Miten päivittää Bios?

Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Eli voisko joku vääntää rautalangasta mulle että miten päivitän biosin. Asus Maximus viii ranger....Muilla osilla ei vissiin ole merkitystä? Ei oikein googlekaan auttanut :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Tuolta lataat uusimman biossin
MAXIMUS VIII RANGER | Motherboards | ASUS Global
Purat zip tiedoston usb tikulle joka formattu fat32. Pitäisi olla .cap loppuinen tiedosto. Boottaat biossiin ja tools väli lehdestä bios flash utility tai jotain sinne päin. Sieltä valitset kyseisen tiedoston ja flashäät. Emolevyn manuaalissa tarkempi ohje. Manuaalin löydät myös tuolta asuksen sivuilta jos ei ole tallella.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Tuolta lataat uusimman biossin
MAXIMUS VIII RANGER | Motherboards | ASUS Global
Purat zip tiedoston usb tikulle joka formattu fat32. Pitäisi olla .cap loppuinen tiedosto. Boottaat biossiin ja tools väli lehdestä bios flash utility tai jotain sinne päin. Sieltä valitset kyseisen tiedoston ja flashäät. Emolevyn manuaalissa tarkempi ohje. Manuaalin löydät myös tuolta asuksen sivuilta jos ei ole tallella.
Eli ei tarvitse olla mikään ruudin keksijä että onnistuu, kunhan Seuraa manuskan ja ruudun ohjeita.... Eli otanko tuon uusimman....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Joo ei tuossa mitään ihmeitä ole. Kunhan oikean emolevyn biossin lataa ja uusimman olen itse aina päivittänyt mikä sillä hetkellä ollut saatavilla. Päivityksen jälkeen bios asetukset yleensä nollaantuu ja clearcmos kannattaa tuon jälkeen varuuksi tehdä sitten vaan asetukset kuntoon ja kovaa ajoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Voi päivittää ihan suoraan netin ylitse biosista itsestään. Ei tarvitte pelata usb-tikkujen kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
WLAN itselläkin. Mokkulan kautta kytketty. Toimiskohan sillä?
Joko toimii tai ei, testaamalla selviää. Jos se ei saa yhteyttä nettiin, eikä biosia ladattua sitä kautta, niin luonnollisesti mitään ei päivitetä.

Versiolla ei nyt varmaan ole paljoa merkitystä. Yleensä niissä tulee tukea uusille muistikammoille ja muille lisälaitteille jne. Internet päivitys valitsee automaattisesti tuoreimman.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Itse olen päivitellyt varmaan viimeiset 10v emojen biossit laittamalla tarvittavan tiedoston / tarvittavat tiedostot suoraan c: juureen. Biossista kun valkkaa flashin niin aina on osannut bios sieltä päivittää itsensä, myös vaikka file system olisi NTFS.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Joo ei tuossa mitään ihmeitä ole. Kunhan oikean emolevyn biossin lataa ja uusimman olen itse aina päivittänyt mikä sillä hetkellä ollut saatavilla. Päivityksen jälkeen bios asetukset yleensä nollaantuu ja clearcmos kannattaa tuon jälkeen varuuksi tehdä sitten vaan asetukset kuntoon ja kovaa ajoa.
Mitä merkitystä tuolla biosin tehdas asetusten palauttamisella on päivityksen jälkeen...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Mitä merkitystä tuolla biosin tehdas asetusten palauttamisella on päivityksen jälkeen...
Saattaa monesti välttyä erikoisilta bios bugeilta ja täten suositeltavaa. Itsellä käsitys että nyky emot ainakin asuksen nollaa tuon päivitettäessä automaattisesti.

@Mane varmaan toimii noinkin. Itsellä vaan ollut tapana laittaa tikulle.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Purin tikulle tiedostot ja se tosiaan oli cap muotoinen jonka manuaali käski nimetä uudestaan M8R.CAP:ksi. Ei muutaku tikku takapaneeliin ja virrat pois sitten vaan painoin USB bios flashback nappia ja se oli siinä. Jonku aikaa sininen valo villkkui jonka jälkeen homma valmis ja uusi biosi sisässä ja kaiken kukkuraksi se vielä toimi :) Kannattaa tutustua manuskaan...Mutta kiitokset kaikille auttaneille :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 286
Viestejä
4 193 345
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom