Miten kämppä viileämmäksi?

Tuo taulukko kertoo otsikkonsa mukaisesti, kuinka paljon kuution (m³) tilavuus sisältää vettä, kun suhteellinen kosteus on 100%.
Voihan jollain olla siellä kämpässä ilman suhteellinen kosteus 100%, mutta silloin on jotain todella pahasti vialla.
No eihän noiden prosenttiosuuksien laskeminen tuosta nyt enää mikään ylivoimainen tehtävä ole. Sen absoluuttisen kosteuskäyrän arvaaminen sen sijaan on jo yleensä ylivoimaista.
 
1780490744469.png

Saksassa saa split vehkeitä jo Lidlistä. :cool:
 
Minkälaisen asennuksen tuollainen muuten mahtaa vaatia? Mahtaakohan kerrostaloon saada laittaa?
Näyttäisi kuvan perusteella olevan samanlainen asennus kuin vanhemmassa PortaSplit-mallissa. Sitä ei asenneta kiinteästi, joten ei tarvitse lupia kysellä keneltäkään.
 
Ulkoyksikkö parvekkeelle ikkunasta tai oven välistä.
Mulla on ranskalainen parveke makkarissa mutta menekö tuossa jotain putkia jne et miten tuollainen asentuu? Miten tuo ulkoyksikkö kestää sään muutoksia sekä onko kuinka kova meteliä pitämään. Onhan tuolla ihmisillä muovisia muuttolaatikoitakin ranskalaisen parvekkeen tasolla eivätkä ainakaan tyylikkäitä ole
 
Mulla on ranskalainen parveke makkarissa mutta menekö tuossa jotain putkia jne et miten tuollainen asentuu? Miten tuo ulkoyksikkö kestää sään muutoksia sekä onko kuinka kova meteliä pitämään. Onhan tuolla ihmisillä muovisia muuttolaatikoitakin ranskalaisen parvekkeen tasolla eivätkä ainakaan tyylikkäitä ole
PortaSplitille saa oman telineen ranskalaista parveketta varten. Ulkoyksiköstä menee putket sisäyksikköön joten parvekkeen ovea tarvitsee jättää hieman raolleen. Ulkoyksikkö on kyllä säänkestävä (esite)
 
Mulla on ranskalainen parveke makkarissa mutta menekö tuossa jotain putkia jne et miten tuollainen asentuu? Miten tuo ulkoyksikkö kestää sään muutoksia sekä onko kuinka kova meteliä pitämään. Onhan tuolla ihmisillä muovisia muuttolaatikoitakin ranskalaisen parvekkeen tasolla eivätkä ainakaan tyylikkäitä ole
Tuo nyt on vähän naapureista kiinni. Eli kuka jaksaa valittaa, yleensä joku aina jaksaa. Edelleenkin julkisivuun tulevat laitteet ovat ei.
 
Mutta miksi sitten ikkunasta saa tuoda putkia ja asentaa finnfoamia ym? Mikä ero?

Portrasplittihän ei ole pysyvä asennus.
Mutulla joku letku on sallittu ja sitten taas ilpin ulkoyksilkkö ei. Tuosta tulee siis ihan kaupungilta sanomista jos ulkoyksikön virität näkyvälle paikalle.

edit. Ei sinulle henkilökohtaisesti sanomista vaan taloyhtiölle. Mikä nyt on oikeastaan sama asia.
 
Mutta se ei oo ilppi, vaan siirrettävä ilmastointilaite. Erillisellä ulkoyksiköllä vaan :D. Melkein siistimpi kuin finnfoamit ja putkiviritelmät..
 
Mutta se ei oo ilppi, vaan siirrettävä ilmastointilaite. Erillisellä ulkoyksiköllä vaan :D. Melkein siistimpi kuin finnfoamit ja putkiviritelmät..
En väitä tietäväni kaikkia virkamiesten aivoituksia, mutta olen 95prosenttisen varma että sanomista tulee jos virität ulkoyksikön ranskalaiselle parvekkeelle. Anna mennä vaan ja raportoi sitten tänne.
 
En väitä tietäväni kaikkia virkamiesten aivoituksia, mutta olen 95prosenttisen varma että sanomista tulee jos virität ulkoyksikön ranskalaiselle parvekkeelle. Anna mennä vaan ja raportoi sitten tänne.
Jos sen piilottaa jonkun levyjen taakse, tuskin tulee sanomista. Mutta toki jos sen erottaa helposti kadulta, aina joku kateellinen valittaa.
 
Tuli nyt asennettua tuo Midean Portasplit paikalleen. Piti koittaa keksiä joku sellainen asennus että avoimesta (pikkaisen raollaan) ikkunasta ei tulisi siitepölyt sisään, eikä se lämmin ilma tietenkään. Tuli otettua levy ohutta polykarbonaattia ja leikattua se sopivaan mittaan. Ja vasempaan alakulmaan kolo letkulle.

Lisäksi laitoin levyyn normaalia ikkunatiivistettä, jolloin se tiivistyy ikkunan karmeja vasten tiiviisti. Halusin asennuksesta sellaisen, ettei siitä jää jälkiä, koska vuokra-asunto.

Tuossa muutamia kuvia projektista. Tuo lähinnä nopea värkkäys, tarkoitettu väliakaiseksi, mutta todennäköisesti jää tuollaiseksi :D


Polykarbonaattilevy mittoihin leikattuna ja tiivisteet liimattuna:

IMG20260603204103.jpg


Tuossa kuva miltä levy ja asennus näyttää parvekkeen puolelta:

IMG20260603210713.jpg


Levy puristuu paikalleen ikkunan painaessa tuota toista reunaa karmia vasten. Muualla sitten levyn ja karmin välissä ihan vain tiivistettä joka painaa levyn tiukasti paikalleen:

IMG20260603204847.jpg

Etummaiselta reunalta piti tuota puristusta karmia vasten saada tehokkaammaksi. Laitoin sen nyt vain yksinkertaisesti löystyttämällä ikkunan kiinnipitosalvan ruuvia, ja laitoin sen ja levyn väliin pari palaa polykarbonaattia painamaan levyn tiukasti karmiin kiinni. Helppo irrottaa ja ruuvata ruuvi takaisin kiinni sitten syksyllä:

IMG20260603205934.jpg

Ja tuossa vielä miten ikkunat pysyy kiinni. Käytin siihen tuota Portasplitin mukana tullutta kiinnikettä (teipillä kiinni ikkunankarmissa) ja sitten kahvasta tuolla "liinalla" ikkuna "tiukalle" kiinni, jolloin paketti pysyy nätisti kasassa ja helppo purkaa jälkiä jättämättä.

IMG20260603210222.jpg
 
En väitä tietäväni kaikkia virkamiesten aivoituksia, mutta olen 95prosenttisen varma että sanomista tulee jos virität ulkoyksikön ranskalaiselle parvekkeelle. Anna mennä vaan ja raportoi sitten tänne.

Tuossahan on kalterit edessä niin eihän se mene edes näkyvälle paikalle. Ja mites sit ihmisten romut tuossa kaltereiden edessä eikös ne pitäs kans hävittää? Tosta parvekkeelta näkee ainoastaan vastapäisen talon ja parkkipaikan et ei ole kävely tai ajotietä tuossa.
 
Tuossahan on kalterit edessä niin eihän se mene edes näkyvälle paikalle. Ja mites sit ihmisten romut tuossa kaltereiden edessä eikös ne pitäs kans hävittää? Tosta parvekkeelta näkee ainoastaan vastapäisen talon ja parkkipaikan et ei ole kävely tai ajotietä tuossa.

Jos kyse on oikeasti "Ranskalaisesta parvekkeesta", niin eihän sen kaiteen taakse mitään jäähdytyslaitteen ulkoyksikköä mahdu. Ranskalainen parvekehan on käytännössä vain ikkuna, jossa on kaide ulkopuolella, eikä siinä ole mitään tasannetta missä seisoa, tai mihin voisi jotain laitetta kaiteen ja ikkunan (oven) väliin laittaa.
 
Jos kyse on oikeasti "Ranskalaisesta parvekkeesta", niin eihän sen kaiteen taakse mitään jäähdytyslaitteen ulkoyksikköä mahdu. Ranskalainen parvekehan on käytännössä vain ikkuna, jossa on kaide ulkopuolella, eikä siinä ole mitään tasannetta missä seisoa, tai mihin voisi jotain laitetta kaiteen ja ikkunan (oven) väliin laittaa.
Tuossa on tuollanen pieni tasanne johon voi mennä seisomaan.
 
Tuossa on tuollanen pieni tasanne johon voi mennä seisomaan.
No sitten se ei ole Ranskalainen parveke sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan ihan vaan parveke. Joskin varsin pieni sellainen :D.

Enivei, jos siirrettävän ilmastointilaitteen ulkoyksikkö mahtuu kaiteen taakse tuolle parvekkeelle, niin kaipa sinne sellaisen voi laittaa. Joskin parvekkeen oven pitäisi olla jatkuvasti raollaan ja jotenkin pitäisi estää, ettei vesisateella tule vedet sisään. Ja tietty muutenkin pitäisi tiivistää tuo rako, ettei tule lämmin ilma sisään.
 
Pakko kysyä sen verran, että onko tämmösen pingviinin sijoittaminen parvekkeelle mitenkään järkevää? Tuossa mietin tämmöstä ratkaisua kun helteillä ton ollessa olohuoneessa on TV:n katselu hieman haastavaa melun vuoksi. Tietenki se viileä ilma tuodaan putkella sisälle kuten poistoilma poistetaan :tup: Tietty toi aiheuttaa sisälle ylipaineen, mutta tuskin toi nyt vaarallista on? Ideana siis niin, että kun illalla TV:tä katotaan olis näin, mutta muuten perinteisesti.
 
Jos ranskalaisella parvekkeella on tuollaisen portasplitin ulkoyksikkö vain kun sitä aktiivisesti käyttää, niin vähän on huteralla vaatimukset kieltää se.
 
:tup: Tietty toi aiheuttaa sisälle ylipaineen, mutta tuskin toi nyt vaarallista on? Ideana siis niin, että kun illalla TV:tä katotaan olis näin, mutta muuten perinteisesti.

No se ylipaine työntää huonekosteutta talon rakenteisiin, eikä se ilma ole edes erityisen kuivaa, jos se kuitenkin suoraan ulkoa vain jäöhdytettynä puhalletaan.
 
Tietenki se viileä ilma tuodaan putkella sisälle kuten poistoilma poistetaan :tup: Tietty toi aiheuttaa sisälle ylipaineen, mutta tuskin toi nyt vaarallista on? Ideana siis niin, että kun illalla TV:tä katotaan olis näin, mutta muuten perinteisesti.
Latautuneen kysymyksen vaihtaisin muotoon, että "mitä lyhyen ja pitkän aikavälin vaikutuksia sillä voi olla"
 
Ihan oikea ranskalainen parveke on juuri semmonen mihin pääsee vähän nojailemaan, ei semmonen pelkkä turha ovi niinku meillä on täällä usein, ja sellaisen lattialle uskaltaisin itse laittaa portasplitin ulkoyksikön, olettaen että syvyyttä on riittävästi (että laite saa ilmaa), ja että parvekkeella on kalterit eikä joku kusinen maitolasi, tietenkin siksi ettei laite puhalla sitä lasia päin.
Kaiteelle et ihan varmasti saa asentaa.
 
Ihan oikea ranskalainen parveke on juuri semmonen mihin pääsee vähän nojailemaan, ei semmonen pelkkä turha ovi niinku meillä on täällä usein, ja sellaisen lattialle uskaltaisin itse laittaa portasplitin ulkoyksikön, olettaen että syvyyttä on riittävästi (että laite saa ilmaa), ja että parvekkeella on kalterit eikä joku kusinen maitolasi, tietenkin siksi ettei laite puhalla sitä lasia päin.
Kaiteelle et ihan varmasti saa asentaa.
Tuossa juuri bongasin naapuri talossa yhdellä on tuollainen portasplitti. Toki tässä nousee vakuutus asiat taas sitten ilmaan koska oveahan ei saa kiinni jos joku hullu haluaa kiivetä ylös ja tulla sisään
 
Minkälaista mekkalaa portasplitin ulkoyksikkö pitää? Tuleekohan naapureilta valituksia jos pitää sellaista kerrostalon parvekkeella? Meillä parvekkeet auki vain yhteen suuntaan, muuten katto ja seinät.
 
No se ylipaine työntää huonekosteutta talon rakenteisiin, eikä se ilma ole edes erityisen kuivaa, jos se kuitenkin suoraan ulkoa vain jäöhdytettynä puhalletaan.
Latautuneen kysymyksen vaihtaisin muotoon, että "mitä lyhyen ja pitkän aikavälin vaikutuksia sillä voi olla"

Joo no kyse oli ihan muutamista kerroista kesällä kun tuolla tavalla sitä käytettäisiin. Tottakai ymmärrän pidemällä käytöllä tuon olevan ei niin hyvä juttu.
 
Joo no kyse oli ihan muutamista kerroista kesällä kun tuolla tavalla sitä käytettäisiin. Tottakai ymmärrän pidemällä käytöllä tuon olevan ei niin hyvä juttu.
Laita toinen putki imemään ilmaa sisältä höyrystinkennolle, niin ei tule ylipainetta jos ulos sen laitteen virittelet. Tällöin se myös kierrättäisi sitä sisäilmaa oikeaoppisesti viilentäen eikä turhaan ulkoa tuo ilmaa kämppään. Ruma virityshän se on kuin mikä, mutta täten saisi pahimman melun siirrettyä kauemmaksi. Laitteen termostaatti ei tosin sitten toimi kunnolla, jos puhallin pysähtyy lämpötila-asetuksen alittuessa, koska se alkaa sitten mittaamaan käytännössä ulkoilman ja putkessa seisovan ilman lämpötilaa. Huoneanturi on yleensä höyrystimen ilmanottoaukolla.
 
Minkälaista mekkalaa portasplitin ulkoyksikkö pitää? Tuleekohan naapureilta valituksia jos pitää sellaista kerrostalon parvekkeella? Meillä parvekkeet auki vain yhteen suuntaan, muuten katto ja seinät.
Kyllä ulkoyksiköstä ääntä lähtee pingviinin tapaan, mutta siinä on myös erillinen hiljainen tila vaikkapa yökäyttöä varten, jolloin melu on alhaisempi, kuten myös jäähdytyskapasiteetti. Riippunee paljon naapureista ja missä väleissä on naapureiden kanssa. Itse näkisin kuitenkin, että ilmanviilentimen käyttö etenkin helteillä on ns. normaalia asumisen ääntä siinä missä imurointi yms.
 
Minkälaista mekkalaa portasplitin ulkoyksikkö pitää? Tuleekohan naapureilta valituksia jos pitää sellaista kerrostalon parvekkeella? Meillä parvekkeet auki vain yhteen suuntaan, muuten katto ja seinät.
Tasaista "isohkon" tuulettimen hurinaa. Ei taida muuta liikkuvaa osaa ulkoyksikössä olla.
Vierestä kyllä äänen kuulee mutta tuskin muutaman metrin päähän kovin häiritsevästi kuuluu.
 
Tasaista "isohkon" tuulettimen hurinaa. Ei taida muuta liikkuvaa osaa ulkoyksikössä olla.
Vierestä kyllä äänen kuulee mutta tuskin muutaman metrin päähän kovin häiritsevästi kuuluu.
Meillä toki myös "ilmalämpöpumppujen asennus kielletty", mutta en tiedä kuuluuko se kenellekään mikä mun parvekkeella hurisee + tämä ei kiinteää asennusta vaadi
 
Vaikuttaa ottotehon perusteella että olisi kylmäaineita karannut, kun max 1.1kW haluaa imutella. Ehjänä otti 1.3kW (E: helteillä jopa 1.5kW) pintaan. Ehkä huvikseen voisin vielä avata etupellin ja katsoa vaatiiko kenno imuria/pesua, filtteri on ainakin puhdas. Nyt ulkona 20.5C ja silti samaa pätkäkäyntiä.

Toki voi olla vieläkin liian "kylmä", jos se minimilämpötila on +19C. Aikaisemmin ajellut tätä lasitetulla parvekkeella missä ollut luokkaa +25-30C, ja ottoteho on noussut sitä mukaan kun parveke lämmennyt.

1779547394312.png
Nyt kun ulkona +21C niin käynyt 10 min yhtäjaksoisesti, ottoteho 1.2kW luokkaa. Taitaa ne aineet sittenkin olla tallella, ei vain toimi on/off kompura liian "kylmässä" kun ei ole siihen suunniteltu.
 
Minkälaista mekkalaa portasplitin ulkoyksikkö pitää? Tuleekohan naapureilta valituksia jos pitää sellaista kerrostalon parvekkeella? Meillä parvekkeet auki vain yhteen suuntaan, muuten katto ja seinät.
Minimit. Sinne lisätty joku täppä millä hiljenee ulkoyksikkö ja ei sitten erota juurikaan taustamelusta.
 
Minimit. Sinne lisätty joku täppä millä hiljenee ulkoyksikkö ja ei sitten erota juurikaan taustamelusta.
Juu. Uusimmalla firmiksellä (voi päivittää puhelimella) softasta löytyy "out silent mode", joka hiljentää ulkoyksikön ääntä merkittävästi.

Screenshot_2026-06-04-17-08-15-65_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg
 
Mitenkäs muuten voiko asentaa uloimman oven lasiin jotain kalvoa jne ettei lämpö hohkaa sisälle siitä? Mietin vain että noita laseja on poksahtanu aikas herkästi. Kävelyllä bongattiin että joku oli virittäny pimennys verhon ainakin uloimpiin oviin 😁
 
Mitenkäs muuten voiko asentaa uloimman oven lasiin jotain kalvoa jne ettei lämpö hohkaa sisälle siitä? Mietin vain että noita laseja on poksahtanu aikas herkästi. Kävelyllä bongattiin että joku oli virittäny pimennys verhon ainakin uloimpiin oviin 😁
Kyllä, näin se on että asunnon ikkunoihin yms pintoihin tummennus/heijastus kalvo asennetaan uloimman lasin ulkopinnalle, siis ulos.

Autossahan ne asennetaan lasin sisäpuolelle, mutta liittyköneekö lasin materiaaliin vai mihin, mutta asunnoissa tosiaan ulkopuolelle. Ammattilaisen kanssa tästä kuitenkin tullut keskusteltua. Kritiikkiä voi esittää.
 
Kyllä, näin se on että asunnon ikkunoihin yms pintoihin tummennus/heijastus kalvo asennetaan uloimman lasin ulkopinnalle, siis ulos.

Autossahan ne asennetaan lasin sisäpuolelle, mutta liittyköneekö lasin materiaaliin vai mihin, mutta asunnoissa tosiaan ulkopuolelle. Ammattilaisen kanssa tästä kuitenkin tullut keskusteltua. Kritiikkiä voi esittää.
Mahtaakohan tuossa olla järkeä 🤔
 
Tuon Midea Portasplitin toiminta ei oikein avaudu. Esim nyt kun katsoin niin laite käyttää kompuraa suht isolla teholla vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Pyynti on 23c ja sisälämpötila olkkarissa on paljon alle sen. Oman logiikan mukaan tehojen pitäisi olla käytännössä nollassa (mitä nyt tuuletin jne vie).

Screenshot_2026-06-05-00-34-38-17_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg

Nyt 6 minuuttia myöhemmin on laskenut kompuran tehoa, mutta siltikin miksi tuo käyttää sitä kun lämpöjen puolesta ei tarvitsisi kuin pyörittää tuuletinta pienellä.

Screenshot_2026-06-05-00-41-26-39_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg


Nyt näemmä näyttää sellaiselta mitä voisi olettaa, mutta hiton hidas on kyllä reagoimaan. Ja paahtoi reilusti yli 10 minuuttia turhaan kylmää, vaikka tarvetta ei ollut.

Screenshot_2026-06-05-00-44-30-25_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuon Midea Portasplitin toiminta ei oikein avaudu. Esim nyt kun katsoin niin laite käyttää kompuraa suht isolla teholla vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Pyynti on 23c ja sisälämpötila olkkarissa on paljon alle sen. Oman logiikan mukaan tehojen pitäisi olla käytännössä nollassa (mitä nyt tuuletin jne vie).

Screenshot_2026-06-05-00-34-38-17_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg

Nyt 6 minuuttia myöhemmin on laskenut kompuran tehoa, mutta siltikin miksi tuo käyttää sitä kun lämpöjen puolesta ei tarvitsisi kuin pyörittää tuuletinta pienellä.

Screenshot_2026-06-05-00-41-26-39_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg


Nyt näemmä näyttää sellaiselta mitä voisi olettaa, mutta hiton hidas on kyllä reagoimaan. Ja paahtoi reilusti yli 10 minuuttia turhaan kylmää, vaikka tarvetta ei ollut.

Screenshot_2026-06-05-00-44-30-25_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg
Olisiko kosteutta, mitä vielä poistaa ja mitä väliä jollain 10min puhalluksella on...
 
Viimeksi muokattu:
Tuon Midea Portasplitin toiminta ei oikein avaudu. Esim nyt kun katsoin niin laite käyttää kompuraa suht isolla teholla vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Pyynti on 23c ja sisälämpötila olkkarissa on paljon alle sen. Oman logiikan mukaan tehojen pitäisi olla käytännössä nollassa (mitä nyt tuuletin jne vie).

Screenshot_2026-06-05-00-34-38-17_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg

Nyt 6 minuuttia myöhemmin on laskenut kompuran tehoa, mutta siltikin miksi tuo käyttää sitä kun lämpöjen puolesta ei tarvitsisi kuin pyörittää tuuletinta pienellä.

Screenshot_2026-06-05-00-41-26-39_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg


Nyt näemmä näyttää sellaiselta mitä voisi olettaa, mutta hiton hidas on kyllä reagoimaan. Ja paahtoi reilusti yli 10 minuuttia turhaan kylmää, vaikka tarvetta ei ollut.

Screenshot_2026-06-05-00-44-30-25_ffcbf0a849eb2d1a437fc62150eff770.jpg
Toimiiko kake termostaattina (iSense) vai käyttääkö laite sisäistä termostaattia? Jos jälkimmäinen, voi sisälämpötila vaihdella nopeasti ja laite toimia viiveellä varsinkin kun iEco käytössä.
 
Olisiko kosteutta, mitä vielä poistaa ja mitä väliä jollain 10min puhalluksella on...
Ei muuten mitään väliä, mutta ihmetyttää, miksi tuo ajaa sisälämmön niin paljon kylmemmäksi, mitä asetettu pyynniksi. Tuota jatkui siis pidempään, aloin ihmettelemään kun tuntui hieman liian viileältä ja kaivoin softan esille ja lähdin tutkimaan. Luulisi, että osaisi reagoi nopeammin.

Nytkin tarkistin tilanteen kotona ja sisälämpö on kaksi astetta alle pyynnin ja laite käyttää kompuraa noin 270 watin teholla. Tuntuu itsestä vain oudolta tuo toimintalogiikka. Ilmeisesti pitäisi asettaa pyynti asteen tai pari korkeammaksi mitä oikeasti haluaa.
 
Toimiiko kake termostaattina (iSense) vai käyttääkö laite sisäistä termostaattia? Jos jälkimmäinen, voi sisälämpötila vaihdella nopeasti ja laite toimia viiveellä varsinkin kun iEco käytössä.
Sisäinen anturi käytössä. Ainakaan sovelluksen ilmoittama lämpötila ei vaihtele mitenkään nopeasti. Toki voi olla tuollaista viivettä. Siitä en osaa sanoa.
 
Ei muuten mitään väliä, mutta ihmetyttää, miksi tuo ajaa sisälämmön niin paljon kylmemmäksi, mitä asetettu pyynniksi. Tuota jatkui siis pidempään, aloin ihmettelemään kun tuntui hieman liian viileältä ja kaivoin softan esille ja lähdin tutkimaan. Luulisi, että osaisi reagoi nopeammin.

Nytkin tarkistin tilanteen kotona ja sisälämpö on kaksi astetta alle pyynnin ja laite käyttää kompuraa noin sadan watin teholla. Tuntuu itsestä vain oudolta tuo toimintalogiikka. Ilmeisesti pitäisi asettaa pyynti asteen tai pari korkeammaksi mitä oikeasti haluaa.
Laita pyyntiä aste lämpimämmälle, ei mikään laite ole välttämättä aina asteen tarkkuudella tarkka vaan heittoa saattaa olla...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 079
Viestejä
5 239 763
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom