Mistä tilaat sekalaiset kaapelit?

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Mieluiten ostaisin kaiken käytettynä, jos säästöt ovat merkittävät. Tuntuu, että kaapeleista on tullut aina maksettua liikaa ja olisi kiva päivittää varasto ajan tasalle, vaikka sitten vanhentuvien standardien uhalla. En esimerkiksi omista optista tai Displayport -kaapelia.

Osa varmaan ostaa euron tai parin import-kaapeleita Amazonista tai muualta, mutta saatan unohtaa varsinaiset halpavalmistajat, kun UK:sta hommattu USB-johto ei kyennyt kunnolla jakamaan virtaa puhelimeen.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
987
Sopivasti tämä ketju ajaa omaakin tarvetta. Olisi tarve pidemmälle USB-A -> USB-C kaapelille (ulkoinen 4k blu-ray asema), on kyllä hankalaa löytää mitään 1.8-2.0 metrin kaapelia ja jolle luvattaisiin edes sitä 3.0 version teoreettista 5 Gbps siirtonopeutta. Hinnatkin tuntuu lähtevän sieltä 20 eurosta ylöspäin näiden kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Hyvä ketju. Minäkin tuossa yksi päivä juuri mietiskelin, että jos sijoittaisikin koneen vähän kauemmaksi monitorista ja varsinaisesta työskentelypisteestä, mutta piuhojen pituus tulee siinä ongelmaksi. Mistäpä siis löytää järkihintaan hyviä jatkoja erilaisille piuhoille, joita koneen lisälaitteet tarvitsevat? Aliexpressissä on jotain, mutta kiinakamojen laatu on mitä sattuu, joten mielellään ostaisi jotain mikä varmasti toimii, mutta ei silti maksa mahdottomasti.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
484
Kauppasatamasta olen tilannut, siellä on ollut melko laaja valikoima monenlaista. Toimitus ei ehkä ole maailman nopein, mutta kyllä ne viikossa on tulleet yleensä. En nyt osaa sanoa onko se eritysen halpa putiikki, mutta ainakin vaihtoehtoja on paljon ja hinnat on olleet ihan kohtuullisia mielestäni.

 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Kauppasatamasta olen tilannut, siellä on ollut melko laaja valikoima monenlaista. Toimitus ei ehkä ole maailman nopein, mutta kyllä ne viikossa on tulleet yleensä. En nyt osaa sanoa onko se eritysen halpa putiikki, mutta ainakin vaihtoehtoja on paljon ja hinnat on olleet ihan kohtuullisia mielestäni.

Valitettavasti alkaen 3 euron toimituskulut.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Aiemmin tilasin HDMI-kaapelit ebay.de:stä usealta eri toimittajalta. Kiinalakuja saa euron pari kappale, joista osa toimii jopa 4K:na. Toisaalta osa on rikki jo uutena. Keskimäärin ihan jees diili silti.

Nykyään ostan HDMI-kaapelit amazon.de:stä Amazon Basics -sarjasta. Sieltä saa useamman kappaleen eriä kohtuuhintaan etenkin kun tilaa eli 40 eurolla. Näistä on ollut hyviä kokemuksia ja takuu toimii tarvittaessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Itse olen tilaillut satunnaiset kaapelit amazonista.

Hyvistä piuhoista kannattaa maksaa muutama euro, niin ei sitten harmita kun asiat toimivat huonosti.
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
90
Onko ideoita mistä löytäisi 80 cm SATA-kaapeleita? Useimmissa paikoissa mitat loppuu 50 senttimetriin, mutta ainakin tuolta em. Kauppasatamasta näyttäisi saavan metrin mittaisia. Sekin käy, mutta 80 olisi just oikean pitunen oman 2U-palvelinkotelon kaapelivientiin. Tiedän että 80 cm pituisia on, sillä mulla on jo neljä sellasta. En tiedä mistä ne on tullut, mutta nyt tarttis toiset neljä lisää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Onko ideoita mistä löytäisi 80 cm SATA-kaapeleita? Useimmissa paikoissa mitat loppuu 50 senttimetriin, mutta ainakin tuolta em. Kauppasatamasta näyttäisi saavan metrin mittaisia. Sekin käy, mutta 80 olisi just oikean pitunen oman 2U-palvelinkotelon kaapelivientiin. Tiedän että 80 cm pituisia on, sillä mulla on jo neljä sellasta. En tiedä mistä ne on tullut, mutta nyt tarttis toiset neljä lisää.
Kelpaisiko 75 cm? Sata 6Gbps 75cm black with clips
Ebaysta / Aliexpressistä voisi myös ihmetellä noita 80 cm, jos juuri sellaiselle on tarve.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Palatakseni aiheeseen, en enää ole kiinnostunut käytetystä kaapelista (tai suosittele ostamaan) ostokokemuksista valistuneena — valtaosalla johdot pyörii tietysti lattialla, asunto vähän likaisempi kun olisi hyvä olla ja usein myydystä tavarasta hädin tuskin puhalletaan pölyt ennen paketointia. Olen laittanut useamman laitteen oman johdon kierrätykseen (ollessa irrotettavissa), kun kaapelista irtosi loputtomasti likaa vanulla pyyhkiessä. Eräs viisimetrinen sähköpiuha oli kauttaaltaan tahmea ja varmaan vaati suunnilleen alkoholikylpyä.

Yrityksilläkään tuskin on resursseja, jos edes halua, puhdistaa ja desinfioida. Kaapelit menisi varmaan täysin sekaisin suuripiirteisesti tyypin mukaan, etenkin HDMI 2.1:n pinnallinen sertifiointi hajoittaisi pakan totaalisesti.

Kalliimpia letkuja äkkiseltään mietittynä ovat pidemmät mallit (mikäli tarve vetää vaikka kerrosten välillä, sarjassa siinä about 10m ja yli) ja tietyt audiokaapelit (kuten XLR-liitin).

---

Kivijaloista Lahden kierrätyskeskus Patinassa on laajin valikoima mitä tiedän. HDMI-kaapelit menee kuulemma heti kaupaksi, varmaan sama vaikka versiota 1.x
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 817
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom