Takuu on kyllä plussaa, mutta ite ehkä katsoisin jotain käytettyä japanilaista tai eurooppalaista, vaikka maksais vähän enemmän. Ne on yleensä kkestävämpiä ja varaosia saa helpommin. Ja se pojan kaveri, joka kiristi kierteet paskaksi, se on kyllä klassikko. Itelläkin on pari kertaa menny samalla tavalla, kun luulee tietävänsä paremmin.
Katsoin että uutta Tuono 660 mallia ei saisi Suomesta ostettua. Mutta Aprilia RS 660 maksaisi jopa 15 000€.
Urheilullisella persoonallisuudellaan ja upeilla nykyaikaisilla linjoillaan RS 660 tuo voittavan Aprilian ratakokemuksen tielle. Värivaihtoehtoihin kuuluu upouusi Acid Gold, joka korostaa tämän pyörän muotoilua ja nuorta, dynaamista persoonallisuutta.
www.bikeworld.fi
Mulla 2023 Tuono. Ja Googen sekä AI:n mukaan siitä on jo ne bukit ja hajoavat moottorit korjattu ennen myyntiä. Eikä ole mitään öljy- tai jäähdytysneste vuotoja näkynyt.
Viime kesänä oli tosiaan 2018 KTM 790 Duke ja siitä kyllä varoiteltiin, että miten moottori mahtaa kestää. Se oli 24tkm ajettu pyörä.
Aprilaa en olisi kyllä uutena ostanut 15k€ hinnan takia, vaan joku halvempi merkki. Ehkä Honda, Suzuki, Yamaha tai Kawasaki olisi järkevämpi ihan hinnan takia. Tosin vakionopeudensäädin olisi melko pakollinen varuste. Esim Suzukiin sitä ei saa tehtaan lisävarusteena, eikä Hondaankaan. Eikä BMW:n halvimmissa malleissa sitä ollut.
Ei ole oikein kilometrejä kertynyt, huonosti on ajot menneet. Tai siis hyviä ajoja, mutta liian vähän kun ei ole edes töihinkään montaa kertaa pyörällä päässyt

Tulin juuri viikon reissulta kotiin (edit. ei-ajoreissulta siis

), mutta tänään kyllä vapaapäivä niin ehkä sitä ehtii akullisen polttamaan ei kun purkamaan. Sinänsä raja sen verran lähellä että alkaa olla siinä kun ajaa pari sataa kilsaa huoltoon roadtrippinä. Pitäisi vaan sille roadtripillekin etsiä aikaa...
Edit. Löysin pienen Type2-kaapelinkin (Steckerbiker) joka mahtuu tuohon Chromen stongalaukkuun niin saa pidetty piuhan aina mukana jos tarve yllättää. Lw1:ssä varmaan hieman helpompaa matkalataaminen kun DC-piuhat ovat kiinteästi latureissa kiinni...
Mulla tosiaan vieläkin LiveWire One ja nyt toiseksi mopoksi tuli Aprilia Tuono 660 vm23. Tuono:n kuivapaino 169kg ja Livewire 255kg. Eli vaikka One on ihan hyvä mopo, niin väistämättä kilot tuntuu ja ajettavuus on siksi erilainen.
LW Oneen mahtuu se 6A suko kaapeli penkin alle. Näppärä kun sai myös mökillä ja vieraiden luona vähän ladattua. Matkaa tuli päivässä jotain 250km, joka oli ihan sopiva ja pääsi kauemmaksikin hyville mutkateille. Mokille kyllä pääsisi lataamattakin tosi hyvin (55kg yhteen suuntaan).
Livewireen tullut 3tkm ajoa ja hyvin on toki toiminut. "Vaihteiston" kulmavaihde vähän äänsi, mutta rattaat varmaan hioutuneet, kun enää ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Ja etupää meni takuuhuoltoon, kun stefa oli rikki. Nyt toki vähän vähemmän ajoa tulee, kun kaksi mopoa.
Sulla hieno etulaukku ja käsillekin on tuulensuojaa. Pääsee pidemmällekin matkalle, kun lataus onnistuu. Itse oon vaan kerran ladannut ABC:n pikalaturilla ja näytti toimivan.