Mitä muuttaisit? Mindfactory toimituskulujen kanssa melkein saman hintainen...

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
https://verk.com/cart/CMOnESViXP0VFJ8vVTpdbVoFlWKCBuEP

1800€ setti:
Ryzen 1700
Gtx 1080ti
32 gb ram
X370 emo
R5 Define (ei pakollinen, mutta 13 vuotta palvellut Antec P179 aika vaihtaa uuteen).
Miten hoitaisin jäähdytyksen? Mahdollisimman hiljainen ja tehokas olisi tarkoitus rakentaa. Näyttisksen jäähyyn ei tarkoitus koskea kun se matala humina ei häiritse.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Vaihtaisin emon ja muistit Jimm'sin valvojaistarjouksiin. Muistia sitten 4 palikkaa, mutta paremmalla emolevyllä pitäisi olla toimia.

Minulla on äänentuoton kanssa Arcticin tuotteista vain hyviä kokemuksia:
ARCTIC Freezer 33 Plus -prosessorijäähdytin - 39,90€
ARCTIC Freezer 33 eSports Edition -prosessorijäähdytin, musta/valkoinen - 46,90€

Toki Macho on parempi ja isompi ja ei haittaa suljetussa kotelossa.
Mitä emoa suosittelisit? Muistia riittää 32gb, neljän kamman käyttö ei taida tuoda ryzenillä mitään etua?

Nykyisellään minulla oli joku thermaltaken 12-14cm heatpipe viritys joka painoi lähemmäs kilon ja on pitänyt nykyisen kiven hiljaisena viileänä. Kopassa on 12 cm 19dBa:n säädettävät tuulettimet. Aikaisemmin oli öljyllä toimiva nestejäähdytys järjestelmä käytössä ulkoisella jäähdyttimellä, mutta luovuin sen käytöstä parin vahingon jälkeen ja yksikön siirtely vaikeuden takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Mitä emoa suosittelisit? Muistia riittää 32gb, neljän kamman käyttö ei taida tuoda ryzenillä mitään etua?

Nykyisellään minulla oli joku thermaltaken 12-14cm heatpipe viritys joka painoi lähemmäs kilon ja on pitänyt nykyisen kiven hiljaisena viileänä. Kopassa on 12 cm 19dBa:n säädettävät tuulettimet. Aikaisemmin oli öljyllä toimiva nestejäähdytys järjestelmä käytössä ulkoisella jäähdyttimellä, mutta luovuin sen käytöstä parin vahingon jälkeen ja yksikön siirtely vaikeuden takia.
Siis Jimm'sillä on tarjouksessa Asus C6H niiden techi-threadin ekalla sivulla. Se on yksi parhaita Ryzen-emolevyjä. Jos se 229€ saa, niin kyllä se voittaa tämän Prime Pro:n, joka minullakin on.

Neljän kamman käyttö tuo vaan ongelmia, kun muistit ei välttämättä kellotu. Edelleen, hinta edellä kun mennään, niin ne ois Jimm'sillä tarjouksessa 298€. Ja voivat kellottua paljon paremmin kuin nuo 2133MHz speksatut palikat. Täyttä 3000MHz tuskin saat Jimm'sin ostoksesta..

On siellä tarjouksissa myös näytönohjain, mutta käsitin, että haluat kunnon hiljaisella jäähyllä, jota siinä ei ole..

--

Minulla on itse asiassa tuo eSports edition tuossa pöydällä odottamassa asennusta. Se ei ole semipassiivinen, mutta tuskin kuulen 200 rpm tuulettimia. Minulla on toisessa Ryzen-koneessa R5 1600:stä jäähdyttämässä halvempi semipassiivinen Arctic ja se ei pyörähdä edes käyntiin peruskäytöllä.
Sisällä on nyt AMD:n oma viritys, se on myös yllättävän hiljainen peruskäytöllä, mutta rasittaessa lämpötilat nousee liikaa..

--

Koteloksi miettisin Define C:tä, jos ei ole kovalevyjä montaa tai DVD-asemaa. Se on yllättävän pieni.

--

Nyt tosiaan kävisin poistamassa hyödyllisiä osia valvojaisjämistä. Jos olisit silloin ostellut, olisi myös lähtenyt R7 1700 290€ ja tuo jälkimmäinen Arctic 30€..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 429
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom