Mopokuumetta

Virallinen 2,9 astetta, keittiön mittari näyttää yksi aste, ja ulkona pihalla kauniissa kukkakuurassa autot. Voi olla että kaksipyöräisen talvilepo lähestyy, eikä sitä ajeta sinnekään varmaan aamupäivällä ;-)
 
Eilen meni itellä säilöön oma mopo. Eiku huolto-osia haalimaan ja suunnittelemaan mitä sitä muuta siihen keksisi. On haikeeta... 😔
 
Virallinen 2,9 astetta, keittiön mittari näyttää yksi aste, ja ulkona pihalla kauniissa kukkakuurassa autot. Voi olla että kaksipyöräisen talvilepo lähestyy, eikä sitä ajeta sinnekään varmaan aamupäivällä ;-)
Minun ulkona oleva RuuviTag (niitä on yhteensä 5kpl pitkin kiinteistöäni) sanoi että n. 7:50 tänä aamuna käväisi +0,01:ssä asteessa. Että vielä selkeästi plussan puolella oltiin. Omat rätkät tallissa jo jonkin aikaa, mutta viikonloppuna näkyi kyllä yllättävän paljon pyöriä vielä liikenteessä, eikä vain näitä HC adventurematkaenskoja vaan ihan kyykkyjä ja kustomeitakin. Riispektiä niille jotka eivät vieläkään ole luovuttaneet!
 
Oma pyörä meni kaverin talliin toissa iltana. Haikeana odotellaan kevättä ja nyt körötellään työmatkat autolla. Tällä viikolla pitäisi vetää pakkaselle etelässäkin.
 
Öisin juu parina yönä on luvassa pakkasta, mutta sitähän on nähty eilenkin, ja kuukausi sitten ;-)
Onpas uudessa akussa yön jälkeen vielä mojova lepovirta: 12,9 volttia. Veikkaan että tuollakin Yuasalla mennään heittämällä 4-5 vuotta, kuten toki aiemmillakin.
 
Tänään tuli vietyä pyörä talvisäilöön, vielä kun pääsi ajamalla:sad:

Tulis sitten edes sitä pakkasta, että voi kaivaa laskettelusukset esille:tup:
 
Tänään tuli vietyä pyörä talvisäilöön, vielä kun pääsi ajamalla:sad:

Tulis sitten edes sitä pakkasta, että voi kaivaa laskettelusukset esille:tup:
Eeeh... Ihan kiva se skrabailla satulan jäitä :D.

Ei siis hauskana huomiona. Täällä pohjoisessa on mopoja liikenteessä ihan helvetisti vs PK-seutu, muttei yhtään prätkää. PK-seudulla juurikin päinvastoin. Autossa on kitkat alla ja lunta sataa nytkin, mutta kotona etelässä on plussalla=prätkäkeli/avoautossa katto alhaalla.
 
Tämä aamu:
Kärkkä 3,3°
Makuuhuoneen ikkuna 2°
Keittiön ikkuna: 0,2°
Niinpä niin...


Mutta totta, koska Vespa tallissa niin nyt viikoksi -10 ja sit puoli meetriä lunta että pääsee Teijolle mäkeen ;-)

kärkkä.jpg
 
Tämä aamu:
Kärkkä 3,3°
Makuuhuoneen ikkuna 2°
Keittiön ikkuna: 0,2°
Niinpä niin...


Mutta totta, koska Vespa tallissa niin nyt viikoksi -10 ja sit puoli meetriä lunta että pääsee Teijolle mäkeen ;-)

kärkkä.jpg

Auton pinnat voi btw jäätyä ihan plussakelilläkin. Johtuu siitä, että säteilyä pakenee erityisesti pilvettömällä säällä avaruuteen yöllä niin pinnat jäähtyy ilmaa enemmän -> kosteus kondensoituu ja jäätyy pinnoille.
 
Totta, mutta semantiikkaa sinänsä, koska ketäpä kiinnostaa oikeastaan ilman lämpötila liikenteessä, vain se pinnan lämpötila kiinnostaa. Eikä ikkunaa rapsuttaessakaan kiinnosta että nyt on plussakeli ;-)
Ja voihan tuota miettiä niinkin että lämpömittarin anturi, sehän ei ole ilmaa, vaan pintaa, josta myös säteilee avaruuteen ;-D
 
Totta, mutta semantiikkaa sinänsä, koska ketäpä kiinnostaa oikeastaan ilman lämpötila liikenteessä, vain se pinnan lämpötila kiinnostaa. Eikä ikkunaa rapsuttaessakaan kiinnosta että nyt on plussakeli ;-)
Ja voihan tuota miettiä niinkin että lämpömittarin anturi, sehän ei ole ilmaa, vaan pintaa, josta myös säteilee avaruuteen ;-D
No itseasiassa se vaatii suoran näköyhteyden, esimerkiksi autot ei katossa ikkunoistaan samaan tapaan jäädy ja lisäksi jossain maassa voi olla vielä näilläkin keleillä niin paljon enemmän lämpöä, ettei esimerkiksi asfaltit kuitenkaan ole jäässä aamuisin. Eli jostain auton ikkunoiden jäätymisestä ei vielä pysty tekemään päätelmiä muusta kuin siitä, että riittävästi säteilyä pakenee avaruuteen vs ilman lämmittävä vaikutus eli todennäköisesti aika lähellä nollakelejä ollaan.
 
Nyt on sitten tän kauden päätös tehty. Prätkä talvisäilössä ja kamat menossa talvimodeen. Tulipahan ainakin ihanan märkä keli ajaa täysin pimeää takatietä varastolle. Prkl noilla prätkän valoilla ei tee mitään. Jos jokin elukka olisi tullut eteen, ei olisi mitään tehtävissä.

Bonuksena eräs Yariskuski meinasi teilata Kehällä. Vasenta kaistaa Yarista ohittaessa suoraan ilman vilkkua yritti kylkeen kylkeen. Onneksi seurasin renkaita ja olin kaistan vasemmalla laidalla.
 
lisäksi jossain maassa voi olla vielä näilläkin keleillä niin paljon enemmän lämpöä, ettei esimerkiksi asfaltit kuitenkaan ole jäässä aamuisin.

Totta, ja päinvastoin, maa voi olla niin jäässä ettei ilman lämpenemisestä voi päätellä kuinka liukasta on ;-)

 
1000042623.jpg


Pitihän se nyt vielä yks lenkki käydä heittää ku ei ehtiny pyörää vielä kunnolla talviteloille laittamaan. Huomennakin olisi vielä kelejä, mut on muita kiireitä. Liukastahan siellä on, ei paljoa tartte kanttailua yrittää. Kesähansikkaat myös turhan viileät alle 5 asteen lämpötiloihin.
 
Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
 
Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
Yhtään tiedä millainen on lukko tai avain tuossa mutta onko mahdollista saada se avaimenjämä jollain magneetilla tai imulla?
 
Tulipa nähtyä mp poliisin tuorein hankinta. Joku Zero sähköprätkä. 155mile range ja 80hp.
 
Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
Nythän se on toisaalta talven aikana helppo asia ratkasta pajalla.
 
Yrittänyt selvitellä skenaariota jos avainta ei saa sieltä pois. Mene virtalukko uusiksi myös. ( Fantic myy ainoastaan settiä jossa polttoainekorkki ja virtalukko. Varmaan avaimen sarjoituksen takia ).
1731397142762.png


Varaosakorkkia ei tuppaa löytymään millään. Tosin pitäisi saada korkki vielä irti siitä kehyksestä. Epäilys on että se on tälläinen Vicman tekemä korkki. Ainakin näyttää hyvin samalta ( Tosin yhtensopivuustaulokossa ei mainita Fanticcia :()

1731397177731.png
 
Yrittänyt selvitellä skenaariota jos avainta ei saa sieltä pois. Mene virtalukko uusiksi myös. ( Fantic myy ainoastaan settiä jossa polttoainekorkki ja virtalukko. Varmaan avaimen sarjoituksen takia ).
1731397142762.png


Varaosakorkkia ei tuppaa löytymään millään. Tosin pitäisi saada korkki vielä irti siitä kehyksestä. Epäilys on että se on tälläinen Vicman tekemä korkki. Ainakin näyttää hyvin samalta ( Tosin yhtensopivuustaulokossa ei mainita Fanticcia :()

1731397177731.png
Viet vaan sen korkin katkenneen avaimen kera jonnekin lukkosepälle niin ne saa kyllä sen avaimen tyngän sieltä ulos.
 
Yrittänyt selvitellä skenaariota jos avainta ei saa sieltä pois. Mene virtalukko uusiksi myös. ( Fantic myy ainoastaan settiä jossa polttoainekorkki ja virtalukko. Varmaan avaimen sarjoituksen takia ).


Varaosakorkkia ei tuppaa löytymään millään. Tosin pitäisi saada korkki vielä irti siitä kehyksestä. Epäilys on että se on tälläinen Vicman tekemä korkki. Ainakin näyttää hyvin samalta ( Tosin yhtensopivuustaulokossa ei mainita Fanticcia :()
En minä mitään virtalukkon koskisi, jos korkin saisi hommatua. Tyytyisin kahteen avaimeen, tai antaisin lukkosepon sarjottaa korkin samaksi kuin virtalukon avain...
Tai antaisin lukosepän tosiaan onkia avain ja tehdä uusi...
 
Viet vaan sen korkin katkenneen avaimen kera jonnekin lukkosepälle niin ne saa kyllä sen avaimen tyngän sieltä ulos.
Soitin paikalliseen lukkoliikkeeseen, totesivat että jos avain syvällä niin tosi hankalaa on onkia sieltä pois, vasrinkin jo se on siellä jotenkin jumissa.

No, sitten DIY hattu päähän ja tuumasta toimen. Purin bensakorkin atomeiksi ja irroitin sieltä pelkän lukkopesän. Huomasin että lukkopesä oli likainen kun ulkopuolelta törröttävät haittalevyt olivat paskaiset. Vaikka kuinka sorkin haittalevyjä avaimentynkä ei lähtenyt liikkumaan. Liekkö katketessaan jäännyt joku särmä joka jumitti sen sinne haittalevyihin. Lopulta lukkopesästä lennähti yksi haittalevy ja joku pikkuriikkinen jousi ulos. Lensivät kaaressa jonnekin. Tiesin siinä vaiheessa että Game Over.

Näihän siinä ylensä käy, ensin yritetään korjatta itse kunnen onnistutaan hajoittmaan kaikki ja sitten kiltisti vaan kauppaan uustta ostamaan.

About 250 EUR olis tuo koko orkkis setti. Pärjäisi yhdellä avaimella.

Varmaan tuohon löytysi ehkä joku lukotonkin tarvikekorkki halvalla.

Yksi vaihtoehto on ostaa tuollainen samannäköinen Vicman korkki ja katsoa sopiiko. Jos ei sovi, niin vaihtaa itse lukkopesä orkkiskorkkiin ja katsoa sopiiko se. Sitten olisi kaksi erillistä avainta.

Toisalta pyörä mene myyntiin keväällä, joten itselle ihan sama mikä korkki tuossa on ja tuskin vaikuttaa myyntihintaankaan.
 
Lukoton korkki olisi oma tieni. Ei pensavaras sitä arvaa että "tuolla laite jossa ei lukkoa, ja varmaan kolme litra hyvää påensaa!"
 
Lukoton korkki olisi oma tieni. Ei pensavaras sitä arvaa että "tuolla laite jossa ei lukkoa, ja varmaan kolme litra hyvää påensaa!"
Ja rehellisesti, se isompikin 15l 98:a ei nyt vie konkkaan jos kerran pyöräkin menossa vaihtoon keväällä.
 
Lukottomana olisin enemmän huolissani tavaran lisääntymisestä tankkiin kuin poistumisesta :D
Riippuu miten ajat ja onko miten äänekäs putki :D. Itse yritän aina esim ajaa kodin lähistöllä korostetun incognito modessa. Oli joskus 250cc krossimönkkäri (tehdasputket yms mutta helvetin äänekäs) ja sillä sai naapurit ikkunaan tai naamalle huutamaan jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Luulen että jos ei olisi ollut tallia, olisi jotain jänniä juttuja voinut tapahtua sille. Nykyinen on onneksi edes varsin maltillinen matalilla kierroksilla vaikka sporttinen prätkä onkin.
 
Riippuu miten ajat ja onko miten äänekäs putki :D. Itse yritän aina esim ajaa kodin lähistöllä korostetun incognito modessa. Oli joskus 250cc krossimönkkäri (tehdasputket yms mutta helvetin äänekäs) ja sillä sai naapurit ikkunaan tai naamalle huutamaan jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Luulen että jos ei olisi ollut tallia, olisi jotain jänniä juttuja voinut tapahtua sille. Nykyinen on onneksi edes varsin maltillinen matalilla kierroksilla vaikka sporttinen prätkä onkin.

Itse pidän kaupan pihaa jne. yön yli säilytyksiä suurempana riskinä kepposille, mutta on tuokin tietty mahdollista. Tosin tuskin sentään täysjärkiset naapurit tuollaiseen ryhtyy, mutta aina on hulluja. Tosin tuollaiselle alueelle ei kannata edes muuttaa jossa sabotaasit mahdollisia.
Ymmärrän kyllä ihmisten ketutuksen meteliin, saman kadun päästä päähän räppäämiseen, mutta onneksi sitä harrastavat lähinnä mopoilijat ja henkisesti 15vuotiaiksi jääneet. Jos joku aamulla lähtee töihin ja iltapäivällä palaa niin ei siitä sovi suuttua vaikka olisi meteliäkin.
 
Laiton tilaukseen tuollaisien Vicamin lukollisen korkin, saa nähdä onko yhteensopiva. Ulkonäkö kuitenkin prikulleen sama. Ei paljoa maksanut, joten jos ei käy, niin ei pahemmin harmita.

Nyt toistaiseksi tankin korkki jesarilla kiinni :)
 
Itse pidän kaupan pihaa jne. yön yli säilytyksiä suurempana riskinä kepposille, mutta on tuokin tietty mahdollista. Tosin tuskin sentään täysjärkiset naapurit tuollaiseen ryhtyy, mutta aina on hulluja. Tosin tuollaiselle alueelle ei kannata edes muuttaa jossa sabotaasit mahdollisia.
Ymmärrän kyllä ihmisten ketutuksen meteliin, saman kadun päästä päähän räppäämiseen, mutta onneksi sitä harrastavat lähinnä mopoilijat ja henkisesti 15vuotiaiksi jääneet. Jos joku aamulla lähtee töihin ja iltapäivällä palaa niin ei siitä sovi suuttua vaikka olisi meteliäkin.
Oi kyllä noita on. Itse asuin aikanaan talossa joka oli puolillaan eläköityneitä poliiseja. Suurin osa jees, osa taas oli ihan kilipäitä ja kokivat olevansa yhä se laki. Yksi tuli sananmukaisesti kasvoille kun rullasin talon pihalta reilulla tyhjäkäynnillä etten herättäisi kaikkia. Kuulemma kaahailin aina pihassa. Tajusi että on vain äänekäs kun näytin kuvat vakiomallin putkista ja siitä että demosin miltä tyhjäkäynti kuulosti. Mutta oli juuri näitä jotka olisivat ihan oikeasti ilolla tunkeneet sokeria tankkiin.
 
Ensi kesä vähän jännittää kun tulee muutto uuteen rivitaloon, Trumppa kun ei tykkää kylmistä aamuista ja putki on mallia avoin, niin käynnissä pysyminen saattaa vaatia muutaman yrityksen ja kierroksia. Nykyisessä talonyhtiössä ei ole ketään haitannut kun asutaan päädyssä, mutta uudessa asutaan keskellä taloa, taidan naapurisovun säilyttämiseksi työntää pyörän parkkipaikalle ja laittaa vasta siellä käyntiin. :whistling:
 
Ensi kesä vähän jännittää kun tulee muutto uuteen rivitaloon, Trumppa kun ei tykkää kylmistä aamuista ja putki on mallia avoin, niin käynnissä pysyminen saattaa vaatia muutaman yrityksen ja kierroksia. Nykyisessä talonyhtiössä ei ole ketään haitannut kun asutaan päädyssä, mutta uudessa asutaan keskellä taloa, taidan naapurisovun säilyttämiseksi työntää pyörän parkkipaikalle ja laittaa vasta siellä käyntiin. :whistling:
Parkkipaikallaha sitä nyt muutenkin pitäs rivarissa säilyttää :D
 
No, sitten DIY hattu päähän ja tuumasta toimen. Purin bensakorkin atomeiksi ja irroitin sieltä pelkän lukkopesän. Huomasin että lukkopesä oli likainen kun ulkopuolelta törröttävät haittalevyt olivat paskaiset. Vaikka kuinka sorkin haittalevyjä avaimentynkä ei lähtenyt liikkumaan. Liekkö katketessaan jäännyt joku särmä joka jumitti sen sinne haittalevyihin. Lopulta lukkopesästä lennähti yksi haittalevy ja joku pikkuriikkinen jousi ulos. Lensivät kaaressa jonnekin. Tiesin siinä vaiheessa että Game Over.
Riippuu vähän mikä haittalevy tippui, mutta kyllä se lukko yleensä edelleen toimii vaikka haittoja puuttuisikin. Esim. BMW:n lukkopesissä alin haitta pitää sylinterin paikallaan, mutta muista haitoista voi poistaa vaikka kaikki paitsi yhden ja lukko edelleen toimii. Turvallisuus laskee tietysti radikaalisti, koska tiirikointi onnistuu helposti. Kunhan vaan saisit sen tyngän sieltä pois.
 
Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
Näin jostain vinkin, että kuuma liimaa turttaa avaimen reikään, sen verran jäykkää että siinä videossa ainakin tuli avain.
 
Kesähansikkaat myös turhan viileät alle 5 asteen lämpötiloihin.
Viime vuonna kävin mopokuumeessa ajamassa niin että aamulla -1 aste ja kun päivällä vaihtui +1:een niin lähdin lenkille :cigar2:
Omistan vain kevyet kesäkamat, mutta kahvalämppäreillä (+suojat kahvojen edessä auttavat viimalta) nuo eristämättömät nahkahanskat olivat ihan riittävät. Muuten kyllä sen tunnin lenkin jälkeen istuin aikani sohvalla ja menin sitten laittamaan saunan päälle kun tuntui edelleen yhtä kylmältä kuin pihalla :think:
 
Viime vuonna kävin mopokuumeessa ajamassa niin että aamulla -1 aste ja kun päivällä vaihtui +1:een niin lähdin lenkille :cigar2:
Omistan vain kevyet kesäkamat, mutta kahvalämppäreillä (+suojat kahvojen edessä auttavat viimalta) nuo eristämättömät nahkahanskat olivat ihan riittävät. Muuten kyllä sen tunnin lenkin jälkeen istuin aikani sohvalla ja menin sitten laittamaan saunan päälle kun tuntui edelleen yhtä kylmältä kuin pihalla :think:
Itsellä ei ole kahvasuojia eikä lämppäreitäkään, niin nahkahanskat käy viileäksi melko joutuin. 2-3asteen lämpötilassa riittää 10min pyrähdys moottoritiellä jäädyttämään sormet. Pakoputkesta onneksi saa nopeasti hieman lisälämmikettä 😆. Ajokamat muutoin ihan lämpöiset, kunhan vaan alle laittaa vähän muutakin kuin nahkakalsarit. Ensi kesäksi hommattava tyylikkäämpää ja kevyempää kampetta.

Silmätkin tuli käytyä operoimassa, niin pitänee varmaan harkita valoisuuden mukaan tummentuvaa visiiriäkin, kun ei tarvitse vahvuuksilla olevia aurinkolaseja enää pitää 🤔.
 
Minä asensin busaan jo n. 10 vuotta sitten nämä Motonetin Koso -kahvalämppärit. Paras lisälaiteasennus ikinä, eikä noitten hinta näemmä myöskään ole noussut kertaakaan, kun ovat edelleen sama 59,90e kun silloinkin. Asennus kesti noin tunnin, josta suurin osa ajasta meni siihen että ähelsi alkup. kahvakumit pois. Ilman lämpöpyssyä olisi kestänyt vielä kauemmin. Sähköt vedin suoraan akulta releen kautta joka ottaa herätteen takavaloihin menevästä johdosta.

Paras tuo on (ainakin minulle) siksi että jos minulla alkaa sormet paleltua niin kaikki muukin minussa kylmenee, mutta jos kädet pysyy lämpiminä niin muilla ruumiin ulokkeillani ei niin väliä. Lienee psykologista.
 
Lämppärit eivät olisi paha hankinta kyllä. Hondassa kun on johdotkin valmiina orkkiksia varten. Voi olla että menee kevään huollon yhteydessä samaan satsiin. Mutta on sitä pärjätty nollakelissäkin kun vaan on kunnon hanskat. Itsellä on erikseen kylmän kelin ja kesäkelin hanskat. Toiset ovat hiukan nihkeän paksut, mutta ovat sentään käytettävät vs esim joku kelkkahanska.

Hitto kun pitäisi jaksaa käydä hakemassa jerrykannu ja polttoainetta. Tuli typeränä ajettua talvisäilöön mittaria katsomatta ja aikalailla kuiva tankki jäljellä. Kilpitelinekin (mallia "hännänpoistaja") pitäisi jaksaa käydä asentelemassa kiinni. Ei pitäisi olla kuin pari liitintä ja pari pulttia, mutta aina sitä jotain paskaa keksii rikkoa (kuten kilven muoviset ruuvit).
 
Lämppärit eivät olisi paha hankinta kyllä. Hondassa kun on johdotkin valmiina orkkiksia varten. Voi olla että menee kevään huollon yhteydessä samaan satsiin. Mutta on sitä pärjätty nollakelissäkin kun vaan on kunnon hanskat. Itsellä on erikseen kylmän kelin ja kesäkelin hanskat. Toiset ovat hiukan nihkeän paksut, mutta ovat sentään käytettävät vs esim joku kelkkahanska.
Jos Hondassa on valmiiksi johdot yms. lämppäreille niin sitten ehdottomasti orkkikset eikä mitkään tarvike-Kosot. Ei tarvi räpeltää sulakkeiden, releiden, johdotusten yms. kanssa, vaikka (varsinkin Hondan hintatasoa 5:n entisen Hondan jälkeen hieman muistellen) olisivatkin kalliimmat. Lämppärit poistivat minulle tarpeen paksuilla BMW-merkkisillä (!) talvihanskoilla ajelun, ja vaikka ne motoristilapaset ovatkin niin tuntuma hallintalaitteisiin on niillä erittäin tönkkö. Parempiakin varmasti löytyy, ja itselleni ei muutenkaan ongelma kun en kylmällä enää viitsi ajella jos ei ole ihan pakko. Ne bemmitumput toimii taas esim. lumilingon kanssa erittäin hyvin, eli ei ne turhaksi jääneet.
 
Jos Hondassa on valmiiksi johdot yms. lämppäreille niin sitten ehdottomasti orkkikset eikä mitkään tarvike-Kosot. Ei tarvi räpeltää sulakkeiden, releiden, johdotusten yms. kanssa, vaikka (varsinkin Hondan hintatasoa 5:n entisen Hondan jälkeen hieman muistellen) olisivatkin kalliimmat. Lämppärit poistivat minulle tarpeen paksuilla BMW-merkkisillä (!) talvihanskoilla ajelun, ja vaikka ne motoristilapaset ovatkin niin tuntuma hallintalaitteisiin on niillä erittäin tönkkö. Parempiakin varmasti löytyy, ja itselleni ei muutenkaan ongelma kun en kylmällä enää viitsi ajella jos ei ole ihan pakko. Ne bemmitumput toimii taas esim. lumilingon kanssa erittäin hyvin, eli ei ne turhaksi jääneet.
Juu johdot on paikallaan. Tosin, eipä tuossa mikään ongelma ole vedellä johtoja. Android Auto näytön asentelin 30min tutkimisella niin että on halutessa puhelimelle lataus, tai Android Auto näyttö telineessä. Naku kun on niin ei ole ongelma löytää reittejä.
 
+9,2C näyttää ulkomittari ja lumesta ei tietoakaan enää edes pientareilla. Varmaan joutuu vielä käymään lenkillä 🤠 Ei tästä mahdottoman montaa vuotta ole, kun juhannuksena oli +6C... semmoinen keskikesän juhla.
 
+9,2C näyttää ulkomittari ja lumesta ei tietoakaan enää edes pientareilla. Varmaan joutuu vielä käymään lenkillä 🤠 Ei tästä mahdottoman montaa vuotta ole, kun juhannuksena oli +6C... semmoinen keskikesän juhla.
Siellä on hiekkaa, kuraa ja märkää = liukasta ja kaikki paikat täynnä paskaa lenkin jälkeen, joten ei kiitos.
 
1000042623.jpg


Pitihän se nyt vielä yks lenkki käydä heittää ku ei ehtiny pyörää vielä kunnolla talviteloille laittamaan. Huomennakin olisi vielä kelejä, mut on muita kiireitä. Liukastahan siellä on, ei paljoa tartte kanttailua yrittää. Kesähansikkaat myös turhan viileät alle 5 asteen lämpötiloihin.
Ihan niinkuin ois Kallameren silloilta kuvattu :hmm: Itellä kans talvella tulossa omaan mopoon vähän katejumppaa ja perushuoltoa, jotta pääsee keväällä sit hyvillä mielin Ihmetuvalle kahvittelemaan :giggle:
 
Puutosalmen lossilla ei kyllä näytä yhtään tuolta, eikä toki Kallansilloilla Kuopion pohjoispuolella Päiväranassakaan. Paitsi että kas, siellä onkin ollut siltaremppaa sitten viimekäynnin, ja näyttääkin aika tuolta ;-) Google Maps
 
Puutosalmen lossilla ei kyllä näytä yhtään tuolta, eikä toki Kallansilloilla Kuopion pohjoispuolella Päiväranassakaan. Paitsi että kas, siellä onkin ollut siltaremppaa sitten viimekäynnin, ja näyttääkin aika tuolta ;-) Google Maps
Juu ne jokunen aiika sitten tuota sillan seutua päivittelivät. Ei siinä ettenkö itte melkein joka päivä tästä etelän suuntaan ajelisi :giggle:
 
Onkos siinä rempan yhteydessä tehdyt kiertotiet haluttu säilyttää kanssa, varaväylinä? Ennenvanhaan ei ollut kuin se nelikaistainen, ja pystyynavattavat sillat vain siellä Päivärannan päässä. Asuttin Päivärannassa tornitalossa hyvn maisemin ja lampsin heittämään virveliä silloille ehkä 4 päivänä viikosta. Ja lisäspämminä mainittakoon että stereoihin ei kannattanut valtavasti panostaa kun Rissalan näkyvät tutkat napsauttivat, olikos 9 sekunnin välein ;-D
 
Ihan niinkuin ois Kallameren silloilta kuvattu :hmm: Itellä kans talvella tulossa omaan mopoon vähän katejumppaa ja perushuoltoa, jotta pääsee keväällä sit hyvillä mielin Ihmetuvalle kahvittelemaan :giggle:
Kallansiltojen alta, etelään päin otettu kuva 😊.

Onkos siinä rempan yhteydessä tehdyt kiertotiet haluttu säilyttää kanssa, varaväylinä? Ennenvanhaan ei ollut kuin se nelikaistainen, ja pystyynavattavat sillat vain siellä Päivärannan päässä.
Ei siinä oikein ole kiertoteitä. Vieressä kulkee paikallistie, mutta silta sielläkin on. Sillat ei tosin nykyään enää aukea, korotettu sen verran, että mahtuu jollalla alta menemään. Melko kaukaa joutuu edelleen kiertämään, jos tuosta tie syystä tai toisesta poikki menisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 693
Viestejä
4 526 443
Jäsenet
74 662
Uusin jäsen
persnetz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom