Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Se mitä EN tee on pelaaminen (joskus Arena 8:a pelaan), musiikin tai youtube/videoiden katselu. Käytän GSam Battery Monitor ohjelmaa akun kulutuksen seurantaan.

Tämän hetkinen tieto on 8% käytetty 1 päivän ja 4 tunnin aikana.
Täytyy kokeilla tuota GSam ohjelmaa, että millainen se on. Itsellä on ollut käytössä AccuBattery sovellus.

Käytätkö sitten jotain muita laitteita musiikin kuunteluun. Toki käyttö vaihtelee, mutta hyvin usein varmaan musiikkiakin kuunnellaan ja videoita katsellaan ehkä siinä sivussa.

Näytön kokokin saattaa vaikuttaa akun kulutukseen, mutta yleensä mitä suurempi näyttö, niin sitä isompi akkukin mahtuu puhelimeen. Itsellä 6.67" näyttö ja näyttö onkin haukannut jopa 42% akusta.

Kannattaa toki huomioida nopea latauskin, niin ei tarvitse odotella kovin kauaa. Toki jos puhelinta käyttää erittäin paljon tai erittäin vähän, niin tuo latausaikakin joko vaikuttaa tai sitten ei. Itse vaan en huolisi enää alle 65W latauksella olevaa puhelinta kovin helposti.

Screenshot_2022-12-17-14-59-50-593_com.miui.securitycenter.jpg
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Käytätkö sitten jotain muita laitteita musiikin kuunteluun. Toki käyttö vaihtelee, mutta hyvin usein varmaan musiikkiakin kuunnellaan ja videoita katsellaan ehkä siinä sivussa.
Yleensä kuuntelen musiikkia joko Sennheiser HD 599SE kuulokkeilla tai sitten Denonin viritinvahvistimen kautta.

VLC media player, Winamp, DVD/BR / selaimen kautta suoratoistona (joko 27" monitorilta tai 48" TV:ltä). Eli TV:stä tai tietokoneelta musiikkia ja elokuvia/sarjoja / videoita.

En kuuntele musiikkia ulkona/töissä kännykästä tai katsele youtube tms. liikkuvaa kuvaa. Epävirallisen virallisesti töissä on myös kännykkäkielto, ainakaan mitään langattomia verkkoja ei saisi alueella olla käytössä. Toki löytyy esim. Kindle millä luen kirjoja mikä ehkä vastaa tuota sitten (jos vaikka bussilla / junalla kulkee pidempää matkaa tai on kotona aikaa, tämän vuoden saldo tähän mennessä 64 kirjaa suurin osa kindlellä, muutama perinteinen mahtuu myös mukaan kuten Stephen Kingin Laitos)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Yleensä kuuntelen musiikkia joko Sennheiser HD 599SE kuulokkeilla tai sitten Denonin viritinvahvistimen kautta.

VLC media player, Winamp, DVD/BR / selaimen kautta suoratoistona (joko 27" monitorilta tai 48" TV:ltä). Eli TV:stä tai tietokoneelta musiikkia ja elokuvia/sarjoja / videoita.

En kuuntele musiikkia ulkona/töissä kännykästä tai katsele youtube tms. liikkuvaa kuvaa. Epävirallisen virallisesti töissä on myös kännykkäkielto, ainakaan mitään langattomia verkkoja ei saisi alueella olla käytössä. Toki löytyy esim. Kindle millä luen kirjoja mikä ehkä vastaa tuota sitten (jos vaikka bussilla / junalla kulkee pidempää matkaa tai on kotona aikaa, tämän vuoden saldo tähän mennessä 64 kirjaa suurin osa kindlellä, muutama perinteinen mahtuu myös mukaan kuten Stephen Kingin Laitos)
OT:
Oletko muuten koskaan kokeillut, että millainen äänenlaatu on puhelimella ja noilla hyvillä kuulokkeilla? Puhelimestasi kun näyttää löytyvän vielä myös se huippu 3.5 liitin kuulokkeille. Saako esim riittävän kovalle.

Itsellä nyt vain parit bluetooth kuulokkeet ja jbl bluetooth kaiutin. Mutta kuulokkeita tulee pääosin käytettyä, että ei häiritse muiden kuuntelua. Johdolliset kuulokkeetkin on olleet, mutta ne on jo hyvinkin rikki. Lisäksi tarvitsisi ostaa omaan Xiaomiin se noin 10€ maksava kuulokeadapteri jostakin, kun 3.5mm liitäntää ei tietenkään enää ole.

