Minkälaisen jakajan tarvitsen?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
-Kaksi näyttöä. Full HD + 2K.
-Pelikone
-Työkone
-Näppis
-Hiiri

Haluan pyörittää molempia koneita samoilla näytöillä, hiirellä ja näppiksellä. Mitä menen ostamaan?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
KVM-kytkin on sellainen hakusana jolla voi etsiä. Melkein itse pitäisin koneet suoraan monitorteihin liitettyinä, ja ainoastaan jakaisin näppiksen ja hiiren linkin mukaisella USB-jakajalla: Aten US224 manuaalinen USB 2.0 -kytkin 23,90. Tuolla saa 4 laitetta jaettua kahden koneen välillä.

Jos HDMI:tä alkaa laittaa kytkimeen niin hinta pompsahtaa ja saattaa tulla ikäviä kuvasuhdeongelmia. Mieluummin näkisin vaivan että USB-jakajasta painan nappia niin näppis ja hiiri vaihtaa toiseen koneeseen, ja näytöt sitten valitsen näytöistä itsestään. Tällä ratkaisulla vielä voi kumpikin kone olla näkyvissä omissa näytöissään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Luulen, että ehdotettu USB-jakaja on tässä tapauksessa paras vaihtoehto ja kannatan myös ajatusta, että koneet ovat suoraan kiinni näytöissä. Noiden KVM-jakajien kytkimien kanssa voi tulla ongelmia myös pelinäyttöjen hertsien kanssa.

Halusin tuoda tässä silti esille muita käyttäjiä varten myös softaratkaisun: Synergy - Share one mouse & keyboard across computers | Keyboard mouse monitor switch. Pääkoneella, jossa hiiri ja näppis on kiinni, käynnistetään Synergyn serveri, johon sitten liitytään muilla koneilla, joissa hiirtä ja näppistä tarvitsee. Näin saat esimerkiksi ylimääräisen läppärin toimimaan ikäänkuin toisena näyttönä, jonka välillä liikutella hiirtä ja näppistä. Tämä on hyvä ratkaisu silloin, kun kahta tietokonetta pitää pystyä käyttämään samaan aikaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
Päädyin Nomersun USB kytkimeen muutamasta syystä. Hinta, yksinkertaisuus ja Verkkokaupan todella matala palautusprosentti tämän tuotteen kohdalla. Homma toimii tällä hetkellä juuri halutulla tavalla. Kiitos.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
346
Itsellä on nykyisin samanlainen systeemi kuin aloittajalla, eli kaksi konetta ja kaksi näyttöä. Molemmissa näytöissä on 2 inputtia ja molemmista koneista lähtee kumpaankin näyttöön piuhat jolloin saan dual displayn kummasta koneesta haluan, tai vaikka niin että toisessa näytössä on toisen koneen työpöytä ja toisessa toisen. Näppäimistö ja hiiri toimii varsin hyvin Mouse Without Borders -softan avulla (ilmainen), se tosin vaatii että toinen kone (se MWB:n ns. serverikone) on päällä silloin kun toista konetta haluaa ohjata mutta niin minulla yleensä aina onkin. Eli ei tarvita mitään KVM switchejä (ostin sellaisen ensin mutta palautin kun tuli vaikka mitä ongelmia), vaan homma toimii niin että kun vedät hiiren toisen näytön ulkopuolelle, on sekä näppis että hiiri suoraan tämän toisen koneen käytettävissä. Ja toisinpäin. Erittäin kätevää. Lisäksi minulla on pieni switch työpöytäkaiuttimia varten, siinä vaan painan nappia että kumman koneen äänet kaiuttimista haluan.

MUTTA nyt olisi muutto tulossa varmaankin eteen ja olen suunnitellut että pitäisin molemmat koneet työhuoneessa, jossa kaksi näyttöä ja lisäksi ottaisin olohuoneeseen käyttöön kaksi näyttöä. Olohuoneessa on lisäksi TV johon vain toisesta koneesta menee kuva. Tässä suunnitelma:
näyttökytkentä.jpg


Noiden pallojen paikalle ajattelin hommata Y-liittimen, esim. tällaisen:

Toimiiko homma näin? Olohuoneessa ja työhuoneessa ei tarvitse näkyä kuva samaan aikaan, vaan vain jommassa kummassa, jos sillä on merkitystä. Nuo työhuoneen näytöt ovat hieman vanhempia (ylijääneitä näyttöjä) kuten liitännöistäkin näkyy, ja resoluutio ei ole ihan sama kuin olohuoneen näytöissä. Aiheuttaakohan tuo ongelmia vai osaako koneet jotenkin tunnistaa mikä näyttö on aktiivisena ja ottaa sitten tarvittava resoluutio automaattisesti käyttöön? Tietysti aina voisin hommata uudet näytöt mutta nuokin toimivat vielä joten...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 274
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom