Minkälaiset suojaukset usb-tikulle asettaisin?

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 805
Olen tässä joitain satoja tunteja riehunut kännykän kanssa vanhojen valokovien arkistointiin lahjaksi ja itselleen.
Haluaisin, ettei tikun saaja missään nimessä voisi vahingossa tuotosta poistaa (mielellään salasanallinen suojaus)
Hakuaisin myös, että tikun saajalla olisi oikeudet nimetä tiedostoja. Itsellä puuttuu monessa kuvassa "riittävät tiedot". Periaatteessa ei olisi mikään vastaan sallia käyttämättömän tilan salliminen.

Millä ja millaisia asetuksia/setup:eja suosittelisitte?
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
380
Ei tuo oikein taida muistikortin ja perinteisten tiedostojen kanssa onnistua. Jokin nettipalvelu jonka kautta kuvat voisi jakaa olisi varmasti kätevin.

Jos kuvien jakaminen pitää hoitaa muistikortilla niin sitten muistikortille voisi tehdä jonkinlaisen kuvienkatseluohjelman, websivun/gallerian jolla kuvia voisi katsella. Tällöin kuvien poistaminen galleriaohjelman tai nettiselaimen kautta ei onnistuisi ainakaan vahingossa. Toki tällöin kuvien nimeäminen tai muiden tietojen tallentaminen voi olla hankalaa tai vähintään kömpelöä.
Kuvien poistaminen muistikortilta tiedostonhallinnan kautta on hankalampi estää ilman kirjoitus suojausta ja kirjoitus suojaus estää samalla myös kuvien muokkauksen joten kaikkia vaatimuksia on hankala toteuttaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 805
Suosittelen kopiota tikuttimesta ennen eteenpäin antamista
Olen tehnyt kahdet kopiot jokaisessa etenemisen vaiheessa. Tehokkaassakin kellonympäri (ja ylikin) silmät veressä se raja on ollut sellaiset 250-300 kuvaa per päivä. Niitä on nyt runsaat 2600.

Tuon "pikku vaivan" vuoksi kiinnostaisi ehkäistä käyttäjän pikkuvirheet.

Itse elämä noita skannatessa on ollut vaihtelevaa. Monessa palkitsevaa ja sitten tulee se vaihe että kiittää ettei ole kohde lestadiolainen jossa jokainen ristiäinen tai hautajainen varmaan usean albumin juttu.
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
525
voit kokeilla laittaa tikun tiedot read-only tilaan jolloin käyttäjän täytyy itse muokata ominaisuudet takaisin r/w tilaan ennen muokkauksia
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 356
Viestejä
4 234 011
Jäsenet
71 194
Uusin jäsen
shelfman

Hinta.fi

Ylös Bottom