Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Rupesin vertailemaan Galaxy S10 + ja Xiaomi 11t pro ja en keksi oikeastaan mitään parempaa 11T prosta.
Vaikka kamerassa on 108mp niin sekin on ominaisuuksiltaan huonompi? Kertokaa jotain hyvää Xiaomista? :geek:
Mulla oli S10+ noin puolitoista vuotta käytössä heti julkistuksesta lähtien ja ehdottomasti huonoin luuri mitä mulla on ollut viimeisen 10 vuoden aikana. Ei enää ikinä Samppaa jäi siitä fiilikseksi. Sen lisäksi ollut OnePlussaa ja nyt viimeisenä vuoden verran Xiaomi Mi 10T Pro, johon olen ollut tyytyväinen ja tämän takia uskalsin itsekin päivittää tuohon 11t prohon ilman suurempia miettimisiä. Samsungissa ärsytti mm. onneton sormenlukija, huono akku ja hitaus vuoden käytön jälkeen. Lisäksi hinta oli uutena aivan posketon ja en sitä omalla rahalla olisi ostanutkaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 483
Mulla oli S10+ noin puolitoista vuotta käytössä heti julkistuksesta lähtien ja ehdottomasti huonoin luuri mitä mulla on ollut viimeisen 10 vuoden aikana. Ei enää ikinä Samppaa jäi siitä fiilikseksi. Sen lisäksi ollut OnePlussaa ja nyt viimeisenä vuoden verran Xiaomi Mi 10T Pro, johon olen ollut tyytyväinen ja tämän takia uskalsin itsekin päivittää tuohon 11t prohon ilman suurempia miettimisiä. Samsungissa ärsytti mm. onneton sormenlukija, huono akku ja hitaus vuoden käytön jälkeen. Lisäksi hinta oli uutena aivan posketon ja en sitä omalla rahalla olisi ostanutkaan.
Kannattaa säästää itsellä tuo Mi 10T Pro. Käyttää vaikka vain kamerana jos ei muuta käyttöä löydä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mikä olisi paras puhelin näillä kriteereillä:
-android(mielellään mahdollisimman pitkällä softatuella)
-alle 700€
-hyvä kamera
-iso muisti kuville
-mielellään kohtuu nopea pikalataus ja hyvä akunkesto
-ei huawei, eikä xiaomi
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Mikä olisi paras puhelin näillä kriteereillä:
-android(mielellään mahdollisimman pitkällä softatuella)
-alle 700€
-hyvä kamera
-iso muisti kuville
-mielellään kohtuu nopea pikalataus ja hyvä akunkesto
-ei huawei, eikä xiaomi
Samsung S20FE SD865:llä (2021 4G tai 5G -malli) tai OnePlus 9/9Pro?
 
Liittynyt
23.06.2020
Viestejä
11
Moi, Työssä + 10h päivä Samsung normi kapula erittäin suuressa käytössä.
Löytyykö siiviiliin jotain "hauskaa" ja erilaista puhelinta? Spekseillä tärkein kestävä akku
Kaapista löytyy pari vanhaa muutaman vuoden vanhaa Blackberrya.
Uusin samsung flip tai Motorola razor , ehkä vähän kalliita...
Uniherz titan?
Miettynyt jopa LG-wing

Ideoita?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Kannattaa säästää itsellä tuo Mi 10T Pro. Käyttää vaikka vain kamerana jos ei muuta käyttöä löydä.
En tiedä jaksaako jättää pöytälaatikkoon vanhentumaan kun on vähän liian kallis lastenkin puhelimeksi. Eiköhän tuossa 11t prossa ole samantasoinen kamera kuitenkin.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Samsungin S20 tai S21 malleja rupee jo saamaan samaan rahaan
Sehän siinä just onkin kun siinä ei ole samantasoinen kamera. Paljon huonompi.
Tämä. Hehkutellaan nopeaa ja uutta rautaa. On uusimmat prossut ja vitusti MPX kamerassa, mutta se onkin sysipaska loppujen lopuksi kun laitetaan faktat tiskiin.
 
Liittynyt
25.04.2020
Viestejä
172
Itselle ei meinaa silmiin löytyä ekaluokkaiselle puhelinta.
Oli käytössä Nokia 1.4, mutta sekin on liian iso.
Tarvitaan siis pientä puhelinta, johon saisi Signalin ja Skypen asennettua.
Peruspuhelimia kun katsoo, niin niissä on Facen tuotteita tai sitten ovat ihan peruspuhelimia.
Siis: Edullinen, pieni ja Android
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itselle ei meinaa silmiin löytyä ekaluokkaiselle puhelinta.
Oli käytössä Nokia 1.4, mutta sekin on liian iso.
Tarvitaan siis pientä puhelinta, johon saisi Signalin ja Skypen asennettua.
Peruspuhelimia kun katsoo, niin niissä on Facen tuotteita tai sitten ovat ihan peruspuhelimia.
Siis: Edullinen, pieni ja Android
Pixel 4a
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Mikä olisi paras puhelin näillä kriteereillä:
-android(mielellään mahdollisimman pitkällä softatuella)
-alle 700€
-hyvä kamera
-iso muisti kuville
-mielellään kohtuu nopea pikalataus ja hyvä akunkesto
-ei huawei, eikä xiaomi
Galaxy S21 tai S21+. Valitsee koon mukaan kummasta tykkää.

Molempia näyttäisi verkkokaupan outletissa olevan alle 700€:n. Toki jos ei vähän testattu kelpaa, niin eiköhän nuo tule BFnä tarjoukseen myös alle sen.

Mulla on käytössä keväästä ollut S21+ ja ei moitteen sijaa kyllä löydy. Akku kestää vähäisellä käytöllä 2 päivää ja kovallakin käytöllä riittää päiväksi. Kamera on vanhojen oneplussien jälkeen suorastaan loistava.

Toinen vaihtoehto on sitten Oneplus 9.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Galaxy S21 tai S21+. Valitsee koon mukaan kummasta tykkää.

Molempia näyttäisi verkkokaupan outletissa olevan alle 700€:n. Toki jos ei vähän testattu kelpaa, niin eiköhän nuo tule BFnä tarjoukseen myös alle sen.

Mulla on käytössä keväästä ollut S21+ ja ei moitteen sijaa kyllä löydy. Akku kestää vähäisellä käytöllä 2 päivää ja kovallakin käytöllä riittää päiväksi. Kamera on vanhojen oneplussien jälkeen suorastaan loistava.

Toinen vaihtoehto on sitten Oneplus 9.
Op 2 Nord tuli otettua. Speksit muuttui matkalla ja halvempi piti olla. Ei voi odottaa black fridayta kuten itse olisin tehnyt. Tulee siis vaimolle jonka edellisen puhelimen lapsi hajotti juuri totaalisesti.

Ihan ok kamera tässäkin taitaa olla.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
115
Ennen suurempia mallistoon tutumista kysyisin valmiita mallisuosituksia boomer-äidilleni.

-Päivitykset useiksi vuosiksi
-Hyvä akkukesto (käyttö erittäin kevyttä)
-3,5mm kuulokeliitäntä

Nykyinen puhelin on Nokia 7 plus. Nokiassa pysyttäisiin, mutta 3,5mm liitäntä tietääkseni kadonnut jokaisesta mallista? Fairphone 4:n haluaisin, mutta kuulokeliitännän puute kaatoi sen.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Ennen suurempia mallistoon tutumista kysyisin valmiita mallisuosituksia boomer-äidilleni.

-Päivitykset useiksi vuosiksi
-Hyvä akkukesto (käyttö erittäin kevyttä)
-3,5mm kuulokeliitäntä

Nykyinen puhelin on Nokia 7 plus. Nokiassa pysyttäisiin, mutta 3,5mm liitäntä tietääkseni kadonnut jokaisesta mallista? Fairphone 4:n haluaisin, mutta kuulokeliitännän puute kaatoi sen.
Nokian X10:ssä ja X20:ssä on kyllä kuulokeliitäntä, ja todettu hyviksi boomer-puhelimiksi. :D


e. tosin kuulemma X20 tiputtelee välillä 4G-verkosta, en tiedä miksi.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
57
Kannattaako ostaa mieluummin iPhone 12 128gb hintaan 799e vai iPhone 13 hintaan 929e? Eikös nuo ole aika samanlaisia, hintaa vaan on tuolla uudemmalla jonkin verran enemmän. Tällä hetkellä luurina S10+ jossa on jonkin verran jo vauriota.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Onko puhelimia Suomessa micro sim kortille? On Prepaid kortti, vanha numero, ei mahdollisuutta saada nano sim korttia. Älypuhelimia siis.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Kannattaako ostaa mieluummin iPhone 12 128gb hintaan 799e vai iPhone 13 hintaan 929e? Eikös nuo ole aika samanlaisia, hintaa vaan on tuolla uudemmalla jonkin verran enemmän. Tällä hetkellä luurina S10+ jossa on jonkin verran jo vauriota.
Paremmat kamerat, selvästi kirkkaampi näyttö ja parempi akunkesto. Siinä kai ne suurimmat erot.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Eikö voi leikellä?
Siinä on se ongelma, että Elisan kortissa ei ole nano-mahdollisuutta, sen verran vanha. Numeronvaihto ei optio.

Voi sen leikellä, mutta jos epäonnistuu, niin se kortti on mennyttä.

Onko tosiaan niin ettei micro sim puhelimia ole, olen valmis ostamaan jopa kiinasta, jos niikseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Siinä on se ongelma, että Elisan kortissa ei ole nano-mahdollisuutta, sen verran vanha. Numeronvaihto ei optio.

Voi sen leikellä, mutta jos epäonnistuu, niin se kortti on mennyttä.

Onko tosiaan niin ettei micro sim puhelimia ole, olen valmis ostamaan jopa kiinasta, jos niikseen.
Kokeile etsiä tuolla, laita lisäksi muita filttereitä mitä haluat:

Ei tuohonkaan ehkä kannata 100% luottaa, eli jos löytyy sopiva luuri, kannattaa varmistaa, että tosiaan löytyy se oikean kokoinen SIM paikka.
 
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
46
Siinä on se ongelma, että Elisan kortissa ei ole nano-mahdollisuutta, sen verran vanha. Numeronvaihto ei optio.

Voi sen leikellä, mutta jos epäonnistuu, niin se kortti on mennyttä.

Onko tosiaan niin ettei micro sim puhelimia ole, olen valmis ostamaan jopa kiinasta, jos niikseen.
Saahan Simmin vaihdettua ilman numeronsiirtoa. Todella omituista, jos ei Elisalta saa uutta Simmiä vai oletko edes kysynyt? Vaihtaisin operaattoria siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Saahan Simmin vaihdettua ilman numeronsiirtoa. Todella omituista, jos ei Elisalta saa uutta Simmiä vai oletko edes kysynyt? Vaihtaisin operaattoria siinä vaiheessa.
Elisa ei anna uusia Prepaid SIM kortteja, koska myy ns. nimettömänä, eli numeroa ei koskaan rekisteröidä sinun nimiisi, tai ainakin se on selityksenä ollkut vuosikausia ja asiasta löytyy kyllä keskustelua pitkältä ajalta.

DNA ja Telia kyllä antaa vaihtaa, mutta silloin pitää olla tallessa myyntipakkaus (harva taitaa säilöä) ja oletettavasti mahdollistavat liittymän rekisteröimisen ns. "omiin nimiin" niin halutessaan (silloin ei ole enää nimetön prepaid liittymä, jonka takia yleensä hankitaan näitä). Eli ei hirveän helppoa tapaa tällöinkään...
 
Liittynyt
18.01.2018
Viestejä
4
Vanhasta kännykästä meni näyttö aika säpäleiksi ja päätin hommata sitten uuden. Millaista suosittelisitte jos kriteereinä olisi

Vedenpitävä
Sormenjälkilukija
Alle 500e
Ei Honor tai Huawei
Android
Kestää pakkasta
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
427
Harkinnassa Oneplus 9 Pro 12/256. Onko kellään? Ongelmia? Ehdotuksia vaihtoehtoista otetaan vastaan...eli <1000 € hintana, loistava kamera, akku, 5G...Ei Xia,Samppaa,Apple,Huihai.
 

SVS

Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
123
Haussa mahdollisimman pieni ja kevyt Android puhelin. Nyt "asiakkaalla" on Sony Z5 Compact ja näyttää että tuon kokoisia puhelimia ei tee enään kukaan. 127 x 65 x 8.9 mm
Uusista puhelimista monet painaa yli 200g kun tuo Z5c vain 138g.
Xperia 10 III olisi koon ja painon puolesta OK (154 x 68 x 8.3 mm / 169 g) mutta arvostelujen perusteella ei mikään hirveän hyvä laite kun ajattelee hintatasoa@450€.
Muita ehdotuksia? Hinta mahdollisimman pieni kun puhelin tulee peruskäyttöön.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 483
Haussa mahdollisimman pieni ja kevyt Android puhelin. Nyt "asiakkaalla" on Sony Z5 Compact ja näyttää että tuon kokoisia puhelimia ei tee enään kukaan. 127 x 65 x 8.9 mm
Uusista puhelimista monet painaa yli 200g kun tuo Z5c vain 138g.
Xperia 10 III olisi koon ja painon puolesta OK (154 x 68 x 8.3 mm / 169 g) mutta arvostelujen perusteella ei mikään hirveän hyvä laite kun ajattelee hintatasoa@450€.
Muita ehdotuksia? Hinta mahdollisimman pieni kun puhelin tulee peruskäyttöön.
Pixel 4a. Mitat: 144 x 69.4 x 8.2mm, 143g

 
  • Tykkää
Reactions: SVS
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Pixel 4a:sta tuli mieleen, että onko 5a tulossa Suomeen ja mahdollisesti vain satasen kalliimpi?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 483
Pixel 4a:sta tuli mieleen, että onko 5a tulossa Suomeen ja mahdollisesti vain satasen kalliimpi?
Verkkiksessä tuo näkyy listoilla, mutta ei siitä oikein ole tietoa saavatko niitä. Tuon hankkiminen on varmaan muutenkin vaikeampaa kun se julkaistiin vain jenkeissä ja kiinassa.
 
Liittynyt
30.10.2021
Viestejä
1
Vinkkejä ja huomioita otetaan vastaan!

Oon tässä katsonut erilaisia puhelin vaihtoehtoja noin 450-700e hintaluokassa.
Itse oon kattonut seuraavia puhelimia:
  • Oneplus 9
  • Oneplus 8t
  • Iphone 12​
Tarkoitus ois saada puhelin, jotai ei nyt tarvitsis vaihtaa ihan kahden vuoden sisään.
Onko muita puhelimia, joita suosittelette?
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Vinkkejä ja huomioita otetaan vastaan!

Oon tässä katsonut erilaisia puhelin vaihtoehtoja noin 450-700e hintaluokassa.
Itse oon kattonut seuraavia puhelimia:
  • Oneplus 9
  • Oneplus 8t
  • Iphone 12​
Tarkoitus ois saada puhelin, jotai ei nyt tarvitsis vaihtaa ihan kahden vuoden sisään.
Onko muita puhelimia, joita suosittelette?
Kaikki iPhonet vielä 11 lähtien ovat hyviä, sitten vaan vertailemaan koko / ominaisuuksia. Itse suosisin 13 miniä, jos pienempää puhelinta haluaa.
Androideista varmaan se viimeisin, koska päivitystuki, tosin 8T ja 9 sama päivityslupaus?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Kiitos. Jotenkin jäänyt mielikuva ettei näitä saa suomesta niin ei tullut mieleen.
Ei tuo Pixel 4a mikään edullinen ole mutta näköjään pienestä koosta on vaan pakko maksaa enemmän.
Verkkokauppa itse jostain noita hankkii ns. ei virallisia teitä pitkin, minkä takia hintaan tulee mukava lisä. Joistakin EU kaupoista (esim. Fnac) sitten irtoaa satkun halvemmalla, joskus jopa halvemmallakin saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: SVS
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Vinkkejä ja huomioita otetaan vastaan!



Oon tässä katsonut erilaisia puhelin vaihtoehtoja noin 450-700e hintaluokassa.
Itse oon kattonut seuraavia puhelimia:
  • Oneplus 9
  • Oneplus 8t
  • Iphone 12​
Tarkoitus ois saada puhelin, jotai ei nyt tarvitsis vaihtaa ihan kahden vuoden sisään.
Onko muita puhelimia, joita suosittelette?
  • 8t-mallin jättäisin itse pois, koska päivitystuki.
  • Mielestäni myös iPhone 13 on hintansa väärti päivitystys verrattuna 12-malliin. Hitusen parempi kamera, arviolta vuoden pidenpi päivitystuki ja parempi akunkesto.
  • iPhonet ovat kaikin puolin kestävämpiä, eli ehdottomasti iPhone jos haet pitkää elinikää.
  • One Plussat ovat isompia, ja niissä on nopeampi näyttö.
  • One Plus 9 pro:n ottaisin mukaan vertailuun, sillä One Plus 9 ei kestä vettä.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Käytännössä ei tarvitse iPhonen kanssa miettiä päivitystukea vaikka ostaisi vanhemman mallin. Tällä hetkellä 6s ja SE on vielä tuettuna eli ainakin 2022 vuoden syksyyn, joka tekee 7 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Lapselle Android-puhelin alle 6" näytöllä ja mieluiten maksimissaan 300e? Kyllä tuntuu olevan hankalaa löytää ja oikeastaan ainoa tuohon menevä puhelin olisi hieman kalliimpi ja väärällä käyttöjärjestelmällä oleva iPhone SE. Miksi ihmeessä kaikki nuokin puhelimet ovat järjestäen alkaen 6,3"+ näytöillä? En ymmärrä. Minullekin S8 näyttö oli jo tarpeeksi iso ja lapsella se on ollut ihan ok.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Lapselle Android-puhelin alle 6" näytöllä ja mieluiten maksimissaan 300e? Kyllä tuntuu olevan hankalaa löytää ja oikeastaan ainoa tuohon menevä puhelin olisi hieman kalliimpi ja väärällä käyttöjärjestelmällä oleva iPhone SE. Miksi ihmeessä kaikki nuokin puhelimet ovat järjestäen alkaen 6,3"+ näytöillä? En ymmärrä. Minullekin S8 näyttö oli jo tarpeeksi iso ja lapsella se on ollut ihan ok.
Pixel 4a
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Lapselle Android-puhelin alle 6" näytöllä ja mieluiten maksimissaan 300e? Kyllä tuntuu olevan hankalaa löytää ja oikeastaan ainoa tuohon menevä puhelin olisi hieman kalliimpi ja väärällä käyttöjärjestelmällä oleva iPhone SE. Miksi ihmeessä kaikki nuokin puhelimet ovat järjestäen alkaen 6,3"+ näytöillä? En ymmärrä. Minullekin S8 näyttö oli jo tarpeeksi iso ja lapsella se on ollut ihan ok.
Amerikoissa 90% teineillä on iphone osittain sen koon takia.

 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Niin, eikö saa ehdottaa muutaman kympin kalliimpaa? :facepalm:

Tuo hakkaa kaikki alle 400€ puhelimet 6-0
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Niin, eikö saa ehdottaa muutaman kympin kalliimpaa? :facepalm:

Tuo hakkaa kaikki alle 400€ puhelimet 6-0
Oletan että kyseinen kysyjä on jo tietoinen kyseisestä puhelimesta, onhan se mainittu ainakin kerran jokaisella sivulla. Viimeksi 6 viestiä ylempänä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 594
Niin, eikö saa ehdottaa muutaman kympin kalliimpaa?
Tarkoitit varmaan lähemmäs 20% kalliimpaa? (se on 16 ja 1/3% kalliimpi hinta kuin mitä hän maksimissaan tahtoisi maksaa)

Joku 50€ (eli noin 300mk) päälle ei ole se mitä ensisijaisesti etsitään. Hän olisi varmasti hyvin onnellinen johonkin 199 - 250€ suositukseen. Jos oikeasti TODELLA hyvä ja paljon lisää ominaisuuksia tms. tarjous löytyy niin pitkin hampain sen maksimi 300€ maksaa. Siksi ihmiset mainitsevat sen maksimissaan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Lapselle Android-puhelin alle 6" näytöllä ja mieluiten maksimissaan 300e? Kyllä tuntuu olevan hankalaa löytää ja oikeastaan ainoa tuohon menevä puhelin olisi hieman kalliimpi ja väärällä käyttöjärjestelmällä oleva iPhone SE. Miksi ihmeessä kaikki nuokin puhelimet ovat järjestäen alkaen 6,3"+ näytöillä? En ymmärrä. Minullekin S8 näyttö oli jo tarpeeksi iso ja lapsella se on ollut ihan ok.
Miten olisi Sony Xperia III 5G? 6" näytöllä varustettu laite kestää myös vettä, toisin kuin esimerkiksi Pixel, mikä on hyvä ominaisuus lapselle. Toisaalta, myös iPhone SE on vedenkestävä, enkä osaa ottaa kantaa tuon Sonyn uutuusmallin muihin omaisuuksiin/laatuun.

Toiseksi: Miksi laitteen tulisi olla Android? Tuskin sillä käyttöjärjestelmällä on muutoin väliä, mutta iPhone on tietoturvaltaan parempi lapselle. Toiseksi, iPhonen yhteystiedot ja kalenterit kannattaa asettaa synkronoitumaan Microsoftin tai Googlen tileille, jotta tulevaisuudessa on helpompi vaihtaa puhelinta, jos jokin Android osoittautuu paremmaksi vaihtoehdoksi tulevaisuudessa. Käyttöliittymällä tuskin väliä lapselle.

Kolmenneksi: Kalliimmalta laitteelta voi odottaa pidempää elinikää, jos lapsi ei upota laitetta järveen. Kalliimmissa malleissa on yleensä parempi päivitystuki ja tehokkaampi prossu, joten laitteeen voi olettaa toimivan paremmin myös tulevaisuudessa. Sonyn päivitystuesta en tosin tiedä, ja Pixelinkin tuki ulottuu vain vuoteen 2023. Samsungilta löytysi 3-4 vuoden tuella varustettuja malleja, mutta ne ovat myös isompikokoisempia. Applen tukiaika on taas vielä parempi kuin Samsungilla, eli yli 5 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Kiitos ehdotuksista. Näköjään on pakko tyytyä +6". Ei voi ymmärtää. Itsekin mieluummin ostaisin 5-6" kuin yli 6". Idioottimaisesti vain esimerkiksi Samsungin malleissa on tapana ollut huonommat ominaisuudet pienemmissä puhelimissa. Tai sitten ostaa käytetyn ja toivoo, että joku valmistajista tulisi taas järkiinsä.

Tarkoitit varmaan lähemmäs 20% kalliimpaa? (se on 16 ja 1/3% kalliimpi hinta kuin mitä hän maksimissaan tahtoisi maksaa)

Joku 50€ (eli noin 300mk) päälle ei ole se mitä ensisijaisesti etsitään. Hän olisi varmasti hyvin onnellinen johonkin 199 - 250€ suositukseen. Jos oikeasti TODELLA hyvä ja paljon lisää ominaisuuksia tms. tarjous löytyy niin pitkin hampain sen maksimi 300€ maksaa. Siksi ihmiset mainitsevat sen maksimissaan.
Näin juuri. Tuo menee kuitenkin rikki noin vuodessa, niin ei kiinnosta ostaa tonnin luureja. 350e ei ole paljoa, eikä olisi 600 euroakaan, mutta en näe 11-vuotiaalle järkeväksi ostaa tuollaista. Lapsi haluaisi sen myös itse ostaa omilla rahoilla, joten 200e budjetti olisi oikein sopiva.

Kuitenkin vaikuttaa siltä, että pitää itse tukea ostoa. Siksi nostin hintaakin vielä ylöspäin, kun en nopeasti nähnyt tuolla alle 200e hintaluokassa muuta kuin tabletteja (puhelimet yli 6"). Yli 6" koko ei tule pysymään kädessä, joten lisää rikkoutumisriskiä.

Miten olisi Sony Xperia III 5G? 6" näytöllä varustettu laite kestää myös vettä, toisin kuin esimerkiksi Pixel, mikä on hyvä ominaisuus lapselle. Toisaalta, myös iPhone SE on vedenkestävä, enkä osaa ottaa kantaa tuon Sonyn uutuusmallin muihin omaisuuksiin/laatuun.

Toiseksi: Miksi laitteen tulisi olla Android? Tuskin sillä käyttöjärjestelmällä on muutoin väliä, mutta iPhone on tietoturvaltaan parempi lapselle. Toiseksi, iPhonen yhteystiedot ja kalenterit kannattaa asettaa synkronoitumaan Microsoftin tai Googlen tileille, jotta tulevaisuudessa on helpompi vaihtaa puhelinta, jos jokin Android osoittautuu paremmaksi vaihtoehdoksi tulevaisuudessa. Käyttöliittymällä tuskin väliä lapselle.

Kolmenneksi: Kalliimmalta laitteelta voi odottaa pidempää elinikää, jos lapsi ei upota laitetta järveen. Kalliimmissa malleissa on yleensä parempi päivitystuki ja tehokkaampi prossu, joten laitteeen voi olettaa toimivan paremmin myös tulevaisuudessa. Sonyn päivitystuesta en tosin tiedä, ja Pixelinkin tuki ulottuu vain vuoteen 2023. Samsungilta löytysi 3-4 vuoden tuella varustettuja malleja, mutta ne ovat myös isompikokoisempia. Applen tukiaika on taas vielä parempi kuin Samsungilla, eli yli 5 vuotta.
Sony 10? Näyttäisi olevan 150e yli. Sonyn mallisto näyttäisi mallimerkinnöiltä tosi epäselvältä, eli voi olla, että erehdyn mallista.

Siksi, koska lapsi haluaa Androidin. Simple as that. Myöskään päivitysvälillä ei ole mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

SVS

Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
123
Verkkokauppa itse jostain noita hankkii ns. ei virallisia teitä pitkin, minkä takia hintaan tulee mukava lisä. Joistakin EU kaupoista (esim. Fnac) sitten irtoaa satkun halvemmalla, joskus jopa halvemmallakin saanut.
Kiitos! Tuolta sai vielä normaalin Chromecastin kaupanpäälle kunhan lisäsi sen itse koriin. Eli Pixel 4a puhelin + Chromecast + postit = 377,2€.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Kiitos ehdotuksista. Näköjään on pakko tyytyä +6". Ei voi ymmärtää. Itsekin mieluummin ostaisin 5-6" kuin yli 6". Idioottimaisesti vain esimerkiksi Samsungin malleissa on tapana ollut huonommat ominaisuudet pienemmissä puhelimissa. Tai sitten ostaa käytetyn ja toivoo, että joku valmistajista tulisi taas järkiinsä.
Softapuolella kaikki apit haluaa olla päällä 24/7 lähettämässä ilmoituksia ja seuraamassa mitä käyttäjä tekee datan takia, 5g vie virtaa. Uudet haluttavammat näytöt ovat kirkkaampia ja 120hz mikä vie enemmän virtaa. Eli jos haluat saada tietyn käyttöajan gsmareenan testeissä tarvit sen tietyn kokoisen akun.
Puhelimen sisäinen tekniikka toki vie sen oman tilansa ja niitä ei voi poistaa koska ihmiset sitten eivät osta puhelinta missä ei ole kaikkia ominaisuuksia, ja loput tilasta käytetään akulle. 16cm korkuiseen puhelimeen saa sen 5k mha akun, 13cm jotain 2-3k väliltä. Iphonet selviää sillä niiden systeemin energiapiheyden ansiosta, ja kun ne tilaa kaikki uudet tsmc 3-5nm nodet ekana mikä lisää socin tehokkuutta.
Androidit jotka käyttää halvempia mediatek/qualcom socceja jotka tehty 8-12nm prosesseilla saa tyytyä isompiin puhelimiin, paskat socit uusien näyttöjen, 5g ja 24/7 android appien kanssa ei kestä kauaa. Sitten kun akku vähitellen tuhoutuu käytössä se lisää tarvetta bufferille.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
Kiitos ehdotuksista. Näköjään on pakko tyytyä +6". Ei voi ymmärtää. Itsekin mieluummin ostaisin 5-6" kuin yli 6". Idioottimaisesti vain esimerkiksi Samsungin malleissa on tapana ollut huonommat ominaisuudet pienemmissä puhelimissa. Tai sitten ostaa käytetyn ja toivoo, että joku valmistajista tulisi taas järkiinsä.
Näin juuri. Tuo menee kuitenkin rikki noin vuodessa, niin ei kiinnosta ostaa tonnin luureja. 350e ei ole paljoa, eikä olisi 600 euroakaan, mutta en näe 11-vuotiaalle järkeväksi ostaa tuollaista. Lapsi haluaisi sen myös itse ostaa omilla rahoilla, joten 200e budjetti olisi oikein sopiva.
Itsellä oli samankaltainen tilanne muutama viikko sitten, ostettiin sitten 12-vuotiaalle käytetty Oneplus 6, maksoi 100e. Ei ole mahdottoman iso, tehoa on kuitenkin vähintään sama kuin uusissa halvoissa, näyttö on amoled jne. Toki uusia isoja android-päivityksiä ei ole enää tulossa, mutta laitteen käyttökunnossa säilyminen lapsella montaa vuotta eteenpäin on muutenkin arvoitus.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 561
Viestejä
4 166 356
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom