Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
18
Hintaluokka olisi 250e-350e. Vaihtoehtoina olisi:
Oneplus Nord 2T 8/128GB 5G
Sony Xperia 10 IV 5G
Xiaomi 11T 5G
Samsung Galaxy A33 5G

Jos vaatimuksena on sulava käyttö ja hyvä kamera, niin mikä olisi paras?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Haussa edullinen android 199-400€, tarpeina:
- Dual SIM
- 5G
- Selfiekamera (osaa laukaista sulkimen kun kamera tunnistaa hymyn)
Smile Shutter näyttää olevan ainakin Sonyn useimmissa puhelimissa. Jostain syystä Xperia 10 IV:n oppaassa ominaisuutta ei ole mainittu mutta ainakin Xperia 10 III mallista se löytyy
Vanhemman 10 III mallin hinta on vaan noussut, niin sillä on sama hinta kuin uudemmalla. Siinä mielessä olisi parempi homma Xperia 10 IV. Vaikka oppaassa ominaisuutta ei ole mainittu, niin jälleenmyyjien sivuilla se kuitenkin on.
8 MP etukamera
  • Kennon koko 1/4 tuumaa
  • Aukko F2.0
  • Display Flash
  • HDR (High Dynamic Range) -valokuvaus
  • SteadyShot
  • Muotokuvaselfie
  • Hand Shutter
  • Smile Shutter
  • Manuaalinen tila
PS. Play Kaupasta löytyy useampikin sovellus, jolla voi ottaa kuvia hymyilemällä mm. Smile Capture. Smile Capturella kuvanlaatu vaan ei ollut kovin kaksinen, kun nopeasri testasin. Ehkä Play Kaupasta löytyy parempikin vaihtoehto, mikä toimii kaikilla puhelimilla?
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
713
PS. Play Kaupasta löytyy useampikin sovellus, jolla voi ottaa kuvia hymyilemällä mm. Smile Capture. Smile Capturella kuvanlaatu vaan ei ollut kovin kaksinen, kun nopeasri testasin. Ehkä Play Kaupasta löytyy parempikin vaihtoehto, mikä toimii kaikilla puhelimilla?
Jossain Youtube videolla väitettiin Samsung A53:sta löytyvän myös tuon ominaisuuden mutta olisi kiva saada vahvistusta asialle.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Jossain Youtube videolla väitettiin Samsung A53:sta löytyvän myös tuon ominaisuuden mutta olisi kiva saada vahvistusta asialle.
A53:sta löytyy ainakin äänikomennot, joilla voi ottaa kuvia. En tiedä toimiiko suomeksi mutta ainakin englanniksi voi sanoa "smile" ja puhelin ottaa hetken päästä kuvan. Lisäksi on kämmentunnistus eli kun näyttää kameralle kämmentä, niin ottaa kohta kuvan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Hintaluokka olisi 250e-350e. Vaihtoehtoina olisi:
Oneplus Nord 2T 8/128GB 5G
Sony Xperia 10 IV 5G
Xiaomi 11T 5G
Samsung Galaxy A33 5G

Jos vaatimuksena on sulava käyttö ja hyvä kamera, niin mikä olisi paras?
Xiaomi 11T 249€ olisi minusta noista paras. Itsellä on käytössä Xiaomi 11T Pro, jonka ostin käytettynä ja 11T ei siitä kovinkaan paljoa poikkea. Hyvä puhelin.


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Kannattaa katsoa oneplussan sivuilta esim. 10t mallia. Tuosta vanhasta 7t (256gb) mallista, jos olisi täysin ehjä, saisit 300 euroa vaihto hyvitystä, ja apin kautta ostamalla vielä 10% hinnasta pois. Itse tilasin pari viikkoa sitten eri alennuksilla ja antamalla vanhan 3t:n vaihdossa, hintaa jäi 315euroa (8gb/128malli)
Työsuhdepuhelimen vaihto joten ei voi antaa vanhaa välissä. Selvisi myös, että elisalta ei voi tilata ja raja onkin nyt 600€ alv0% eli n.750€ alvilla.

Paha kun ei tiedä noita tarjouksia etukäteen :D. Ehkä OP 10 Pro /256 olis varmaan tuolloin gigantissakin tuohon hintaan kun nyt näyttää elisalla saavan 750€:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
DNAn tarjouksia katsellut kun himottaisi jättää nykyinen työnantajan iphone xr pöytälaatikkoon pölyttymään ja ostaa itse androidi luuri kun firma ei sitä kerran tarjoa.

Vaihtoehtoina olen katsellut
Xiaomi 11T hintaan 249€
tai
OnePlus Nord 2 CE 199€

Onko xiaomi lisähinnan arvoinen?

noin 1,5v sitten tyttärelle luureja powerilla katsellessa, että silloin xiaomin luuri oli hieman smootimman oloinen kuin one plus, mutta saattaa olla kyse esittely kappaleesta niitä kun kaikki sekoittaa. Nyt kun kokeillut toisen tyttären oneplus nord ce lite luuria sekä vaimon työpuhelimena olevaa nord2 ce luuria, niin molemmat tuntuneet ihan hyviltä varsinkin kun ei rinnalla ole mitään mihin verrata.

Myös Samsung A52s houkuttaisi OIS ominaisuuden, IP68(?) ja pidemmän(?) päivitystuen takia. Tietty voisi venyttää black friday asti ja toivoa a53 tarjousta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
DNAn tarjouksia katsellut kun himottaisi jättää nykyinen työnantajan iphone xr pöytälaatikkoon pölyttymään ja ostaa itse androidi luuri kun firma ei sitä kerran tarjoa.

Vaihtoehtoina olen katsellut
Xiaomi 11T hintaan 249€
tai
OnePlus Nord 2 CE 199€

Onko xiaomi lisähinnan arvoinen?

noin 1,5v sitten tyttärelle luureja powerilla katsellessa, että silloin xiaomin luuri oli hieman smootimman oloinen kuin one plus, mutta saattaa olla kyse esittely kappaleesta niitä kun kaikki sekoittaa. Nyt kun kokeillut toisen tyttären oneplus nord ce lite luuria sekä vaimon työpuhelimena olevaa nord2 ce luuria, niin molemmat tuntuneet ihan hyviltä varsinkin kun ei rinnalla ole mitään mihin verrata.

Myös Samsung A52s houkuttaisi OIS ominaisuuden, IP68(?) ja pidemmän(?) päivitystuen takia. Tietty voisi venyttää black friday asti ja toivoa a53 tarjousta.
Itse ottaisin ennemmin Xiaomi 11T:n tuolla 50€ lisäpanostuksella. 11T:ssä on selkeästi parempi kamera ja suorityskykyäkin enemmän. Päivityksetkin jatkuu pidempään, joten kyseessä on pitkäikäisempi puhelin.

A52s on potentiaalinen kilpailija 11T:lle mutta hinta on kivunnut yli 300€. Uudempaa Galaxy A53 mallia saa parhaillaan Saksasta alle 300€ Amazon Prime diilissä. Siinä olisi muita pidempi päivitystuki (5v julkaisusta).
Tuen pituus:
  • Nord 2 CE: Q1 2025
  • Xiaomi 11T: Q3 2025
  • Galaxy A52s: Q3 2025
  • Galaxy A53: Q1 2027
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
451
Xiaomi 11T on telian asiakkaille myynnissä 199€ tai ainakin tälläinen info tuli minulle sähköpostiin. Tuolla hinnalla olin itsekin tilaamassa pojalle, mutta en sitä saanut, koska en ole liittymäasiakas. Ajattelin vielä soitella, että jos laittaisivat jonkun liittymän ja puhelimen matkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
DNAn tarjouksia katsellut kun himottaisi jättää nykyinen työnantajan iphone xr pöytälaatikkoon pölyttymään ja ostaa itse androidi luuri kun firma ei sitä kerran tarjoa.

Vaihtoehtoina olen katsellut
Xiaomi 11T hintaan 249€
tai
OnePlus Nord 2 CE 199€

Onko xiaomi lisähinnan arvoinen?

noin 1,5v sitten tyttärelle luureja powerilla katsellessa, että silloin xiaomin luuri oli hieman smootimman oloinen kuin one plus, mutta saattaa olla kyse esittely kappaleesta niitä kun kaikki sekoittaa. Nyt kun kokeillut toisen tyttären oneplus nord ce lite luuria sekä vaimon työpuhelimena olevaa nord2 ce luuria, niin molemmat tuntuneet ihan hyviltä varsinkin kun ei rinnalla ole mitään mihin verrata.

Myös Samsung A52s houkuttaisi OIS ominaisuuden, IP68(?) ja pidemmän(?) päivitystuen takia. Tietty voisi venyttää black friday asti ja toivoa a53 tarjousta.
Kyllä Xiaomista maksaisin myös tuon 50€ lisää. Itse vaihdoin Oneplus Nord 2 luurista Xiaomiin ja ihan tyytyväinen olen Xiaomiin myös (käytetty 11T Pro).

Kaikilta osiltaan vähäsen parempi tuo 11T.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Xiaomi 11T on telian asiakkaille myynnissä 199€ tai ainakin tälläinen info tuli minulle sähköpostiin. Tuolla hinnalla olin itsekin tilaamassa pojalle, mutta en sitä saanut, koska en ole liittymäasiakas. Ajattelin vielä soitella, että jos laittaisivat jonkun liittymän ja puhelimen matkaan.
Selasin omaakin sähköpostia ja olihan tuo sama tarjous siellä.

Screenshot_2022-10-12-16-00-58-225_com.google.android.gm.jpg


En tiedä jos kävisi Telia liikkeessä kysymässä myös liittymätarjousta, niin voisi hyödyntää tuon Xiaomi 11T 199€ tarjouksen. Nyt liittymä on Elisalla.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
121
Saako telian asiakasedut 4g dot liittymällä? Ei olisi avausmaksua eikä määräaikaa.
 
Liittynyt
29.06.2021
Viestejä
31
Kai nuo saa jos laittaa jonkun tuttavan ostamaan kellä on telian liittymä, luulisi olevan helpoin ratkaisu.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 653
Saako telian asiakasedut 4g dot liittymällä? Ei olisi avausmaksua eikä määräaikaa.
Tai otat 5G liittymän, tilaat luurin, kun luuri postitettu, niin peruutat liittymän. Liitymissäkin on 14 vrk peruutusaika, kuten verkko-ostoksissa yleensäkin. Tai kuten mainittu, laita kaveri tilaamaan jolla jo 5G liittymä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Saako telian asiakasedut 4g dot liittymällä? Ei olisi avausmaksua eikä määräaikaa.
Ei saa Telia DOT liittymällä tuota Telian asiakasetua. Kysyin kyllä sitäkin. Telialla ei taida muutenkaan olla mitään määräaikaa. Muistaakseni vain DNA:lla löytyy määräaikaisiakin liittymiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tai otat 5G liittymän, tilaat luurin, kun luuri postitettu, niin peruutat liittymän. Liitymissäkin on 14 vrk peruutusaika, kuten verkko-ostoksissa yleensäkin. Tai kuten mainittu, laita kaveri tilaamaan jolla jo 5G liittymä.
Itse tilasin 20€ maksavan 4G liittymän. Muistaakseni 200M ja rajaton. Avausmaksu taisi olla 6.9€. Ei siis tarvitse olla 5G liittymä.

En kehota perumaan liittymää, koska sitten ei ole enää tuo asiakasetuhintakaan voimassa. Näin myyjäkin sanoi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kai nuo saa jos laittaa jonkun tuttavan ostamaan kellä on telian liittymä, luulisi olevan helpoin ratkaisu.
Joo. Onnistuu.



En tiedä jos kävisi Telia liikkeessä kysymässä myös liittymätarjousta, niin voisi hyödyntää tuon Xiaomi 11T 199€ tarjouksen. Nyt liittymä on Elisalla.
Kyllä se 199€ hinta löytyi sieltä Telia liikkeen seinältäkin (Xiomi 11T).

Mulla siis on Elisa liittymä. Ja koska ei ollut asiakkuutta vielä Telialle, niin ainakin itse sain vielä 40€ pois tuosta puhelimen 199€ hinnasta. Eli Xiaomin hinnaksi jäi vain 159€. Otin kyllä vielä 3 vuoden maksuajalla. Takuu myös 3 vuotta Telia asiakkaalle.

Screenshot_2022-10-12-19-45-39-252_com.google.android.apps.docs.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Xiaomi 11T on telian asiakkaille myynnissä 199€ tai ainakin tälläinen info tuli minulle sähköpostiin. Tuolla hinnalla olin itsekin tilaamassa pojalle, mutta en sitä saanut, koska en ole liittymäasiakas. Ajattelin vielä soitella, että jos laittaisivat jonkun liittymän ja puhelimen matkaan.
Kiitokset tästä. Näytti tulleen omaankin spostiin tämä mainoskirje, mutta viestisi tavoitti nopeammin. 11T haettu eilen Telia kaupasta. Vein vielä vaihdossa nurkkiin jääneen Samsungin tabletin josta sai 30€ vaihtohyvitystä ja asiakasetuna nyt +30€ päälle (minkätahansa vaihtolaitteen viejälle Vaihtodiili | Kierrätä kännykkä | Telia ). 139€ jäi siis luurille hintaa.
Ja hinta laski vielä tuosta kun siirsi lasten liittymät telialle..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kiitokset tästä. Näytti tulleen omaankin spostiin tämä mainoskirje, mutta viestisi tavoitti nopeammin. 11T haettu eilen Telia kaupasta. Vein vielä vaihdossa nurkkiin jääneen Samsungin tabletin josta sai 30€ vaihtohyvitystä ja asiakasetuna nyt +30€ päälle (minkätahansa vaihtolaitteen viejälle Vaihtodiili | Kierrätä kännykkä | Telia ). 139€ jäi siis luurille hintaa.
Ja hinta laski vielä tuosta kun siirsi lasten liittymät telialle..
Täytyypä kysyä vielä tuota vaihtohyvitystäkin, vaikka luuri eilen ostettu. Harmi kun myyjä ei tuosta maininnut, kun vanha Honor 7 löytyisi vielä.

Edit:
9€ hyvitystä tuosta Honor 7:sta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Täytyypä kysyä vielä tuota vaihtohyvitystäkin, vaikka luuri eilen ostettu. Harmi kun myyjä ei tuosta maininnut, kun vanha Honor 7 löytyisi vielä.

Edit:
9€ hyvitystä tuosta Honor 7:sta.
Eli 39€.. jos ei tuota enää pysty laittamaan puhelimeen kun se jo maksettu(?) niin saa sen 12kk voimassaolevana lahjakorttinakin.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
En kehota perumaan liittymää, koska sitten ei ole enää tuo asiakasetuhintakaan voimassa. Näin myyjäkin sanoi.
Jos ostaa puhelimen kertamaksulla ja siirtää esim. kuukauden päästä liittymän pois Telialta tulee lisälasku? Tuntuisi erittäin oudolta. Kuten sekin jos ottaisi osamaksusopimuksen, kk-eräksi sovitaan jotain mutta operaattori nostaisi myöhemmin. Lahjakorteissahan taitaa olla tapana että postitetaan kun liittymä on ollut käytössä x kk ja laskut maksettu. Jos alennuskin toimisi noin niin ok, mutta muuten kuulostaa erikoiselta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Jos ostaa puhelimen kertamaksulla ja siirtää esim. kuukauden päästä liittymän pois Telialta tulee lisälasku? Tuntuisi erittäin oudolta. Kuten sekin jos ottaisi osamaksusopimuksen, kk-eräksi sovitaan jotain mutta operaattori nostaisi myöhemmin. Lahjakorteissahan taitaa olla tapana että postitetaan kun liittymä on ollut käytössä x kk ja laskut maksettu. Jos alennuskin toimisi noin niin ok, mutta muuten kuulostaa erikoiselta.
Ei ole määräaikaisuutta, eli liittymän kyllä saa sitten vaihtaa vaikka Moi:hin (vaikkapa se 9€). Ensin vaan täytyy odottaa, että numeronsiirto Telialle menee hyväksytysti läpi ja sim-kortti on käytössä.

Nyt sain sen ylimääräisen 40€ alennuksen saman tien.

Myyjä kyllä puhui että joku on perunut numeronsiirron heti ja siitä saattaisi tulla jotain lisäkuluja. Eli ei suositellut ainakaan tuollaista tapaa. Itse varmaan pysyn hetken Telialla, vaikka Elisa olisi ollitkin vähän halvempi (Moi -> Elisa kikkailu).
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
180
Xiaomi 11T on telian asiakkaille myynnissä 199€ tai ainakin tälläinen info tuli minulle sähköpostiin. Tuolla hinnalla olin itsekin tilaamassa pojalle, mutta en sitä saanut, koska en ole liittymäasiakas. Ajattelin vielä soitella, että jos laittaisivat jonkun liittymän ja puhelimen matkaan.
Kiitokset täältäkin suunnalta tästä, ois mennyt muutoin ohi tarjous. Tänään lähti talouteen 2 luuria tilaukseen.

Aiemmin customeista kyselin, niitähän tähän ei saa eikä varmaan tule, A13 GSI on sentään todettu toimivaksi, mutta mennään vaikka stockilla jos ei muutoin kun tähän hintaan sai. Kaikkia hyviä tarjouksia ei viitsi antaa mennä ohi.
 
Liittynyt
29.06.2021
Viestejä
31
Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miten nuo halot menevät kaupaksi. Itselle ainakin tärkein kriteeri on se, että mahtuu käteen ja taskuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miten nuo halot menevät kaupaksi. Itselle ainakin tärkein kriteeri on se, että mahtuu käteen ja taskuun.
Samaa juttelivat jotkut vanhukset, että kaikki liian isoja. Samsungin joku läppämalli olisi ollut sopiva, mutta hinta taitaa olla noin 1000€.

Edellinen Oneplus Nord 2 oli vähän kevyempi ja aivan vähän pienempi, mutta äkkiä tottui tähän "halkoonkin".

Oon tykännyt näistä vähän ohuemmista kuorista, niin ei ehkä tunnu aivan niin isolta. Taskuunhan tällainen halko menee aivan helposti onneksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miten nuo halot menevät kaupaksi. Itselle ainakin tärkein kriteeri on se, että mahtuu käteen ja taskuun.
Koska niitä käytetään esim. median katsomiseen koko ajan enemmän ja enemmän ku sukupolvi vaihtuu... Kehitystä sanoo monet, harvat on erimieltä ja ollaan vähemmistössä koko ajan enemmän...
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Mä en tuota kokoa osaa niin ajatella mutta kieltämättä tämä nykyinen P20 pro tuntuu pieneltä kun vertaa uusiin. Esim Oneplus 10, Xiaomi 12. jne jne

Itse olen eniten yllättynyt että pöly/vesitiiveys puuttuu jopa huippu malleista ja jopa niin että valmistaja ei anna edes epävirallista lupausta (Xiaomi)

Nyt kun Black fridayta odottelen niin taitaa edelleen itselle olla ykkösenä Oneplus 10 pro. Ei varmaan ole se paras mutta nyt jo menee alle 600€ vaihdon kanssa ja ilmeisesti tuossa hintaluokassa vaikea voitettava.

Töistä johtuen pölysuojaus (metallipöly) on melkein pakollinen ja uskon että P20 pro:n yli 3.5v toimiminen saattaa hyvinkin johtua IP68 luokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mä en tuota kokoa osaa niin ajatella mutta kieltämättä tämä nykyinen P20 pro tuntuu pieneltä kun vertaa uusiin. Esim Oneplus 10, Xiaomi 12. jne jne

Itse olen eniten yllättynyt että pöly/vesitiiveys puuttuu jopa huippu malleista ja jopa niin että valmistaja ei anna edes epävirallista lupausta (Xiaomi)

Nyt kun Black fridayta odottelen niin taitaa edelleen itselle olla ykkösenä Oneplus 10 pro. Ei varmaan ole se paras mutta nyt jo menee alle 600€ vaihdon kanssa ja ilmeisesti tuossa hintaluokassa vaikea voitettava.

Töistä johtuen pölysuojaus (metallipöly) on melkein pakollinen ja uskon että P20 pro:n yli 3.5v toimiminen saattaa hyvinkin johtua IP68 luokasta.
Vanhassa Xiaomi 11T:ssä on IP53. Uudessa/uudemmassa Xiaomi 12 se tosiaan puuttuu. Muutenkin esim akku kestää 16 tuntia lyhyemmän ajan. Ei taida olla kyllä tuossa Oneplus 10 Pro:ssa IP suojausta siinäkään. Huompaan suuntaan tosiaan menee vaikka hinta saattaa olla kolminkertainen :)


Ihan hyvältä tuo Oneplus 10 Pro silti vaikuttaa tuossa noin 600€ hintaluokassa. Toivotaan että sekin kestää metallipölyä. Oneplussat tai vaikka Xiaomit on olleet pääosin aika laadukkaita.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
180
Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miten nuo halot menevät kaupaksi. Itselle ainakin tärkein kriteeri on se, että mahtuu käteen ja taskuun.
Itsellä vaikutti nyt melko puhtaasti Xiaomi 11T hankintaan hinta & mitä sillä saa. Iso kyllä, mutta "vain" 3mm nykyistä pidempi & 4mm liian pitkänä pitämääni Moto G200 lyhyempi. :D Kokonsa puolesta joku Motorola Edge 30 Neo olisi itselle melko optimi.

Farkuthan ostetaan sitten siitä valikoimasta minkä taskuun mahtuu. :D
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Vanhassa Xiaomi 11T:ssä on IP53. Uudessa/uudemmassa Xiaomi 12 se tosiaan puuttuu. Muutenkin esim akku kestää 16 tuntia lyhyemmän ajan. Ei taida olla kyllä tuossa Oneplus 10 Pro:ssa IP suojausta siinäkään. Huompaan suuntaan tosiaan menee vaikka hinta saattaa olla kolminkertainen :)


Ihan hyvältä tuo Oneplus 10 Pro silti vaikuttaa tuossa noin 600€ hintaluokassa. Toivotaan että sekin kestää metallipölyä. Oneplussat tai vaikka Xiaomit on olleet pääosin aika laadukkaita.
Oneplus 10 Pro on ilmeisesti epävirallisesti ainakin pöly ja vesitiivis.

Joskus omistin Oneplus 3 mallin ja se kesti töissä ilman ongelmia, ei ollut luokitusta mutta myös epävirallinen tieto että kestää.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 653
Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miten nuo halot menevät kaupaksi. Itselle ainakin tärkein kriteeri on se, että mahtuu käteen ja taskuun.
Ei auta sinun, kuin alkaa ymmärtämään. Yritäpä etsiä valmistaja, joka tekee pieniä puhelimia. Itse käyttänyt vuosia Sonyn Compact malleja. Yhdellä kädellä käytettäviä, näppäriä mutta auttamattomasti jo vanhoja. Koska Sony päättänyt, ettei enää niitä valmista (ainakaan euroopan markkinoille), niin ei auttanut, kuin siirtyä halko-osastolle, koska ns. pieniä luureja ei yksinkertaisesti ole tunnetuilta valmistajilta. Iphone Mini on suht pieni mutta totaalisesti pois suljettu omassa käytössä. Siispä halkoon piti tyytyä. Otin Poco x4 Pro:n ja onhan aivan saatanallinen kalikka verrattuna Compactiin mutta minkäs teet, kun vaihtoehtoja ei ole. Tottuuhan sitä tuohon halkoonkin ajan kuluessa. Suuntaus vaan nyt on, että isoa luuria puskee, koska monelle se on työväline ja kansa vaatii luureilta kaikkea mahdollista ominaisuutta.
 
Liittynyt
29.06.2021
Viestejä
31
Pienehköstä nyt siis toki vielä menee nykyaikana vaikka uudemmatkin ZenFone9 ja S22, valinnanvara ei vaan ole järin suuri android markkinoilla.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Halkoihin tympääntyneenä olen itse ollut tyytyväinen iphone miniin. Saa nähdä, mitä sitten seuraavaksi, kerta niitä ei enään tehdä. Onneksi ei ole nyt akuuttia hätää vaihtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Halkoihin tympääntyneenä olen itse ollut tyytyväinen iphone miniin. Saa nähdä, mitä sitten seuraavaksi, kerta niitä ei enään tehdä. Onneksi ei ole nyt akuuttia hätää vaihtaa.
Vielä tässä vaiheessa löytyy 13 Mini. Luultavasti aika pitkään nuo vanhat mallit on myynnissä. Ehkä sitten akun vaihtoa, jos toiminta-aika alkaa liikaa heikentymään. Mutta ei ole oikein Minille kilpailijaa, jos Apple vaan käy.


Lapsen käsille tuo Mini olisi varmasti hyvä, jos vaan hinta ei ole este.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Minun on kyllä vaikea ymmärtää, miten nuo halot menevät kaupaksi. Itselle ainakin tärkein kriteeri on se, että mahtuu käteen ja taskuun.
Uudet sukupolvet katsovat nykyään ohjelmansa telkkarin sijaan luurista jne.

Itse tykkään surffata PC:llä ja televisiokin löytyy, joten luuri saisi olla pieni, kun sen aktiivi käyttö jää niin vähälle.

Harmi vaan, että pienemmät luurit ovat julmetun kalliita ja pieniä vaihtoehtoja on aina vain vähemmän, applekin taitaa kohta kuopata sen linjan.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Cubotilta tulee maanantaina myyntiin KingKong Mini 3 ja varmaan loppuvuodesta vielä Pocket 3 (ei vielä julkaistu). Siinä on ehkä ainoat oikeasti pienet Android vaihtoehdot, mitä voi harkita. Näissäkin joutuu tekemään paljon kompromisseja (etenkin ohjelmiston suhteen) mutta suorituskyky sentään alkaa olemaan kelvollisella tasolla verrattuna alla oleviin edeltäjiin.
Sekä KingKong Mini 3 ja Pocket 3 perustuvat MediaTekin Helio G85 piiriin, mikä on ollut käytössä mm. Redmi 10X 4G puhelimessa. Edelleen ollaan suorituskyvyssä jäljessä vuonna 2017 julkaistusta Xperia XZ1 Compactista mutta Helio G85 on kuitenkin iso harppaus eteenpäin siitä, mitä kyseisessä kokoluokassa on ollut tarjolla.

Geekbench 5 (CPU):
3DMark Wild Life (GPU):
  • Redmi 10X 4G (Helio G85): 690
  • Xperia XZ1 Compact (SD835): 1143
Custom ROM:lla saa toki elvytettyä vanhoja Sonyn Compact malleja mutta uutta etsivälle jokin Cubot on ainoa vaihtoehto. Galaxy S22 ja Zenfone 9 ovat sitten selvästi kookkaampia, vailla edustavatkin markkinoiden pienempää päätä.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
180
Custom ROM:lla saa toki elvytettyä vanhoja Sonyn Compact malleja mutta uutta etsivälle jokin Cubot on ainoa vaihtoehto.
Välikokoluokasta voisi esiin nostaa ehkä Motorola Edge 30 Neo mallin. Toki snapdragon 695 ja hintaa 395€, mutta suht. kompakti koko, langattoman latauksen tuki, 64MP pääkamerassa OIS ja ainakin alkuvaiheessa ostaneille kaupanpäälle Lenovo smartclock 2 jossa langattoman latauksen alusta.

Hinta jää ainakin muista ~6,28" näytöllä olevista (Samsung S22, Xiaomi 12 ym. lienee tuon kokoinen näyttö, Pixel 7 kaiketi 6,3") luureista alhaisemmaksi, ei toki mikään tehopesä ole tuo Motorola...
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Välikoon malleista voisi mainita myös Pixel 6A:n. Saksan Amazonista lähtee tällä hetkellä 385€ ilmaisilla postikuluilla. IP67 ja hintaluokassaan erinomainen kamera sekä pitkä päivitystuki. Miinuksina melko hidas 18W lataus (eikä langatonta latausta) ja vain 60Hz näyttö. Onhan uudessa 1000€ omenapuhelimessakin tosin vastaava näyttö.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Välikoon malleista voisi mainita myös Pixel 6A:n. Saksan Amazonista lähtee tällä hetkellä 385€ ilmaisilla postikuluilla. IP67 ja hintaluokassaan erinomainen kamera sekä pitkä päivitystuki. Miinuksina melko hidas 18W lataus (eikä langatonta latausta) ja vain 60Hz näyttö. Onhan uudessa 1000€ omenapuhelimessakin tosin vastaava näyttö.
Kuitenkin muistutuksena näistä Pixel puhelimista, että niissä ei toimi 5G taikka VoLTE/VoWiFi Suomen operaattoreilla, joten kannattaa pitää mielessä, etenkin kun 3G verkkoja aletaan ajamaan alas jo ensivuonna. Kukaan ei voi ennustaa, aikooko Google tuoda tukea tänne, sitä on odotettu jo useampi vuosi nimittäin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
Toivottavasti Google saa ankkansa riviin jossain vaiheessa. Tosin itse uskaltauduin Pixelin kelkkaan, koska puhun sen verran vähän puhelimessa että potentiaalinen ongelma ei ylipäänsä ole suuren suuri (siis datan siirto ja puhelu yhtäaikaa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Jos ostaa puhelimen kertamaksulla ja siirtää esim. kuukauden päästä liittymän pois Telialta tulee lisälasku? Tuntuisi erittäin oudolta. Kuten sekin jos ottaisi osamaksusopimuksen, kk-eräksi sovitaan jotain mutta operaattori nostaisi myöhemmin. Lahjakorteissahan taitaa olla tapana että postitetaan kun liittymä on ollut käytössä x kk ja laskut maksettu. Jos alennuskin toimisi noin niin ok, mutta muuten kuulostaa erikoiselta.
Soittelin muilla asioilla Elisan myyntiin ja siellä oltiin tosiaan samaa mieltä kuin evakko. Eli numeronsiirtoa ei ole pakko tehdä.

Eli puhelimen voisi pitää jo sovitulla hinnalla ja pysyä vanhalla operaattorilla. Itse taidan silti kokeilla tuota Telian liittymääkin ja vaihtaa sitten joskus (piakkoin) se Elisan latausliittymään.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Saisin Telialta vaihtohyvityksenä perus S22:een 380€, vaihtoluurini on S10 128gb mikä on mukana hyvityshinnassa siis, ja lisäksi tulisi myös se Samsungin A8 tabletti kaupan päälle. Kuulostaa kyllä houkuttelevalta jo minusta(?)
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
Saisin Telialta vaihtohyvityksenä perus S22:een 380€, vaihtoluurini on S10 128gb mikä on mukana hyvityshinnassa siis, ja lisäksi tulisi myös se Samsungin A8 tabletti kaupan päälle. Kuulostaa kyllä houkuttelevalta jo minusta(?)
Onko toi jokin ”yleinen” telian vaihtohyvitystarjous vai vaan just sulle?
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
766
Sony Xperia 10 IV 5G on tarjouksessa 349 € (DNA). Huomiota herätti lähes ylivoimainen akun kesto GSMArenan testissä, verrattuna saman ikäisiin/hintaluokkaan. Ja IP65/68 suojaus hyvä ominaisuus. Onko puhelimessa jotain huomioitavaa esim. heikko suorituskyky; yleiskäyttöön olisi tulossa, muttei pelaamiseen?

Muok. Gigantin 249 € olisi ollut mahtava diili, muttei ole enää voimassa. Lisähyvitys kyllä 30.10. asti, mutta puhelin maksaa ovh:n 499€
Harvassa budjettipuhelimessa on edes roiskesuojausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
577
Sony Xperia 10 IV 5G on tarjouksessa 349 € (DNA). Huomiota herätti lähes ylivoimainen akun kesto GSMArenan testissä, verrattuna saman ikäisiin/hintaluokkaan. Ja IP65/68 suojaus hyvä ominaisuus. Onko puhelimessa jotain huomioitavaa esim. heikko suorituskyky; yleiskäyttöön olisi tulossa, muttei pelaamiseen?
Tämähän oli äskettäin käytännössä 249 €: Tekniikka - Sony Xperia 10 IV 6/128gb, 349€ +100€ lisähyvitys vanhasta puhelimesta, Gigantti

Kamerat tuossa ainakin ovat vaatimattomat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 413
Viestejä
4 160 305
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom