Mistä voi ostaa PKCS 11 älykortteja?

Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 545
Terve
Tarkoituksena olisi säätää openvpn-serverille kirjautuminen älykorttien avulla. Käytännössä käyttäjän certit olisivat älykortilla jolla kirjauduttaisiin palvelimelle mutta mistä yksityishenkilö voi tuollaisia kortteja ostaa.
Tarkoituksena olisi rakentaa alla kuvattu systeemi
http://acksyn.org/docs/smart-cards-openvpn.html
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
509
PKCS#11 ei itse asiassa ole kortin ominaisuus vaan rajapinta sovelluksen ja korttiajurin välissä. Itse kortin ominaisuuksia määrittää sitten PKCS#15.

Virallinen suomalainen henkilökortti itse asiassa sopii tuohon käyttötarkoitukseen, eli hankkimalla sellaisen saa valmiiksi alustetun kortin eikä tarvitse itse ruveta pusaamaan korttien alustamisen kanssa. Silloin tietysti yhdellä henkilöllä voi olla tasan yksi kortti, eli et voi tehdä käyttäjälle varakorttia samalla sertifikaatilla.

Mutta jos haluat, niin ainakin Aventra MyEID-kortti näyttäisi täyttävän nuo vaatimukset, ja niitä voi ostaa tuolta:
Aventra Webshop - MyEID PKI Card

Tuo Aventra MyEID on tuettu OpenSC-projektissa, eli sen PKCS#11 rajapinta toimii opensc-pkcs11.so-ajurilla tismalleen niin kuin tuossa linkissäsi kuvattiin.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 545
PKCS#11 ei itse asiassa ole kortin ominaisuus vaan rajapinta sovelluksen ja korttiajurin välissä. Itse kortin ominaisuuksia määrittää sitten PKCS#15.

Virallinen suomalainen henkilökortti itse asiassa sopii tuohon käyttötarkoitukseen, eli hankkimalla sellaisen saa valmiiksi alustetun kortin eikä tarvitse itse ruveta pusaamaan korttien alustamisen kanssa. Silloin tietysti yhdellä henkilöllä voi olla tasan yksi kortti, eli et voi tehdä käyttäjälle varakorttia samalla sertifikaatilla.

Mutta jos haluat, niin ainakin Aventra MyEID-kortti näyttäisi täyttävän nuo vaatimukset, ja niitä voi ostaa tuolta:
Aventra Webshop - MyEID PKI Card

Tuo Aventra MyEID on tuettu OpenSC-projektissa, eli sen PKCS#11 rajapinta toimii opensc-pkcs11.so-ajurilla tismalleen niin kuin tuossa linkissäsi kuvattiin.
Tuohan vaikuttaa asialliselta. Itsellä kyllä henkilökortti löytyy mutta nyt on tarkoitus säätää homma alusta alkaen korttien alustuksineen sun muine systeemeineen toimimaan. Lähtee kyllä pari korttia tilaukseen.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 545
Ilmeisesti nuo kortit pystyvät tallentamaan useita avaimia ja certejä esimerkiksi käyttäjän openvpn certit sekä eap-certit freeradiuksella verkkoon kirjautumista varten. Onko asia näin?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 289
Viestejä
4 196 637
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom