MSI MAG B550 TOMAHAWK+RYZEN 5 5600X+ 2X 8GB HYPERX FURY DDR4 3200MHz. DRAM valo palaa.

Liittynyt
12.12.2019
Viestejä
109
Terve.

Ostin alkukuusta J-kaupasta tuon otsikossa mainitun bundlen. Ongelmana on, että DRAM-valo hehkuu punaisena, vaikka kone sinänsä toimii moitteetta. Olisiko ideoita asian suhteen? Kammat on 2 ja 4 sloteissa, kuten neuvottiin. Olen sen lisäksi kokeillut yksittäin 2, 3 ja 4 slotteihin, (ykköseen en jaksanut, kun oli tuuletin edessä, heh...) Olen täysi noob muistihommien suhteen, joten ajoituksista yms. en tiedä mitään. BIOS näyttää tällä hetkellä, että rullaisivat 2400MHz taajuudella, kokeilin alkuaikoina myös laittaa vakiona tarjotun XMP-profiilin päälle (3200MHz), mutta kone ei bootannut enää sen jälkeen. Resettasin cmos ja aloitin normaalin elämän tietokoneen kanssa. Nyt alkaa vähän häiritsemään tuo kuoleman valo, en muista yhtään oliko kasauksen jälkeen tuota (todennäköisesti oli). Tälle emolle oli ilmeisesti jokin betassa oleva BIOS saatavilla, jota en tosin vielä ole uskaltanut kokeilla. Teorioita otetaan vastaan!
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
2
Onko syy selvinnyt itsellä kävi aivan täysin sama homma.

Muuten kaikki kyllä pelaa ainut ongelma mikä on tullut vastaan on COD Dev error 6068
 
Liittynyt
12.12.2019
Viestejä
109
Onko syy selvinnyt itsellä kävi aivan täysin sama homma.

Muuten kaikki kyllä pelaa ainut ongelma mikä on tullut vastaan on COD Dev error 6068
Moro.

Löysin myöhemmin vastaavan topicin ja tänne pettyneenä eksyville tiedoksi, että ongelmaan löytyy ratkaisu. Eli lataa MSI:n sivulta tuoreempi BIOS-versio. En tiedä mitä versioita siellä on nykyään, mutta latasin itse noin kuukausi sitten uusimman, mikä ei ollut beta. Ongelma korjaantui välittömästi. Toivottavasti saat hommat pelittämään!
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
2
Moro.

Löysin myöhemmin vastaavan topicin ja tänne pettyneenä eksyville tiedoksi, että ongelmaan löytyy ratkaisu. Eli lataa MSI:n sivulta tuoreempi BIOS-versio. En tiedä mitä versioita siellä on nykyään, mutta latasin itse noin kuukausi sitten uusimman, mikä ei ollut beta. Ongelma korjaantui välittömästi. Toivottavasti saat hommat pelittämään!
Suuri kiitos!
 

SRP

Liittynyt
31.10.2020
Viestejä
137
Mulla paloi MSI X470 Gaming Edge mikälien kanssa sama led silloin kun kammat ei olleet sloteissa 1 ja 2 vaan 1 ja 3.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 388
Viestejä
4 332 126
Jäsenet
72 205
Uusin jäsen
Mielo

Hinta.fi

Ylös Bottom