Juu mä oon ihan samaa mieltä, ei setämiehen kannata huudella tai väitellä. Miten hyvin se fortnoite toimii vanhalla koneella nyt ja silloin kolme vuotta sitten se on toiminut niin hyvin. Faktoja vaan pöytää ja sit sitä huutelua, jos vielä pystyy.
Varmaan samalla koneella pärjäisi chapter5 season1 yhtä hyvin.
Tämä auttaa ketjun aloittajaa miten? Tämä liittyy keskusteluun miten? Tulet tänne vaan sotkemaan asioita, ja huutelemaan tietämättömyyttäsi. Jos suureen ääneen huutaa "EN TIEDÄ!", niin minkälaisen kuvan se antaa huutelijasta?
Ne oikeat faktat tulevat sillä yleissivistyksellä, jota ei saa pelkästään pelejä pelaamalla. Eikä tässä nyt selitetä mitään uutta, vaan autetaan heikkolahjaista (luetunymmärtämisessä), siis sinua, ymmärtämään tekstiä.
--
Tässä on kysymys siitä, että 3½ vuotta sitten ketjun aloittaja kysyi ihan samaa asiaa. Silloin oli koneessa 8GB muistia. Miten kadottaa punaisen langan tästä, kun sitä piti seurata kokonaiset kaksi viestiä??
Silloin ketjun aloittajalle neuvottiin, että päivitä muistit, ehkä näytönohjain. Ketjun aloittaja on tässä 3½ vuoden aikana päivittänyt muistit. Tämä pitää itse päätellä. Sitä ei lue missään. Se on silti ns. fakta, joka tulee ilmi tekstistä, jos sitä osaa tulkita oikein. Yritin tässä auttaa, mutta tiedän, että se voi olla vaikeaa nykyisellä inkluusiokeskeisellä opetuksella.
Sitten, kun koneessa on nykyään muuten samat osat, kuin 3½ sitten, sanoin, että koneen voi antaa kuolla viimeistään nyt. Sinä jotenkin et ymmärtänyt tätä, vaan lainasit koko viestin, vaikka tarkoitit tod.näk. kohtaa "16GB" ja et tätä kyllä mitenkään selkeästi tuonut vastauksessasi esille. Minä tarkoitin, että tuolla muistipäivityksellä on onnistuttu pidentämään koneen käyttöikää 3½ vuotta, mutta nyt on aika antaa sen kuolla. Koska et osannut lainata oikein, vastasin, että "on aika antaa sen kuolla".
Sitten alkoi joku ihme faktatiuskinta? Mistä faktoja? Ei tämä ole normaalia keskustelua, tämä on jotain rokoitevastaisten ulinaa.. Mutta kerroit kuitenkin, että jotenkin olit 16 GB muistista suutahtanut. Ihan oikeasti, kannattaisi palata kouluun harjoittelemaan keskustelua, mutta yritin vielä selittää kerran asioita. Nyt olen jo kolme kertaa yrittänyt, ja jos vielä ei aukea, pyydä kaverilta apua. Tämä olisi kyllä hyvä ottaa itse haltuun, että pärjää myöhemmin työelämässä/opinnoissa.
Tässä niinkuin häiritsee erityisesti, että et edes näytä vastustavan sen viestin sisältöä, josta sanoit "höpö höpö". Mutta ulkoantisi on niin heikkoa, että mielipidettäsi varten tarvittiin pari viestiä. Ja se ei taas liity viestiini mitenkään, vaan jotenkin se 16GB jotain. Tästä keskustelusta ei ole mitään hyötyä tällä ketjulle ja vähän enemmän voisit miettiä, onko sinulla mitään annettavaa, ennenkuin kirjoitat näitä viestejä.