Mobilepay

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jone1
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
117
Onko prisman kassalla maksaminen onnistunut helposti?
Ekaa kertaa kokeilin pari päivää sitten ja kerran jouduin softan käynnistämään uudestaan että tunnisti kassakoneen lähettämän summan kännykän ruudulla.
Tänään ei tunnistanut kassan lähettämää summaa ruudulla ollenkaan, jouduin kortilla maksaan jonon seisoessa takana. Vitutti olla tulppana.
Edit. Voi siirtää jos on väärällä alueella
 
Luuri on xiaomi mi mix2 Xiaomi Mi Mix 2 - Full phone specifications
Sijaintitiedot, meinaako että gps pitää olla päällä? Ekalla kerralla kun onnistu ei ollu gps päällä.
Edit. löyty toi sijainti yksityisyys valikon alta ja ei ole ekalla onnistuneella maksukerralla ollut päällä. Löytyy myös "Näytä sovellukset jotka pyytyvät käyttöoikeutta sijaintitiedoille". Mobile pay ei ole listassa
Edit. Oli sillä käyttöoikeus sijaintiin, löyty kun syvemmältä katteli.
Onko tolla NFC:llä väliä onko päällä vai pois? NFC:llä ei ollu oikeutta mobile pay sijaintiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään toimi nopeasti ja moitteetta mobile pay prismassa. Aktivoin ton seurannan sitten viime kerran.
 
Joskus toimii ja joskus ei. tänään infossa maksu onnistui mutta ruokapuolen kassalla ei.

En tiedä onko sitten se syynä kun on huonoin mahdollinen 4g nettiliittymä puhelimessa(telia). puhelimen nettiliittymän nuolet vähän väliä pimeenä.(nokia 6 2017)

Ikävä kyllä kortti on oltava mukana kun toimii niin satunnaisesti toi mobile pay
 
En ole vielä käyttänyt kuin 3x mutta jokainen on onnistunut ongelmitta. Paitsi kerran kun menin itsepalvelukassalle. Siellähän ei tietenkään moiset toimi :(

Edit: Muuten maksaisin vaikka pankkikortilla, mutta bonuskortin saa mobilepayhin linkitettyä!
 
Olen itse myös miettinyt että vaatiiko mobilepaylla maksaminen kassahenkilöltä jonkun napin painamista tms. mutta ilmeisesti syy toimimattomuuteen on jossain toisaalla. Välillä toimii todella hyvin ja nopeasti, mutta toisinaan ei appi löytä maksupäätettä kirveelläkään. Tämä ärsyttää erityisesti siitä syystä että bonuskortti on yhdistetty tuohon appiin ja kortilla maksaessa jää bonarit saamatta. Toki Suomalaisena ahdistaa tulpata jonoa joten jos yhteyttä ei synny niin melko äkkiä on käsi lompakolla ja korttia kaivamassa. :D

Jonkun kerran unohtunut lompakkokin kotiin ja treeneistä kotimatkalla jäänyt kauppakeikka tekemättä siinä pelossa että jos maksaminen ei onnistukaan ja kortti on kotona.
 
Sain ilmoituksen että olen vastaanottanut maksun(mobilepay).
Kävin äsken katsomassa tilin niin ei ollut tullut rajoja? Olen käsittänyt että Mobilepay toimii reaaliajassa. Minulla on OP ja luin äsken vielä ohjeet niin siellä oli että siirtyy reaaliajassa..
Vai olenko ihan väärässä..
 
Sain ilmoituksen että olen vastaanottanut maksun(mobilepay).
Kävin äsken katsomassa tilin niin ei ollut tullut rajoja? Olen käsittänyt että Mobilepay toimii reaaliajassa. Minulla on OP ja luin äsken vielä ohjeet niin siellä oli että siirtyy reaaliajassa..
Vai olenko ihan väärässä..

Ei ne siirry reaaliajassa. Ilmoitus toki tulee välittömästi, eikä maksua sen jälkeen ole mahdollista perua. Rahat sitten tulee tilille pienellä viiveellä.
 
Ei ne siirry reaaliajassa. Ilmoitus toki tulee välittömästi, eikä maksua sen jälkeen ole mahdollista perua. Rahat sitten tulee tilille pienellä viiveellä.
Miksi sitten niiden sivuilla lukee niin :) mutta juu tuo oli vain tärkeintä ettei sen jälkeen pysty perua.
Kiitos sinulle.
 
Onko mitään keksittyjä ratkaisuja miksi ei toimi kassalla silloin kun on periaatteessa asetukset kohdillaan? Ehkä kolme kertaa olen käynyt Prismassa tämän vuoden puolella, millään kerralla ei ole toiminut. Bluetooth ja Sijainti päällä, sovellukselle annettu oikeus käyttää sijaintia kun sovellus ok käynnissä (Android 10). Mitään ei vaan tapahdu, paitsi Maksa-näkymän animaatio, ja puhelinkin vaihtunut tässä kevään aikana uuteen.


Henkilökunta on lähinnä ehdottanut olemaan kärsivällinen, kun ei ole asetuksissa ollut vikaa. Lopulta olen maksanut aina Pivolla ilman bonuksia, henkilökunnan ollessa ymmällään. MobilePay on toiminut ihan ok henkilöjen välillä jos jotain on myynyt.

Tämä oikeastaan yksistään on ajanut käyttämään pelkästään cittaria kun ei nykyään meinaa koskaan olla lompakko mukana, ja Pivo toimii plussineen moitteetta.
 
Minulla on käytössä Mobilepay ja olen lisännyt sinne S-Pankin Visa Credit/Debit -kortin molemmat korttinumerot. Näistä Debitin numero on oletusarvoisena maksukorttina. Muutama päivä sitten maksoin Mobilepaylla Alepassa normaaliin tapaan käyttäen oletusmaksutapaa. Myöhemmin samana päivänä S-Pankin verkkopankkia käyttäessäni ihmettelin miksi luottokortin käyttövara oli pienentynyt, vaikka en ollut käyttänyt sitä mihinkään. Tuolloin selvisi, että Mobilepaylla Alepassa tehty ostos olikin tehty Credit-korttinumerolta ja näkyi siellä katevarauksena. Seuraavana päivänä katevaraus oli muuttunut veloitukseksi.

Luulin aluksi, että olisin vain itse vahingossa valinnut Mobilepaysta Credit-kortin käytettäväksi, mutta siitä ei ole kyse. Mobilepayn tapahtumalokissa näkyy, että maksu on veloitettu (tai siis olisi pitänyt veloittaa) Debit-korttinumerolta. Ja kuitenkin sitten S-Pankin verkkopankista näkyy, että maksu on todellisuudessa veloitettu Credit-korttinumerolta. Kysyin asiaa S-Pankilta ja sieltä tuli ylimalkainen vastaus tyyliin "vikaa on ollut, sitä on selvitetty ja se on korjattu". Jo tehtyjä veloituksia ei kuulemma korjata, vaan asiakas voi itse tehdä ylimääräisen suorituksen luottokortille.

En tiedä mikä käytäntö tällaisten tapauksien kanssa pankeilla on yleisesti ollut, mutta tuntuu jokseenkin kummalliselta, että pankki ei vaivaudu edes ilmoittamaan tästä ongelmasta asiakkailleen. Nythän tuo selvisi sattumalta, kun itse sen huomasin. Siitä en ole varma onko vastaavia tapauksia ilmennyt aiemmin, enkä nyt ainakaan vielä lähtenyt penkomaan vanhempia tilitapahtumia.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa?
 
ensimmäistäkertaa otin tuotteesta maksunvastaan mobilepaylla. Kaunkohan noissa pitäismennä kun näkynee tilillä
 
ensimmäistäkertaa otin tuotteesta maksunvastaan mobilepaylla. Kaunkohan noissa pitäismennä kun näkynee tilillä

Mulla on näkynyt yleensä samana päivänä, välillä melkeinpä heti (parin minuutin viive). Mutta eipä tuolla niin väliä yleensä ole milloin näkyy, kun sen maksun kuitenkin omasta MobilePaystä näkee että on vastaanotettu eikä sitä silloin maksaja saa peruttua.
 
Sitä miettinytkin, että pystyykö toinen jotenkin huijaamaan .Kun ulkomaalainen ostaja, joka suomessa asuu. eikä masseja näy vuorkaudenviiveellä vielä. , esim perumaan sen maksun vaikka itselle on siitä jo joku kuitti ilmestyny ainenkin tohon MobilePay softaan.
 
Olen itse myös miettinyt että vaatiiko mobilepaylla maksaminen kassahenkilöltä jonkun napin painamista tms. mutta ilmeisesti syy toimimattomuuteen on jossain toisaalla.
Toimii itsepalvelukassalla jos on vaan toimiakseen, ihan samoin kuin palvelukassalla.

Koska en pidä kortteja mukanani, olen aktivoinut puhelimeen myös Googlepayn, se toimii kuin junan vessa, jos maksupäätteessä on vaan kortin etäluku mahdollista, joka nykyisin on kaikissa maksupäätteissä. Puhelimessa pitää olla
NFC tuki, joka mahdollistaa kortin lukemisen. Siihen on helppo liittää myös K-Plus asiakaskortti, S-ryhmän asiakaskorttia siihen saa.
 
Sitä miettinytkin, että pystyykö toinen jotenkin huijaamaan .Kun ulkomaalainen ostaja, joka suomessa asuu. eikä masseja näy vuorkaudenviiveellä vielä. , esim perumaan sen maksun vaikka itselle on siitä jo joku kuitti ilmestyny ainenkin tohon MobilePay softaan.

Ei niitä saa peruttua: Voinko perua siirron MobilePayssa?

Ja tosiaan siis ei nuo rahat aina siirry viiveettä, etenkään näin viikonloppuisin. Arkena saattavat näkyä tilillä yllättävänkin pian.
 
Nyt tuli erikoinen tapaus. Kävin ostamassa tavaraa ihan f2f ja yritin maksaa Mobilepayllä. Tuli virhettä, olisko ollut jotain PAY-19999-409 . Viisi kertaa yritin maksaa ja joka kerta herjas virhettä. Tapahtumiin ei ole tullut mitään rahansiirrosta. Kävin sitten mun mobiilipankissa katsomassa niin siellä on nyt viiteen kertaan tullut katevaraus, eli 5 x 190€. Ei mistää pienestä summasta kyse katevaraukseen. Laitoin sitten perinteisen pankkisiirron hänelle tulemaan.

Eli miten on mahdollista, että mobilepay kautta maksu ei lähtenyt, vaan herjasi virhettä, mutta silti otti katevaraukseen lähtevän maksun.

Nyt tässä arvon, että meneekö mulla 760€ bittiavaruuteen, hänelle viiveellä (en jaksa uskoa, koska Mobilepay puolella ei tullut mitään kuittia) vai pitäskö tuo summa palautua itsestään mun pankkitilile jonkun aikamääreen jälkeen? Onko muilla vastaavia tapauksia?

Laitan nyt Osuuspankkiin sekä Mobilepaylle viestiä tästä keissistä.

Meni kyllä nyt luotettavuus tuohon Mobilepayhyn..
 
Nyt tuli erikoinen tapaus. Kävin ostamassa tavaraa ihan f2f ja yritin maksaa Mobilepayllä. Tuli virhettä, olisko ollut jotain PAY-19999-409 . Viisi kertaa yritin maksaa ja joka kerta herjas virhettä. Tapahtumiin ei ole tullut mitään rahansiirrosta. Kävin sitten mun mobiilipankissa katsomassa niin siellä on nyt viiteen kertaan tullut katevaraus, eli 5 x 190€. Ei mistää pienestä summasta kyse katevaraukseen. Laitoin sitten perinteisen pankkisiirron hänelle tulemaan.

Eli miten on mahdollista, että mobilepay kautta maksu ei lähtenyt, vaan herjasi virhettä, mutta silti otti katevaraukseen lähtevän maksun.

Nyt tässä arvon, että meneekö mulla 760€ bittiavaruuteen, hänelle viiveellä (en jaksa uskoa, koska Mobilepay puolella ei tullut mitään kuittia) vai pitäskö tuo summa palautua itsestään mun pankkitilile jonkun aikamääreen jälkeen? Onko muilla vastaavia tapauksia?

Laitan nyt Osuuspankkiin sekä Mobilepaylle viestiä tästä keissistä.

Meni kyllä nyt luotettavuus tuohon Mobilepayhyn..

Taisi tulla tuo sama virheilmoitus tässä yksi päivä. Eli samalla tavalla ainakin kävi. Ensimmäisellä kerralla virhe Mobilepayssa ja seuraava meni sitten läpi. Summa oli mennyt kahteen kertaa katevarauksiin. Seuraavana arkipäivänä tosin palautui tuo ensimmäinen virheveloitus.
 
Taisi tulla tuo sama virheilmoitus tässä yksi päivä. Eli samalla tavalla ainakin kävi. Ensimmäisellä kerralla virhe Mobilepayssa ja seuraava meni sitten läpi. Summa oli mennyt kahteen kertaa katevarauksiin. Seuraavana arkipäivänä tosin palautui tuo ensimmäinen virheveloitus.

Tässä ei mennyt yksikään läpi joten voisin olettaa jokaisen palautuvan mulle. Mut Mobilepay sivujen mukaan voi mennä 7 - 30 arkipäivää. No en voi odottaa kuukautta 800€ takaisinsaamisessa. Aivan absurdia sanoisinko. Itseasiassa kyseessä 950€.. Mut kuitenkin. Ei se auta kun odotella varsinkin kun viikonloppu edessä niin ei ole aspat auki.
 
Tässä ei mennyt yksikään läpi joten voisin olettaa jokaisen palautuvan mulle. Mut Mobilepay sivujen mukaan voi mennä 7 - 30 arkipäivää. No en voi odottaa kuukautta 800€ takaisinsaamisessa. Aivan absurdia sanoisinko.

Tovotaan, että saat nuo nopeasti takaisin :tup: Itselle taisi käydä noin perjantaina ja maanantaina oli varaus palautunut.
 
Tovotaan, että saat nuo nopeasti takaisin :tup: Itselle taisi käydä noin perjantaina ja maanantaina oli varaus palautunut.

Ehkä panikoin liian nopeasti.
Neljä noista maksuista jo palautuikin. Yksi jäi kuitenkin. Todennäköisesti sekin palautuu koska ei mennyt Mobilepays läpi mutta ihmetellään.
Voi jo hengittää :D
 
Meinas mennä kahvit eilen väärään kurkkuun kun DVV:ltä (Digi ja Viestintävirasto - kukakohan tonkin nimen keksi..) tuli lasku jossa PDF:n oli upotettu linkki laskun maksamiseen Mobilepaylla.

Äärettömän näppärää. Tosin tässä tapauksessa ei tullut käytettyä kun kuolinpesällä ei ollut Mobilepayta mutta joka tapauksessa.

Muutenkin nykyään tulee Mobilepayta käytettyä nettikaupoissa jos se on vaan vaihtoehtona, koska se on nopein tapa maksu saada suoritettua. Kaupan tiskillä on vielä kehittämisen varaa.
 
Maksoin laskuni kassalla mobilepayllä. Kaikki meni niinkuin pitikin. Sitten oma kassa sanoi, että että lasku on vielä maksamatta. Ihmettelin että ei voi olla, koska hyväksyin laskun jo. Mutta mobilepay olikin napannut toisen kassan laskun, ja koska summa oli oikealla hehtaarilla, niin olin hyväksynyt sen. !! Enpä tiennyt että noinkin voi käydä. Nyt tiedän. Pitää siis olla tarkkana kenen laskua maksaa.
 
Maksoin laskuni kassalla mobilepayllä. Kaikki meni niinkuin pitikin. Sitten oma kassa sanoi, että että lasku on vielä maksamatta. Ihmettelin että ei voi olla, koska hyväksyin laskun jo. Mutta mobilepay olikin napannut toisen kassan laskun, ja koska summa oli oikealla hehtaarilla, niin olin hyväksynyt sen. !! Enpä tiennyt että noinkin voi käydä. Nyt tiedän. Pitää siis olla tarkkana kenen laskua maksaa.
Tuonne kuuluisi paremmin...

 
Piti tulla ihan tänne kommentoimaan, että on ihan persiistä tuo uusi mobilepay. Vanhat tapahtumat on nyt arkistoitu, joten ei voi katsoa tapahtumien tarkkaa sisältöä - voi vain arvailla.

Myös tuo ryhmäjuttu on helv. sekava, kun kuittailee ristiin rastiin, eikä saa selkeää kuvaa siitä, mistä kulu muodostuu, kenelle rahat menee jnejne.
 
Loppuu MobilePayllä toisille käyttäjille maksaminen luottokortilla tänä keväänä. Siinä samalla myös luoton nosto kortilta ilman kuluja kun vaikka vaimolle siirtää… :whistling:

Hei MobilePayn käyttäjä,
Päivitämme MobilePay-sovelluksen käyttöehtoja 4.5.2024 alkaen. Jatkossa et voi enää käyttää luottokorttia rahan lähettämiseen toiselle MobilePayn käyttäjälle.
Uudet ehdot voit lukea kokonaisuudessaan täältä.

Jos luottokortti tai yhdistelmäkortin credit on tällä hetkellä ainoa maksutapa, jonka olet lisännyt MobilePay-sovellukseen, sinun kannattaa varautua ehtomuutokseen lisäämällä MobilePayhin jokin toinen maksutapa. Voit lisätä esimerkiksi yhdistelmäkortin debitin, pankkikortin ja Danske Bankin pankkitilin. Näin voit jatkossakin lähettää rahaa helposti toiselle käyttäjälle. Lue lisää täältä.

Huomaathan, että muutos koskee ainoastaan käyttäjien välisiä siirtoja. Voit siis jatkossakin maksaa ostoksesi verkkokaupoissa, kaupoissa ja sovelluksissa korttisi credit-ominaisuudella niin halutessasi.
 
Onko kukaan saanut MobilePaytä toimimaan rootatulla custom rom laitteella? Taitaa vaatia että DEVICE_INTEGRITY menee Google Playssä läpi. Eli voi olla tekemätön paikka. Kaikki muut on aina saanut toimimaan paitsi nyt uusi MobilePay.
 
@Vakkeli

Viimeisin käyttökerta on reilu viikon takaa, mutta kuitenkin tällä uudistuneella käyttöliittymällä ja nytkin kirjautui valittamatta. Käytössä oleva puhelin läpäisee vain basic integrity testin.
 
Onko kukaan saanut MobilePaytä toimimaan rootatulla custom rom laitteella? Taitaa vaatia että DEVICE_INTEGRITY menee Google Playssä läpi. Eli voi olla tekemätön paikka. Kaikki muut on aina saanut toimimaan paitsi nyt uusi MobilePay.
Tuolta voinee löytyä enempi kokemuksia asian suhteen...
 
Onko Mobilepayssä tullut jokin muutos viime aikoina, kun aikaisemmin on aina pankin tilitapahtumissa näkynyt Mobilepay-maksuissa suoraan maksajan nimi. Nyt lukee maksajana vain VIPPS MOBILEPAY AS.
 
Eikös käyttäjien välinen rahansiirto luottokorttia käyttäen pitänyt loppua? Eilen kokeilin ja toimi niinkuin ennenkin
 
Tässä on hyvä esimerkki miten saat tuhottua ok käyttöliittymän päivityksellä. Eniten vituttaa tuo kun rahapyynnöt vanhenee viikon (?) sisään. Miksi?? Toivottavasti nuo koodarit ei enää töitä saa mistään.
 
Mobile Pay taitaa olla nyt kuumaa hottia stalkkaajien parissa kun salaisen numeron omistajankin koko nimen saa selville helposti jos se on rekisteröity kyseiselle numerolle Mobile Payssa. Sen kun laittaa vain rahansiirtoa menemään sille numerolle Mobile Payssa. Itse en sitä sovellusta käytä, mutta olin kuulevinani, että nimi tulee näkyviin ennen kuin rahaa on vielä edes painanut lähtemään.
 
Mobilepay ottaa rahat lähettäjältä. Vastaanottaja ei saa niitä.

Tiistaina viellä toimi. Nyt torstaina eikä keskiviikkona enää toiminut.

Ei ole tullut vieläkään rahat perille.
Kokeiltu myös toistapäin, sekä tarkistettu että tilitiedot on oikein.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 706
Viestejä
4 544 820
Jäsenet
74 834
Uusin jäsen
jrahkon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom