Modeemin tarpeellisuudesta taloyhtiölaajakaistan kanssa

Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
27
Minulla on Telian taloyhtiölaajakaista 1000M ja sen kanssa erillinen modeemi, jota oletettavasti olen tarvinnut.

Nyt laskin yhteyden halvempaan 100M nopeuteen, joka oli hinnaltaan huomattavasti halvempi. Tarvitsenko tähän asti käyttämääni modeemia myös 100M yhteyden kanssa, vai voinko ottaa nettiyhteyden suoraan seinäpistokkeesta, jossa lukee ATK ja siinä on verkkokaapeliliitäntä suoraan.

Yritin kysyä asiasta Telian asiakaspalvelusta, mutta en saanut vastausta.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Minulla on Telian taloyhtiölaajakaista 1000M ja sen kanssa erillinen modeemi, jota oletettavasti olen tarvinnut.

Nyt laskin yhteyden halvempaan 100M nopeuteen, joka oli hinnaltaan huomattavasti halvempi. Tarvitsenko tähän asti käyttämääni modeemia myös 100M yhteyden kanssa, vai voinko ottaa nettiyhteyden suoraan seinäpistokkeesta, jossa lukee ATK ja siinä on verkkokaapeliliitäntä suoraan.

Yritin kysyä asiasta Telian asiakaspalvelusta, mutta en saanut vastausta.
Tuskin olet modeemia aiemminkaan tarvinnut, paitsi tietenkin jos olet sitä käyttänyt luodaksesi itsellesi langattoman verkon / sisäverkon. Täytyy nyt sen verran ihmetellä, että mikä sinua estää kokeilemasta tuota? Senkus laitat piuhan seinään ja toisen pään koneeseen.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 390
voinko ottaa nettiyhteyden suoraan seinäpistokkeesta, jossa lukee ATK ja siinä on verkkokaapeliliitäntä suoraan
Kyseessä on Ethernet-reititin (palomuuri) julkisen internetin (WAN) ja lähiverkon (LAN) välissä. Puolustuksessa on hyvä olla syvyyttä. Siksi vaikka LANissa ei olisi kuin yksi tietokone tai pelikonsoli, sen on turvallisempi olla ulkoisen palomuurin takana kuin suoraan internetissä.

Tietysti jos tuo reititin vanhenee käsiin ja tulee korkatuksi hakkerien toimesta, sen korvaaminen ajantasaisella (tai vähintään hävittäminen) on tarpeen
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 751
Mitä siinä modeemissa lukee? Mikä on sen malli.

Veikkaan että tarvitset edelleen. Vaihtoehtoisesti, se laite ei ole modeemi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 297
Viestejä
4 232 035
Jäsenet
71 188
Uusin jäsen
Ttuksu

Hinta.fi

Ylös Bottom