Juuri noita sulla olevia kuulokkeita ei enää ollut myynnissä, mutta toista mallia olisi ilmeisesti 79€ hintaan.


Itse olen niin laiska, että vaikka tv, tietokone ja läppäri onkin, niin silti tulee käytettyä vain puhelinta. Toki puhelimeenkin voisi hankkia esim paremmat kuulokkeet, jos äänenlaatu paranisi? Kumminkin tulee käytettyä eri laitteita niin paljon, niin saisi panostaa vähän enemmän.


Tuossa oli niistä kuulokkeista ja täytyy itse lukaista läpi. Oma luuri Xiaomi 11T ja täytyy kai perehtyä myös tuon puhelimen äänenlaatuun luultavasti.

Edit:
"Itellä on nämä ja mielestäni eivät vaadi erillistä kuulokevahvistinta. Soivat yhtä hyvin ammattikäyttöön tehdyllä dacilla ja puhelimen kuulokeliitännällä. Soundi näissä on erinomainen hintaansa nähden ja sopii hyvin niille, jotka pitävät tarkasta äänestä, ilman bassokorostuksia."

E2:
Nuo kuulokkeet jäi nyt ostamatta, kun varasto ehtikin mennä nolliin tuossa lyhyen miettimisen aikana jo.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
OT:
Oletko muuten koskaan kokeillut, että millainen äänenlaatu on puhelimella ja noilla hyvillä kuulokkeilla? Puhelimestasi kun näyttää löytyvän vielä myös se huippu 3.5 liitin kuulokkeille. Saako esim riittävän kovalle.

Juuri noita sulla olevia kuulokkeita ei enää ollut myynnissä, mutta toista mallia olisi ilmeisesti 79€ hintaan.

Itse olen niin laiska, että vaikka tv, tietokone ja läppäri onkin, niin silti tulee käytettyä vain puhelinta. Toki puhelimeenkin voisi hankkia esim paremmat kuulokkeet, jos äänenlaatu paranisi? Kumminkin tulee käytettyä eri laitteita niin paljon, niin saisi panostaa vähän enemmän.

Tuossa oli niistä kuulokkeista ja täytyy itse lukaista läpi. Oma luuri Xiaomi 11T ja täytyy kai perehtyä myös tuon puhelimen äänenlaatuun luultavasti.

Edit:
"Itellä on nämä ja mielestäni eivät vaadi erillistä kuulokevahvistinta. Soivat yhtä hyvin ammattikäyttöön tehdyllä dacilla ja puhelimen kuulokeliitännällä. Soundi näissä on erinomainen hintaansa nähden ja sopii hyvin niille, jotka pitävät tarkasta äänestä, ilman bassokorostuksia."
En ole testannut puhelimella näitä (tai mitään) kuulokkeita.
Näitä näköjään saisi täältä foorumilta 69€ hintaan "uuden veroisena".
Itse ostin täältä: Tekniikka - Sennheiser HD 599 SE (tehdaskunnostetut), 59 € 59€. Tosiaan näyttää juuri nyt olevan lopussa tuolta.

Tuo mitä itse katselet ei ole myöskään paha hinta 79€ hintaan, tässä siitä arvostelua minkä luin silloin kuin tuota SE mallia olin ostamassa (muuten sama mutta hieman eri ulkonäkö). Tuota SE mallia taitaa amazon myydä hinta tosin nyt ilman mitään erityisiä alennuksia 109€ pintaan.

Itse yleensä puhelin on laite minkä laitan (tietokone)pöydälle kun tulen kotiin ja siellä se saa lojua kunnes tulee taas lähdettyä jonnekin pidemmälle. Eli sitä ei aina tule otettua edes kauppaan tms. mukaan.

Kone on yleensä monesti auki (kun itse olen paikalla kotona) joten siitä on helppoa laittaa musiikkia soimaan taustalle. Toki tämä on makuasioita mutta jotenkin koen sen helpoksi kun optisena (taisi olla koaksiaalikaapelia pitkin tässä) menee viritinvahvistimelle ja siitä sitten ulos. Toki jos istuu koneella voi käyttää ihan kuulokkeita mutta esim. ruokaa tehdessä tai lukiessa on mukavampaa istua muualla kuin toimistotuolissa enkä oikein tykkää langattomista kuulokkeista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
En ole testannut puhelimella näitä (tai mitään) kuulokkeita.
Näitä näköjään saisi täältä foorumilta 69€ hintaan "uuden veroisena".
Itse ostin täältä: Tekniikka - Sennheiser HD 599 SE (tehdaskunnostetut), 59 € 59€. Tosiaan näyttää juuri nyt olevan lopussa tuolta.

Tuo mitä itse katselet ei ole myöskään paha hinta 79€ hintaan, tässä siitä arvostelua minkä luin silloin kuin tuota SE mallia olin ostamassa (muuten sama mutta hieman eri ulkonäkö). Tuota SE mallia taitaa amazon myydä hinta tosin nyt ilman mitään erityisiä alennuksia 109€ pintaan.

Itse yleensä puhelin on laite minkä laitan (tietokone)pöydälle kun tulen kotiin ja siellä se saa lojua kunnes tulee taas lähdettyä jonnekin pidemmälle. Eli sitä ei aina tule otettua edes kauppaan tms. mukaan.

Kone on yleensä monesti auki (kun itse olen paikalla kotona) joten siitä on helppoa laittaa musiikkia soimaan taustalle. Toki tämä on makuasioita mutta jotenkin koen sen helpoksi kun optisena (taisi olla koaksiaalikaapelia pitkin tässä) menee viritinvahvistimelle ja siitä sitten ulos. Toki jos istuu koneella voi käyttää ihan kuulokkeita mutta esim. ruokaa tehdessä tai lukiessa on mukavampaa istua muualla kuin toimistotuolissa enkä oikein tykkää langattomista kuulokkeista.
OT:

Tilasin nuo HD 599 kuulokkeet. Xiaomi 11T luuriin tarkoitus ostaa myös Apple kuulokesovitin. Usb C josta 3.5mm, 10€.

Ilmeisesti tuo Applen "murkula" on aktiivinen. Netistä joutui kaivaa tietoa, kun ei itsellä ainakaan ollut tiedossa aktiivisuudesta/passiivisuudesta.

Verkkokauppa.com:
"kesti hetki ymmärtää aktiivisen ja passiivisen adapterin erot - tämä Applen adapteri on ilmeisesti aktiivinen, toisin kuin Huawein CM20. Omalta osaltani loppu hyvin kaikki hyvin, adapteri toimii Honor 9 -Android-puhelimeni kanssa (Honor 9:ssä ilmeisesti ei ole omaa DAC-piiriä). Äänenvoimakkuutta tosin jouduin nostamaan aika reilusti, jossain netissä sanottiin että tämä on 40% normaalista, mikä tuntuisi oikeansuuntaiselta käyttökokemuksen jälkeen. Äänenlaadussa en kuule eroa podcastien kuuntelussa. Adapteri on pienikokoinen ja varsinaista johtoa on vain kolme senttiä, joten soveltuu hyvin omaan tarpeeseeni. USB-C menettää yhteyden aika herkästi jos adapteria rupeaa ronkkimaan, mutta kevyessä pyöräilyssä taskussa en huomannut ongelmia parin tunnin testin aikana.

Ennen ostamista kannattaa siis tarkistaa oman puhelimen malli ja sen tarve aktiiviselle tai passiiviselle kuulokeadapterille (helpommin sanottu kuin tehty, mutta netistä löytää jonkinlaisia yleisohjeita)."


Toinen vaihtoehto voisi olla esim Oneplussan passiivinen kuulokesovitin. Taisi olla sekin 10€ luokkaa myös.

Edit:
DAC juttua löytyikin:
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
198
Mitä puhelimia ehdottaisitte, jos prioriteetteina olisi hyvä kamera, hyvä akunkesto ja mielellään ei olisi kaamea halko? Plussana olisi langaton lataus, jos on tässä hintaluokassa mahdollista ylipäätään.

Budjetti 300-400€. Ei ole kiire, joten tarjouksien bongailu on mahdollista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Mitä puhelimia ehdottaisitte, jos prioriteetteina olisi hyvä kamera, hyvä akunkesto ja mielellään ei olisi kaamea halko? Plussana olisi langaton lataus, jos on tässä hintaluokassa mahdollista ylipäätään.

Budjetti 300-400€. Ei ole kiire, joten tarjouksien bongailu on mahdollista.
Nothing menisi 399€ hintaluokkaan ja sisältää myös langattoman latauksen. Eli näyttäisi olevan vielä tarjouksessa tuo luuri. Myös Verkkokauppa.comissa olisi sama hinta.

Saattaa olla samalla halvin puhelin, josta langaton lataus löytyy?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Nothing menisi 399€ hintaluokkaan ja sisältää myös langattoman latauksen. Eli näyttäisi olevan vielä tarjouksessa tuo luuri. Myös Verkkokauppa.comissa olisi sama hinta.

Saattaa olla samalla halvin puhelin, josta langaton lataus löytyy?
Samaan hintaan Motorola Edge 30 Neo, siinä on myös langaton lataus ja näppärämmän kokoinen. Makuasioita, Nothing vaikuttaa ehkä hieman tasaisemmalta paketilta.
 
Liittynyt
20.07.2021
Viestejä
2
Mitä pihelimia suosittelisitte tällä hetkellä max.300€ hintaluokkaan? Tulossa ihan perus käyttöön, lähinnä kevyttä selailua ja mahdollisesti jotain kevyttä pelailua. Hyvä akunkesto plussaa. Galaxy A53 ainakin vaihtoehto, mutta on tälle muita päteviä "haastajia"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Olisiko suosituksia about 200 euron hintaluokan puhelimesta, joka EI olisi jonkun Kiina firman tuote? Lähinnä siis peruskestävää (joten kaiken maailman IP ynnä muuta suojat plussaa toki) ja mielellään pitkillä Android päivityksillä varustettua laitetta oltaisiin etsimässä + toki pikalataus myös plussaa? Tiedä sitten löytyykö noita hakuehtoja täyttäviä juuri muista kuin Samsungin A-sarjasta ja jostain Nokialaisista?
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
68
Olisiko suosituksia about 200 euron hintaluokan puhelimesta, joka EI olisi jonkun Kiina firman tuote? Lähinnä siis peruskestävää (joten kaiken maailman IP ynnä muuta suojat plussaa toki) ja mielellään pitkillä Android päivityksillä varustettua laitetta oltaisiin etsimässä + toki pikalataus myös plussaa? Tiedä sitten löytyykö noita hakuehtoja täyttäviä juuri muista kuin Samsungin A-sarjasta ja jostain Nokialaisista?
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
61
Olisiko suosituksia about 200 euron hintaluokan puhelimesta, joka EI olisi jonkun Kiina firman tuote? Lähinnä siis peruskestävää (joten kaiken maailman IP ynnä muuta suojat plussaa toki) ja mielellään pitkillä Android päivityksillä varustettua laitetta oltaisiin etsimässä + toki pikalataus myös plussaa? Tiedä sitten löytyykö noita hakuehtoja täyttäviä juuri muista kuin Samsungin A-sarjasta ja jostain Nokialaisista?
Samoilla spekseillä olen itsekin puhelinta katsellut, mutta taidan venyttää budjettia Samsungin A53:seen.
Sen verran lisänä, että näyttö saisi olla parempi auringonvalossa kuin nykyisessä Realme 6:ssa.
Eikäs tuo NITS arvo sen kerro? Realme 6:ssa sen on jotain 400 ja A53:ssa jotain 800.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Samoilla spekseillä olen itsekin puhelinta katsellut, mutta taidan venyttää budjettia Samsungin A53:seen.
Sen verran lisänä, että näyttö saisi olla parempi auringonvalossa kuin nykyisessä Realme 6:ssa.
Eikäs tuo NITS arvo sen kerro? Realme 6:ssa sen on jotain 400 ja A53:ssa jotain 800.
480 näyttäisi olevan Realme 6 puhelimessa. Eli on siinä näytön kirkkaudessa ihan selkeä ero. Omassa xiaomi 11T on myös 800, mutta piikiinä "jopa" 1000 nits. Kyllä varmaan tuo 800 on riittävä myös kesällä.

Samsung A53 on vielä hetken tarjouksessa, eli suht ok ostos pitäisi olla 299€ hintaan.

Ainakin Telia mainostaa, että hinta on voimassa 25.12. asti.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Onko tuo googlen pixel 6a 6/128 turhake vai hyvä? 5G ja LTE ei kyl toimi mut noin muuten.

Etsin edullista puhelinta ja nyt välipäivinä ajattelin katsella jos jotain max. 300€ tulisi vastaan. Ok kamera olisi jees ja muut ominaisuudet yleisesti lienee tuossa luokassa aika tasaista.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
Onko tuo googlen pixel 6a 6/128 turhake vai hyvä? 5G ja LTE ei kyl toimi mut noin muuten.

Etsin edullista puhelinta ja nyt välipäivinä ajattelin katsella jos jotain max. 300€ tulisi vastaan. Ok kamera olisi jees ja muut ominaisuudet yleisesti lienee tuossa luokassa aika tasaista.
Enpä mitään muuta edes harkitsisi tuossa hintaluokassa. Edellisiä pixeleiden a-sarjalaisia käyttäneenä olen kyllä menettänyt sydämeni.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
92
Äidille pitäisi uusi perus näppäinpuhelin löytyy kun nykyinen nokia jumii parin viikoin välein.
Soittamisen ja tekstiviestien lisäksi pitäisi olla jonkinlainen kamera ja whatsapp pitäs löytyä sekä mahdollisimman selkeä ja helppokäyttöinen.
Ei taida hirveästi olla muita vaihtoehtoja kuin uusi Nokia?
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
267
Enpä mitään muuta edes harkitsisi tuossa hintaluokassa. Edellisiä pixeleiden a-sarjalaisia käyttäneenä olen kyllä menettänyt sydämeni.
Täälläkin hivenen polttelisi tuo Pixel, mutta satanen lisää ja saisi Nothing Phonen tarjoushinnalla. Pixelissä on ilmeisesti parempi kamera ja pitkä päivitystuki, mutta Nothingissa (lähes) kaikki muu parempaa..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
441
Täälläkin hivenen polttelisi tuo Pixel, mutta satanen lisää ja saisi Nothing Phonen tarjoushinnalla. Pixelissä on ilmeisesti parempi kamera ja pitkä päivitystuki, mutta Nothingissa (lähes) kaikki muu parempaa..?
Järjestelmäpiiri Pixelissa kanssa huomattavasti tehokkaampi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Täälläkin hivenen polttelisi tuo Pixel, mutta satanen lisää ja saisi Nothing Phonen tarjoushinnalla. Pixelissä on ilmeisesti parempi kamera ja pitkä päivitystuki, mutta Nothingissa (lähes) kaikki muu parempaa..?
Olin jo ostohousut jalassa Gigantissa kunnes tajusin että tuossa on 60hz näyttö, ei näin.
Jostain syystä olettanut että halppis mallitkin siirtynyt 90hz-120hz kun niin mukavampi sormelle ja silmälle.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Olin jo ostohousut jalassa Gigantissa kunnes tajusin että tuossa on 60hz näyttö, ei näin.
Jostain syystä olettanut että halppis mallitkin siirtynyt 90hz-120hz kun niin mukavampi sormelle ja silmälle.
Olin jo ostohousut jalassa Gigantissa kunnes tajusin että tuossa on 60hz näyttö, ei näin.
Jostain syystä olettanut että halppis mallitkin siirtynyt 90hz-120hz kun niin mukavampi sormelle ja silmälle.
Samsung Galaxy A53 - toi olisi nyt myös 299€ 120hz näyttö mut aika haukut oli arvostelussa kuin monta miinusta vrt a52s, toisaalta en tiedä miten nuo omassa käytössä näkyisi. Kamera on kai ihan jees ja päivitykset sampal pitkät mikä on jees.

Tuota vois melkein harkita, kun ei tiedä jos tuota 5Gtä joskus käyttäiskin ja VoLTE on ihan ok, vaikka harvoin tarvetta. Pitänee viel vertailla noita kahta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Viimeisimmän betan myötä Pixel luureille tuli 5G tuli Telian liittymillä. Hyvällä tuurilla tulee ensi vuoden aikana stable julkaisuun ja ehkä myös muille operaattoreille. VoLTE:n tilanteesta tosin ei ole mitään tietoa.
Aa ei paha, varmaan sitten alkuvuodesta hoitunee. Muutenkin pixeliä kehuttiin monessa kun arvosteluja katsoi vrt. Samppa.

VoLTE ei ole kriittinen kun ei käytössä työjutuissa, toki se kiva nykypäivään kuuluva lisä olisi.

Kamerakin kehuttiin Pixelissä paremmaksi.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Tekisi kyllä mieli laittaa tuo Pixel 6a tilaukseen tuolla hinnalla. Tässä vuoden vanhasta OnePlus Nord 2:ssa on viimeisen parin viikon aikana ruennut gps sekoilemaan. Paikoillaan toimii hyvin, mutta heti kun liikkuu, niin sijainti on jossakin parin sadan metrin päässä. Vähän tympeää kun käyttää sports trackeria tai navigoi vieraassa kaupungissa. Pixelistä en keksi miinuksia kuin vähän hitaan latauksen ja 60Hz näytön, mutta niiden kanssa voisi varmaan elää. Samsungin kanssa ainakaan minä en voisi elää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 104
Hmm joo kuulokeliitäntää ei ole, VoLTE ei futaa ja yhdellä operaattorilla toimii 5G. 200 e olisi hyvä tarjous tuosta..
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Hmm joo kuulokeliitäntää ei ole, VoLTE ei futaa ja yhdellä operaattorilla toimii 5G. 200 e olisi hyvä tarjous tuosta..
PIeniä puutteita joilla moni ei tee yhtään mitään, mutta kun tietää että "ne puuttuu" niin niistä voi nostaa metelin :)

Eiköhän nuokin tule ensi vuoden aikana, Telialle varmasti jo viimeistään maaliskuussa kun tuo uusi päivitys julkaistaan julkiseen jakoon.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Hmm joo kuulokeliitäntää ei ole, VoLTE ei futaa ja yhdellä operaattorilla toimii 5G. 200 e olisi hyvä tarjous tuosta..
Jep jos noi on kriittisiä niin ei varmaan kannata? Itsellä ei millekään noista ole pakollista tarvetta, 5g ehkä joskus, todennäkösesti vasta pakolla. Joten sen puoleen Pixeli kiinnostaa, Samppaa viel jos voi välttää niin mikäs siinä.

Jopa kamera parempi, Samppa kai yrittänee piXeleillä myydä, mut muutamat arvostelut nyt lukeneena niin onhan tuos peruskäyttäjälle ihan jees setti. Jos ei nyt välipäivinä vielä jotain ylläriä sitten tule.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Telialla tuo 5G tuki tulee pixeleille ruotsin takia. En uskaltaisi luvata että pelkästään suomessa toimivilla operaattoreilla tulee tukea olemaan niin kauan kun googlen luureja ei virallisesti suomessa myydä.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 104
Niin no on tuota jotkut täyteen hintaankin kai ostaneet. Aika oleellista kyllä ettei 5g-puhelimessa 5g sitten toimikaan (kuin yhdellä operaattorilla). Ei välttämättä myyjä suuremmin tuota mainosta.. :) Laturiakaan ei muuten tule mukana. No ei tavatonta tietysti sekään nykypäivänä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Telialla tuo 5G tuki tulee pixeleille ruotsin takia. En uskaltaisi luvata että pelkästään suomessa toimivilla operaattoreilla tulee tukea olemaan niin kauan kun googlen luureja ei virallisesti suomessa myydä.
Joo höpö höpö. Ruotsissa on ihan eri asetukset yms. Jos tuo tulisi Ruotsin takia niin se tuki olisi tullut jo vuosi(a) sitten

Elisalla mm toimintaa myös balttiassa jonne on 5g jne avautumassa myös tuossa päivityksessä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
No toivossa on hyvä elää :) Niin kauan kun google ei noita virallisesti tuo suoraan suomeen myyntiin ni tukea turha odottaa, ainakaan kaikille operaattoreille.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
No toivossa on hyvä elää :) Niin kauan kun google ei noita virallisesti tuo suoraan suomeen myyntiin ni tukea turha odottaa, ainakaan kaikille operaattoreille.
No tämäkään ei pidä paikkaansa. Tanskassa ja ruotsissa ja norjassa tuo tuki ollut jo v2019 lähtien (tksi maa per vuosi) ja luurit tulivat myyntiin vasta tänä vuonna.

Eli tuollakaan ei ole sinänsä mitään tekemistä asian kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 387
Opo 8 pro 258gb alkaa tulemaan tiensä päähän. Korvaavaa puhelinta pitäisi saada ja tässä olisi kiikarissa iphone 13 perusmalli. Kuinka numeronsiirto esim, google tilin kautta ja lukuisia sähköposteja gmail, oma, työ ym. Miten nuissa on akunkesto kestänyt? Eniten kyllä hirvittää löytyykö älykello honor magic 2-3 ohjelmistia ios puolelta ja 120hz puute. Pro mallit ovat vain sika kalliita ja opo puhelimissa on omat ongelmat ettei kymppiä vihti ostaa.

EDIT: Ehkä siirryn langattomaan lataukseen jos tuo kestäisi sinne kesään asti (lataus portti todella huono)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Opo 8 pro 258gb alkaa tulemaan tiensä päähän. Korvaavaa puhelinta pitäisi saada ja tässä olisi kiikarissa iphone 13 perusmalli. Kuinka numeronsiirto esim, google tilin kautta ja lukuisia sähköposteja gmail, oma, työ ym. Miten nuissa on akunkesto kestänyt? Eniten kyllä hirvittää löytyykö älykello honor magic 2-3 ohjelmistia ios puolelta ja 120hz puute. Pro mallit ovat vain sika kalliita ja opo puhelimissa on omat ongelmat ettei kymppiä vihti ostaa.

EDIT: Ehkä siirryn langattomaan lataukseen jos tuo kestäisi sinne kesään asti (lataus portti todella huono)
Jos ne numerot on gmail tiliin synkattu niin sieltä ne saa kyllä iphoneenkin ihan tilin lisäämällä.

Spotify ohjaus oli ainut mikä ei omassa magic watch 2 toiminut iphonen kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 387
Jos ne numerot on gmail tiliin synkattu niin sieltä ne saa kyllä iphoneenkin ihan tilin lisäämällä.

Spotify ohjaus oli ainut mikä ei omassa magic watch 2 toiminut iphonen kanssa.
Joo hyvä tietää, voi olla että sinnittelen tuolla vielä kesään asti ja haen lataustelakan menee varmasti seuraavassakin puhelimessa ihan hyvin. Nyt ei oikein voi luottaa lataako piuhan kautta vai ei kesken latauksenkin, portti putsattu ei auttanut. Muutenkin hyppy kaikenmaailman pyyhkäilyistä ja varmasti kaikki ohjelmat saatavilla niin mietityttää ja silmä ei tykkää kyllä yhtään alle 120hz. Jos päivittäisi android luuriin niin onko suosituksia n. 200-800e välimaastossa? Onko uudemmissa opoissa samat ongelmat kuin vanhemmissa vaikka sama android 13 on?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Saisin työsuhdepuhelimeksi Samsungin, maks hinta 700e. Mikä olisi hinta /laatu suhteeltaan paras tuohon hintaan tällä hetkellä? Ominaisuuksista niin dual sim olisi kiva. Pienempi koko olisi plussaa, mutta eipä taida kauhean pieniä olla Samsungin leirissä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Jos päivittäisi android luuriin niin onko suosituksia n. 200-800e välimaastossa?
Hurjan iso hintahaarukka ! Melkein budget puhelimesta high end puhelimeen ? (Esim Samsung A23 -S22 ).

Hommattin talouteen yksi A53 ja positiivisesti yllättynyt siitä. Verrokinna vanha S22. Ainakin lyhyen kokemuksen perusteella voin hyvin suositella A53:sta tälläiseksi edulliseksi puhelimeksi. Laadukkaan tuntuinen ja joutuisa käyttis 120Hz näytöllä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Saisin työsuhdepuhelimeksi Samsungin, maks hinta 700e. Mikä olisi hinta /laatu suhteeltaan paras tuohon hintaan tällä hetkellä? Ominaisuuksista niin dual sim olisi kiva. Pienempi koko olisi plussaa, mutta eipä taida kauhean pieniä olla Samsungin leirissä.
i
Eikös perus S22 ole nykymittapuulla siitä pienemästä päästä ja mahtuisi budjettiin ?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 387
Hurjan iso hintahaarukka ! Melkein budget puhelimesta high end puhelimeen ? (Esim Samsung A23 -S22 ).

Hommattin talouteen yksi A53 ja positiivisesti yllättynyt siitä. Verrokinna vanha S22. Ainakin lyhyen kokemuksen perusteella voin hyvin suositella A53:sta tälläiseksi edulliseksi puhelimeksi. Laadukkaan tuntuinen ja joutuisa käyttis 120Hz näytöllä.
Hei! Minulla oli A50 128GB josta ihan tykkäsin kun julkaistiin, lompakkokotelo samsungin oma niin aivan 5/5. Pieni tapaturma puhelin tipahti collegehousun taskusta ja ajoin päältä (meni mutkalle ja syttyi palamaan pöydällä) Joo haarukka on iso kun tipahtanut ihan kärryiltä 2.5v en ole yhtäkään puhelinmallia tutkinut mitä ollut myynnissä. 120hz näyttö aika pakollinen kun silmä tottunut - käyn tänään puhelimia katsomassa kaupassa jos keksisis korvaavaa mutta homma ei ole helppo. Downgrade ei ainakaan huvittaisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Jos tuosta A50 tykkäsit ja ominaisuudet oli riittävät ni eikö A53 voisi olla ihan passeli korvaaja? Tai jos vähän vaihtelua / erikoisempaa haluaa niin nothing phone 1 verkkokaupan tarjouksesta (399€) olisi myös hyvä vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Jos tuosta A50 tykkäsit ja ominsisuudet oli riittävät ni eikö A53 voisi olla ihan passeli korvaaja? Tai jos vähän vaihtelua / erikoisempaa haluaa niin nothing phone 1 verkkokaupan tarjouksesta (399€) olisi myös hyvä vaihtoehto.
Voisi kuvitella että tuo täyttäisi hyvin tarpeen jos kerran on ollut tyytyväinen A50:sen. Moni asia mennyt kuitenkin tuossa eteenpäin. Ja A53:sta saa vielä nyt aika hyvään tarjoushintaan 299 EUR:lla joistain paikoista. Moni on tosin jo nostanut hinnat takaisin sinne 330- 350 EUR tuntumaan

 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Saisiko tuolla Pixel a6 parempaa vastinetta rahalle verrattuna nykyiseen Xiaomi 11 lite 5g ne verrattuna?
Nykyisessä ärsyttää läheisyys anturin puute, puhelin tekee sitä ja tätä puheluiden aikana:mad:

Myös kaikki ylimääräinen mainosten katselu ei kiinnosta, ja näitä tulee välillä lisää päivitysten myötä.
Samoin vesisateella näyttö ottaa järjettömästi kosketuksia pisaroita, ei kerkeä tehdä mitään kun pisarat availee ohjelmia hillitöntä vauhtia.

Pienempi koko olisi plussaa, ja akku saisi kestää metsästyskäytössä GPS ja näyttö päällä sen 6-8h.
Nyt saisi 299 gigantista ja 72e vanhasta hyvitystä:hmm:
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Saisiko tuolla Pixel a6 parempaa vastinetta rahalle verrattuna nykyiseen Xiaomi 11 lite 5g ne verrattuna?
Nykyisessä ärsyttää läheisyys anturin puute, puhelin tekee sitä ja tätä puheluiden aikana:mad:

Myös kaikki ylimääräinen mainosten katselu ei kiinnosta, ja näitä tulee välillä lisää päivitysten myötä.
Samoin vesisateella näyttö ottaa järjettömästi kosketuksia pisaroita, ei kerkeä tehdä mitään kun pisarat availee ohjelmia hillitöntä vauhtia.

Pienempi koko olisi plussaa, ja akku saisi kestää metsästyskäytössä GPS ja näyttö päällä sen 6-8h.
Nyt saisi 299 gigantista ja 72e vanhasta hyvitystä:hmm:
No ainakin kokonaisuuten huomattavasti paremman puhelimen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
279
Hakusessa olisi hinta-laatusuhteeltaan paras puhelin hintaluokassa 300-500 euroa. Mielellään 256 sisäisellä muistilla. Osuisiko tähän parhaimmin OnePlus 2T tai Honor 70? Muitakin saa ehdottaa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Hakusessa olisi hinta-laatusuhteeltaan paras puhelin hintaluokassa 300-500 euroa. Mielellään 256 sisäisellä muistilla. Osuisiko tähän parhaimmin OnePlus 2T tai Honor 70? Muitakin saa ehdottaa.
Tämä lienee 299 euron hinnalla yksi parhaista hintalaatusuhteeltaan:


Miinuksena muistia 128 gigaa ja 5G ja VoLTE ei vielä toimi Suomessa. Tammikuun 2023 päivityksessä Telian Suomen kortilla voi alkaa jo toimia 5G ja Elisa ja DNA sekä VoLTE niillä seurannee myöhemmin perässä.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
267
Tämä lienee 299 euron hinnalla yksi parhaista hintalaatusuhteeltaan:

Miinuksena muistia 128 gigaa ja 5G ja VoLTE ei vielä toimi Suomessa. Tammikuun 2023 päivityksessä Telian Suomen kortilla voi alkaa jo toimia 5G ja Elisa ja DNA sekä VoLTE niillä seurannee myöhemmin perässä.
Laskisin näin vuonna 2022 myös 60Hz näytön miinukseksi. :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
144
Menin luuria vaihtamaan mutta jäi vähän vielä kesken. hintaluokka 500-1000 e, ei Samsung eikä Iphone, ja mahdollisimman hyvä tietysti. Nykyinen edge 20 pro ei oikein miellytä, on muutamia huonoja ominaisuuksia jotka häiritsee. OP10 Pro, Xiaomi 12 ja Experia 1 IV esim. Onko muita hyviä vastaavia. Elisalle tulossa 50 e lahjakortti, eli sieltä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 558
Viestejä
4 166 277
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom