- Liittynyt
- 13.02.2017
- Viestejä
- 545
Tuo Kalajoen tapaus joka sinällään ja tilastojen mukaan on aivan tavanomainen ja odotettavissa oleva onnettomuus, pistää miettimään onko oikeasti liikenneturvallisuuden koulutuksessakin jotain vialla. On tilastojen mukaan täysin selvää, että riskinoton määrä nuorilla miehillä on aivan omaa luokkaansa muihin ikä- ja sukupuolisuhteisiin verraten. Saman voin valitettavasti todeta omasta ajokäyttäytymisestä vuosien takaa. Aikoinaan talvijääradoilla sentään sai testata ja harjoitella turvallisemmissa olosuhteissa.
Trafilla ja ajo-opetuksesta vastaavilla on vakavan miettimisen paikka keinoista, millä käänne nykytilanteeseen toteutetaan. Pitääkö todella laittaa jopa valvontalaitteita kalustoon, virhepistejärjestelmä käyttöön tms. ja myös vaativampaa harjoittelua? Asennekoulutus onkin vaativampi rasti -kyytiläisten paineen kestäminen ettei lähdetä laittomuuksiin ja omien kykyjen ylittämiseen. Siinä suurin syy päihteiden ohella jos alkaa sattumaan ja pahasti.
Täällä foorumeissa; Miten saataisiin vaaralliset mummot ja vaarit pois liikenteestä? ja Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa? löytyy riittämiin esimerkkejä ja malleja epäsosiaalisesta sekä laittomaan liikennekulttuuriin kannustavista puheenvuoroista, valitettavasti!
Trafilla ja ajo-opetuksesta vastaavilla on vakavan miettimisen paikka keinoista, millä käänne nykytilanteeseen toteutetaan. Pitääkö todella laittaa jopa valvontalaitteita kalustoon, virhepistejärjestelmä käyttöön tms. ja myös vaativampaa harjoittelua? Asennekoulutus onkin vaativampi rasti -kyytiläisten paineen kestäminen ettei lähdetä laittomuuksiin ja omien kykyjen ylittämiseen. Siinä suurin syy päihteiden ohella jos alkaa sattumaan ja pahasti.
Täällä foorumeissa; Miten saataisiin vaaralliset mummot ja vaarit pois liikenteestä? ja Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa? löytyy riittämiin esimerkkejä ja malleja epäsosiaalisesta sekä laittomaan liikennekulttuuriin kannustavista puheenvuoroista, valitettavasti!