• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka MSI MPG Z490 Carbon EK X

Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Näihin voisi aina merkitä, mikä tuoteryhmä on kyseessä. Tämä on näemmä emolevy.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 790
En ole ostanut erillistä emolevyä moneen vuoteen, joten en tiennyt. Tältä tuo näyttää asiaan perehtymättömän silmin :):
MSI - Varmaankin valmistaja
MPG - Miles Per Gallon?
Z490 - Ei sano mitään
Carbon - Hiili?
EK - Erikoiskoe?
X - 10?
AMD - Valmistaja?
LGA 1200 - Resoluutio?
Ok. Ymmärrän.

Itse olisin viimeistään tuossa lga 1200 kohdalla hahmottanut kyseessä olevan emolevy intelin 10xxx ja 11xxx sarjan suorittimille. Todennäköisesti tunnistanut z490 olevan intelin piirisarja joka mahdollistaa 10xxx ja 11xxx sarjan kerroinlukottomien(k numeroiden perässä) prosessoreiden ylikellotuksen.

Mutta eipä se ole iso juttu lisätä täsmennystä ilmoitukseen tai jopa otsikkoon että kyseessä on emolevy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
En ole ostanut erillistä emolevyä moneen vuoteen, joten en tiennyt. Tältä tuo näyttää asiaan perehtymättömän silmin :):
MSI - Varmaankin valmistaja
MPG - Miles Per Gallon?
Z490 - Ei sano mitään
Carbon - Hiili?
EK - Erikoiskoe?
X - 10?
AMD - Valmistaja?
LGA 1200 - Resoluutio?
Jos tiedot on tällä tasolla, ei kannata ehkä itse koota konetta.

--

Tosin itsekin mietin, mitä se AMD siellä tekee..
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Jos tiedot on tällä tasolla, ei kannata ehkä itse koota konetta.

--

Tosin itsekin mietin, mitä se AMD siellä tekee..
Ainakin viimeiset 3 tietokonetta on ollut läppäreitä ja niihin on tarvinnut ostaa lähinnä vain SSD-levyjä tai lisää muistia. Läppäreitä ostaessakin on kiinnittänyt enemmän huomiota näyttöön, prosessoriin ja näytönohjaimeen kuin emolevyyn. Osaan kyllä ottaa näistä selvää sitten. kun hankinta on taas ajankohtainen.

Monilla meistä on jokin tuoteryhmä, jota ei itse tunne kaikkine mallimerkintöineen. Siihen tuoteryhmän mainitseminen tarjouksissa auttaisi.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Puoli vuotta sitten tuskin olisin tunnistanut tuota emoksi pelkällä nimellä. Nyt kun juuri kokosin koneen ei mitään ongelmia. Kun siirrytään pois 50 ja 90 päätteisesti piirisarjoista niin tuskin taas tunnistan emoja kovin helposti. Kun ei ole suunnitelmia päivättää koneita en seuraa emoloevyjä lainkaan.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Suosittelen siirtymään Suomi24 alustalle
Päivitin hieman tietojani nykyisistä emolevyistä, jotta ei tarvitsisi siirtyä Suomi24:lle. Nämä ovat ehkä vähän enemmän oikein:
MSI - Valmistaja: Micro-Star International
MPG - MSI Performance Gaming -sarja
Z490 - Intelin piirisarja 10. sukupolven prosessoreille
Carbon EK X - Monoblokki (nestejäähdytys) suorittimen ja virransyötön (VRM - Voltage Regulator Module) jäähdytykseen
AMD - Virheellinen tieto? Pitäisi kai olla Intel.
LGA 1200 - Suoritinkanta (Land Grid Array), jossa 1200 pinniä on kiinni suoritinkannassa.
 

Tony Ma

LAMAO
BANNED
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
504
Miksi gatekeeppaat forumia? Täytyykö tietää/olla ajankohdassa tietokoneiden osien kanssa, että sivua saa käyttää?
Ulista viitsitään tekniikka-aiheisella foorumilla, mutta samalla vaivalla voisi ulinan sijaan ottaa itse selvääkin, mikäli kiinnostaa että mikä kampe kyseessä. Noh, ehkä vain ajattelen toisella tapaa kun ongelma edessä.

En tiedä ketä palvelee muiden sättiminen omasta tietämättömyydestään/laiskuudestaan, vaan tulisi syväluotaavasti kirjoittaa mikä on kyseessä. :D Eihän se huono ehdotus ole että tuotelaji olisi otsikossa (nytkään), jos oltaisiin muualla kuin teknisesti orientoituneella keskustelualustalla. Mutta sanoisin että mikäli ei tiedä tuotetta X, ei myöskään tarvitse sitä.

Tarttiskohan mennä vaikka johonkin musiikkialanfoorumille julistamaan vastaavia? :geek: enjuurinytviitsiottaaselvääasiastakertokaaminullekaikkihetinyt
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Kuten yllä olevista viesteistäni voi päätellä, niin otin asiasta selvää ja yritin säästää muilta saman vaivan. Toisessa viestissäni arvaukset olivat tarkoituksella huonoja, koska yritin havainnollistaa, miltä itselle vieras tuote voi näyttää. Esim. EGA-, CGA-, VGA-ajan eläneenä LGA voisi hyvinkin näyttää resoluutiolta. Tarjous oli hyvä ja siitä kiitos sen lähettäneelle nimimerkille @N.A.G.A. Pahoittelut, että keskustelu ohjautui pois itse tarjouksesta.

Jatkokeskustelu tänne, jos ei koske vain tätä tarjousta:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 029
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom