Käytössä on vuoden 2018 Seat Arona kolmipyttyisellä litran moottorilla. Nyt oli vastikään aika ensimmäiselle jakopäähuollolle, joka suoritettiin ihan hyvämaineisessa huoltoliikkeessä, mutta ei kuitenkaan merkkihuollossa. Heti huollon jälkeen ilmeni moottorin tärinää noin 1200-1300 kierroksen ympärillä, mitä ei ollut ainakaan tuossa määrin ennen huoltoa. Huoltoliike pyysi käyttämään heillä tarkistettavana, minkä jälkeen totesivat, että kyseessä on normaalia tuolle moottorille tyypillistä tärinää noissa kierrosluvuissa.
Itseä asia on jäänyt mietityttämään. Ei auto nyt lentoon ole lähdössä, mutta kyllä käyntitapa on muuttunut. Selvästi tämän huomasi esimerkiksi ikkunoita rapatessa kun kuskin ovi oli jäänyt auki, ja ovi selvästi vipatti. Oma ymmärrys autoista on valitettavan vähäistä, enkä oikein tiedä miten asiaan pitäisi suhtautua. Sinänsä asian kanssa voinee elää, jos tästä ei seuraa ajan myötä lisäongelmia. Ei oikein viitsisi mennä valtuutettuunkaan huoltoon selittämään näin epämääräistä asiaa näillä taustoilla. Herättääkö kokeneemmissa mitään ajatuksia? Kovaa ajoa vain, vai onko syytä vaatia asian selvittämistä vielä alkuperäisessä huollossa tai maksaa selvittämisestä jollekin muulle taholle?
Itseä asia on jäänyt mietityttämään. Ei auto nyt lentoon ole lähdössä, mutta kyllä käyntitapa on muuttunut. Selvästi tämän huomasi esimerkiksi ikkunoita rapatessa kun kuskin ovi oli jäänyt auki, ja ovi selvästi vipatti. Oma ymmärrys autoista on valitettavan vähäistä, enkä oikein tiedä miten asiaan pitäisi suhtautua. Sinänsä asian kanssa voinee elää, jos tästä ei seuraa ajan myötä lisäongelmia. Ei oikein viitsisi mennä valtuutettuunkaan huoltoon selittämään näin epämääräistä asiaa näillä taustoilla. Herättääkö kokeneemmissa mitään ajatuksia? Kovaa ajoa vain, vai onko syytä vaatia asian selvittämistä vielä alkuperäisessä huollossa tai maksaa selvittämisestä jollekin muulle taholle?