Miten käyttää VM ohjelmistoa ilman VM:ää?

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Otsikko on todella kehno, mutta selvennän;

Minulla on ohjelmisto joka pyörii Windows XP:ssä joka on Virtuaali Machiinina. Minun pitäisi saada se ohjelmisto siitä pois ja päästä käyttämään ihan oikealla Windows XP:llä sitä, aikakauteen sopivalla läppärillä.

Se ohjelmisto on tietenkin asennettu siihen käyttöjärjestelmään eikä varmastikkaan suoraan toimi vain copypasteamalla kansioita sieltä. Tarkoitan että varmaan tarkistelee serialia yms tietoja.

Mitenhän tuo onnistuisi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Riippuu vähän softasta mutta copypasteamalla softan tiedostot sekä windowsin rekisteristä sitä softaa koskevat asiat varmaan suurimman osan softista saa siirrettyä. Toki nuo win-softat levittäytyvät pitkin konetta ja saattaa olla pahimmassa tapauksessa isokin työ löytää kaikki sen tarvitsemat tiedostot ja rekisterimerkinnät.

Eikö softalle löydy mistään asennuspakettia? Olisi varmaan helpompi asentaa softa uusiksi ja etsiä vaikka serialit sieltä alkuperäisestä asennuksesta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Riippuu paljolti softasta, miten se on integroitunut käyttöjärjestelmään. Kannattanee vaan ensin kokeilla kopioida itse ohjelman hakemisto, että käviskö tuuri. Mutta voipi olla mahdoton tapaus myöskin.
Mikä softa on kyseessä, jos kerta asennuspakettia ei enää löydy?

Itse kokeilisin tehdä imagen virtuaalikoneesta ja sitten vetästä sen fyysiseen koneeseen, tuurilla voipi onnistuakin. Kyseessä ns. V2P (Virtual to Physical) operaatio, jota voit Googlata tarvittaessa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
335
Itse ne kyllä tuota tekisi, ellei ole aivan ehdoton pakko. Virtualisoinnin suuri etu on, että käyttöjärjestelmän ja raudan elinkaaret saadaan erilleen toisistaan. Raudan lahotessa alta voidaan virtuaalikone siirtää toiseen fyysiseen koneeseen ajoon.

Myös varmuuskopioniti on virtuaalikoneilla aivan ylivoimaisella tasolla vs fyysinen kone. Koko käyttis voidaan varmuuskopioida lennosta. Vaikka tulisi niin iso vika, että koko virtuaalikone hajoaa, ei tarvitse edes palauttaa varmuuskopiota vaan siitä varmuuskopiosta voidaan suoraan nostaa se kone ajoon.

Fyysisestä koneesta ei myöskään Windows XP:llä saa snapshottia.

Asenna enemmin siihen läppiriin virtualisointiohjelmisto ja tuo kone sinne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 129
Viestejä
4 196 488
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom