vian todentaminen myyjän kanssa oli helppoa, kun pystyin vaan kävelemään Verkkiksen huoltotiskille ja näyttämään vian.

Verkkokauppa hoitaa oman tapaukseni nyt loppuun ensiviikon aikana. Kävin heti seuraavana päivänä viemässä näyttiksen takaisin, selitin vian uudestaan ja näytin ettei huolto ollut tehnyt yhtään mitään. Myyjä pahoitteli tätä surkeaa huolto kokemusta ja lupasi, että saan joko ehjän kortin tilalle tai rahat takaisin ensiviikon aikana. Eli suosittelen kyllä jatkossa Verkkokauppaa, mutta MSI:tä ei voi suositella varsinkaan jos ostaa sen näyttiksiä ulkomailta.
 
Liittynyt
25.09.2018
Viestejä
32
Ventus radiators Siitä vaan tilaamaan ja muutamassa minuutissa vaihtaa uusiin. Vika on kuitenkin niin halpa ja helppo korjata että ainakaan itse en vaivaituisi viemään sitä mihinkään valohoitoon.
Kiitos vinkistä. Jos ei olisi enää takuun kattama tuote olisin laittanut mielummin Noctuat tilalle, ja tehnyt tahna+tyyny vaihdon samalla. Turha laittaa rahaa vastaavaan roskaan, kun voi maksaa vähän enemmän paremmasta suorituskyvystä ja se homma käy samalla vaivalla. Olen ihan ehjiinkin kortteihin näitä tehnyt hyvin tuloksin ja suosittelen kaikille jos kortti ei ole enää takuunalainen tai jos siitä haluaa enemmän irti.

En tosin suosittele kenellekkään takuun alaisten tuotteiden itse korjailua. On aika naurettavaa, että tuotteisiin annetaan takuu jota ei sitten valmistajan puolesta haluta noudattaa. Helposta, selkeästä, edullisesta ja nopeasta huollosta tehdään kuluttajalle pitkä vaiva. Onneksi jällenmyyjä on tässä tapauksessa kuluttajan puolella ja MSI:ltä menee halvan huollon siaan kokonainen kortti. On kyllä valmistajalle helppo alittaa rimaa tuotteen laadussa, kun huoltoprosessita tehdään mahdollisimman vaivalloinen jonka takia kuluttajat itse korjailevat omaan piikkiin viat. Samasta ongelmasta löytyi etsiskelyn jälkeen useita videoita eli ei ole mikään harvinainen yksittäistapaus ja sen korjaaminen pitäisi sujua mutkitta.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Itse irrottaisin tuon ventuksen shroudin missä on tuulettimet ja 2x 120mm tuuletinta kiinni, tulee hiljainen ja jäähtyy hyvin.
 
Liittynyt
25.09.2018
Viestejä
32
Oho olin unohtanut vastata tähä.
Verkkokauppa hoiti takuuasian loppuun kunnollisesti ja nopeasti, kun kävin toiseen kertaan viemässä kortin.
Eivät enää lähettäneet MSI:n huollon nurkkiin pyörimään, vaan hyvittivät kortin kun ei vastaavaa löytynyt tilalle.
Erittäin iso peukku Verkkikselle hyvin hoidetusta takuusta, sekä mukavasta ja ymmärtävisestä palvelusta. Jatkossa suosin kyllä Verkkokauppaa ja suosittelen sitä kaikille.

Verkkokauppa vahvisti, että näyttis oli ollut MSI:n huollossa. Tämä oli MSI:n osalta niin naurettavan huono "huolto"-kokemus, että MSI:tä vältän kyllä jatkossa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 059
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom