Minkä puhelimen ostan?

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 441
Missäs tämmönen? Mulla ois tuollainen OP6T nyt lainapuhelimena ja periaatteessa voisin antaa vaihdossa.

Elisalla saisi Nothingin 256gb malliin kuulokkeet mukaan..

Gigantissa ois pixel 6a hyvässä alessa myös mutta hieman tuo VoLTE puute arveluttaa.
OP 10T irtoaa 549e ja OP 11 699e. Taitaa olla useammalla operaattorilla myyjältä kysymällä. Ilman vaihtolaitteita.
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
OP 10T irtoaa 549e ja OP 11 699e. Taitaa olla useammalla operaattorilla myyjältä kysymällä. Ilman vaihtolaitteita.
Tässä taisin sotkeentua näihin alv 0 hintoihin, en löytänyt itse tuohon hintaan kuluttajille tarkoitettuja tarjouksia.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 441
Tässä taisin sotkeentua näihin alv 0 hintoihin, en löytänyt itse tuohon hintaan kuluttajille tarkoitettuja tarjouksia.
Nämä ihan alvillisia ja tosiaan täytyy jalkautua kysymään kivijalkoihin tai chattiin.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Jos olet OnePlussasta tykännyt, niin OnePlus 11 voisi olla sopiva vaihtoehto. OnePlussalla on käynnissä kampanja, missä vanhasta puhelimesta hyvitetään vaihdossa 100€+arvo. OP7T:stä saa 80€ eli yhteensä 180€. Loppuhinnaksi jää siis 699€ ja alv0 563,71€.

Tai sitten jokin Pixel 7 tai Xiaomi 12T Pro. Pixeleissä kannattaa huomioida 5G:n/VoLTEn nykyinen tilanne. Tuki ei ole vielä kaikilla operaattoreilla mutta tuloillaan tämän vuoden aikana suurella todennäköisyydellä.
Harmillisesti 500€ hinta on työnantajan määrittelemä maksimi, eikä välirahaa saa kustantaa itse. Tuo 500€ alkaa olla nykyaikana melkoisen pieni summa, jos haluaa mukaan edes vähän parempaa kameraa.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Jos olet OnePlussasta tykännyt, niin OnePlus 11 voisi olla sopiva vaihtoehto. OnePlussalla on käynnissä kampanja, missä vanhasta puhelimesta hyvitetään vaihdossa 100€+arvo. OP7T:stä saa 80€ eli yhteensä 180€. Loppuhinnaksi jää siis 699€ ja alv0 563,71€.

Tai sitten jokin Pixel 7 tai Xiaomi 12T Pro. Pixeleissä kannattaa huomioida 5G:n/VoLTEn nykyinen tilanne. Tuki ei ole vielä kaikilla operaattoreilla mutta tuloillaan tämän vuoden aikana suurella todennäköisyydellä.
Harmillisesti 500€ hinta on työnantajan määrittelemä maksimi, eikä välirahaa saa kustantaa itse. Tuo 500€ alkaa olla nykyaikana melkoisen pieni summa, jos haluaa mukaan edes vähän parempaa kameraa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Missäs tämmönen? Mulla ois tuollainen OP6T nyt lainapuhelimena ja periaatteessa voisin antaa vaihdossa.
Ainakin OnePlus Storen kautta saatavilla kaikille. Tiskin alta myytävistä tarjouksista ei ole tietoa, jos sellaisia on operaattoreilla.

Harmillisesti 500€ hinta on työnantajan määrittelemä maksimi, eikä välirahaa saa kustantaa itse. Tuo 500€ alkaa olla nykyaikana melkoisen pieni summa, jos haluaa mukaan edes vähän parempaa kameraa.
Jos Viron suunnalta (rde, hobbyhall) haluaa/onnistuu tilata, niin Pixel 7 mallia saa alvittomana alle 500€.

Muuten ehkä sitten joku S21 FE.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 441
OP Nord Ce 2 hinta laskenut tänään muutamalla taholla 199e.
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
246
Harmillisesti 500€ hinta on työnantajan määrittelemä maksimi, eikä välirahaa saa kustantaa itse. Tuo 500€ alkaa olla nykyaikana melkoisen pieni summa, jos haluaa mukaan edes vähän parempaa kameraa.
Samsung Galaxy S22 128 Gt on nyt tarjouksessa 599e ainakin DNA:lla,Elisalla,Verkkiksessä ja Powerissa.Taitaa mennä alvi nollana alle 500e:n.
Alkaa olemaan jo aika hyvä luuri hintaansa.
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
Huomasin itsekin tuon S22 ja jopa harkitsen että nostan hintakattoa 500->600. MUTTA sitten olisi jo OP10Pro 649e ja sekin voitelisi kovin.

On tämä vaikeaa. Helpoin tie olisi tietysti vaan hakea toinen Nothing Phone kun sen kuukauden mitä kerkesin luuria käyttää, olin tyytyväinen laitteeseen. Ei varmaan tarvitsisi miettiä jos saisi siihen samaan 399 millä ensimmäisen ostin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
553
Harmillisesti 500€ hinta on työnantajan määrittelemä maksimi, eikä välirahaa saa kustantaa itse. Tuo 500€ alkaa olla nykyaikana melkoisen pieni summa, jos haluaa mukaan edes vähän parempaa kameraa.
Tuossa videossa kerrotaan some-seuraajien tekemästä sokkotestistä jossa voittajaksi nousi Google Pixel 6a. Mukana oli esim Samsung S22 Ultra ja Apple iPhone 14 Pro joiden kuvista ihmiset ei tykänneet yhtä paljon. Pixel 6a on ollut pitkät pätkät 300 euroa Gigantissa, nyt maksaa siellä 400€.

Tietty vertailussa oli vain kolme kuvaa per puhelin, että ei tuo mikään kaikenkattava testi ole vaikka ääniä annettiinkin 21 miljoonaa. Ja Pixelien VoLTE-tuki on vielä epävirallinen, että muuten hienossa puhelimessa on omat riskinsä jos VoLTEn käyttöönotto vaikeutuu ennenkuin se tulee Googlen toimesta virallisesti mukaan.



Keskihintaisista puhelimista myös Oneplus Nord 2T ja Nothing Phone (1) on varustettu hyvillä kameroilla. Esim DXOMark on pätevä kuvanlaadun vertailuun.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Tuossa videossa kerrotaan some-seuraajien tekemästä sokkotestistä jossa voittajaksi nousi Google Pixel 6a. Mukana oli esim Samsung S22 Ultra ja Apple iPhone 14 Pro joiden kuvista ihmiset ei tykänneet yhtä paljon. Pixel 6a on ollut pitkät pätkät 300 euroa Gigantissa, nyt maksaa siellä 400€.

Tietty vertailussa oli vain kolme kuvaa per puhelin, että ei tuo mikään kaikenkattava testi ole vaikka ääniä annettiinkin 21 miljoonaa. Ja Pixelien VoLTE-tuki on vielä epävirallinen, että muuten hienossa puhelimessa on omat riskinsä jos VoLTEn käyttöönotto vaikeutuu ennenkuin se tulee Googlen toimesta virallisesti mukaan.



Keskihintaisista puhelimista myös Oneplus Nord 2T ja Nothing Phone (1) on varustettu hyvillä kameroilla. Esim DXOMark on pätevä kuvanlaadun vertailuun.
Uusi puhelin menikin tänään jo tilaukseen. Oneplus 10 pro tuli sopivasti tarjoukseen vähän yli 500€ hintaan ja se kelpasi työnantajalle. Kyseisessä puhelimessa ei ole toki markkinoiden parhaat kamerat, mutta siitä löytyy kohtuullinen teleobjektiivi (tarvitsen sitä aika usein työn puolesta). 10 pro:lla mennään siis seuraavat kolme vuotta.
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
Nothing Phone (1) on varustettu hyvillä kameroilla
Mulla oli hetken työpuhelimena S21FE ja mielestäni se vei vielä Nothingia, toki hintaerokin oli ostohetkellä yhden Nothingin verran enemmän Samsungilla.


Nothing otti hyviä kuvia joskin vaati silmää kuvaajalta että sai onnistuneita tarkennuksia.
 

Billy Herrington

Rasvaprosentti 35
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Minkähänlainen akku tuossa s22 on? Hieman houkuttelisi mutta luin että ei välttämättä kestä edes aamusta iltaan jos puhelin on käytössä
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Samsungissa houkuttelisi päivityslupaus, mutta esim. latausnopeus puolestaan tuntuu hitaalta. Mielipiteitä?
A53:ssa on yksi parhaimmista akkukestoista, joten puhelinta tustkin tarvitsee jatkuvasta olla lataamassa, joten itse en näe äärimmäisen nopealle pikalataukselle tässä niin tarvetta.

Nord 2T on varmaankin hyvä, tai niin ole ymmärtänyt, ei ole omakohtaista kokemusta. Xiaomin (mm. poco) tuotteista on kokemusta ja en tuohon hintaan suosittele, ehkä jos/kun tulee ne tosi hyvät alet missä Xiaomit alle puoleen hintaan
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
246
Haussa hyvä yleispuhelin n. 300 euron hintaluokassa. Nopealla googlailulla vaihtoehtoja löytyy melko paljon:
Samsungissa houkuttelisi päivityslupaus, mutta esim. latausnopeus puolestaan tuntuu hitaalta. Mielipiteitä?
Esim. tuota Samsungia ja Oneplussaa on vertailtu tässäkin keskustelussa ihan hiljattain kun viitsii selailla tätä pari sivua taakse päin.

Oneplussassa tehokkaampi prossu ja nopeampi tallennusmuisti UFS 3.1 vs A53 UFS 2.2 (käsittämätön lapsus Samsungilta imo).

Samsungilla pidempi päivityslupaus ja ehkä marginaalisesti parempi kamera.

90hz vs 120hz näytössä en itse näe suoraan sanottuna mitään eroa.
Itseltäni löytyy OP Nord2 jossa siis 90hz ja työpuhelimena S20fe jossa 120hz.

60hz vs 90hz huomaan ehkä pienen eron näytön sulavuudessa.

Tykkään kyllä tuosta Oneplussasta ja varsinkin sen latausnopeuden tuomasta huolettomuudesta.
Ei tarvitse latailla yön yli missään vaan riittää kun tökkäät sen pariksi kymmeneksi minuutiksi aina laturiin kun akku alkaa olemaan lopussa.
Itse asiassa tykkään siitä niin paljon että tuo samsungi on pölyttynyt siitä lähtien laatikossa kun siirsin työ siminkin tuohon Oneplussaan.

Noista muista merkeistä ei ole kokemusta mutta yksi seikka mikä noiden kiinanpuhelimien kanssa tulee aina eteen on esim. laadukkaiden suojakuorien ja muiden tarvikkeiden puute.
Oneplussaan saa alkuperäisiä tarvikkeita melkein joka puhelinkaupasta ihan suomesta tai jos haluaa tilailla netistä niin esim.Spigen tekee oneplussaan kuoria.
Sama pätee tietysti Samsungiin.

Nord 2T on mielestäni erinomainen yleis/käyttöpuhelin. Ei varmaankaan ole paras missään mutta mitään huonoa siitä vaikea keksiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
553
Haussa hyvä yleispuhelin n. 300 euron hintaluokassa. Nopealla googlailulla vaihtoehtoja löytyy melko paljon:
Itse ottaisin noista Oneplussan Samsungia paremman tehon ja paremman kameran takia. Oneplussan edut Samppaan nähden on paremmat tehot ja sen tuoma sulavampi toiminta ja parempi kamera. Samsungin edut taas parempi akunkesto, paremmat päivitykset sekä luvattu ip-luokitus. Ja toki tuo Oneplussan puolen tunnin latausaika on iso tekijä jos oma käyttö latausnopeudesta hyötyy.

Sitten, jos on valmis ottamaan riskin säätötarpeesta, niin Google Pixel 6a on hyvä puhelin lukuunottamatta 5G- ja VoLTE-ongelmia. Mutta jos ei säätäminen ja selvittely kiinnosta, sitä ei kannata harkita ennen kuin Google on saanut nuo kuntoon Suomen operaattorien osalta.
 

Billy Herrington

Rasvaprosentti 35
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Puhelimen käyttötarkoitus hieman muuttui ja nyt olisi hyvän akun lisäksi tarvetta hyvälle kameralle.
S22 saa 599e
One plus 10 pro 599
Iphone 13 759e

S22 kuulemma heikko akku?
Op paperilla hyvä akku mutta moni valittanut että kulutus on suurta. Myös googlaamalla löytyi paljon bugeja.
Mite ip akku? Haittaako 60hz näyttö kuinka paljon vs 120hz?

Eli mielellään max 700e puhelin hyvällä kameralla, akulla ja sulavalla toimivuudella.
Tietenkin jos halvemmalla saa hyvän niin mahtavaa mutta jonkin verran videoita ja kuvia tulee jatkossa otettua ja laadun pitäisi olla riittävän hyvää
 
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
67
Puhelimen käyttötarkoitus hieman muuttui ja nyt olisi hyvän akun lisäksi tarvetta hyvälle kameralle.
S22 saa 599e
One plus 10 pro 599
Iphone 13 759e

S22 kuulemma heikko akku?
Op paperilla hyvä akku mutta moni valittanut että kulutus on suurta. Myös googlaamalla löytyi paljon bugeja.
Mite ip akku? Haittaako 60hz näyttö kuinka paljon vs 120hz?

Eli mielellään max 700e puhelin hyvällä kameralla, akulla ja sulavalla toimivuudella.
Tietenkin jos halvemmalla saa hyvän niin mahtavaa mutta jonkin verran videoita ja kuvia tulee jatkossa otettua ja laadun pitäisi olla riittävän hyvää
Pitääkö olla uus vai kelpaako käytetty? Iphone 13 pro:ta saa käytettynä ~700€ pintaa.
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
409
Noin max 6" näytöllä puhelin max 300eurolla?
Joku Doro oli ainoa vaihtoehto mitä löysin??
Onko kaikki puhelimet nykyään 6,5" näytöllä olevia halkoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Noin max 6" näytöllä puhelin max 300eurolla?
Joku Doro oli ainoa vaihtoehto mitä löysin??
Onko kaikki puhelimet nykyään 6,5" näytöllä olevia halkoja?
Xperia 10 iv olisi 329€ ja 6”. Noin muuten ei mitään hajua tuosta puhelimesta tai siitä onko järkevä ostos mutta kannattanee tutustua. Eipä noita pieniä luureja tosiaan pahemmin ole.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Noin max 6" näytöllä puhelin max 300eurolla?
Joku Doro oli ainoa vaihtoehto mitä löysin??
Onko kaikki puhelimet nykyään 6,5" näytöllä olevia halkoja?
Sony Xperia 10 IV on aika pientä kokoa. Varsinkin kapea. Hinta on tällä hetkellä yli tuon 300€, mutta on myyty jopa alle 250€:n. Edit. Jezme ehti ensin.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 561
Samsungissa houkuttelisi päivityslupaus, mutta esim. latausnopeus puolestaan tuntuu hitaalta. Mielipiteitä?
Se latausnopeus riippuu millaista latausjohtoa/laturia käytät. Samsungin omalla laturilla latautuu tyhjästä täyteen muistaakseni alle 40m.
 
Liittynyt
08.09.2021
Viestejä
91
Puhelimen käyttötarkoitus hieman muuttui ja nyt olisi hyvän akun lisäksi tarvetta hyvälle kameralle.
S22 saa 599e
One plus 10 pro 599
Iphone 13 759e

S22 kuulemma heikko akku?
Op paperilla hyvä akku mutta moni valittanut että kulutus on suurta. Myös googlaamalla löytyi paljon bugeja.
Mite ip akku? Haittaako 60hz näyttö kuinka paljon vs 120hz?

Eli mielellään max 700e puhelin hyvällä kameralla, akulla ja sulavalla toimivuudella.
Tietenkin jos halvemmalla saa hyvän niin mahtavaa mutta jonkin verran videoita ja kuvia tulee jatkossa otettua ja laadun pitäisi olla riittävän hyvää
Voin kokemuksesta sanoa että S22 on todella heikko akunkesto.

Itse olen ns. tottunut 120hz näyttöön, joten omalla kohdalla koen sen tarpeelliseksi ominaisuudeksi, mutta tämähän on ihan omista mieltymyksistä kiinni.

Olen itsekin etsinyt uutta luuria, ja tilaukseen tarttui eilen Xiaomi 12 256GB muistilla verkkokauppa comista. Sen verran mitä testejä ja arvosteluja tutkinut, niin pitäisi olla kohtalaisen hyvä kamera sekä akku, ja myös sulava toimivuus Snapdragon 8 gen 1 -suorittimen ansiosta, joskin pitkään rasitukseen pelikäytössä ei ilmeisesti taida soveltua jonkinlaisten ylikuumenemisongelmien takia. Mutta jos äsken mainittu ei haittaa, niin voisin näin alustavasti suositella Xiaomia. Voin päivitellä käyttökokemusta kunhan kusti polkee kännyn noudettavaksi, jos kiinnostaa.

Tosiaan hintaluokaltaan noin 700€ puhelin, tarjouksissa kuitenkin nähnyt jopa 449 eurolla ja omani ostin outletista 440 eurolla.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Se latausnopeus riippuu millaista latausjohtoa/laturia käytät. Samsungin omalla laturilla latautuu tyhjästä täyteen muistaakseni alle 40m.
Ei millään. Tuon A53:n 5000mAh akku latautuu Samsungin omalla laturilla ja piuhalla tyhjästä täyteen 1h24min GSMarenan testin mukaan. Tuo nopeus on täysin linjassa esim. minun S21 FE:n 4500 mAh akun kanssa, jonka latauksessa menee karvan päälle tunti. Hidas latausnopeus on Samsungin heikoimpia lenkkejä tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Ekaluokkalaiselle ensimmäistä puhelinta. Tallennustilaa hyvä olla riittävästi, ei ihmeempiä vaatimuksia muutoin kuin hyvä hinta-laatusuhde.
Löytyykö parempaa kuin tuo Nord CE lite?

 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 561
Ei millään. Tuon A53:n 5000mAh akku latautuu Samsungin omalla laturilla ja piuhalla tyhjästä täyteen 1h24min GSMarenan testin mukaan. Tuo nopeus on täysin linjassa esim. minun S21 FE:n 4500 mAh akun kanssa, jonka latauksessa menee karvan päälle tunti. Hidas latausnopeus on Samsungin heikoimpia lenkkejä tällä hetkellä.
Kyllä vaan. Supernopeaa latausta tukee ja toimii kun käytän Samsung Super Fast Charging -laturi 45 W laturia.
En tiedä mistä tuo sivu noin hitaan latauksen on saanut tulokseksi.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Kyllä vaan. Supernopeaa latausta tukee ja toimii kun käytän Samsung Super Fast Charging -laturi 45 W laturia.
En tiedä mistä tuo sivu noin hitaan latauksen on saanut tulokseksi.
Turha tästä on väitellä. Laitetaan nyt sitten vielä io-techin testi lähteeksi, missä on käytetty Samsungin 45W laturia ja latausnopeudeksi on saatu 1h21min. A53 tukee maksimissaan 25W latausta. Tuon Samsungin 45W latausteknologian on myös todettu useita kertoja olevan hyvin vähän nopeampi kuin 25W.
1679409378855.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Puhelimen käyttötarkoitus hieman muuttui ja nyt olisi hyvän akun lisäksi tarvetta hyvälle kameralle.
S22 saa 599e
One plus 10 pro 599
Iphone 13 759e

S22 kuulemma heikko akku?
Op paperilla hyvä akku mutta moni valittanut että kulutus on suurta. Myös googlaamalla löytyi paljon bugeja.
Mite ip akku? Haittaako 60hz näyttö kuinka paljon vs 120hz?

Eli mielellään max 700e puhelin hyvällä kameralla, akulla ja sulavalla toimivuudella.
Tietenkin jos halvemmalla saa hyvän niin mahtavaa mutta jonkin verran videoita ja kuvia tulee jatkossa otettua ja laadun pitäisi olla riittävän hyvää
Poco f4 on Elisalla 330€. Ei ehkä ihan lippulaivatasoa, on Kiinamalli kuten one plus, mutta hinta aika kilpailukykyinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 356
Xperia 10 iv olisi 329€ ja 6”. Noin muuten ei mitään hajua tuosta puhelimesta tai siitä onko järkevä ostos mutta kannattanee tutustua. Eipä noita pieniä luureja tosiaan pahemmin ole.
Hidasta rautaa, loistava akunkesto, päivitystukea jäljellä 26kk.
Pixel 6a on myyty 300e, mutta ei välttämättä tule uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
553
Ekaluokkalaiselle ensimmäistä puhelinta. Tallennustilaa hyvä olla riittävästi, ei ihmeempiä vaatimuksia muutoin kuin hyvä hinta-laatusuhde.
Löytyykö parempaa kuin tuo Nord CE lite?

OnePlussa on tosi jees, vaihtoehdoksi tuollainen esittelyluuri outletista. Miinuksena päivitykset loppuu varmaan ennen Nordia.
Xiaomi 11T 5G 8/128GB 165€
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
264
Ekaluokkalaiselle ensimmäistä puhelinta. Tallennustilaa hyvä olla riittävästi, ei ihmeempiä vaatimuksia muutoin kuin hyvä hinta-laatusuhde.
Löytyykö parempaa kuin tuo Nord CE lite?
Tästä sai vielä paremman ei-lite mallin elisalta 30€ lisäpanostuksella

Toi on kyllä hyvä tai sitten DNA:lta
Xiaomi Redmi Note 10 5G 64 Gt, Aurora Green 119€
Itse olen myös viime päivinä katsellut lapselle ensipuhelinta. Aikaa olisi vajaa kuukausi synttäreihin.
En sano, että yllä mainittuja parempia mutta ainakin lisää vaihtoehtoja:

Motorola G32 149€ gigantti
+stock android (?)
+paketissa pikalaturi 33W ja silikonikuori

Samsung A23 5G 179€ starcart / power
+gorilla glass
+snapdragon 695
-paketissa ei muuta kuin usb
-huono kamera vissiin

Xiaomi Redmi Note 11S 5G 139€ power
+gorilla glass
+dimensity 810
+33w laturi ja silikonikuori laatikossa
-xiaomin mahdollinen bloat, miui, päivitystuki jne...

Se miksi tuon gorillan olen nostanut tähän vahvaksi plussaksi niin ainakin itselläni on ollut vuosia ilman panssarilasia sonyn luuri ja monesti on kyllä puhelinta tullut tiputeltua niin näihin en kyllä asentelisi edes panssarilaseja...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Itse olen myös lapselle ensipuhelinta. Aikaa olisi vajaa kuukausi synttäreihin.
En sano, että yllä mainittuja parempi mutta lisää vaihtoehtoja:

Motorola G32 149€ gigantti
+stock android (?)
+paketissa pikalaturi 33W ja silikonikuori

Samsung A23 5G 179€ starcart / power
+gorilla glass
+snapdragon 695
-paketissa ei muuta kuin usb
-huono kamera vissiin

Xiaomi Redmi Note 11S 5G 139€ power
+gorilla glass
+dimensity 810
+33w laturi ja silikonikuori laatikossa
-xiaomin mahdollinen bloat, miui, päivitystuki jne...
Koska se lapsi todennäköisesti särkee muutaman puhelimen niin itse katselisin suosiolla käytettyjä.

Jos vanhemmilla on ios laitteita niin käytetyt ip 7-8 on varsin hyviä vehkeitä lapsille,koko on maltillinen, ei maksa juuri mitään ja toimii varmasti, noissa uutena satkun maksavissa luureissa tulee helposti itku käyttäessä, itselläkin.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
264
Jotkut särkee, jotkut ei. Ainakin vanhemmalla tytöllä (tokaluokkalainen) on pysynyt ehjänä reilu 2 vuotta puhelin. Meillä on hyvin vähän muutenkin tytöt hajotelleet tavaroita tai lelujaan. Toki jos vaikuttaa ettei omalla lapsella pysy mikään ehjänä niin sitten.

Onhan se kyllä ihan totta että tuommonen 150€ laite on juuri alle kotivakuutuksen omavastuun, että huonompi homma jos särkee.
 
Liittynyt
14.09.2022
Viestejä
250
En ymmärrä onko mitään väliä lataako puhelin tunnissa vai kahdessa. Ehkä se on nyky ihmiselle tärkeää kun on koko ajan kiire jonnekin. Ite lataan puhelimeni yöllä. Joskus myös autossa.
Jos pitää valita alle 500 euron puhelin ostaisin galaxy s21 fe:n. Päivitystukeakin vielä reilusti jäljellä. Itse odottelen että ko. puhelin tulee tarjoukseen jonnekin 300 pintaan + mahdollinen vaihtohyvitys. Toki myös käytettyä oon katellut pyynnöt vain ollut liian kovia.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
264
Jos vanhemmilla on ios laitteita niin käytetyt ip 7-8 on varsin hyviä vehkeitä lapsille,koko on maltillinen, ei maksa juuri mitään ja toimii varmasti, noissa uutena satkun maksavissa luureissa tulee helposti itku käyttäessä, itselläkin.
Toki vanhan kierrättäminen on ihan ok. Iphone 8 saa vastaavaan hintaan kun em. uudet android-luurit käytettynäkin jostain käytettyjä jälleenmyyviltä. Ihan samalla tavalla jonkun ei niin vanhan android-luurinkin voi antaa, jos sellainen kaapista löytyy.
Tuo se vasta sitten halvaksi tuleekin muuten kun lapsi ensin totutellaan applen-ekosysteemiin ja sitten jatkossa pitää olla aina apple.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Lapselle voi hyvin kierrättää jonkun oikeasti vanhan custom-rommilla, kun ei tarvitse lähimaksuja tai pankkipalveluita.

En ole hsl:ää testannut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Niin minäkin, mutta ei pitäisi. On tässä lähistölläkin palanut koko kämppä tuon takia. Eikö tuo kai hyvää akullekaan tee.
Uusissa luureissa alkaa olla älykästä latausta. Katsotaan akun lämpötilaa ja ladataan vain täyteen eikä yli. Esim. alle 200€:n Galaxy a41:stä löytyy.

Ongelmat tulee usein siitä ettei pullisteluun reagoida vaan lataillaan ihan rauhassa. Tai käytetään jotain euron kiinapaskaa mikä tehty polttamaan talo ja ostettu se suoraan Kiinasta itse maahantuojana jolloin vakuutusyhtiö vielä karhuaa kaikki korvaukset takaisin, jos jotain saa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.09.2022
Viestejä
250
Niin minäkin, mutta ei pitäisi. On tässä lähistölläkin palanut koko kämppä tuon takia. Eikö tuo kai hyvää akullekaan tee.
Veikkaan että 90-99% suomalaiskodeista lataa puhelimiaan yöllä. Siihen nähden niitä paloja on ollut äärimmäisen vähän. Lataaminen ei ole heikentänyt akkua kohdallani.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 356
En ymmärrä onko mitään väliä lataako puhelin tunnissa vai kahdessa. Ehkä se on nyky ihmiselle tärkeää kun on koko ajan kiire jonnekin. Ite lataan puhelimeni yöllä. Joskus myös autossa.
Jos pitää valita alle 500 euron puhelin ostaisin galaxy s21 fe:n. Päivitystukeakin vielä reilusti jäljellä. Itse odottelen että ko. puhelin tulee tarjoukseen jonnekin 300 pintaan + mahdollinen vaihtohyvitys. Toki myös käytettyä oon katellut pyynnöt vain ollut liian kovia.
Puhelin on pois käytöstä kun se on laturissa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Harvemmin tulee pistorasian vieressä istuttua.
Toki tilanteita on erilaisia, mutta veikkaan tämän foorumin väestä ison osan istuvan pistorasian ääressä ison osan päivästä, itsekkin aivan liikaa.

Työpuhelinta en lataa öisin, vaan tarpeen vaatiessa työpöydällä, ja hyvin sitäkin tarvittaessa pystyy käyttämään piuhan nokassa. Omassa puhelimessa akku kestää aamusta iltaan niin öisin lataaminen riittää sille.

Mutta tämä mennee jo offtopicin puolelle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 547
Viestejä
4 165 966
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom