Mistä kotisivut?

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Olisi aika tuoda yhdistyksemme nettisivut 2010-luvulle. Asiaa selvitellessäni vain huomasin, että noita eri firmoja on vaan niin pirusti. Pyytäisinkin suosituksia mistä kannattaisi pyytää tarjouksia. Joku pari-kolme olisi ihan hyvä määrä viedä esitettäväksi hallitukselle.

Tuossa vähän faktaa mitä ainakin kaipaisimme:
-avaimet käteen, mutta päivitetään itse
-responsiiviset sivut
-(at)yhdistys.com malliset s-posti osoitteet
-uusi logo löytyy omasta takaa
-budjetti n. 5000-7000€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
431
Toimin alalla puolittaisesti yrittäjänä, joten en yritä tuputtaa omia palveluitani ja ymmärrät varmaan etten myös suosittele "kilpailijoita", mutta muutama asia kannattaa huomioida:

Tuolla budjetilla saa heittämällä nuo kaikki. Onko tuohon budjettiin laskettu mukaan jo webhotelli, sinänsä ei sillä väliä kun ne aika edullisia. Vaikka itse päivittäisitte, kannattaa huomioida tarjouspyynnössä myös tarve lisätyölle, eli vaikka kolmen kuukauden päästä tekee mieli jotain ominaisuutta X. (yleensä lisätyö mistä sitten veloitetaan paljon).

Kannattaa aluksi miettiä onko sisältöä tuottavilla tahoilla jonkinlaista kokemusta esimerkiksi Wordpressistä? Sillä jos on, on luontevaa tehdä Wordpress-sivut teitä varten tehdyllä teemalla. Mielestäni ei kannata valita jonkun firman omatekemää sisällönhallintajärjestelmää koska siinä maksaa turhasta.

Responsiivisuus nykypäivänä on nettisivuissa ehdoton, joten sillä ei oikeastaan kukaan voi perustella hintaa. Autan mielelläni jos ilmenee jotain aiheeseen liittyviä kysymyksiä esim tarjouksissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 010
Valitettavasti minäkään en osaa suositella mitään tiettyä palvelua, mutta puhun silti. Budjettihan teillä on todella suuri ja tuolla saa aivan varmasti kaiken mitä haluatte. Pelkään itseasiassa hieman, että joku yrittää "kusettaa" ja repiä teiltä jäätävän hinnan jos kerrotte tämän budjetiksenne. Tosin en sitten taas oikeasti tiedä, mitä yritykset ovat valmiita maksamaan näistäkin suhteellisen helpoista asioista..

Listaamistasi asioista minäkin pystyisin hoitamaan teille kaiken päivässä. Voisinkin tarjoutua tekemään teille mukavan paketin, johon joudutte investoimaan sanotaanko nyt vaikka vain 10% budjetistanne. Suopeaan 500€ urakkahintaan hoidan teille siis vielä tällä viikolla nämä:

- Hostaus oikean tarpeellisuuden mukaan mitoitettuna (sivuston koko, liikenteen määrä)
- Upea responsiivinen nettisivusto uudella logollanne varustettuna
- Sivuston päivitykseen jatkossa nykyaikainen WordPress sisällönhallintaohjelma, jota kuka tahansa osaa käyttää
- Vanhan sivuston sisällön siirtäminen uuteen mahdollisuuksien mukaan
- @yritys.com osoitteet kaikille työntekijöillenne
- Projektin jälkeinen ilmainen tukipalvelu WordPressin ja sivun hallintaan yleisesti kuukaudeksi sähköpostitse

Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa niin alan hommiin.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 097
Sähköpostin laittaisin Office 365 tms pilvipalvelu eikä mitään käpyisiä hosting firmojen laatikoita.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Tuota Wordpressiä olen itsekin ajatellut. Itseasiassa olin jo tehnyt Wordpress.com palvelussa toimivan rungon sivuille. Ongelmaksi vain muodostui, että meillä ei ole mun lisäksi ketään muuta joka ymmärtäisi tietotekniikasta yhtään mitään. Näin ollen sivujen ylläpito jäisi täysin mun vastuulle ja mulla ei oikeastaan olisi siihen aikaakaan.

Tällä hetkellä meillä on käytössä joku jeesuksen vanha joomla. Uskon, että jos sihteerimme osaa sillä sivuja päivittää, niin ei toi Wordpreskään tuota ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Itsekin toimin sivutoimisena yrittäjänä alalla ja kyllä tuo budjetti on tosiaan melkoisesti ylimitoitettu (vai kuinka valtavan määrän tavaraa ne sivut oikein pitävät sisällään?) Tyypillisesti yhdistysten nettisivut on liikkuneet haarukassa 500-1000e (sis. ALV).

Wordpressiä suositellaan täältäkin suunnasta. Jos sihteerille on Joomla taipunut, niin ihan varmasti onnistuu Wordpressin käyttökin. Helpompaan suuntaan siinä kuitenkin mennään monen asian tekemisen kohdalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
85
Haluan nähdä mikä firma tekee wordpressillä sivut kustomoidun, asiakkaan tarpeiden pohjalta tehdyn teeman päälle 500€ sis. alv :smoke:

Toki jos käytetään valmispohjaa, kustomoidaan ehkä vähän värejä ja syötetään sisällöt, sitten voi onnistua.

Veikkaisin itse, että menee varmaan 2-3k€ haarukkaan tuollainen projekti riippuen toki sisällöistä ja siitä minkälaista sivustoa halutaan.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Haluan nähdä mikä firma tekee wordpressillä sivut kustomoidun, asiakkaan tarpeiden pohjalta tehdyn teeman päälle 500€ sis. alv :smoke:

Toki jos käytetään valmispohjaa, kustomoidaan ehkä vähän värejä ja syötetään sisällöt, sitten voi onnistua.

Veikkaisin itse, että menee varmaan 2-3k€ haarukkaan tuollainen projekti riippuen toki sisällöistä ja siitä minkälaista sivustoa halutaan.
Tämäpä juuri. Kannattaa kahdesti miettiä jos joku tarjoaa verkkosivustoa 500-1000 sis. alv. hinnoilla ja siihen vielä jotain logosuunnittelua. Kuka tahansa osaa lyödä WP-saitin pystyyn, asentaa valmisteeman, siirtää sisällöt ja laskuttaa asiakasta. Näitä "web-devaajia" sitten löytyykin enemmän kuin tarpeeksi. Mutta jos haluaa yhtään laadukkaampaa jälkeä niin hintaluokka on tuolla 2-3 tuhannessa. Ei siitäkään montaa euroa jää tekevälle firmalle.

Töissä saa jatkuvasti korjailla näitä yritysten ja yhdistysten sivustoja jotka on laitetty pystyyn parilla satasella. Taustalla pyörii joku todella bulkkinen valmisteema, aktiivisena on 30 enemmän tai vähemmän turhaa pluginia ja tietoturvasta ei ole hajuakaan. Tietenkin välillä tulee vastaan ihan isojen mediatoimistojenkin tekemiä sivustoja jotka on kyhätty samalla tavalla vähän sinne päin.

Kannattaa googlailla digitoimistoja ja selata heidän referenssejään. Heidän toteuttamistaan asiakassivustoista näkee aika nopeasti minkälaista jälkeä tekevät ja toimiiko sivusto nopeasti vai onko sivusto vain kiillotettu ulkokuori. Melkein jokainen mainostoimisto tarjoaa verkkosivustojen suunnittelua, mutta niistä referesseistä näkee osaavatko myös tehdä niitä. Monella mainos-/digi-/media-/mikälienee-toimistolla osaaminen on oikeasti videossa tai printissä ja sivustot tehdään pelkästään ulkoasu edellä.

Täällä Jyväskylässä Meom on melko tunnettu tekijä. Kerran olen ollut tekemässä tarjouspyyntöä heille ja pari vuotta sitten olin erään yhdistyksen hallituksessa jolla oli heidän tekemänsä verkkosivusto, muita yhteyksiä minulla ei ole ko. yritykseen. :)

Tähän olisi melkein helpompi listata yrityksiä joilta ei missään nimessä kannata ostaa verkkosivustoa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
No jo on budjetti yhdistyksen kotisivuille. Onko edustamasi yhdistys kenties jokin vapaamuurariloosi? :cigar:

Tuon mainitsemasi "Ongelmaksi vain muodostui, että meillä ei ole mun lisäksi ketään muuta joka ymmärtäisi tietotekniikasta yhtään mitään." pohjalta ehdottaisin, että otatte seuraavassa kokouksessa asiaksi selvittää, olisiko esim. facebookiin siirtyminen riittävää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
Sähköpostille suosittelen itsekin O365-palvelua. Jos toimistosovelluksia ei tarvitse, hinnaksi jää noin vitonen kuussa/naama.
Jos yhdistys on yleishyödyllinen/voittoa tavoitelematon, niin Nonprofit Business Premium on pari euroa kuussa/lärvi.
Noheva webbiguru rekkaa osoitteen ja ohjaa MX recordin 365:n vaivatta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Sähköpostille suosittelen itsekin O365-palvelua. Jos toimistosovelluksia ei tarvitse, hinnaksi jää noin vitonen kuussa/naama.
Jos yhdistys on yleishyödyllinen/voittoa tavoitelematon, niin Nonprofit Business Premium on pari euroa kuussa/lärvi.
Noheva webbiguru rekkaa osoitteen ja ohjaa MX recordin 365:n vaivatta.
Hyvä vinkki ja suosittelen myös. Semmoinen tarkennus vaan, että Office 365 Nonprofit E1 ja Office 365 Nonprofit Business Essentials on ilmaisia jos yhdistys täyttää nuo nonprofit-ehdot (tai onnistuu muuten satuilemaan hakemuksensa). Office 365 Nonprofit Business Essentials on ollut käytössä ainejärjestöhommissa ja siitä ei ole mitään pahaa sanottavaa.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
En älynnyt tuohon aloitusviestiin laittaa, mutta kyseessä on siis harrastajateatteri. Meillä käy katsojia eri esityksissä noin 10000 per vuosi. Sivujen pääasiallisena tarkoituksena olisi siis palvella asiakkaita (ohjelmisto, liput, palvelut ym.) Lipunmyynnistä vastaa Lippupiste eli pelkät linkit sinne riittävät. Mitään kauppa-alustaa sivuille ei tarvita.

Täytyy tutustua tohon Office 365:een. Olen toiselle yhdistykselle tehnyt (at)yhdistys2.com sähköpostiosoitteet Zoho mailin avulla. En kyllä enää yhtään muista miten sen meni, mutta hyvin ne pelittää vieläkin. Muutenkin on termit vähän hakusessa, kun harrastepohjalta näistä yrittää ottaa selkoa.

Tohon budjettiin sen verran, että se on maksimi mitä tähän projektiin voidaan laittaa kiinni. Kyselin yhdestä isommasta talosta tutun kautta noita sivuja ja sanoi heidän hintojen alkavan noin 7000 eurosta. Myönsi kyllä, että eivät ole todellakaan halvin. Siitä tuo 5-7000 haarukka. 2-3000 kuulostaa jo paljon paremmalta. Ja tietenkään emme mene 7k rahaa kädessä webdevaajalta kysymään, että mitä sä tällä saisit aikaan.

Kiitos vielä vinkeistä ja neuvoista. Huomattavasti helpompi lähteä pyytämään tarjouksia, kun on edes vähän refrenssiä.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Jos joku pyytää 7000 euroa nettisivuista eikä ole edes verkkokauppaa jne niin pelkkää kusetusta koko firma
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
En älynnyt tuohon aloitusviestiin laittaa, mutta kyseessä on siis harrastajateatteri. Meillä käy katsojia eri esityksissä noin 10000 per vuosi. Sivujen pääasiallisena tarkoituksena olisi siis palvella asiakkaita (ohjelmisto, liput, palvelut ym.) Lipunmyynnistä vastaa Lippupiste eli pelkät linkit sinne riittävät. Mitään kauppa-alustaa sivuille ei tarvita.

Täytyy tutustua tohon Office 365:een. Olen toiselle yhdistykselle tehnyt (at)yhdistys2.com sähköpostiosoitteet Zoho mailin avulla. En kyllä enää yhtään muista miten sen meni, mutta hyvin ne pelittää vieläkin. Muutenkin on termit vähän hakusessa, kun harrastepohjalta näistä yrittää ottaa selkoa.

Tohon budjettiin sen verran, että se on maksimi mitä tähän projektiin voidaan laittaa kiinni. Kyselin yhdestä isommasta talosta tutun kautta noita sivuja ja sanoi heidän hintojen alkavan noin 7000 eurosta. Myönsi kyllä, että eivät ole todellakaan halvin. Siitä tuo 5-7000 haarukka. 2-3000 kuulostaa jo paljon paremmalta. Ja tietenkään emme mene 7k rahaa kädessä webdevaajalta kysymään, että mitä sä tällä saisit aikaan.

Kiitos vielä vinkeistä ja neuvoista. Huomattavasti helpompi lähteä pyytämään tarjouksia, kun on edes vähän refrenssiä.
Ei tuossa oo mitään ihmeellistä mun korvaan. Tonnilla pitäs irrota helposti tai sitten teitä naidaan ahteriin
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
21
1000 euroa tekee noin 2 x 8h työpäivää, jos maksat alvit ja pakolliset sosiaalimaksut. Kuinka laajat ja uniikit sivut teet siinä ajassa?

Tietenkin, jos tinkii tuntipalkastaan, niin mikäpäs siinä. :kippis:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
En älynnyt tuohon aloitusviestiin laittaa, mutta kyseessä on siis harrastajateatteri. Meillä käy katsojia eri esityksissä noin 10000 per vuosi. Sivujen pääasiallisena tarkoituksena olisi siis palvella asiakkaita (ohjelmisto, liput, palvelut ym.) Lipunmyynnistä vastaa Lippupiste eli pelkät linkit sinne riittävät. Mitään kauppa-alustaa sivuille ei tarvita.

Täytyy tutustua tohon Office 365:een. Olen toiselle yhdistykselle tehnyt (at)yhdistys2.com sähköpostiosoitteet Zoho mailin avulla. En kyllä enää yhtään muista miten sen meni, mutta hyvin ne pelittää vieläkin. Muutenkin on termit vähän hakusessa, kun harrastepohjalta näistä yrittää ottaa selkoa.

Tohon budjettiin sen verran, että se on maksimi mitä tähän projektiin voidaan laittaa kiinni. Kyselin yhdestä isommasta talosta tutun kautta noita sivuja ja sanoi heidän hintojen alkavan noin 7000 eurosta. Myönsi kyllä, että eivät ole todellakaan halvin. Siitä tuo 5-7000 haarukka. 2-3000 kuulostaa jo paljon paremmalta. Ja tietenkään emme mene 7k rahaa kädessä webdevaajalta kysymään, että mitä sä tällä saisit aikaan.

Kiitos vielä vinkeistä ja neuvoista. Huomattavasti helpompi lähteä pyytämään tarjouksia, kun on edes vähän refrenssiä.
Teillä on siinä mielessä hyvä tilanne, että budjetti on iso ja teidän ei välttämättä tarvitse tyytyä "perussaittiin". Nyt voitte hankkia parasta mitä saa ja halutessanne tilata jotain jäsenominaisuuksia sivustolle, eli jonkinlaista extranettiä ja tapahtumakalenteria blogipostausten sijaan.

Kannattaa tehdä edes jonkinlainen vaatimusmäärittely ennen tarjouspyyntöjen lähettämistä ja miettiä ne ihan pakolliset ominaisuudet. Samalla pohtia jos aikaisemmin on ollut tarvetta jollekin ominaisuudelle joka helpottaisi yhdistyksen toimintaa. "Perussaitin" vaatimuslista saattaa hetkessä kasvaa yllättävän laajaksi.
Ei tuossa oo mitään ihmeellistä mun korvaan. Tonnilla pitäs irrota helposti tai sitten teitä naidaan ahteriin
Joissakin tapauksessa se tonnin themeforest-saitti parilla sisältösivulla ja blogilla riittää. Ei kuitenkaan aina ja monesti se asiakkaan haluama "perussaitti" onkin kaikkea muuta kuin pari sivua ja blogi. Ekassa palaverissa kerrotaan että tarvitaan ties mitä integraatiota, somehässäkkää sekä SEO, SEM ja SMO viimeisen päälle tehtynä. Yhtäkkiä se tuntiarvio onkin vähän enemmän kuin 8h yhdeltä työntekijältä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Nettisivujen hintoja on melkeinpä mahdoton verrata. Jos halutaa ottaa kuvia ja niihin menee vaikka 3 päivää. Siitäkin tulee jo 2000e helposti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Haluan nähdä mikä firma tekee wordpressillä sivut kustomoidun, asiakkaan tarpeiden pohjalta tehdyn teeman päälle 500€ sis. alv :smoke:
Kuinka moni _yhdistys_ oikeasti tarvitsee asiakkaan tarpeiden pohjalta erikseen tehdyn teeman? Jep, ei moni. Suurimpaan osaan riittää kustomoitu valmisteema. Minusta on paljon typerämpää lähteä pakolla myymään asiakkaalle kustomoitua kilkettä ylihintaan, jos se ei oikeasti sitä tarvitse. Sitten kun tarvitsee, niin hinta on toki nelinumeroinen.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Kuinka moni _yhdistys_ oikeasti tarvitsee asiakkaan tarpeiden pohjalta erikseen tehdyn teeman? Jep, ei moni. Suurimpaan osaan riittää kustomoitu valmisteema. Minusta on paljon typerämpää lähteä pakolla myymään asiakkaalle kustomoitua kilkettä ylihintaan, jos se ei oikeasti sitä tarvitse. Sitten kun tarvitsee, niin hinta on toki nelinumeroinen.
Varmaan ihan mahdoton arvioida. Suomessa on jotain ~150 000 yhdistystä ja kun sieltä karsitaan epäaktiiviset sekä muutaman kymmenen jäsenen yhdistykset, niin luku on varmasti pienempi. Yhdistysten kirjo on aika laaja, löytyy tuhansien jäsenten urheiluseuroja ja parin hengen kyläyhdistyksiä. Pienet yhdistykset pärjäävät sillä veljenpojan asentamalla valmisteemalla, mutta kun jäsenmäärät alkavat olla sadoissa niin sitä sivustoa voidaan haluta käyttää muuhunkin kuin tiedottamiseen ja kaikki ominaisuudet eivät onnistukaan sillä valmisteemalla tai edes Wordpressillä. Ei noissa valmisteemoissa itsessään ole mitään vikaa ja minun mielestäni ovat ihan käteviä jollekin mikroyritykselle eli saitille jossa on lähinnä pari sivua ja yhteydenottolomake.

Itsekin olen käyttänyt muutamaa ainejärjestöjen projektisivustoissa, joihin en ole halunnut tuhlata aikaani viikonloppua enempää ja kun sivuston osalta kaikki päätösvalta on ollut minulla. Parissa tunnissa saa WP:n pyörimään, teeman kustomoitua omannäköiseksi ja tämä kaikki onnistuu monesti ilman koodiin koskemista. Aloittajan tapauksessa puhutaan harrastelijateatterista jolla on vuositasolla 10 000 kävijää ja minusta sellaisella yhdistyksellä pitäisi olla ihan "kunnolliset sivut".

Monilla isommilla yhdistyksillä vuosibudjetti on melkoinen ja on oikeasti aika typerää säästellä jonkun verkkosivuston kustannuksissa. Pitkällä tähtäimellä on ihan sama maksaako saitista tonnin, kolme vai viisi ja pahimmillaan se halpa saitti pitää laittaa uusiksi parin vuoden kuluttua. Hyvin tehty sivusto tienaa itsensä ajallaan takaisin, kun taas luotaantyöntävästä tai epäkäytännöllisestä sivustosta tulee helposti takkiin.

Nettisivujen hintoja on melkeinpä mahdoton verrata. Jos halutaa ottaa kuvia ja niihin menee vaikka 3 päivää. Siitäkin tulee jo 2000e helposti.
Tämä on ihan totta. Perussivut voi olla simppelit esittelysivut tai yhden sivun laskeutumissivusto, joilla olisi yrityksen tiedot ja yhteydenotto. Toiselle se tarkoittaa montaa kieliversiota, useata sivupohjaa ja extranettiä. Mike Monteiro selittää asian aika hyvin videolla "What Clients Don’t Know (and Why It’s Your Fault)" , videolla hän vertaa verkkopalvelun ostamista polkupyöräkaupassa käymiseen.

Eniten kuitenkin ihmetyttää ihmisten hinta-arviot noista sivustoista. Olen minäkin nuoruudessani tehnyt noita alle tonnin sivustoja osuuskunnille, yhdistyksille ja pienille yrityksille. Jostain viidensadan sivustosta ei saa kannattavaa ellei laske omalle ajalleen mitään arvoa. Vaikka käyttäisi valmista teemaa niin siinäkin on yleensä korjailtavaa, puutteellista tai liikaa tavaraa, asennettavaa ja ylläpidettävää. Vaikka sivuston saisi kuinka nopeasti ja helposti pystyyn, tunteja kuluu helposti palavereihin ja asiakkaan pieniin "kehitysehdotuksiin". Siitä viidestäsadasta nettopalkka on yksityisyrittäjälle alvin, työnantajakulujen ja muiden vähennysten jälkeen alle 250 euroa. Saa olla aika kova myyntivolyymi että tuolla elää.

Näihin kirjoituksiin on aika hyvin pilkottu noita hintaluokkia ja kommentit kannattaa lukea läpi. Itse artikkelit kannattaa lukea vähän kriittisesti, sillä näissä mainostetaan aika läpinäkyvästi paria toimistoa:
http://vierityspalkki.fi/2014/06/17/halvat-nettisivut-ja-nopeasti-miten-irtoaa/
http://vierityspalkki.fi/2015/09/07/parin-tonnin-saittiprojekti-wordpressilla-kuka-tekisi/
http://vierityspalkki.fi/2015/09/11/ala-osta-parin-tonnin-wordpress-saittia/
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Siitä viidestäsadasta nettopalkka on yksityisyrittäjälle alvin, työnantajakulujen ja muiden vähennysten jälkeen alle 250 euroa. Saa olla aika kova myyntivolyymi että tuolla elää.
Senpä takia kannattaakin huomata maininneeni olevani sivutoimininen yrittäjä. Päivät kun nostelee kiinteää konsultin kuukausipalkkaa, niin sivutoiminen tuloilla ei ole tarkoituskaan elää.

Siitä olen samaa mieltä, että kerta aloittajan tarpeeksi paljaistui 10 000 vuosikävijän volyymiä pyörittävä harrasteteatteri, niin sitten ihan oikeasti kannattaa panostaa siihen sivustoon ja samalla luonnollisesti se hintalappukin kasvaa nelinumeroiseen. Mutta lähemmäs tonnia paria, kuin seitsemää.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Olisi aika tuoda yhdistyksemme nettisivut 2010-luvulle. Asiaa selvitellessäni vain huomasin, että noita eri firmoja on vaan niin pirusti. Pyytäisinkin suosituksia mistä kannattaisi pyytää tarjouksia. Joku pari-kolme olisi ihan hyvä määrä viedä esitettäväksi hallitukselle.

Tuossa vähän faktaa mitä ainakin kaipaisimme:
-avaimet käteen, mutta päivitetään itse
-responsiiviset sivut
-(at)yhdistys.com malliset s-posti osoitteet
-uusi logo löytyy omasta takaa
-budjetti n. 5000-7000€
Haluatko paljastaa onko tullut minkä hintasia tarjouksia? Ihan niiku kiinnostaa että kuka oli eniten pihalla hinnoista :)
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Muutaman tarjouksen olen tosiaan jo saanut. Hintahaarukka on ollut noin 2500-5000€. Ihan linjassa ovat meidän budjettiin nähden. Rahaakin tärkeämpää mun mielestä on, että miten projektin läpivienti sujuu. Jos siis puhutaan vaikka tonnin erosta kahden eri firman välillä, niin tärkeämpää on että sivut saadaan kivuttomasti pystyyn ja lopputulos miellyttää meitä.

Tässä on tullut kyllä mieleen, että kuinka vedätettävissä meidänkin hallitus olisi ollut, jos en olisi ollut projektissa mukana. Tietotekninen ymmärrys rajoittuu Wordiin ja Exceliin. Sitten oltaisiin oltu valmiina lyömään se seitsemän tonnia rahaa sivuihin kiinni. Yksi tuttu yrittäjä sanoi, että kyllä se kahdeksan tonnia maksaa, että saa kunnon sivut. Kuinkahan paljon noissakin vedätetään kaiken maailman jankonbetoneja.

Itse en koodauksesta paljoa ymmärrä, mutta muutaman sivun olen kuitenkin tehnyt Wordpress.com palvelussa Business-paketilla. Aika nopeasti ne kustomointi mahdollisuudet tuntuu niissäkin loppuvan. Lähinnä nyt värit saa mieleisekseen. Ehkä pitäisikin paneutua enemmän tuohon koodaukseen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Itse en koodauksesta paljoa ymmärrä, mutta muutaman sivun olen kuitenkin tehnyt Wordpress.com palvelussa Business-paketilla. Aika nopeasti ne kustomointi mahdollisuudet tuntuu niissäkin loppuvan. Lähinnä nyt värit saa mieleisekseen. Ehkä pitäisikin paneutua enemmän tuohon koodaukseen :)
Ihan vaan tarkentaisin epaselvyyksien valttamiseksi, etta Wordpress.com ja Wordpress(.org) on kaksi eri asiaa, vaikkakin saman lafkan tekosia. Tassa threadissa aiemmin mainittu on tuo jalkimmainen.

Ensimmainen tosiaankin on yksinkertainen, tavan pulliaisille suunnattu all-in-one online palvelu, jossa vei teha oman yksinkertaise(hko)n weppi sivun tai blogin, johon voi vareja vaihdella ja taustakuvia valita haluamikseen (noin niinkuin yksinkertaistettuna).

Jalkimmainen tarjoaa content management system (CMS) softaa, joka on muokattavissa taysin omiin haluihin ja tarpeisiin sopivaksi. On plugeja ja laajennuksi, toisten softien integroiminen onnistuu siihen, teemat ja sivun runko on taysin vapaasti muokattavissa aivan alusta lahtien. Lopputulos voi olla blogi (johon se alunperin on suunniteltu), nettisivu, kuvagalleria, foorumi tai ihan mita tahansa. Se vaatii jonkun verran osaamista, jos ei aio menna default asetuksilla ja default teemalla (moni tekee sen, koska eivat osaa muuta). WP:n tarkoitus on vain tarjota toimiva backend, jonka paalle jokainen voi suunnitella mieleisensa sivun ilman etta tarvitsee turhaan pohtia miten vaikka esimerkiksi kayttaja tilien hallinnointi onnistuu, tai miten luoda uutta sisaltoa sivulle helposti ja vaivattomasti. Jos sivun on suunnitellut ja toteuttanut osaava tyyppi, niin kayttaja ei edes tieda selaavansa wordpressin paalla toimivaa sivustoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
49
[mainos]
hmm.. täällä olisi jo valmiina nopeasti harrastajateatterin tarpeisiin muokattava pohja, alunperin leffateatterikäyttöön rakennettu joten pienellä työllä toimisi myös teatterille. jos kiinnostaa niin heitä yv.
[/mainos]
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
57
Ketjua ylös kyssärin muodossa. Wordpressillä mahdollisesti sivuja yritykselle toteutettaisiin, en tosin itse tee.

Minkälaista ratkaisua suosittelisitte tähän. Yrityksellä on päivittäin lounas seisovassa pöydässä. Tästä pitäisi joka päivä laittaa ruokalista kotisivuille näkymään. Myös viikkolista pitäisi olla, mutta se tarkentuu viimeiseen muotoonsa vasta päivän tarjonnan mukaan.

Pitäisi olla helppo päivittää, käyttäjät ei todellakaan ole mitään tietotekniikan taitajia. Jollain pluginillahan tämä menisi varmaan? Ruokalistan päivittäjälle vaan omat tunnukset wordpressiin.

Lisäksi ruokapöydän ääressä on näytöt joissa ruokalista pyörisi. Näytöt on kiinni omassa mini-pc:ssä. Tähän olisi tarkoitus että jotenkin siihen hakisi kone automaattisesti sivuilta ruokalistan näkymään. Lisäksi olisi hyvä saada kaveriksi itse muokattua muita mainoksia pyörimään ohessa. Tämän päivittämiseen löytyisi kyllä osaava kaveri ylläpitämään mainoksia.

Onko tekkiläisillä tähän mitään ideoita. Toteutuminen ei vielä ole aivan varmaa, mutta auttaisi jos olisi tiedossa jo miten tämän toteuttaisi.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 406
Kannattaa sitten varmistaa että tekijällä on tietoturva ja pluginit hallussa Wordpressissä. Meidän yritys joutui vaihtamaan hakkeroinnin jälkeen toimittajaa kun sivujen toimittajalla meni sormi suuhun. Eli että kokemus ei vain ole perus wordpressin asennus ja parit pluginit ja jos paska osuu tuulettimeen ties mistä syystä niin korjausaikataulu on 3 viikkoa kun tekijä alkaa opiskelemaan wordpressiä.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Ketjua ylös kyssärin muodossa. Wordpressillä mahdollisesti sivuja yritykselle toteutettaisiin, en tosin itse tee.

Minkälaista ratkaisua suosittelisitte tähän. Yrityksellä on päivittäin lounas seisovassa pöydässä. Tästä pitäisi joka päivä laittaa ruokalista kotisivuille näkymään. Myös viikkolista pitäisi olla, mutta se tarkentuu viimeiseen muotoonsa vasta päivän tarjonnan mukaan.

Pitäisi olla helppo päivittää, käyttäjät ei todellakaan ole mitään tietotekniikan taitajia. Jollain pluginillahan tämä menisi varmaan? Ruokalistan päivittäjälle vaan omat tunnukset wordpressiin.

Lisäksi ruokapöydän ääressä on näytöt joissa ruokalista pyörisi. Näytöt on kiinni omassa mini-pc:ssä. Tähän olisi tarkoitus että jotenkin siihen hakisi kone automaattisesti sivuilta ruokalistan näkymään. Lisäksi olisi hyvä saada kaveriksi itse muokattua muita mainoksia pyörimään ohessa. Tämän päivittämiseen löytyisi kyllä osaava kaveri ylläpitämään mainoksia.

Onko tekkiläisillä tähän mitään ideoita. Toteutuminen ei vielä ole aivan varmaa, mutta auttaisi jos olisi tiedossa jo miten tämän toteuttaisi.
Eihän tuohon mitään pluginia tarvitse taustalle vaan ruokalista voi olla wordpressin sivu (/artikkeli). Niitä voi ja osaa muokata kuka tahansa joka osaa käyttää tekstinkäsittelyohjelmaa. Tuon pöytäruokalistan ja mainokset varmasti voi esittää vaikka Powerpointilla tai sitten kotisivujen jollain sliderilla.

Ainahan voi ruveta rakentamaan monimutkaisempia ja enemmän automaattisia systeemejä mutta nyt en näe siinä järkeä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 138
Kaikki nykyään käyttää näitä wordpressejä ja muita geneerisiä alustoja. Ite koodaan vieläkin alusta alkaen ite. No jotain MIT-lisenssin kirjastoja tulee käytettyä, mutta silloinkin täytyy tietää mitä jokainen funktio ja muuttuja tekee. Toisaalta en edes oo alan ammattilainen joten mitäpä tässä tuomitsemaan. Ap:n projektin ottaisin kutakuinkin ehdotetulla palkkiolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Kaikki nykyään käyttää näitä wordpressejä ja muita geneerisiä alustoja. Ite koodaan vieläkin alusta alkaen ite. No jotain MIT-lisenssin kirjastoja tulee käytettyä, mutta silloinkin täytyy tietää mitä jokainen funktio ja muuttuja tekee. Toisaalta en edes oo alan ammattilainen joten mitäpä tässä tuomitsemaan. Ap:n projektin ottaisin kutakuinkin ehdotetulla palkkiolla.
Ei siinä ole sinänsä mitään väärää, mutta Wordpress on vaan niin hemmetin helppo opeteltava jopa sellaiselle, joka ei ole kovin tietotekniikkaorientoitunut. Omatekemät julkaisualustat sitoo asiakkaan tilaamaan toimistolta jatkossakin, joka on tietysti palvelua tarjoavalle toimistolle oikea rahasampo mutta mielestäni sekä asiakkaan aliarvioimista että toisinaan suoraa kusetusta. Asiakas ei pahimmillaan pysty itse tekemään edes simppeleitä tekstipäivityksiä niin (paskasti tehty) epästandardi CMS käy aika raskaaksi lompakolle. Näitäkin tuntuu olevan bisneksessä paljon mukana.

Itselle tehtynä tietysti ihan se ja sama tekeekö alustan vaikka itse :)
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 406
Ei siinä ole sinänsä mitään väärää, mutta Wordpress on vaan niin hemmetin helppo opeteltava jopa sellaiselle, joka ei ole kovin tietotekniikkaorientoitunut. Omatekemät julkaisualustat sitoo asiakkaan tilaamaan toimistolta jatkossakin, joka on tietysti palvelua tarjoavalle toimistolle oikea rahasampo mutta mielestäni sekä asiakkaan aliarvioimista että toisinaan suoraa kusetusta. Asiakas ei pahimmillaan pysty itse tekemään edes simppeleitä tekstipäivityksiä niin (paskasti tehty) epästandardi CMS käy aika raskaaksi lompakolle. Näitäkin tuntuu olevan bisneksessä paljon mukana.

Itselle tehtynä tietysti ihan se ja sama tekeekö alustan vaikka itse :)
Tässä hyvin summattu. Sitten jos vielä kehittäjä häviää johonkin tai menee konkurssiin niin siinähän sitä ollaan. WordPress on helppo siirtää tarjoajalta toiselle, joku custom häkkyrä ilman dokumentaatiota (jos koodaa itse niin väitän että ei ole jokaisesta projektista tehty) menee kokonaan uudestaan tekoon jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Hakukoneoptimointi on oleellinen seikka jos on tarkoitus saada uusia asiakkaita. Mut jos asiakashankintaa ei ole tarve tehdä niin sitten on turha panostaa. Jos joku esimerkiksi lupaisi tietyllä avainsanalla sivuni hakutuloksien TOP-3 listalle, niin voisin maksaa pari tonnia.
Hakukoneoptimoinnin merkitystä ei tosiaan voi nykyään väheksyä. Monet firmat, kuten Fonecta myy jotain "hakukoneoptimointia" jolla en usko loppupeleissä olevan suurtakaan merkitystä ellei sivuja tehdessä ole jo otettu huomioon sivujen SEO-ystävällisyyttä. Hakukoneystävällisyys lähtee kuitenkin aina itse sisällöstä ja jos sisältö on silkkaa paskaa ei hakukoneoptimoinnilla saa edes useilla tonneilla sivua näkymään hakutulosten ykköstuloksina. Hakukoneoptimointi tulisikin aina ottaa yhdeksi pääprioriteetiksi uusia nettisivuja tehdessä jotta sivu varmasti samantien muodostuu sellaiseksi josta Googlen robotit tykkää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
505
Jos joku pyytää 7000 euroa nettisivuista eikä ole edes verkkokauppaa jne niin pelkkää kusetusta koko firma
Hitto, olis pitänyt kysästä täältä ennenkuin lähen vetämään tätä verkkoprojektia. 17 viikkoa väännetty ja ainakin 4-6 viikkoa vielä jäljellä. Ei verkkokauppaa. Olis säästänyt satojatuhansia...
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Hitto, olis pitänyt kysästä täältä ennenkuin lähen vetämään tätä verkkoprojektia. 17 viikkoa väännetty ja ainakin 4-6 viikkoa vielä jäljellä. Ei verkkokauppaa. Olis säästänyt satojatuhansia...
Puhu nyt vielä vähän enemmän ympäri pyöreitä. Mitähän tarkalleen oikeasti teet?

Joku ääritapaus siellä taas natisee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
505
Puhu nyt vielä vähän enemmän ympäri pyöreitä. Mitähän tarkalleen oikeasti teet?

Joku ääritapaus siellä taas natisee.
Juu, varmasti on ääritapaus en sitä yhtään epäile (tai itseasiassa tiedän että on, eihän kukaan muuten tälläiseen projektiin lähtisi). Noita yli 7000€ verkkosivu/verkkopalvelu projekteja kannattaa kurkkia esim. Julkaisut -palsta, esimerkkejä web-sivustoista ja verkkokaupoista – Vierityspalkki.fi niin saa ehkä jonkin käsityksen mitä mikäkin maksaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 853
Viestejä
4 204 473
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom