• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Mistä VPS tosielämän räpellykseen ja testaukseen?

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Tässä koittanu ettiä tosielämän räpellykseen ja testaukseen jotain alustaa, jolle voisi viritellä kaikennäköstä webbipalvelua yms yms härpäkettä. Mutta löytyykö sellasta mistään? Ymmärtääkseni VPS ois ratkasu tähän, mutta voiko niihin asennella sitten ihan mitä ite lystää?

Ajatus ois, että sais sellasen kevyen leikkikentän, jossa voisi säätää pythonilla (erityisesti Tensorflow kikkailut kiinnostaa), JS:llä (React, node, meteor jne mitä näitä kaikkia onkaan) sekä lisäksi vähän houkuttelis nuo funktionaaliset kielet nykyään. Oon koulussa aikanaan opiskellut hieman Haskellia, mutta käytetäänkö sitä enää ja jos niin mihin? Entä Elm ja Clojure? Voiko niitä hyödyntää jotenkin webbisovelluksisa?

Saako näitä kaikkia siis yhden VPS:n sisään mutkattomasti toimimaan rinnakkain? Lisäksi mietin, että jos joskus haluaa tehä jotain toimivaakin niin saako noihin VPS:iin domain nimiä hommattua jotenkin? Paljon oon omalla koneella tehny pikkusovelluiksia asiana ku asiaan, mutta tuo webbipuoli on melko tuntematonta seutua, että miten noita sais kaikelle kansalle tarvittaesa näkyviin.

Muita ketjuja ku oon selaillu niin esiin noussut:
- DigitalOcean
- Linode
- Tim4VPS
- Zeit
- UpCloud (halvinkin kallein näistä)

Ihan mukavan hintasia nuo halvimmat vaihtoehot ja sen suhteen sopis omaan tarkotukseen, mutta saako niihin tungettua noita kaikkia halutessaan. Hallinta kaikissa etäyhteydellä IP osotteen perusteella? Vai miten noiden hallinnointi tapahtuu? SSH tyyppinen etäyhteys ei ole ongelma ja mieluummin jopa sellasta käytänkin kuin niitä PHPMyAdmin tyylisiä hallintapaneeleja. Ja miten noihin domainit, että omia sovelluksia voi sitten halutessan käyttää vaikka suoraan selaimella ilman IP-osotteiden kirjottelua jne?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
44
Täällä ollaan menty pari vuotta DigitalOceanin virtuaalipalvelimella. Hyvin pitäisi onnistua kaikki kuvailemasi asiat. Domainien liittäminen ei myöskään ole ongelma. Osta domain mistä haluatkin ja ohjaa se palvelimen IP-osoitteeseen. Itselläni ei ole henk.koht. kokemuksia TensorFlowsta tai sen muistinkäytöstä joten saatat joutua valitsemaan palvelimen hieman suuremmalla muistimäärällä. Kokeilemalla selviää. Koneiden kapasiteetin nosto onnistuu ainakin DigitalOceanilla ihan rebootilla, ei vaadi uuden koneen pyöräyttämistä tai muuta snapshot-kikkailua.

Koneiden hallinta tapahtuu ensijaisesti SSH:n yli, mutta taitaa kaikki palveluntarjoajat tarjota oman palvelunsa kautta suoraan koneen konsoliin pääsyä, jos esim onnistut lukitsemaan itsesi ulos palomuuria säätäessä.

DigitalOceanille (ja varmaan kaikille muillekin vaihtoehdoille) löytyy kuponkikoodeja googlesta joilla taitaa saada ensimmäisen kuukauden veloituksetta. Käy rekisteröitymässä ja kokeile, eipä noihin tarvitse laskutusmielessä yli kuukaudeksi sitoutua.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
703
SSHn kautta hoituu hallinta, ja saat vapaasti liitettyä donainit.
DigitalOcean ja Linode näyttäisi tarjoavan omat DNS palvelut, mutta eipä sillä ole väliä missä se DNS pyörii, vastaavasti se A record luodaan jokaisessa palvelussa osoittamaan IP-osoitetta.

Linode ja DigitalOceanin uskoisi olevan sopivassa tasapainossa hinnan ja luotettavuuden kanssa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Hyviä kommentteja tullu. Kiitos! Pitää aamulla alkaa tutustumaan asioihin taas. Mukava päästä kokeilemaan noita webbipuolenkin hommia ja tutustuun siihenkin maailmaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 562
Hyvin karkea kokeilu voisi onnistua myös omalla koneella käyttäen virtuaalikonetta, mutta se sopinee käytännössä pelkästään omaan testaukseen ja siihenkin vain rajallisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Hyvin karkea kokeilu voisi onnistua myös omalla koneella käyttäen virtuaalikonetta, mutta se sopinee käytännössä pelkästään omaan testaukseen ja siihenkin vain rajallisesti.
Tämä on hyvä vinkki. Virtuaalikoneella (esim. VirtualBox) voit testata, millaista VPS:n asentaminen ja etähallinta on. Voit kokeilla laittaa nginx:n pystyyn jne.

Suosittelen myös halpaa Scaleway-palvelua. Itselläni ollut halvin x86 käytössä ilman ongelmia. Hinta ja laatu kohtaavat hienosti tuossa.

Fi-domaineja saa jopa 9e/v.

Ja kyllä, Elmillä voi tehdä frontin webbisovellukseen jos haluaa funktionaalisen kielen. Ei ehkä helpoin tapa aloittaa webbipuoli, mutta on Elmissä puolensa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Oon vuoden verran tehny kunnolla lähinnä fronttia JS:llä, mutta kaikki aina pyöriny localhostissa. Virtuaalikoneellakin oon aina jotain säätäny, mutta vielä en oo koittanu et miten sais joko hostista tai VM:stä tehtyä servun, jossa pyörittää ja testailee lokaalisti noita juttuja. Hyvä idea tosiaan lähtä ehkä tuolla kokeileen ja kikkaileen alkuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Oon vuoden verran tehny kunnolla lähinnä fronttia JS:llä, mutta kaikki aina pyöriny localhostissa. Virtuaalikoneellakin oon aina jotain säätäny, mutta vielä en oo koittanu et miten sais joko hostista tai VM:stä tehtyä servun, jossa pyörittää ja testailee lokaalisti noita juttuja. Hyvä idea tosiaan lähtä ehkä tuolla kokeileen ja kikkaileen alkuun.
Ehdottoman hyödyllistä. Yrität hoitaa kaiken SSH:n kautta (kun olet sen saanut asennettua virtuaalikoneelle). Digital Oceanissa löytyy paljon varsin hyviä ohjeita esim. Ubuntu 16.04:n konffaamiseen niin SSH:n, nginx:n kuin vaikka SSL:n osalta (joka on relevantti lähinnä sitten kun on oma domain).

Varsinkin jos työllistyminen alalle alkaa kiinnostaa, on hyvä jos voi potentiaaliselle työnantajalle näytää, että myös webbiserverin pystyttäminen onnistuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
214
Peruskäyttöön kannattaa katsella Offers tarjouksia sieltä löytyy edullisia vpsiä kaikenlaisiin juttuihin. Esim. omastani vpsästä maksoin ekasta vuodesta 10 puntaa ja tokasta vuodesta 12 puntaa jos ees pidän tolla hostilla enää. Toiminut ihan ok kaikkeen peruspuuhiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
VPS: Virtuaalipalvelin pilvessä- OVH

Tuolta saa kohtuullisen edullisesti myös. Alkukankeuksien jälkeen OVH on nyt toiminut koko vuoden ilman ongelmia. Edellisen kerran mustaperjantai tarjouksista sai tuon halvimman vepsin -50% hintaan eli joku <25€/v. Oli jo ennen tarjouksia ollut noin vuoden käytössä.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Minkäslainen KYC prosessi näillä VPS:n tarjoajilla on? Pitääkö heiluttaa passia ja omaa naamaa webbikameran edessä, jotta saa alustan leikkimistä varten?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Nyt on ollu time4vps (xs-paketti) käytössä kolmisen kuukautta.

Ei niin mitään valittamista. Kertaakaan ei ole käynyt alhaalla, yhteys on nopea ja hallintapaneeli on loistava. Ei huono sijoitus kun ottaa huomioon ton hinnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Minkäslainen KYC prosessi näillä VPS:n tarjoajilla on? Pitääkö heiluttaa passia ja omaa naamaa webbikameran edessä, jotta saa alustan leikkimistä varten?
Ei ainakaan Scalewayllä. Kunhan luottokortti toimii, on kaikki kunnossa. Sama varmaan muillakin.
 

Matias.H

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
62
Onkos kellään kokemusta tästä? Tavu Cloud - Virtuaalipalvelimet kotimaisesta pilvestä
Nopealla silmäyksellä ihan ok VPS kohtuulliseen hintaan kun puhutaan täysin suomalaisesta firmasta, jolla konesali Suomessa. Tarkoituksena olisi pitää omaa Nextcloud-instanssia.
Ihan kokeilumielessä otin 2C 0,5Gt 20Gt VPS ja tässä tulokset
Benchmark report #4386 for tavu.io - 2c,0,5gb,20gb

Vertailun vuoksi Time4Vps:n L VPS
Benchmark report #4385 for Time4VPS - L

Näin pikakokeiluna Tavu.io näyttää lupaavalta kaikin puolin, paitsi 50/64 yhteys vie pisteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Ois tarve omalle domainille ja kun nykyinen palveluntarjoaja ei tarjoa kiinteää osoitetta ilman yritystä niin olen ajatellut hankkia VPS:n ja ohjata sieltä kotiservereille liikenne. Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta, ei varmaan pelkkää ohjausta varten tarvi kovaa servua?
 

Matias.H

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
62
Ois tarve omalle domainille ja kun nykyinen palveluntarjoaja ei tarjoa kiinteää osoitetta ilman yritystä niin olen ajatellut hankkia VPS:n ja ohjata sieltä kotiservereille liikenne. Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta, ei varmaan pelkkää ohjausta varten tarvi kovaa servua?
Onko syytä miksi ddns-osoite ei riitä?
Esim. ilmainen duckdns

Omasta domainista saa dynaamisen vaikka CloudFlarella ja tällä softalla
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Itse sähköposti käyttää domain.fi ja ohjataan sähköposti-servulle ja taas se alidomain X ohjataan sun kotiservulle.
Ja itse domain laitetaan ohjautumaan suoraan johonkin Cloudflaren serveriin? Pitääpä tutkia millaista ne tarjoaa ja mihin hintaan, kiitti vinkistä!
 

Matias.H

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
62
Ja itse domain laitetaan ohjautumaan suoraan johonkin Cloudflaren serveriin? Pitääpä tutkia millaista ne tarjoaa ja mihin hintaan, kiitti vinkistä!
CloudFlare toimii domainen nimipalvelimena ja on ilmainen tiettyyn rajaan asti.
 

Topixx

www.ohops.net
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
413
Ois tarve omalle domainille ja kun nykyinen palveluntarjoaja ei tarjoa kiinteää osoitetta ilman yritystä niin olen ajatellut hankkia VPS:n ja ohjata sieltä kotiservereille liikenne. Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta, ei varmaan pelkkää ohjausta varten tarvi kovaa servua?
Jos kuitenkin julkisen IP:n saa käyttöön, voit käyttää dynaamista dns:ää. Esim. Itsellä pyörinyt jo kymmeniä vuosia kodin netillä serverit(xenserverin päällä virtuaalikoneita). IP vaihtuu erittäin harvoin ainakin dna:lla. 5kpl julkisia IP:tä käytössä. Joker.comissa itsellä domainit.

Itse olen sähköpostit ulkoistanu googlelle (google apps, nyk. G Suite) aikoja sitten tietoturvasyistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Jos kuitenkin julkisen IP:n saa käyttöön, voit käyttää dynaamista dns:ää. Esim. Itsellä pyörinyt jo kymmeniä vuosia kodin netillä serverit(xenserverin päällä virtuaalikoneita). IP vaihtuu erittäin harvoin ainakin dna:lla. 5kpl julkisia IP:tä käytössä. Joker.comissa itsellä domainit.

Itse olen sähköpostit ulkoistanu googlelle (google apps, nyk. G Suite) aikoja sitten tietoturvasyistä.
Itselläkin on ollut käytössä dyndns ja no-ip viime aikoina. Olin jotenkin juureutunut siihen käsitykseen että päädomainia ei voi laittaa dynaamisen nimipalvelun taakse. Taitaa olla menneisyyttä maksaa edeltämainituista palveluista jos kokonaan oman domainin saa halvemmalla, ja toiminnassa ei ole mitään eroa.

Sähköpostit olisi tarkoitus siirtää googlen "ilmaisista" palveluista omalle serverille, tietoturvan kanssa pitää olla tietysti tarkkana, muutaman kuukauden ajattelin seurata kuinka pahaa pommitusta/korkkausta tapahtuu ennenkuin siirrän mitään tärkeitä palveluita oman osoitteen taakse.

edit: alkaa olemaan pahasti jo offtopiccia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
15
Millaisia uutisia rintamalla?

Tarkoitus olisi hommata SSD VPS + domain puuhasteluun ja luultavammin pienehkön sivuston hostaukseen.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
17
Tämä on yhä ollut toimiva halpisratkaisu:

Pricing - Scaleway
Tuo Scaleway ei anna STMP/QMTP/SMTPS -protokollan käyttöä uusille asiakkaille koska epäilevät että jokainen asiakas aikoo lähettää SPAM:ia heidän verkostaan. Kun tiedustelin että miten ne posti-protokollat saa, niin piti esittää kuva passista, tulostus jostain laskusta, ja jotain muuta vielä. Eli jos tarvitsette posti-palvelinta Scaleway ei ole vaihtoehto ikävä kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Tuo Scaleway ei anna STMP/QMTP/SMTPS -protokollan käyttöä uusille asiakkaille koska epäilevät että jokainen asiakas aikoo lähettää SPAM:ia heidän verkostaan. Kun tiedustelin että miten ne posti-protokollat saa, niin piti esittää kuva passista, tulostus jostain laskusta, ja jotain muuta vielä. Eli jos tarvitsette posti-palvelinta Scaleway ei ole vaihtoehto ikävä kyllä.
Hyvä tietää. Toisaalta, jos itse haluaisin lähettää mailia, ottaisin Mailgunin/SendGridin/muun hoitamaan homman kunnolla ja kunnollisella reputation-monitoroinnilla, throttlauksella, API:lla jne. Ilmaiseksikin saa lähettää 10000 mailia kuukaudessa, pikkurahalla paljon enemmän.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
17
Hyvä tietää. Toisaalta, jos itse haluaisin lähettää mailia, ottaisin Mailgunin/SendGridin/muun hoitamaan homman kunnolla ja kunnollisella reputation-monitoroinnilla, throttlauksella, API:lla jne. Ilmaiseksikin saa lähettää 10000 mailia kuukaudessa, pikkurahalla paljon enemmän.
Hmm, pitääpä katsoa mitä nuo palvelut osaavat tehdä. Kiitos vinkistä. Unohdin mainita että Scaleway edes mahdollista postin vastaanotto, lähettäminen JA vastaanottaminen on estetty ilman käsittämättömiä vaatimuksia.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
55
Ei nyt yleisesti ottaen halvimmasta päästä, mutta Googleltahan saa nykyään "pysyvästi" ilmaiseksi VPS:n. GCP Free Tier - Free Extended Trials and Always Free | Google Cloud Platform
Isoin puute tuossa on, että ulospäin menevää liikennettä on kuukaudessa ilmaiseksi vain 1Gt ja lopuista pitää maksaa. Ajaa kuitenkin asiansa moniin räpeltelyihin ja pieniin sivustoihinkin. Toki ensimmäiseksi vuodeksi saa myös hyvin kredittejä joilla voi maksaa kovempaakin palvelinta, mutta tuo pieni palvelin on tällä hetkellä siis "pysyvästi ilmainen" (ehdot tosin voi joskus muuttua..)
 

wex

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
31
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
15
UpCloudilla, joka on siis kotimainen vaihtoehto, on Suomessa nykyään parikin saatavuusaluetta ja hinnat täysin DO:n ja Linoden kanssa samat eli alkaen $5/kk. Peittoaa suorituskyvyssä mennen tullen saksalaiset ja amerikkalaiset kilpailijat ja alkaa olemaan mukavasti API clientejäkin tarjolla esim. Pythonille ja JS:lle: UpCloud.

Käytännössä siis vastaava kuin DO tai Linode, mutta suomalainen. Tuntihinnoittelu käytössä ja voi tuhota ja luoda palvelimia miten haluaa ja laskutus menee käytön mukaan. Nopealla googlettamisella löytyy promokoodeja, joilla saa $50 käyttöön ekan oman maksun jälkeen. Miinuspuolena se, ettei löydy kuormantasausta palveluna eli pitää itse hoitaa eikä DNS palveluita eli domainit pitää hostata jossain muualla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
39
Googlen Haminan konesali aukesi tuossa kesän kynnyksellä myös Googlen ulkopuoliseen käyttöön, eli sinne voi pistää kuormaa pyörimään esim. virtuaalikoneina compute enginen kautta.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
216
UpCloudilla, joka on siis kotimainen vaihtoehto, on Suomessa nykyään parikin saatavuusaluetta ja hinnat täysin DO:n ja Linoden kanssa samat eli alkaen $5/kk. Peittoaa suorituskyvyssä mennen tullen saksalaiset ja amerikkalaiset kilpailijat ja alkaa olemaan mukavasti API clientejäkin tarjolla esim. Pythonille ja JS:lle: UpCloud.

Käytännössä siis vastaava kuin DO tai Linode, mutta suomalainen. Tuntihinnoittelu käytössä ja voi tuhota ja luoda palvelimia miten haluaa ja laskutus menee käytön mukaan. Nopealla googlettamisella löytyy promokoodeja, joilla saa $50 käyttöön ekan oman maksun jälkeen. Miinuspuolena se, ettei löydy kuormantasausta palveluna eli pitää itse hoitaa eikä DNS palveluita eli domainit pitää hostata jossain muualla.
Googlen Haminan konesali aukesi tuossa kesän kynnyksellä myös Googlen ulkopuoliseen käyttöön, eli sinne voi pistää kuormaa pyörimään esim. virtuaalikoneina compute enginen kautta.
Kannattaa kuitenkin huomioida että jos tekee mitään pitkäkestoisempaa, ja miksei lyhytkestoisempaakin, on sekä Googlen että UpCloudin palvelut huomattavasti hintavampia, kuin suomen ylivoimaisesti halvin tuottaja Hetzner. Ei heidänkään palvelu kuitenkaan huonosti vertaannu muihin palveluntarjoajiin.

Alla kuvat siis Hetznerin 2GB/20GB/20TB paketista ja googlen pienimmästä 0.6GB paketista. Ymmärtääkseni hintaan taitaa tulla lisäksi vielä sekä liikenteen että levytilan käyttömaksut. Tuolla Hetznerin purkilla latasin ensimmäisten asiakkaiden joukossa myös lähes 2500Mb/s, joten ei jää ainakaan yhteyksistä kiinni vaikka nykyään ei enää vastaaviin nopeuksiin pääse.


edit: kuvat... Ei toimi https:llä vaikka Sampsan threadissa toimii?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Suomessa ei taida enää virtuaalipalvelimille olla muita vaihtoehtoja (paitsi kun aletaan kahdentamaan eri palveluntarjoajien välillä) kun Hetzner: Truly thrifty cloud hosting - Hetzner Online GmbH
Ovat näemmä vähän nostaneet hintoja, kun CX31 on nyt 11.04€/kk. Mutta hintaansa nähden hyvä palvelu.
Aiemmin pyöri jonkun viikon Google Cloud ~15€/kk servulla Minecraft serveri muksuille ja kavereille, mutta 2gb muistilla oli aika onnetonta menoa.
Tuolta Hetzneristä sitten tuo CX31 ja nyt on toiminut kiitettävästi :thumbsup:
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
14
Ovat näemmä vähän nostaneet hintoja, kun CX31 on nyt 11.04€/kk. Mutta hintaansa nähden hyvä palvelu.
Aiemmin pyöri jonkun viikon Google Cloud ~15€/kk servulla Minecraft serveri muksuille ja kavereille, mutta 2gb muistilla oli aika onnetonta menoa.
Tuolta Hetzneristä sitten tuo CX31 ja nyt on toiminut kiitettävästi :thumbsup:
Tuossa viittaamasi viestin spoilerissa on alvittomat hinnat, koska mulla on ollut CX11 pyörimässä vuosia hintaan 3,09 € (= 2,49 € x 1,24) ja tuo CX31 siis alvillisena 11,04 €. Ei oo siis hinnat nousseet mihinkään.

Toimivuus on ollut kyllä erittäin kehuttavaa! Kerran oli ongelmia parin päivän aikana muutamia tunteja, mutta muuten Hetzner on ylittänyt odotukset. Ja hinnat Suomessa sijaitsevalle palvelimelle ihan jäätävän hyvät!
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
216
Hetznerin Tuusulan palvelinkeskuksessa taitaa tosiaan olla uutena investointina pätäkkää kiinni eniten heti Googlen ja Yandexin jälkeen, joten voinee olettaa että ainakin suht laadukasta palvelua sieltä saa. Edelleen tosiaan taitaa olla aika suurella erolla kustannustehokkain rauta Suomessa mitä tulee pelkkään rautaan.. Googlen GCP-alusta on mielestäni AWS:n veroinen monessa asiassa, joten jos sellaista kokee tarvitsevansa Suomesta, niin ei sekään huono vaihtoehto ole. Itse en tällä hetkellä ole Hetznerin asiakas, kun en koe tarvetta palvelimelle, joka on Suomessa ja Keski-Euroopasta saa huomattavasti halvemmalla virtuaalipalvelmia, joskin kyseessä ei ole edes yhtä luotettavat firmat kuin Hetzner. :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 151
Haluaisin laittaa oman ohjelman pyörimään domainin taakse. Onnistuuko vaikka tuolla Hetznerilla? Saako sinne tietokannan myös jota ohjelmani sitten käyttää? Olen noviisi näissä asioissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Haluaisin laittaa oman ohjelman pyörimään domainin taakse. Onnistuuko vaikka tuolla Hetznerilla? Saako sinne tietokannan myös jota ohjelmani sitten käyttää? Olen noviisi näissä asioissa.
Onnistuu. Millä tahansa pilvipalvelulla, joka tarjotaa virtuaalikoneen. Mulla kokemusta erityisesti Scalewaystä ja AWS:stä. Mutta millainen ohjelma on kyseessä?

Tietokannan saa myös helposti käyttöön VPS:ssä. Laitat docker-containerin (esim. Docker Hub) pyörimään, niin ei tarvitse kummempia säätää.

Domain pitää ensin rekisteröidä, siten ohjata liikenne sinne VPS:n IP-osoitteeseen päivittämällä DNS-tietueet kuntoon. Ei ole vaikea homma sinänsä. Ja parilla docker-containerilla myös sertifikaatin haku ja automaattinen uusiminen on helppoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Haluaisin laittaa oman ohjelman pyörimään domainin taakse. Onnistuuko vaikka tuolla Hetznerilla? Saako sinne tietokannan myös jota ohjelmani sitten käyttää? Olen noviisi näissä asioissa.
Suosittelen Dokkua. Tuolla saa Heroku-tyylisesti helposti useamman applikaation pyörimään samalle servulle omalla domainillaan eikä tarvitse juurikaan ymmärtää servereistä mitään.

EDIT: Tämä nyt ei ollut VPS-suositus, mutta voi olla kuitenkin sulle hyödyllinen. Tuo Dokku löytyy esim. Digital Oceanilta 1-click installationina. En tiedä onko Hetznerillä samaa tarjolla. Ei kai tuota silti olisi kovin vaikea asentaa manuaalisestikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Laitetaas oikeampaan ketjuun:

Scaleway, josta ei sinänsä ole kuin hyvää sanottavaa, nostaa valitettavasti hintojaan elokuun alusta:

DEV1-S€0.006/hour or €2.99/month€0.01/hour or €4.99/month
DEV1-M€0.016/hour or €7.99/month€0.02/hour or €9.99/month
DEV1-L€0.032/hour or €15.99/month€0.04/hour or €19.99/month
DEV1-XL€0.048/hour or €24.99/month€0.06/hour or €29.99/month

GP1-XS€0.078/hour or €39/month€0.084/hour or €41.99/month
GP1-S€0.158/hour or €79/month€0.17/hour or €84.99/month
GP1-M€0.318/hour or €159/month€0.34/hour or €169.99/month
GP1-L€0.598/hour or €299/month€0.66/hour or €329.99/month
GP1-XL€1.138/hour or €569/month€1.40/hour or €699.99/month


Eli, tämän jälkeen Scaleway ei ole enää ihan niin halpis VPS-tarjoaja kuin mitä se pitkään oli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 427
Black fridayn aika hyvä aika noiden hankkimiseen, jos on tarvetta.

Ylemmässä listaa, molemmissa taisi threadiin ilmaantua tuoreita tarjouksia. Ja taisipa jotain tarjouksia olla omissa thredeissakin.



Henkilökohtaisesti käytössä viime vuodelta HostHatchilta pieni vps, joka mainio (niiden bf tarjoukset vähän hankala tilata). Inceptionhosting myös ollut hyvä. Nyt otin vuodeksi ssdnodesilta $59 pikkuisen isomman, kun oli vähän lähempänä ja vähän enemmän kaipasin muistia. Tuon firman markkinoinnista jäi vähän ikävä sivumaku, joten vaikka tuli nopeasti ja näytti toimivan ihan kivasti (mutta tuskin nopein E5, ei ainakaan gold), niin en suosittele varauksetta.

8GB RAM, 100GB SSD, 2 vCPU, 4TB transfer

Noita on kiva säätää visual studio coden kanssa, kun saa suoraan projektit auki (ja wsl terminaalista bash), kun avainpohjaisen autentikoinnin laittaa käyttöön.

E. Olipas puhelimella kirjoitetun näköistä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 597
Viestejä
4 185 442
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom