Mitä tehdä jos 40 000€ rahaa eikä senttiäkään velkaa?

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
990
En näe mitään syytä miksi rahat pitäisi jotenkin väkisin tuhlata? Tottakai matkalla tai useammalla voi käydä jne vaikka vähän normaalia isommalla budjetilla. Mutta jos ei luonteeltaan ole reissaaja en usko että jaksaa mitään 6kk samoilua jossain viidakossa. Itseäni ei esimerkiksi kiehdo mitkään kovinkaan pitkät reissut. Sellainen 2-3vk on aika sopiva maksimi. Rahat indeksirahastoihin mutta ehkä kääntää vähän kevyemmälle sitä rahankäyttökynnystä. Eli jos joku asia sattuu innostamaan/kiinnostamaan niin panostaa siihen vaikka sitten enemmän. Matkailu, ravintolat, tinderin superliket jne..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
14
Itse ottaisin sijoituslainoja ja sinnittelisin vielä hetken. Kämppä jostain keskusta-asunnosta jossa vastike on liki nollaa. Sitten jossain vaiheessa varhaiseläke, kämpät realisointiin ja muutto ulkomaille.
40k€:lla ei saa kuin hetken hurman minkä jälkeen lopputulos onkin se, että töihin paluu on entistä kamalampaa (josko sen ikäistä kehäraakkia enää kukaan haluaa edes palkata..) ja kun säästöt on syöty, ei eläkkeellekään pääse ikinä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
24
En ymmärrä tätä että "säästä ja kituuta eläkkeelle asti. Kun pääset eläkkeelle, ELÄ vasta sitten". Ainakin oma reissuni on tuonut todella paljon sisältöä elämääni. En osaa selittää, mutta se toi tietynlaista voimaa, kun on kokenut jotain muutakin kuin työn ja säästämisen. Ei tartte ainakaan vanhempana murehtia, että kun ei nähnyt maailmaa. Paluu töihin kamalampaa kun on ollut pidempään poissa oravanpyörästä? Ei taida olla omakohtaista kokemusta kun noin heitit. Ainakin itselle paluusta Suomeen oli siinä mielessä hienoa että oppi arvostamaan kuinka helvetin hyvin täällä on asiat ja esim. kuinka pirun siistä on 4 vuodenaikaa, eikä vaan tasaista kesää. Kun on reissannut niin on helpompaa tietty lähteä täältä, jos ei Suomi enää nappaa. Kokemukset ulkomailta on muutakin kuin nettifoorumilta luettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 940
Jos mulla olis noin paljon pätäkkää ni ensin ostaisin talon (ei tuolla rahalla, vaan lainarahalla). Sitten pistäisin parikymppiä kiinni ihan vaan kaikkeen elämän pikkuluksukseen, kuten kotiteatteriin, datasysteemeihn (kämppään kaikki toimimaan "sähköisesti", kuten automaattivalot äänentoisto koko taloon, jääkaappi jääpala automaatilla jne). Eli kaikkea pientä luksusta että viihtyy kotona hyvin.

Pientä matkustelua, mutta en kyllä henk. koht. jaksais lähteä koko rahalla maailmaa kiertämään. Toisille tuo sopii, toisille ei. Itse näkisin matkustelun lähinnä tuhlauksena. Jäähän siitä muistot mutta siihen se jääkin. Materiasta säilyy vuosikausia parantaen normaalia elämänlaatua että jaksaa elää ja tehdä töitä.

Itselle kauhein skenaario olisi se, että tekee vuosikausia niska limassa töitä, lähtee ulkomaille hurvittelemaan pariksi vuodeksi ja tulee takas suomeen asumaan neukkukuutioon ja aloittamaan kaiken alusta niska limassa.

Mutta meitä on moneen junaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Jos mulla olis noin paljon pätäkkää ni ensin ostaisin talon (ei tuolla rahalla, vaan lainarahalla). Sitten pistäisin parikymppiä kiinni ihan vaan kaikkeen elämän pikkuluksukseen, kuten kotiteatteriin, datasysteemeihn (kämppään kaikki toimimaan "sähköisesti", kuten automaattivalot äänentoisto koko taloon, jääkaappi jääpala automaatilla jne). Eli kaikkea pientä luksusta että viihtyy kotona hyvin.

Pientä matkustelua, mutta en kyllä henk. koht. jaksais lähteä koko rahalla maailmaa kiertämään. Toisille tuo sopii, toisille ei. Itse näkisin matkustelun lähinnä tuhlauksena. Jäähän siitä muistot mutta siihen se jääkin. Materiasta säilyy vuosikausia parantaen normaalia elämänlaatua että jaksaa elää ja tehdä töitä.

Itselle kauhein skenaario olisi se, että tekee vuosikausia niska limassa töitä, lähtee ulkomaille hurvittelemaan pariksi vuodeksi ja tulee takas suomeen asumaan neukkukuutioon ja aloittamaan kaiken alusta niska limassa.

Mutta meitä on moneen junaan.
Tuo nyt on niin täysin ihmisestä kiinni. Sinulle "matkustelu" on tuhlausta kun koet että se on vaan sitä että mennään Pattayalle juomaan viinaa ja nussimaan naisia. Minulle tuo sinun "automaattivalot taloon" ja muut intternet of tingssit on aika säälittävää.

Käytännössähän sillä matkustelulla tässä yhteydessä haetaan sitä, että saa perspektiiviä elämään ja oppii tuntemaan itsensä ja hahmottamaan oman paikkansa universumissa. Silloin nousee tuon materiaalin haalimisen yläpuolelle, ja kykenee olemaan hyvässä mielentilassa myös Suomen loskaisessa marraskuussa ilman päihteitä.

Mutta tosiaan ei tähän mitään yleispätevää ole, vaan hyvinkin yksilöllistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 940
Tuo nyt on niin täysin ihmisestä kiinni. Sinulle "matkustelu" on tuhlausta kun koet että se on vaan sitä että mennään Pattayalle juomaan viinaa ja nussimaan naisia. Minulle tuo sinun "automaattivalot taloon" ja muut intternet of tingssit on aika säälittävää.

Käytännössähän sillä matkustelulla tässä yhteydessä haetaan sitä, että saa perspektiiviä elämään ja oppii tuntemaan itsensä ja hahmottamaan oman paikkansa universumissa. Silloin nousee tuon materiaalin haalimisen yläpuolelle, ja kykenee olemaan hyvässä mielentilassa myös Suomen loskaisessa marraskuussa ilman päihteitä.

Mutta tosiaan ei tähän mitään yleispätevää ole, vaan hyvinkin yksilöllistä.
Niinkuin sanoin, toi on yksilöllistä. Mä en todellakaan ajattele että mennään rellestämään.
Mä en vaan nää mitä etua siitä "perspektiiviä elämään" oikein on? Mitä hyötyä siitä on että tietää "paikkansa universumissa"? Miten se vaikuttaa mihinkään?
Ihmisellä on vaan yksi elämä ja se pitää käyttää nautiskeluun ja elämiseen ja mukavuuteen. En itse näe kostuvani mitään siitä että tietää paikkansa jossain vitun universumissa. Toisille varmasti matkustelu ja maapallon näkeminen on tärkeämpää kuin materia ja sen sellainen. Mulle ei ole.

Sitten jos olis määrättömästi tai lottovoiton verran rahaa niin olis ihan eri asia ja vois yhdistellä matkustamisen ja mukavan elämisen kun ei tartteis kantaa huolta huomisesta.

Mutta otsikon mukaisella rahamäärällä tekisin näin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 369
Jokainen tosiaan tavallaan. Itse jatkaisin säästämistä ja sijoittelisin rahat, kunnes säästöjä ja sijoituksia alkaa olemaan 100 000 euron paremmalla puolen. Sitten jättäisin sen makaamaan ja keräämään hyvää ja alkaisin käyttämään loput rahat kaikenlaiseen kivaan. Materiaan, matkusteluun ja lahjoituksiin. Elämä olisi varsin huoletonta, koska sama se miten kävisi, olisi aina tilillä se puskurirahasto jonka varaan voi heittäytyä. Vähän tähän itseasiassa pyrinkin vaimon kanssa, mutta tähtäimessä on tarkemmin 50 vuotta / 250 000 euroa.
 

d0d11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
hUUmeita ihan saatanasti. Ostaa vaikka parilkymmenel tonnil amfetamiinii, sellast kunno laatuu siis ja jatkaa se ja myy ni tul sit toi nelekyt tonttuu misää vaihees loppuu. Olis paskamaine tilanne ku huamais et joo, moon narkannu täsä 40k rahaa ja nyt son loppu. Voi kakka. Siinähä saattas tul kipeeX.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
430
Otatko vittuiluna kaiken mitä sulle sanotaan? Kusipäinen vastaus.
Itelläs oli.
Mulla sentään oli vastauksessa hymiö.
Ime parsaa.

Ja faijas oli kusipäinen ku sua teki.
:)

Ja jokainenhan tietää että tuo Volgaläppä on ikivanha. Jo pelkästään Volga-automerkin viimevuosien brändikehitystä seuraamalla. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Yhdyn tähän.
Laitetaan kaikki punaselle. Ja punainen, sehän on rakkauden väri.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 257
10k:lla läppäri+wow aikaa, puoleksi vuodeksi bungalovi thaikuista ja thaikissa kuskaamaan kaljaa terassille ja hoitamaan muita palveluita.
Loput 30k johonkin nousevaan ison riskin osakkeeseen.
Sitten kun kaikki on raidattu moneen kertaan, pussit on tyhjät kuin veronmaksajan tili ja maksa vinkuu viimeisiään niin takaisin katselemaan miten rahoille kävi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Kouluun nuorisopuolelle ja biletä 4-6 vuotta. Vuokraat kunnon menomestan ja viina raikaa. Matkalla verkostoituu 400 uuteen naamaan, naisiin, uudet kontaktit (työsuhteisiin) ja uusi työ. Et tarvitse opintolainoja tai työskennellä koulun ohella.

Hyppäät messiin Tammikuussa avoimen kautta ja kun 60op kasassa, avoimen väylän kautta sisään.

45v insinööri/muu ei ole edes paha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Eli hypoteettinen kysymys, mitä tehdä jos 40 000€ säästössä, ei jeniäkään velkaa ja työ käy kyrpimään.
Eikä lapsia/omistusasuntoa yms.
Eikä sukulaisia yms. elossa. Yksin kun pieru saharassa.
Ja ikää yli 40v.
Eikä tiedä mitä tekis loppuelämälllään, jonkinlainen 40 kympin kriisi siis.
Lahjoita niille jotka tarvii rahaa kipeämmin kuin sinä. Sitten teet töitä hemmetisti seuraavat 10v ja taas lahjoitat kaiken pois. Ja sama uudestaan. Tässä ratkeaa sekä sun alkuperäinen"ongelma" että saat elämällesi uuden tarkoituksen. :think:
 

Steakki

tymä
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
310
Lahjoita niille jotka tarvii rahaa kipeämmin kuin sinä. Sitten teet töitä hemmetisti seuraavat 10v ja taas lahjoitat kaiken pois. Ja sama uudestaan. Tässä ratkeaa sekä sun alkuperäinen"ongelma" että saat elämällesi uuden tarkoituksen. :think:
Sitten eläkeiässä voi muistella kuinka painoi niska limassa duunia ja mitään muuta ei jäänyt kuin paskan maku suuhun:cigar:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 275
Jää työttömäksi äläkä tee mitään. Anna aivojen levätä niin kauan kuin on tarpeen. Mahdolliset ideat rahojen käyttämiseen pulpahtavat esiin sitten kuin itsestään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 975
Viestejä
4 208 220
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom