- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 24 526
Kiinalainen Moore Threads on yksi menestyneimmistä sikäläisistä grafiikkapiiri- ja näytönohjainvalmistajista. Yhtiön pelinäytönohjainten lippulaivamalli S90 kilpailee tällä hetkellä lähinnä GeForce RTX 4060:n tasolla.
Nyt yhtiö on esitellut MUSA-kehittäjäkonferenssissa seuraavan sukupolven arkkitehtuurinsa, Huagangin, ja siihen perustuvaan pelikäyttöön suunnatun Lushan-grafiikkapiirin. Yhtiön mukaan näytönohjain tulee tarjoamaan jopa 15-kertaista suorituskykyä "AAA-peleissä" ilman tarkempia selvityksiä ja peräti 50-kertaista säteenseurantasuorituskykyä nykymalliinsa verrattuna. Tekoälylaskentaan on tehoa 64-kertaisesti, tekstuuri- ja geometriaprosessointiin nelinkertaisesti ja niin edelleen.
Kenties mielenkiintoisin yksityiskohta nykymarkkinoita ajatellen on kuitenkin maininta jopa nelinkertaisesta muistimäärästä nimenomaan pelinäytönohjaimen kohdalla. Se tarkoittaisi peräti 64 Gt:n muistikapasiteettia, mikä puolestaan ei sovi kovinkaan hyvin yksiin tämänhetkisen muistipulan kanssa. Kyse voi luonnollisesti olla myös maksimista teoriassa tuetusta muistimäärästä.
Lusahnin luvataan tukevan kaikkia moderneja rajapintoja mukaan lukien DirectX 12 Ultimate. Grafiikkapiirin kykyjen pitäisi olla sen myötä samalla tasolla länsimaisten kilpailijoiden kanssa.
Muistin kapasiteetti on pelipuolta tärkeämpää tekoälylaskennassa ja sitä ajatellen tapahtumassa kiusoiteltiin myös tekoälylaskentaan suunnatulla Huashan-piirillä. Huashan tulee perustumaan kahteen siruun ja kahdeksaan HBM-muistipinoon. Sen suorituskyvyn kerrotaan kilpailevan NVIDIAn Hopper- ja Blackwell-arkkitehtuureihin perustuvien laskentapiirien kanssa.
Lähde: https://www.tomshardware.com/pc-com...etween-hopper-and-blackwell-also-in-the-works
Nyt yhtiö on esitellut MUSA-kehittäjäkonferenssissa seuraavan sukupolven arkkitehtuurinsa, Huagangin, ja siihen perustuvaan pelikäyttöön suunnatun Lushan-grafiikkapiirin. Yhtiön mukaan näytönohjain tulee tarjoamaan jopa 15-kertaista suorituskykyä "AAA-peleissä" ilman tarkempia selvityksiä ja peräti 50-kertaista säteenseurantasuorituskykyä nykymalliinsa verrattuna. Tekoälylaskentaan on tehoa 64-kertaisesti, tekstuuri- ja geometriaprosessointiin nelinkertaisesti ja niin edelleen.
Kenties mielenkiintoisin yksityiskohta nykymarkkinoita ajatellen on kuitenkin maininta jopa nelinkertaisesta muistimäärästä nimenomaan pelinäytönohjaimen kohdalla. Se tarkoittaisi peräti 64 Gt:n muistikapasiteettia, mikä puolestaan ei sovi kovinkaan hyvin yksiin tämänhetkisen muistipulan kanssa. Kyse voi luonnollisesti olla myös maksimista teoriassa tuetusta muistimäärästä.
Lusahnin luvataan tukevan kaikkia moderneja rajapintoja mukaan lukien DirectX 12 Ultimate. Grafiikkapiirin kykyjen pitäisi olla sen myötä samalla tasolla länsimaisten kilpailijoiden kanssa.
Muistin kapasiteetti on pelipuolta tärkeämpää tekoälylaskennassa ja sitä ajatellen tapahtumassa kiusoiteltiin myös tekoälylaskentaan suunnatulla Huashan-piirillä. Huashan tulee perustumaan kahteen siruun ja kahdeksaan HBM-muistipinoon. Sen suorituskyvyn kerrotaan kilpailevan NVIDIAn Hopper- ja Blackwell-arkkitehtuureihin perustuvien laskentapiirien kanssa.
Lähde: https://www.tomshardware.com/pc-com...etween-hopper-and-blackwell-also-in-the-works