msi b450 tomahawk max bios päivitys

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Nonni, tässä nyt yrittäny biossia päivittää huonolla menestyksellä. on uusi usb tikku ostettu, bios ladattu ja purettu erilliseen kansioon, usb tikku on alustettu fat32, siirsin kaksi tiedostoa tikulle, 7C02v3x ja E7C02AMS.360

Restart ja siittä biossiin, sieltä se m-flash ja reboot, mitään ei tapahdu, missä vika?
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Kai liitit takana olevan flash Usb-liitäntään?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
67
Pura/siirrä tiedostot muistitikun juureen ja kokeile päivittämistä uudelleen.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 271
Tomahaukan biospäivitys.

E7C02AMS.360 pitää nimetä MSI.ROM

Muuten tuon ohjeen mukaisesti -->
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Nonni, tässä nyt yrittäny biossia päivittää huonolla menestyksellä. on uusi usb tikku ostettu, bios ladattu ja purettu erilliseen kansioon, usb tikku on alustettu fat32, siirsin kaksi tiedostoa tikulle, 7C02v3x ja E7C02AMS.360

Restart ja siittä biossiin, sieltä se m-flash ja reboot, mitään ei tapahdu, missä vika?
Tosiaan, kuten sanottua niin tiedosto pitää nimetä uudelleen emolevykohtaisesti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
No ite päivitin kans viikko sitten eikä siihen mitään uudelleennimeämisiä tarvinnut, purin vaan tuon filun ja nakkasin kotelon etuseinän usbi-paikkaan jonku randomin usb-tikun ja kävin fläshäämässä bioksesta suoraan...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Uudelleen nimeäminen kokeiltu, ei vaikutusta, että käyttää m-flash toimintoa. Tarvinee alkaa irrotteleen virtapiuhoja emolta ja käyttää tuota bios nappia, kun muuten ei sitte toimi.

Ihmetyttää vaan, kun osalla toimii ihan laittamalla filut tikulle ja m-flash päälle ja alkaa bios päivittyyn, taas itsellä ei mene tuolla tavalla.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Oletko kokeillut eri tikkuja? Minulla ollut useita MSI:n emoja ja M-flash on toiminut aina moitteetta biosin kautta.

Tuo takapaneelin bios-nappi on tarkoitettu lähinnä hätätapauksia varten, eikä sitä kannata välttämättä käyttää ellei koko emo mene mykäksi.

Kannattaa kokeilla vielä nollata bios irroittamalla virtajohto ja patteri ja kokeilla flashiä uudelleen.
Boldaus ei kyllä pidä paikkaansa, aivan yhtä hyvin käytettävissä oleva ominaisuus kuin muutkin, eikä mitenkään varattu erikseen jotain tiettyä tilannetta varten. Tuollahan voi sen BIOS:n päivittää, vaikka olisi ne piuhat kiinnikin. Itse suosin bios flashback -painiketta nimenomaan ensisijaisena tapana päivittää BIOS.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 011
Ihan varmasti menty tämän MSI:n ohjeen mukaan? Ja kun kerta fat32 alustettu, niin kokeilisin sitten muilla tikuilla. Etenkin jos kyseessä sattuu olemaan jotain Wish/Aliexpress muistitikkuja.

 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Itse asiassa miksi en pääse valkkaan mitään tuon m-flashin jälkeen? Tulee tyyliin joku are you sure to restart tms ilmotus ja sen jälkeen yrittää bootata. Kokeillu nyt parilla eri tikulla, toinen vanhenpi ja toinen pakasta vedetty ja ihan kingstonin ja sandiskin tikkuja ettei mitää pilipali.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 211
Itse olen viimeiset n. 10v ja siitä eteenpäin päivittänyt biossit siten että laitan sen .rom (tai whatever) tiedoston c:/ juureen. Sieltä on aina pystynyt sen päivityksen tekemään, oli emon merkki mikä tahansa. Ja itselläni tämä metodi on toiminut vuosien satossa kymmeniä kertoja.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Itse olen viimeiset n. 10v ja siitä eteenpäin päivittänyt biossit siten että laitan sen .rom (tai whatever) tiedoston c:/ juureen. Sieltä on aina pystynyt sen päivityksen tekemään, oli emon merkki mikä tahansa. Ja itselläni tämä metodi on toiminut vuosien satossa kymmeniä kertoja.
Eli laitan nuo 2 tiedosta, josta toisen E7C02AMS.360 nimeän MSI.ROM C:/ ja tää tapahtuu miten? Ihan vaan kopioimalla nuo kaksi tiedostoa C asemalle, missä on esim programfiles yms?
Kun nuo tiedostot on sielä "juuressa" niin m-flash biossista ja sitte pääsee valkkaan sen MSI.ROM tiedoston vai?
Missä menee väärin jos tulee tuo sama teksti, mikä edellisessä postauksessa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 751
Ei se tuolta C:n juuresta sitä ongi, vaan pitää pistää tonne muistitikun juureen. Itse en tehnyt muuta kun kopioinut .zip:istä tiedostot muistitikun juureen ja sitten takapaneeliin usbitikku ja tuota M-flash:ia biosista. Itse tein tämän 8gb usb2.0 muistitikulla, testaappa jos sulla on usb 2 tikku. FAT32 formatoitu.

1588934136585.png



E: Onko erityinen syy päivittää uudempi bios? Itsellä ainakin tämä .350 versio on toiminut mainiosti 3700X:n kanssa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 830
Viestejä
4 205 636
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom