Miten merkitä kovalevyt?

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Onko teillä hyvää ideaa miten merkitä kovalevyt?

Dymo tarratulostimella aikoinaan tulostin sellaiset pienet teksti tarrat mutta niistä on jäänyt pariin kovalevyyn rumat liimajäljet. :(
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ostat muutaman arkin sopivan kokoisia tarroja, eli A4 arkilla on tietyn kokoisia tarroja, joihin voit joko tulostaa tai kirjoittaa. Esim. jostain tulostus/kopiopalvelusta saanee edullisesti, ei tarvitse 100 arkkia/ltk ostaa.

Tosin tarroille tulostus voi tuntua hankalalta jos ei ole tuttua, ja voi siinä mennä helposti arkkeja hukkaan. Ehkä fiksumpaa käsin kirjoitat tarralle levyn nimen tms. Ohut paperitarra on siisti. Tosin irrottaminen voi olla hankalaa niilläkin.

Tai jos ei ole niin siisteydellä väliä, niin ihan tavallisesta ruokakaupasta voi ostaa sopivan ohutteräisen tussin, jonka jälki tarttuu muoviin, metalliin, puuhun jne. ja sillä merkitä levyn tiedot johonkin kohtaan. Pienellä saa raapustella, mutta näin minä olen muutaman vanhan levyn merkinnyt.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Itse olen laittanut valkoisella tussilla merkit siihen päätyyn mustaan osaan. Ties missä se tussi nyt on, mutta ainakin on lähtenyt ipalla puhtaaksi.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Maalarinteippi jättää myös nopeasti liimajäljet, mutta sähköteippi voisi toimia.
Melkein kaikki halpis- sähköteipit muuttuu rääksi liiman osalta vuodessa/parissa. Ja sama koskee suurinta osaa markettiteippejä, joko kuivuu ja lähtee irti tai muuttuu tahmaksi.

3M crystal on ollut hyvä, tosin se on täysin läpinäkyvä mutta tussin alustaksi ok.
Samoin osa tarramuoveista käyttäytyy hyvin kuten tulostettavat paperitarrat.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
212
Laskentataulukkoon olen sarjanumeroittain laittanut omat muistiinpanoni. Sijaitsee kylläkin poolissa jossa myös levyt ovat käytössä.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Maalarinteippi jättää myös nopeasti liimajäljet, mutta sähköteippi voisi toimia.


Nipparilla/tarranauhalla/narulla kiinni lappu levyyn menevään piuhaan. Vai onko tarkoitus nimetä levyt, jotka eivät ole koneessa kiinni? Muovi- tai esd-pussiin ja lappu pussiin levyn tiedoista.
No jos on tarpeeksi paskaa maalarinteippiä niin siitä ei jää mitään kokemusta on
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Osa liimoista lähtee yllättäen teipillä ;)
Eli uusi teippi liimäklähmän päälle ja pois. Toistetaan kunnes uusi teippi ei enää syö ja uutta tilalle.
Osa liimoista lähtee näin kokonaan ja toiset ei ollenkaan mutta kannattaa kokeilla. Ilmastointiteippi ei ole tähän hommaan oikea, mieluummin maalari tai ohut askarteluteippi.
Liimasta riippuen loppuun tinneri, asetoni tai isopropanoli. Tärpätti toimii harvemmin kovin hyvin.
Myös mekaaninen poisto aluksi on joskus toimiva, esim kynsi tai pieni muovilasta jolla suurimman liiman saa rullattua irti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
717
Niissähän on serial ja sen voi lukea ohjelmallisesti, eikö se riitä tunnistamaan?

Vai mistä nyt ees puhutaan, kotelon sisäisestä merkinnästä vai ulkoisille kovalevyille jotain "lomakuvat" tyyliin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Niissähän on serial ja sen voi lukea ohjelmallisesti, eikö se riitä tunnistamaan?

Vai mistä nyt ees puhutaan, kotelon sisäisestä merkinnästä vai ulkoisille kovalevyille jotain "lomakuvat" tyyliin?
Ulkoisille normaaleille 3,5 WD kovalevyille. Niitä tulee usein vaihdeltua noiden usb 3.0 kehikoiden kanssa.

Tälläisiä on nyt käytössä mutta olisi hyvä myös kovalevyjen päälle merkitä jotenkin:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
3,5 kovalevyjen merkitsemistä on tullut pohdittua, ja täytyykin alkaa kokeilemaan josko olisi hyvä idea
->kovalevy VHS koteloon->koteloon millaiset kannet itse haluaa paperista :)

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Mä oon tehnyt ihan paperista leikkaamalla merkinnät kiintolevyihin.Kiinnitys kirkkaalla teipillä. Kaikki on pysyneet kiinni. Tosin uusimpia levyjä en oo muistanut laputtaa ja teipata.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 493
Viestejä
4 164 164
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom