Miten disabloida Pavilion kannettavan erillinen näytönohjain

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Hei,

Tossa pyörii veljelle menossa oleva HP Pavilion kannettava jossa

CPU: AMD A10 Extreme Edition Radeon R8, 4C+8G

Video Chipset: AMD Radeon R7 & AMD Radeon R7 360M

Nyt ei onnistu toi ajureittein asennus sitten mitenkään, ei sitten mitenkään.

Iso arvaus että rautavika siinä R7 360M ulkoisessa näytönohjaimessa.

Miten saisin sen pois että homma toimisi vain A10 prossun sisäänrakennetulla R7 ohjaimella?

Ja mitä olen tehnyt.

Olen asentanut ajureita n. 30 kertaa. DDU:lla, safemodella, ilman safemodea. AMD työkaluilla, ilman työkaluja. Asentanut Win10 useaan otteeseen uudelleen. Ei auta. Aina Laitehallinnassa error code 43 joten kai se on pakko uskoa että rautavika.

Aina tulee bootin jälkeen se "No AMD graphics is installed...."

Sen saa hetkeksi kikkailemalla Device Managerista toimimaan (disabloi R7 360M jätä voimaan R7) mutta aina bootissa vituiks.

Miten ihmeessä saisin tuon käyttämään vain prossun integroitua näytönohjainta ja unohtamaan sen erillisen? Bioksessa ei tietenkään näytä olevan mitään valintavaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
516
Mulla meni kaksi viikkoa. Itsellä ratkesi siten että ensin latasin hp:n sivuilta alkuperäiset ajurit. Sitten asensin Win10 uudestaan aivan alusta, ilman verkkoyhteyttä ettei vehje käytä Microsoftin "uusia" ajureita, jotka vetävät vehkeen ihan jojoon. Sen jälkeen ne hp:n sivuilta imuroidut ajurit. Sitten vasta päästin koneen verkkoon. Windowsin versio 1909 toimi, enkä ajatellut että kannattaisi ihan heti päivittää. Onko prossuna Carrizo (itsellä oli 8700P) ja muistina DDR3? Varsin v-mainen combo, mutta toisaalta sen ansiosta sain halvalla ihan hyvän koneen kun myyjä oli saanut sen niin solmuun ettei mikään pelittänyt ja piti sitä rikkinäisenä. Siinä ekassa näyttiksen ajurien asennuksessa piti muistaakseni ajaa joku hp:n foorumeilta löytynyt rekisteritaika, että suostuivat menemään uudempaan Windowsiin sisään kun olivat aika vanhaa kamaa. Jos käytät vanhempia windowseja kuin 1909, ne päivittävät ajurit aivan vituiksi ja käy juuri kuten kuvailit, uudemmista en tiedä. 1909 tietää että niihin Ei Saa Koskea, eikä päivitä niitä. Jos olet oikein urheiluhenkinen niin AMD:n sivuilta löytyy tasan yksi uudempi ajuripaketti, joka toimii, mutta suorituskyky oli ainakin itsellä vanhemmissa parempi. Sorry kun en ihan muista koko operaatiota mutta siitä on jo yli vuosi eikä minulla enää ole sitä konetta että voisin tarkistaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Läppäreiden ajurit on viisainta ladata aina koneen omalta tukisivulta, koska niissä on valmistajan omia modifikaatiota.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 298
Mulla on täysin päinvastainen ongelma, läppäri käyttää vain integroitua vaikka siinä on normaali (ei mobiili) gtx 1070. Olisin halunnut työkoneen lanikäyttöön mutta ei mikään auta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Mistä olet ladannut ajurin siihen?
Läppärin merkki ja malli?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Lataa koneen tukisivulta kummallekin näyttikselle VGA-ajurit, Nvidia- ja Intel Graphics.
Varmista nyt vielä, että koneesi on tämän linkin kone: MSI Global

Edit: Taidettiin sotkea alkuperäisen kysyjän asiaa, sorry!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Olin jo luovuttanut ja antamassa konetta broidille as is eli ilman erillistä näytönohjainta (ja käytännössä AMDn ajureita) mutta päätin yrittää vielä koska porukka tänne kirjoitteli.

Menin mistä aita oli matalin, en lähtenyt Winukan uudelleenasennusrumbaan. Ajoin tuon https://support.microsoft.com/fi-fi...t-a-driver-update-from-reinstalling-in-window ohjelman, en tiedä mitä se teki mutta plokkasi jotain sieltä (?)

sitten jotkut ikivanhat (2016) ajurit HP:n sivuilta, laitoin Win updaten pois päältä. Vanhat ajurit pois, HP tilalle ja homma toimi. Laitoin piruttain Windows Updaten päälle, se latasi jonkun AMD Driverin ja olin varma että siihen kusasee mutta ihme kyllä ei, edelleen toimii ja Updaten mukaan ollaan päivityksissä ajantasalla.

Eli ilmeisesti vanhat HP:n ajurit oli tässä se suurin ratkaiseva tekijä, mutta kiitokset kaikille, homma näyttää toimivan ja broidi pääsee halutessaan kokeilemaan jotain wanhoja pelejä kun ne kuitenkin käynnistyvät nyt (ennen ei toiminut mikään ei edes esim. OpenGL 2.0+ vaativat jne jne)

Niin että kiitos vaan kaikille jeesistä! Ei se rautavika sitten ollu kuitenkaan.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
516
Jos se tosiaan on Carrizo-prossu ja DDR3 kuten minulla, niin ilmeisesti niitä on niin vähän liikkeellä että ketään ei kiinnosta. Itse asiassa ihan näpäkkä kombo, kun aikansa ensin painii ajureiden kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Jos se tosiaan on Carrizo-prossu ja DDR3 kuten minulla, niin ilmeisesti niitä on niin vähän liikkeellä että ketään ei kiinnosta. Itse asiassa ihan näpäkkä kombo, kun aikansa ensin painii ajureiden kanssa.
Prosessorin ja muistin vaikutus ajureihin on olematon. Kaikki toimii kunnolla jos hakee ajurit oikeasta paikasta, eli valmistajan / emolevyn tukisivulta.

Edit: Käyttöjärjestelmäversiolla ei ole myös vaikutusta. Win Update toisin saattaa työntää sopimattomia ajureita, jolloin ne pitää päivittää laitteen tukisivuilta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 411
Viestejä
4 194 537
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom