Usein kuulee sanottavan, että parhaiten ohjelmointia oppii tekemällä joku oma projekti ja sellainen auttaa myös työllistymisessä. Itseäni kiinnostaisi siis jokin proggis ottaa työn alle, mutta ongelma on mielenköyhyys. Eli toisin sanoen, ei oikein tule mieleen mitään järkevää juttua, josta tehdä projekti. Toki jonkun CV:n tai muuta yhtä joutavaa voisi koodailla, mutta siihen ei lopulta paria tuntia enempää mene. Tuntuu, että mielenkiinto pysyisi paremmin yllä, jos olisi joku juttu, jolla voisi edes kuvitella olevan jotain oikeaa merkitystä. Tietääkö kukaan, miten tällainen aloittelija voisi johonkin järkevään projektiin päästä mukaan? Toki netistä löytyy kaikenlaista, mutta moni ns. oikea projekti on sitten jo niin monimutkainen, että turha mennä häseltämään.
Olen nyt ehkä sellaiset 3 vuotta opiskellut koodausta enimmäkseen ihan itsekseni. Mulla on esim. Java Moocit, Web-palvelinohjelmointia, tietokantojen perusteita ja Helsingin yliopiston Full Stack -kurssit käytynä eli varmaankin esim. Javan, JavaScriptin (React), node.js, REST:n ym. kanssa voisi jotain yksinkertaista saada aikaan, jos johonkin proggikseen pääsisi osalliseksi.
Olen nyt ehkä sellaiset 3 vuotta opiskellut koodausta enimmäkseen ihan itsekseni. Mulla on esim. Java Moocit, Web-palvelinohjelmointia, tietokantojen perusteita ja Helsingin yliopiston Full Stack -kurssit käytynä eli varmaankin esim. Javan, JavaScriptin (React), node.js, REST:n ym. kanssa voisi jotain yksinkertaista saada aikaan, jos johonkin proggikseen pääsisi osalliseksi.