Miten parantaa / kehittää loogista-ajattelua ohjelmoinnissa?

Suk

Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
10
Hei,
Kuinka kehittää otsikon mukaisia taitoja.

Omalla kohdalla on sellainen ongelma, että ajattelen asioita kompleksisesti ja en näe asioita yksinkertaisesti.
Oma opiskelupolku menee näin ammattikoulu --> ammattikorkeakoulu--> Yliopistosta (Tietotekniikan DI).

Voisiko tälläistä loogista ajattelutapaa kehittää käymällä vaikkapa lukion pitkän matematiikan? vai olisiko mitään parempia ajatuksia heittää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Itse olen todennut että tekemällä oppii. Riittävästi vaan toistoja niin alkaa suoraan näkemään fiksumpia ratkaisumalleja kun on ensin tehnyt 100 ja 1 kertaa jonkun kohtuusimppelin asian ihan "kiipeämällä perse edellä puuhun". Toinen keino mitä itse monesti käytän jos joku koodiongelma vaikuttaa hirveän monimutkaiselta niin rupean piirtämään ongelmaa paperille erilaisina kaavioina ja siinä itse ainakin monesti huomaan että ensimmäinen versio oli ihan liian monimutkaisesti ajateltu ja samalla näkee missä kohti on tullut ajateltua hölmösti.

Tosin, monesti kun vaan nopeasti testailee ja protoilee jotain projektia niin tulee ensin tehtyä asiat kauhean monimutkaisesti ja sitten vaan jos tarvitsee simppelimmän version, olen vain lähtenyt muokkaamaan alkuperäistä simppelimpään muotoon. Joskus vaan tarvitsee ensin sen monimutkaisen ratkaisun että oikeasti sisäistää asian ja uudelleen tekemällä osaa sitten ajatella ongelmaa yksinkertaisemmin.

Ja tosiaan kun noita on riittävän monta kertaa tehnyt niin alkaa hahmottamaan asioita eri kanteilta suoraviivaisemmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 625
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom