Itsellä on Gree Shiny 3.5 kW, 12000 btu. Ostettu joskus 2018/2019. Modattu kaksiputkiseksi, vaatehuoneen tuuletusikkunassa 6cm finfoamm levyssä putkille.
Kuuman poistoputki vuorattu armaflex:llä tai vastaavalle, en nyt muista.
Kämppä kaksikerroksinen rivari, makkarit yläkerrassa, vielä yläkerta pysynyt 20-21 asteisena, muttei täällä Turunseudulla lämmintä ole vielä ollutkaan. Normaalisti on 26-29 ilman tuota paijaa ollut kesä/heinä/elokuussa.
Ääni ei ole meidän nukkumista haitannut mitenkään.
Koska Greessä ei Wi-Fiä, se on liitetty osaksi älykotia Nedis SmartLife -sovelluksella. Automaation gatewaynä toimii Zigbee-yhdyskäytävä, joka kerää tiedot langattomilta laitteilta. Laite on kytketty langattomaan älypistorasiaan, jonka kautta kulkevaa sähköä voidaan katkaista ja seurata. Gree käynnistyy/sammuu ilta- ja yöaikaan makuuhuoneessa olevan lämpötila ja kosteus -anturin antamien arvojen perusteella. Itse ohjauskäskyt ilmastointilaitteelle välittää Nediksen älykaukosäädin, johon säädetty sopivat asetukset ja sammutus jälkikäynnilllä (kuivauksella).
Suunnitteilla on toinen automaatio Nedis SmartLifeen: jos on laittaisi toiseen makuuhuoneeseen lämpötila ja kosteus -anturin, joka yhdistetään samaan Zigbeehen. Voisi käyttöä lisäsä laajentaa päiväsaikaan, että viilennys käynnistyy uuden anturin mittaaman lämmön/kosteuden mukaan silloin, kun pörssisähkön hinta alittaa määritetyn kynnysarvon.
Viritin tuon paikalleen eilen ja testasin, niin toimii vielä infrapunamittarilla sai mitattu pienen testin aikana kylmimmillään -2 astetta...
Eihän se siisti ole, jossain näin tuollaista "eristesukkaa" poistoputken päälle?
Portaikkoon pitäisi ovi tehdä, niin saisi yläkerran pysymään viileänä, mutten ole oma kämppä... jos olisi, niin ois ilmalämpöpumppu jo laitettu.