Mistä laadukkaat rillit

Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
85
Onko täällä joku onnistunut hankkimaan rillit mitkä ei tule samasta intialaisesta tehtaasta bulkkikamana ja mene heti kokatessa pilalle?
Ilmeisesti nämä kaikkien multikansallisten rilliketjujen lasit tehdään kaikki samassa paikassa? Oon tähän mennessä ostanut lasit varmaan jokaisesta tällaisesta ketjusta, ja aina saanut joko vähän vähemmän tai enemmän paskaa. Hintahaitari ollut 99-350€. Näkö mulla on -4.25 ilman mitään erikoisia lisäkorjauksia.
Aina oon ottanut sen "parhaan" linssin, ja nykyiset lasit on vielä tummuvatkin. Kaikille yhteistä on ollut se, että joka liikkeessä on sanottu että älä avaa uuninluukkua rillit päässä. Varovaisuudesta huolimatta ne on kaikki menneet 1-3 vuodessa appelsiininkuorelle ja hiusnaarmuille.

Koitin vähän googletella, ja tommoinen ketju kuin Fenno-optiikka ainakin mainostaa että niillä olisi jossain Rodneck-linsseissä 2 vuoden takuu. Onko tämä vain hienoja lupauksia samasta kamasta korotetulla hinnalla jolla katetaan vaihtolinssit takuuseen?
Onko muita vaihtoehtoja? Jotain yksittäisiä toimijoita pk-seudulta jotka varmasti ei osta samalta Ahmetilta tuotteitaan?
Tietty joku järki pitää hinnassakin olla, kolmella tonnilla saan jo luottokortin tappiin ja olisi muutakin hankintalistalla.
Kehyksien laadulla ei ole väliä, ne saa tullakin samasta tehtaasta. Ei noi kehykset oo pettäny kuin kerran specsaversin tuotteessa. Linssit on se ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.04.2023
Viestejä
6
Synsamilta kk-maksulla? Suosittelen. Lasit saa vaihtaa krt/vuosi ja linssit uusitaan aina, jos näkö huononee.

Minun kautta pari ilmaista kuukautta (itse saan myös itse yhden ilmaisen). Jos kiinnostaa laita yv.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
160
Itselläni kestää lasit ja linssit ihan hyvin vuodesta toiseen, ei ole ollut tuollaisia ongelmia. Ehkä menee hieman ohi aiheen, mutta oletko harkinnut laserleikkausta? Nykyään ihan kivuton homma, maksaa pari tonnia ja sit ei tarvitse murehtia enää tuollaisia juttuja.
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
85
Itselläni kestää lasit ja linssit ihan hyvin vuodesta toiseen, ei ole ollut tuollaisia ongelmia. Ehkä menee hieman ohi aiheen, mutta oletko harkinnut laserleikkausta? Nykyään ihan kivuton homma, maksaa pari tonnia ja sit ei tarvitse murehtia enää tuollaisia juttuja.
Olen harkinnut leikkausta jo varmaan 15 vuotta, eli tuskin tulen sitä ottamaan. Olis jo tähän mennessä tullut halvemmaksi, mutta pelottaa liikaa että silmille käy siinä jotain ikävää mitä ei voi korjata
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
85
Synsamilta kk-maksulla? Suosittelen. Lasit saa vaihtaa krt/vuosi ja linssit uusitaan aina, jos näkö huononee.

Minun kautta pari ilmaista kuukautta (itse saan myös itse yhden ilmaisen). Jos kiinnostaa laita yv.
Tällä hetkellä mulla on synsamin lasit. Kestää just tuon vuoden hyvinä. Nykyiset on jo 3 vuotta vanhat mutta appelsiinilla ja naarmuilla. Tähän mennessä silti parhaat lasit. Olen tietoinen tuosta kk-maksuhommasta, mutta harkitsen sitä kyllä tarkkaan kun haluaisin välttää kertakäyttökulttuuria. Toki mainostavat että käytetyt lasit toimitetaan köyhille afrikkaan mutta en laskisi sen varaan.. Tuon joutuu kyllä ottamaan harkintaan jos hyvät lasit maksaa yli tonnin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 757
Muovisten linssien pinnoitteet eivät kestä lämpöä niin hyvin. Se on niiden ominaisuus. Pinnoittamattomat kestää paljon paremmin, ja lasisten linssien pinnoitteet. Lasilinsseillä tosiaan sitten helposti porsii kehykset, edellisissä toinen sanka irtosi "saranastaan" alle kolmen vuoden kohdalla. Uudet sangat kestivät lopun 13 vuotta.

Omia kokemuksia lasilinsseistä sekä kohtalaisen tuoreita hintoja.

Noi takuut eivät tietenkään kata kuumuusvaurioita.
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
85
Muovisten linssien pinnoitteet eivät kestä lämpöä niin hyvin. Se on niiden ominaisuus. Pinnoittamattomat kestää paljon paremmin, ja lasisten linssien pinnoitteet. Lasilinsseillä tosiaan sitten helposti porsii kehykset, edellisissä toinen sanka irtosi "saranastaan" alle kolmen vuoden kohdalla. Uudet sangat kestivät lopun 13 vuotta.

Omia kokemuksia lasilinsseistä sekä kohtalaisen tuoreita hintoja.

Noi takuut eivät tietenkään kata kuumuusvaurioita.
Ai tästä olikin jo tavallaan keskustelu. Onko nuo lasilinssit merkittävästi muovisia painavammat?
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
613
En ole saanut laseja pilalle kokatessa, en tosin kokkaile ammatikseni.
Edellisiä käytin vajaa viis vuotta, ilman että linssit mitenkään kärsineet.
Pinnoitekkaan mitenkään ihmeellinen ollut.
Millä putsaat lasit ?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 734
Synsamilta kk-maksulla? Suosittelen. Lasit saa vaihtaa krt/vuosi ja linssit uusitaan aina, jos näkö huononee.

Minun kautta pari ilmaista kuukautta (itse saan myös itse yhden ilmaisen). Jos kiinnostaa laita yv.
Tämän tyyppiset sopparit on pelkkää kusetusta. Saa tosiaan vaihtaa lasit kerran vuodessa, mutta kuinka monella on oikeasti tarvetta tuollaiseen. Halvemmaksi tulee kun ostaa hyvät lasit kertamaksulla ja sitten uudet lasit muutaman vuoden päästä kun tulee tarve vaihtaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 710
Viestejä
4 236 429
Jäsenet
71 250
Uusin jäsen
Ssamppa

Hinta.fi

Ylös Bottom