Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä niistä saa puhua. Siis niin kauan kuin pidät hommaa positiivisena. Jos esität kritiikkiä olet rasisti.Itselle tulee mieleen mamut, pakolaiset. Keskustelu muuttuu joidenkin mielestä vihapuheeksi.
Joskus muinoin ei saanut puhua (pahaa) neuvostoliitosta. Onko muita tabuja, ennen tai nyt?
Raha on tabu. Ei Suomessa voi kysyä kaverilta "Mitäs sä tienaat?". Ja jos kuitenkin kysyt niin ruvetaan vaikeana kiemurtelemaan siinä pelossa että kysyjä tienaakin enemmän ja nauraa maanrakoon. Ikinä ei kehdata kysyä, eikä vastata, mutta silti juorutaan kylillä siitä miten tuokin tienaa.
Ja auta armias kun heitin työkaverille läpän että oon väärällä alalla kun se ajelee uudella mersulla ja minä 30vuotta vanhalla, siitähän se repesi että mistä minä tiedän paljonko hän tienaa. Voi ristus sentään.
Nii ja se edellämainittu vähemmistö. Lidl heittää läpyskää markkinoinnissa norjalaisten doping kärystä ja sitä nauretaan, siihen perään kevyt vähemmistöön viittaava vitsi MAITOMAINOKSESSA ni johan räjähtää.
Vähän vaikea nähdä, miksi tuosta ei pitäisi leimata ihmistä venäjämieliseksi? Tai jos ihan puhtaasti haluaa keskustelua herättää neutraalisti ilman mitään erityistä näkökantaa niin sitten ei, mutta yleensä ihmisellä on asiaan jokin mielipide, jos sitä pitää tuolla tavalla nostaa esille. Lisäksi keskustelu saattaisi jäädä aika lyhyeksi, kun aika äkkiä varmasti huomattaisiin, että kahden kansan arvoissa on tiettyjä eroja, ja ainakin suomalaiset myös kokevat Venäjää kohtaan (perustellusti) epäluuloa. Aika moni siis varmaan pitää ajatusta yksinkertaisesti niin absurdina, ettei edes asian ajatteleminen tunnu mielekkäältä.Venäjän kanssa liittoutuminen?
Tästä ei juurikaan mitään keskustelua synny, koska muistellaan sitä 1917, 1939-1945, 1990, 2014 tapahtumia ja todetaan, että ei se toimisi ja meillähän on puolustusvoimat, mutta natoon pitää liittyä siltikin. Nojoo tää aihe on vähän kuin heittäisi bensaa liekkeihin.
Edit: lisätään siihen vielä, että sinut leimataan pro-russia
Tämä. Asiasta tekee omituisen se, että verotiedot ovat kuitenkin kaikkien halukkaiden saatavilla.
Tämä on mielestäni suurin outous ja tabu. Tuloista ei saa puhua ja varallisuutta ei saa näyttää, mutta silti kaikki on ihan julkista tietoa.Raha on tabu. Ei Suomessa voi kysyä kaverilta "Mitäs sä tienaat?". Ja jos kuitenkin kysyt niin ruvetaan vaikeana kiemurtelemaan siinä pelossa että kysyjä tienaakin enemmän ja nauraa maanrakoon. Ikinä ei kehdata kysyä, eikä vastata, mutta silti juorutaan kylillä siitä miten tuokin tienaa.
Ja auta armias kun heitin työkaverille läpän että oon väärällä alalla kun se ajelee uudella mersulla ja minä 30vuotta vanhalla, siitähän se repesi että mistä minä tiedän paljonko hän tienaa. Voi ristus sentään.
Nii ja se edellämainittu vähemmistö. Lidl heittää läpyskää markkinoinnissa norjalaisten doping kärystä ja sitä nauretaan, siihen perään kevyt vähemmistöön viittaava vitsi MAITOMAINOKSESSA ni johan räjähtää.
Ei tuo mikään tabu ole, se on vaan ihan vitun tyhmää.Ilmaston muutoksesta, siitä ei saa epäilevästi tai kriittisesti kirjoittaa tai puhua.
-Bannia tulee jos uskaltaa valta medioissa sen tehdä....
Olen mamu ja neuvostoliitosta (viro). Harmittaa ku myös oman synnyinmaan kansallaiset vetää mainetta alas. En oo ainoa maahanmuuttaja joka on sopeutunut suomeen, maksan verot, opetellut kielen (oikeinkirjoittus ei ehkä oo parasta, mutta, mutta), kunnioittan ihmisia ylensäki, sen takia tekee mielen pahaks ku lukee, että jossain on taas joku virolainen hölmöilyt jne, on meitä ihan kunnon ja sääntöjen mukaa elavia ihmisia. Vaikka itse olenkin maahanmuuttaja, en voi hyväksya sellaisia jotka eivät ees yrittää sopeutua. Maassa maan tavalla. Neuvostoliitosta saa puhua mun puolesta paskaa niin paljon ku lysta, paskahan se oli, ja olen tarpeeks vanha, että muistan. Varaa ois ollut mutta ku tavara ei ollut kaupois joulua vietetiin suljettujen verhojen takaa jne. Onneks omat vanhemat eivät antaneet aivopesta minua kommunnismin ihanuutesta( onhan se aattena hieno, että kaikki ovat tasavertaisia, mutta ei se oo ikina toiminut eikä tuu toimimaan). Joten kyllä neuvostoliitosta saa puhua paskaa.Itselle tulee mieleen mamut, pakolaiset. Keskustelu muuttuu joidenkin mielestä vihapuheeksi.
Joskus muinoin ei saanut puhua (pahaa) neuvostoliitosta. Onko muita tabuja, ennen tai nyt?
Tein lukioaikana esitelmän ja referaatin punaisesta terrorista. Opettaja ei tykännyt ja oli kovin vastahakoinen mun valitsemastani aiheesta. Sain kuitenkin esitelmöidä.- Vapaussodasta puhuminen vapaussotana nostaa koko toimittajakunnan karvat pystyyn. Samoin punaisten terrorista keskustelu.
Naapurikateus oli jotain mitä en ollut ennen kokenut, paras oli ku asuin kerrostalossa, säästin melko pitkä aikaa että saisin ostettua auton minkä halusin (BMW 328i). Lopuks ku olin saanut käsirahat säästetty ja rahoituksen saanut, niin johan naapurissa asuva elämäntapa työttön juopp soitti poliisit paikale, ku ei voi maatalouslomittaja töitä tekevällä virolaisella olla raha tuommoseen...varmaan varastettu...Silloin olin kauhuissa, nykyisin se vaan naurattaa.Rahasta ei voi puhua kenenkään kanssa. Aina otetaan vittuiluna. Mitään ei myöskään kannata omistaa mitä muilla ei ole, tai jos omistaa pitää valehdella arvoa alaspäin ettei vaan kukaan tule kateelliseksi. Kummelissa se sanottiin parhaiten: "Heti jos jollain on vähän massii päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu" -Pentti Köyri."
Naapurikateus oli jotain mitä en ollut ennen kokenut, paras oli ku asuin kerrostalossa, säästin melko pitkä aikaa että saisin ostettua auton minkä halusin (BMW 328i). Lopuks ku olin saanut käsirahat säästetty ja rahoituksen saanut, niin johan naapurissa asuva elämäntapa työttön juopp soitti poliisit paikale, ku ei voi maatalouslomittaja töitä tekevällä virolaisella olla raha tuommoseen...varmaan varastettu...Silloin olin kauhuissa, nykyisin se vaan naurattaa.
Liikakansoituksen ongelma ja sen ratkaiseminen. Onko siitä ollu mediassa paljoa puhetta?
Väestönkasvu on pahin ongelma maailmassa. Ilmastonmuutos, Alepon taistelut yms. ovat vain näpertelyä hallitsemattoman väestönkasvun rinnalla. Maailmassa keskitytään ihan vääriin asioihin.
Kyllähän siitä saa puhua niin paljon kuin jaksaa, kunhan muistaa ettei Suomessa ole korruptiota. Suomessa "maan tapa" hyväveliverkostoineen on täysin eri asia koska sitä ei kutsuta korruptioksi, vaikka se oikeasti onkin täysin sama asia.Korruptio.
Ei tarvisi edes näin. Tehtäisiin jokin konkreettinen suunnitelma ja ohjelma väestönkasvun hillitsemiseen. Kehitysmaat - pääasiassa Afrikan mantereelta löytyvät - ovat ne, joille voisi jotain tehdäkin. Siellä kun lisäännytään sosiaalisen turvaverkon puutteen takia eli muksuja tehdään pitämään huolta vanhuudessa. Plus koulutuksen puute ja taikauskot. Eli annettaisiin keppiä ja porkkanaa siitä, että noudattaa ohjelmistoa. Eittämättä tällaistakin ehdotusta pidettäisiin rassismina.No joo, jollain tasolla sen ehkä voi ymmärtää että siitä on hitusen vaikea alkaa herättämään keskustelua tyyliin "poistetaan puolet maapallon väestöstä, ideoita?".
No tätä siis tarkoitinkin, mutta en jaksanut sen kummemmin avataKyllähän siitä saa puhua niin paljon kuin jaksaa, kunhan muistaa ettei Suomessa ole korruptiota. Se, että Suomessa "maan tapa" hyväveliverkostoineen on täysin eri asia koska sitä ei kutsuta korruptioksi, vaikka se oikeasti onkin täysin sama asia.
Ei tarvisi edes näin. Tehtäisiin jokin konkreettinen suunnitelma ja ohjelma väestönkasvun hillitsemiseen. Kehitysmaat - pääasiassa Afrikan mantereelta löytyvät - ovat ne, joille voisi jotain tehdäkin. Siellä kun lisäännytään sosiaalisen turvaverkon puutteen takia eli muksuja tehdään pitämään huolta vanhuudessa. Plus koulutuksen puute ja taikauskot. Eli annettaisiin keppiä ja porkkanaa siitä, että noudattaa ohjelmistoa. Eittämättä tällaistakin ehdotusta pidettäisiin rassismina.
Intialle ja katolisille maille ei oikein vastaava toimi, koska uskonto.
Kaikesta tähän mennessä ketjuun listatusta saa keskustella - ja keskustellaan - jatkuvasti.
Maapallon väestönkasvusta puhuminen tuntuu olevan tabu, eikä pelkästään Suomessa vaan joka paikassa.
Se että esim Afrikan väkiluku ylittää kahden miljardin rajapyykin jossain vaiheessa vuosien 2035-2050 välillä, ei anna aihetta mihinkään ihmettelyyn vaikka maailma hukkuisi paskaan.
Näköjään nimimerkki viivan tai ________ tjsp kanssa olen melko eri mieltä.
Siinä vaiheessa kun väkiluku on n. 8-10 miljardia, kakka on tuulettimessa ellei mitään ihmekeksintöjä ole tehty.
Totta. Tämä on tosin eri tason tabu kuin vaikkapa aloituksessa mainittu. Tästä voi yksityishenkilönä monessakin seurassa puhua yleisellä tasolla, eikä seurauksena ole huutoreaktio, jankkausreaktio, nauru tai rasistiksi leimaaminen. Porukasta riippuen saatetaan tosin pitää hieman elämämkoululaisena , jos muut läsnäolijat sattuvat olemaan vähintään kuntasarjan hyvävelitoiminnan edunsaajia.Viranomaisten,kunnan työntekijöiden ja eritoten kunnallispoliitikkojen ylenpalttinen "hyvä veli" korruptio. Korostuu pienillä paikkakunnilla.
Tätä media ei edes halua tuoda julki paitsi "yksittäistapauksien" (mm.Aarnio) kautta.
Niin paljon rosmoja noilla sektoreilla että viranomaiset kaatuisivat työn alle.
Koen asian melko eri tavalla. Väestöongelmahan ei ole pelkästään epätabu, vaan sitä kauhistellaan tosiasiana samaan tapaan kuin vaikkapa ihmisperäistä ilmastomuutosta. Jos ei usko kumman tahansa johtavan väistämättä katastrofiin lähiaikoina, tulee leimatuksi. Tietäväthän kaikki tiedemiehet, että ihmisen toiminta lämmittää ilmastoa. Tietäväthän kaikki tiedemiehet, että väestönkasvu tuhoaa maapallon. Eri mieltä olevat voidaan julistaa epäoikeutetuiksi mielipiteeseensä, koska tiedemiehet, vaikka sanoja ei asiasta mitään ymmärrä.Maapallon väestönkasvusta puhuminen tuntuu olevan tabu, eikä pelkästään Suomessa vaan joka paikassa.
Se että esim Afrikan väkiluku ylittää kahden miljardin rajapyykin jossain vaiheessa vuosien 2035-2050 välillä, ei anna aihetta mihinkään ihmettelyyn vaikka maailma hukkuisi paskaan.
Näköjään nimimerkki viivan tai ________ tjsp kanssa olen melko eri mieltä.
Siinä vaiheessa kun väkiluku on n. 8-10 miljardia, kakka on tuulettimessa ellei mitään ihmekeksintöjä ole tehty.
Saman lafkan mainoksiin viitaten saksalaisistakin saa heittää herjaa vapaasti. Kunhan siis puhe on niistä alkuperäisistä natseista, ei niistä, jotka nykyään kasaavat volkkareita huonosti minkä pesemättömin käsin pizzan paistamiseltaan ehtivät.Nii ja se edellämainittu vähemmistö. Lidl heittää läpyskää markkinoinnissa norjalaisten doping kärystä ja sitä nauretaan, siihen perään kevyt vähemmistöön viittaava vitsi MAITOMAINOKSESSA ni johan räjähtää.