Minkä puhelimen ostan?

Saksan amazonissa on Resalen puolella myynnissä Pixel 9a pionin värisenä. Kuntoluokitus on Used - Like New €344.17 ja tuosta lisäalennusta 15%. Loppuhinnaksi tulee 292.54. Näitä on tullut pienissä erissä koko ajan lisää myyntiin.
Tuohan olisi varmaan hyvänkokoinen. 128 gigan tallennustila tuntuu vähän pieneltä, mutta sen kokoisella on kuitenkin pärjännyt hyvin. Laitetaanpa harkintaan, uudenkin saisi näemmä Proshopista 379 eurolla toimitettuna.

Edit: "Käytetty" ja "Saksan Amazonista" käänsivät tulevan käyttäjän mielipiteen Proshopin eduksi, hinnaksi tuli 382,99 Klarnalla. Lienee käytössä ainakin seuraavat viitisen vuotta, joten hintaero/käyttöaika ei ole kovin paha.

Viimeksi muokattu:
Nuo taitavat olla varastoon jääneitä, kun niitä on mennyt jo niin monta satsia. Amazonilla on tapana tuutata hyllyyn jääneet Resalen puolelle, niin hintaseurantasivut eivät noteeraa niitä, kun ne ovat "käytettyjä". Tilasin itse tuollaisen lahjaksi.

Omalla kohdalla 16e olisi ollut muuten riittävä ja soiva peli mutta ulkona auringossa näytön kirkkaus oli sen verran huono että sen vuoksi meni vaihtoon. Se kannattaa huomioida jos käyttää puhelintaan ulkona.

iPhone 16 tuli haettua just. Katotaanpa käyttökokemuksia myöhemmin 🙂

Tuli ostettua Gigantilta Pixel 10a 256 gb hintaan 529 €. Hankinnassa oli n. 500 € hintaluokassa kompaktimman pään puhelin, jossa olisi hyvä kamera, pitkä päivitystuki ja pitkä käyttöikä. Vielä odottelen puhelinta, ja jäin nyt kuitenkin miettimään että olisiko tarjolla ollut parempaakin. Esim. parempaa Pixel 10 mallia 128 gb muistilla saa 600 €:lla, mutta kun pitkäikäisyys on tavoitteena niin onkohan tuo pienempi muistimäärä kuitenkin liian rajoittava? Käyttö on kevyttä peruskäyttöä, eli whatsapp, youtube, musiikin kuuntelu, netin selaus jne.

Tuli ostettua Gigantilta Pixel 10a 256 gb hintaan 529 €. Hankinnassa oli n. 500 € hintaluokassa kompaktimman pään puhelin, jossa olisi hyvä kamera, pitkä päivitystuki ja pitkä käyttöikä. Vielä odottelen puhelinta, ja jäin nyt kuitenkin miettimään että olisiko tarjolla ollut parempaakin. Esim. parempaa Pixel 10 mallia 128 gb muistilla saa 600 €:lla, mutta kun pitkäikäisyys on tavoitteena niin onkohan tuo pienempi muistimäärä kuitenkin liian rajoittava? Käyttö on kevyttä peruskäyttöä, eli whatsapp, youtube, musiikin kuuntelu, netin selaus jne.
Riippunee paljonko nyt on nykyisessä puhelimessa on tallennustilaa käytössä eli meenkö 256gb hukkaan

saahan sitä sitä muutamalla eurolla kuukaudessa itsellee lisää tallenustilaa ettei tarttemurehtia.

iPhone 16 tuli haettua just. Katotaanpa käyttökokemuksia myöhemmin 🙂

Mitäpä tähän nyt sanoisi. Ihan hirveän isoa eroa ei ole käytössä, mutta on tämä iphone mukavampi käteen kuin edellinen luuri (Pixel 8a) koska hieman erilaiset ulkomitat ja paino. Lisäksi akunkestossa merkittävä ero, jolle en kyllä keksi loogista syytä. Androidin huonompi taustasovellusten hallinta? Vuorokauden jälkeen meinaan 50% akkua jäljellä ja androidilla oltaisiin oltu 20% jo 12h jälkeen.

Otin tietoisen riskin tässä että tämän näyttö on vain 60hz, mutta päivän jälkeen sen huomaa vain Pokemon Go:ssa, jonka peluu on aikalailla muutenkin jäänyt.

Täytyy nakutella tuo Pixel myyntiin ja samalla Pixelin kuulokkeet, kun Apple ei niille tarjoa kunnon tukea :D

iPhone 16 höpötyksiä voi jatkaa sen omassa ketjussa.

Vieläkin pyörittelen iPhone vaihtoehtoja mielessä. Puhelimen kamera on minulle se kamera millä mahdolliset kuvat otetaan, mutta en kyllä ole koskaan säätänyt nykyisessä iPhone 12 minissä asetuksia tai muuta kuin korkeintaan testimielessä. Siinä mielessä nuo yksikameraiset iPhonet voisi olla ihan ok minulle.
Nykyisen 64 Gt muisti tuli aika äkkiä täyteen, mutta noissa uudemmissa sitä onkin vähintään tuplaten.
Jonkin verran katselen Netflixiä puhelimesta, jonkin verran sekalaista somen/foorumeiden selailua.

Maksimihinta on aikalailla tuolla iPhone Air/16 hinnassa 749 €. DNA:n antama kolmen vuoden takuu toimii myös kannustimena hankkia sieltä. Vaihtoehdoiksi jäisi siis:

Air 256 Gt - 749 €
16 128 Gt - 749 €
17e 256 Gt - 649 €
16e 256 Gt - 599 € / 128 Gt - 499 €
15 128Gt - 599 €

Vaikka kallein = paras, niin onko näiden osalta nyt jotain selkeästi parempaa, tai huonoa minkä takia kannattaisi jotain valita tai jättää pois? Nykyisellä puhelimella selvittiin viitisen vuotta (ja jos kamera ei olisi rikki vaihdattaisin akun niin selviäisi vieläkin), uudella olisi kiva selvitä samat ainakin.

Vieläkin pyörittelen iPhone vaihtoehtoja mielessä. Puhelimen kamera on minulle se kamera millä mahdolliset kuvat otetaan, mutta en kyllä ole koskaan säätänyt nykyisessä iPhone 12 minissä asetuksia tai muuta kuin korkeintaan testimielessä. Siinä mielessä nuo yksikameraiset iPhonet voisi olla ihan ok minulle.
Nykyisen 64 Gt muisti tuli aika äkkiä täyteen, mutta noissa uudemmissa sitä onkin vähintään tuplaten.
Jonkin verran katselen Netflixiä puhelimesta, jonkin verran sekalaista somen/foorumeiden selailua.

Maksimihinta on aikalailla tuolla iPhone Air/16 hinnassa 749 €. DNA:n antama kolmen vuoden takuu toimii myös kannustimena hankkia sieltä. Vaihtoehdoiksi jäisi siis:

Air 256 Gt - 749 €
16 128 Gt - 749 €
17e 256 Gt - 649 €
15 128Gt - 599 €

Vaikka kallein = paras, niin onko näiden osalta nyt jotain selkeästi parempaa, tai huonoa minkä takia kannattaisi jotain valita tai jättää pois? Nykyisellä puhelimella selvittiin viitisen vuotta (ja jos kamera ei olisi rikki vaihdattaisin akun niin selviäisi vieläkin), uudella olisi kiva selvitä samat ainakin.

Jos pitää täysin uutena olla ja tuolta DNA:lta niin kyllähän se on sitten tuosta listasta iphone 16 tai mikäli budjetti kipuilee niin 15. Muut jättäisin kauppaan.

Jos pitää täysin uutena olla ja tuolta DNA:lta niin kyllähän se on sitten tuosta listasta iphone 16 tai mikäli budjetti kipuilee niin 15. Muut jättäisin kauppaan.
Onko 16 muita selkeästi parempi vaihtoehto? Mikä noissa muissa on huonoa mielestäsi? Edit. Akun kesto huonompi kuin Air ja e-mallit?

Periaatteessa ei täysin pakollista ostaa DNA, mutta kolmen vuoden takuu on iso tekijä.
Käytetyt yksityiseltä vähän niin ja näin, esim akun kunto monissa kuitenkin jo tippunut ja onko se hintaero uuteen tarpeeksi siihen nähden. Sitten taas nämä puljut jossa myydään kunnostettuja. Jos on osia vaihdettu niin ei taida vesitiiviys olla varmaa, takuun pituus ja hinta vs uusi on tuntunut vähän huonolta niissäkin...

Air 256 Gt - 749 €
16 128 Gt - 749 €
17e 256 Gt - 649 €
15 128Gt - 599 €

Noihin vaatimuksiin ja noilla hinnoilla joko Air ja 17e kuulostaisi mun mielestä sopivimmilta. Tai sitten 16e 128GB jos haluaa käyttää vähemmän rahaa.
Airissa on 17e:tä enemmän tehoa ja muistia, noista voi olla vuosien päästä iloa kun puhelin ei ala hidastella niin äkkiä. Airissa on myös isompi ja parempi näyttö ja parempi kamera. Mutta Airiin saa vain esimmin eikä siis normaalia sim-korttia, tuo voi jossain tapauksissa olla ongelma.

Tässä yksi video Air ja 17e vertailusta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=qIkAjt_8S24

Onko 16 muita selkeästi parempi vaihtoehto? Mikä noissa muissa on huonoa mielestäsi? Edit. Akun kesto huonompi kuin Air ja e-mallit?

Periaatteessa ei täysin pakollista ostaa DNA, mutta kolmen vuoden takuu on iso tekijä.
Käytetyt yksityiseltä vähän niin ja näin, esim akun kunto monissa kuitenkin jo tippunut ja onko se hintaero uuteen tarpeeksi siihen nähden. Sitten taas nämä puljut jossa myydään kunnostettuja. Jos on osia vaihdettu niin ei taida vesitiiviys olla varmaa, takuun pituus ja hinta vs uusi on tuntunut vähän huonolta niissäkin...

Jos olisin itse uutta Iphonea ostamassa niin ostaisin tuon listan ulkopuolelta tavallisen 17. Kaikissa noissa on mielestäni turhia kompromisseja sekä tietysti tieto siitä, että kaikkia on saanut tarjouksesta edullisemmin kalvaa, mutta tajuan tuon 3v takuun ja mahd. osamaksun houkuttelevuuden mikä poissulkee pro-mallien oston käytettyjä myyviltä yrityksiltä. Tuota vesitiiviyttä ei kuitenkaan kannata painottaa liikaa koska ainakin mennä vuosina se katsottiin "kuluvana ominaisuutena" :geek:.

15 tarjoaa parhaiten vastinetta rahalle vaikka ikää alkaakin olemaan. Eroja on melko helppo listata Applen sivuilla tai sitten ihan ChatGPT avulla ja valita itselleen tärkeät ominaisuudet. Air voi olla tehokkain ja uusin, mutta kompromissit on valtavia ohuuden kustannuksella.
16e ja 17e pärjää kyllä akun kestollaan perusmalleille, mutta kamerassa sitten kompastellaan ja 16e:lla saat sitten luopua myös monesta muusta ominaisuudesta.

Hankalat on hintapisteet kyllä. Kannattaa listata ominaisuudet mitkä itselle on tärkeitä.

Jos mielipiteelläni on väliä niin tässä oma järjestys huomioiden hinta: 17 -> 15 -> 16 -> 17e -> 16e -> Air.
Air putoaa itsellä pohjalle jo tuon pelkän eSIM tuen vuoksi, koska tarvitsen useampaa liittymää ja kyllä, lisäsin tuon normi 17 koska panostus 16->17 on mielestäni sen arvoinen.

Nyt käytössä iphone 14pro. Miettinyt että vaihtasko uuteen vai vaihtasko akun vai mille alkaisi..
Vähän tuo Realme gt8 pro ja hyvä tarjous houkuttaa..
Ampuuko tuolla vaihdolla vaan itseä jalkaan, vai onko tuo oikeasti hyvä vehe?

Täältäkin ääni perusmalli 17:lle, sillä varauksella että hintahaarukassa vaan on vielä se reilu satku joustoa ylöspäin. Tuossa 17:ssä tuli kuitenkin eniten uusia harppauksia vuosikausiin, jolloin se on tulevaisuutta ja pitkäikäisyyttä silmällä pitäenkin melko varma ratkaisu. Parempi näyttö, nopeampi lataus, pohjamallissakin jo 256 gigan muisti ynnä muuta. Onko nämä ominaisuudet sitten sellaisia joita ilman ei pärjää, enpä tiedä, mutta toisaalta mielestäni ovat sen lisäinvestoinnin arvoisia.

Täältäkin ääni perusmalli 17:lle, sillä varauksella että hintahaarukassa vaan on vielä se reilu satku joustoa ylöspäin. Tuossa 17:ssä tuli kuitenkin eniten uusia harppauksia vuosikausiin, jolloin se on tulevaisuutta ja pitkäikäisyyttä silmällä pitäenkin melko varma ratkaisu. Parempi näyttö, nopeampi lataus, pohjamallissakin jo 256 gigan muisti ynnä muuta. Onko nämä ominaisuudet sitten sellaisia joita ilman ei pärjää, enpä tiedä, mutta toisaalta mielestäni ovat sen lisäinvestoinnin arvoisia.

Jep. Itse ostin 16 ja vähän kaduttaa etten ostanut 17, mutta toisaalta tämäkin on enemmän kuin riittävä omiin tarpeisiin. Tuo 150€ on kuitenkin suhteessa aika pieni raha sulavammasta näytöstä, paremmasta kamerasta, tuplamäärästä talllennustilaa ja nopeampi lataus.

Itse vaan totesin että 150€ säästöllä voi päivittää sitten myöhemmin luuria vaikka ip18 / 19, jos vaatimuustaso kasvaa.

Nyt käytössä iphone 14pro. Miettinyt että vaihtasko uuteen vai vaihtasko akun vai mille alkaisi..
Vaihdata akku. Ihan toimiva pelihän tuo 14 Pro vielä varmasti on.

Olen hankkimassa 7,5-vuotiaalle pojalleni ensimmäistä puhelinta kellopuhelimen tilalle.

Minulla olisi valmiina hyväkuntoinen Samsung Galaxy S20 FE, johon pitäisi vaihtaa latausportti ja mahdollisesti myös akku. Mietin, kannattaako se kunnostaa pojalle vai ostaa uusi budjettiluokan puhelin, esimerkiksi Samsung Galaxy A16.
S20 FE vaikuttaisi edelleen suorituskyvyltään olevan edellä tämän päivän 100–200 € budjettipuhelimia. Lisäksi siinä on IP68-suojaus, laadukkaampi rakenne, paremmat kamerat ja fyysisesti hieman sirompi koko kuin esimerkiksi A16:ssa.

Tietoturvapäivitysten päättyminen ei tässä tapauksessa ehkä ole kovin merkittävä tekijä, koska puhelin tulisi tokaluokkalaisen käyttöön lähinnä yhteydenpitoon, YouTubeen ja satunnaiseen pelaamiseen.
Mitä tekisitte itse: kunnostaisitteko S20 FE:n vai ostaisitteko uuden budjettipuhelimen?

Onko jollain kokemusta Honor 600 Pro:sta? Aikoinaan omistanut pari honoria ja pidin hyvinä puhelimina.
Hinta varmaan tippuu vielä ja max 700e puhelimesta maksan, ja yhtään isompaa näyttöä en huoli.

Olen hankkimassa 7,5-vuotiaalle pojalleni ensimmäistä puhelinta kellopuhelimen tilalle.

Minulla olisi valmiina hyväkuntoinen Samsung Galaxy S20 FE, johon pitäisi vaihtaa latausportti ja mahdollisesti myös akku. Mietin, kannattaako se kunnostaa pojalle vai ostaa uusi budjettiluokan puhelin, esimerkiksi Samsung Galaxy A16.
S20 FE vaikuttaisi edelleen suorituskyvyltään olevan edellä tämän päivän 100–200 € budjettipuhelimia. Lisäksi siinä on IP68-suojaus, laadukkaampi rakenne, paremmat kamerat ja fyysisesti hieman sirompi koko kuin esimerkiksi A16:ssa.

Tietoturvapäivitysten päättyminen ei tässä tapauksessa ehkä ole kovin merkittävä tekijä, koska puhelin tulisi tokaluokkalaisen käyttöön lähinnä yhteydenpitoon, YouTubeen ja satunnaiseen pelaamiseen.
Mitä tekisitte itse: kunnostaisitteko S20 FE:n vai ostaisitteko uuden budjettipuhelimen?
Kuten itsekin sanoit, niin S20 FE vastaa nykyään vielä keskiluokan puhelimia. Se tarjoaa edelleen enemmän suorituskykyä, amoled-näytön, IP68, paremmat kamerat ja laadukkaamman rakenteen.

Jos tietoturvat ja takuut ei ymmärrettävästi tuossa tarkoituksessa haittaa, niin itse pitäisin tuon ja huoltaisin jos se onnistuu alle 150 euron.

Nopeasti katsottuna iTapsalta akun vaihto 48,90€ ja latausportin vaihto 79,90€, eli alle 130€.
Edit. ja latausportista kannattaa katsoa, ettei siellä vain ole likaa :)

Viimeksi muokattu:
Kuten itsekin sanoit, niin S20 FE vastaa nykyään vielä keskiluokan puhelimia. Se tarjoaa edelleen enemmän suorituskykyä, amoled-näytön, IP68, paremmat kamerat ja laadukkaamman rakenteen.

Jos tietoturvat ja takuut ei ymmärrettävästi tuossa tarkoituksessa haittaa, niin itse pitäisin tuon ja huoltaisin jos se onnistuu alle 150 euron.

Nopeasti katsottuna iTapsalta akun vaihto 48,90€ ja latausportin vaihto 79,90€, eli alle 130€.
Edit. ja latausportista kannattaa katsoa, ettei siellä vain ole likaa :)
Kyllä tuo kannattaa huoltaa vielä mun mielestä kuin ostaa uutta jossa rauta huonompaa.

toki oneplus CE5 5G on kanssa ihan hyvä budjetti luuri itsellä varalla se vielä hyllyssä tarpeettomana.

kunnostaisitteko S20 FE:n
Kyllä mä näin tekisin, satkun puhelimet on "roskaa".
Itse olen tätä harkinnut (jo jonkun aikaa), tuleeko vaan käyttöä isolle näytölle?
Pitäisi olla kyllä ketju Fold(/Flip) puhelimille...
:whistling:
Edit. Piti olla että vanhasta luurista saa 400e

Kyllä mä näin tekisin, satkun puhelimet on "roskaa".
Itse olen tätä harkinnut (jo jonkun aikaa), tuleeko vaan käyttöä isolle näytölle?
Pitäisi olla kyllä ketju Fold(/Flip) puhelimille...
:whistling:
Edit. Piti olla että vanhasta luurista saa 400e
Melkein 8v pojankoltiainen ei kyllä tee Fold tai Flip puhelimella yhtään mitään ja riittää vähän halvempikin.

Käytetty IPhone 11 tai 12 alkaa myös irtoamaan tuolla ~150€ takuun kanssa. Yksityiseltä ostettuna varmaan jo puoleen hintaan tuosta. Ellei sitten ehtona ole androidissa pysyminen. En ainakaan uusia satasen luureja ostaisi. On ne aika kurjia käyttää. Tuo mainittu Nord CE5 on kyllä tosin pitkästä aikaa kelpo budjettipuhelin.

Akun vaihtamalla tosiaan vielä kelpo peli ja varmaan tulee arvonsa iästä huolimatta pitämään paremmin. Ennemmin ajattelisin oletko valmis vaihtamaan iOS->Android? Kyllähän JoonaxPeke vaikuttaa olevan tyytyväinen 15Pro vaihdosta tuohon Realmeen vai onko vain uutuuden viehätystä vielä.

Onko jollain kokemusta Honor 600 Pro:sta? Aikoinaan omistanut pari honoria ja pidin hyvinä puhelimina.
Hinta varmaan tippuu vielä ja max 700e puhelimesta maksan, ja yhtään isompaa näyttöä en huoli.

600 Pro vaikutti ihan pätevältä ja laadukkaalta laitteelta mitä kerkesin sitä tunnin pari kokeilla. Täysin eri laite kuin edullisemmat 600 lite tai 600. Hinta tosiaan tippui nyt alle 800€. En kuitenkaan näe miksi tällä hetkellä tuon valitsisi ennemmin kuin Realmen GT 8 Pro. On ahdasta tuossa hintaluokassa. Tuurilla voi samaan rahaan (600Pro) saada jo Magic 8 Pro:n

edit. luin vasta tuon näytön koon viestin kirjoituksen jälkeen. Joo miksei sitten. Hinta varmasti romahtaa vielä lisää. Älytön julkaisutahti on Honorilla ollut viime vuodet.

Käytetty IPhone 11 tai 12 alkaa myös irtoamaan tuolla ~150€ takuun kanssa. Yksityiseltä ostettuna varmaan jo puoleen hintaan tuosta. Ellei sitten ehtona ole androidissa pysyminen. En ainakaan uusia satasen luureja ostaisi. On ne aika kurjia käyttää. Tuo mainittu Nord CE5 on kyllä tosin pitkästä aikaa kelpo budjettipuhelin.

Akun vaihtamalla tosiaan vielä kelpo peli ja varmaan tulee arvonsa iästä huolimatta pitämään paremmin. Ennemmin ajattelisin oletko valmis vaihtamaan iOS->Android? Kyllähän JoonaxPeke vaikuttaa olevan tyytyväinen 15Pro vaihdosta tuohon Realmeen vai onko vain uutuuden viehätystä vielä.

600 Pro vaikutti ihan pätevältä ja laadukkaalta laitteelta mitä kerkesin sitä tunnin pari kokeilla. Täysin eri laite kuin edullisemmat 600 lite tai 600. Hinta tosiaan tippui nyt alle 800€. En kuitenkaan näe miksi tällä hetkellä tuon valitsisi ennemmin kuin Realmen GT 8 Pro. On ahdasta tuossa hintaluokassa. Tuurilla voi samaan rahaan (600Pro) saada jo Magic 8 Pro:n

edit. luin vasta tuon näytön koon viestin kirjoituksen jälkeen. Joo miksei sitten. Hinta varmasti romahtaa vielä lisää. Älytön julkaisutahti on Honorilla ollut viime vuodet.
no en allekirjoita uutuuden viehätystä vaan testannut realme kyllä niin hyvin kuin tässä voi. Rinnakain en voi testata enää valitettavasti. Painottuu samaan käyttöön kuin iphonen kanssa koska identtistä käyttöä mutta käyttis on eri. akun kestossa tää lyö 100-0 iphonen se on varmaa.

Melkein 8v pojankoltiainen ei kyllä tee Fold tai Flip puhelimella yhtään mitään ja riittää vähän halvempikin.
Itselleni ajattelin. Saisin Fold7 1200e (vanhasta hyvitys, S24FE).
Mutta mitä raati sanoo Realme GT 8 Pro 5G 256Gt
Siitä saa sen 400e pois (alennus on vaan tiettyihin), ja vanhasta 250e ~ eli maksettavaa jäisi 250e.
Mutta toi on ihan "perus" puhelin, fold olisi erikoinen (hintaansa myöten)
1000017319.png

Itselleni ajattelin. Saisin Fold7 1200e (vanhasta hyvitys, S24FE).
Mutta mitä raati sanoo Realme GT 8 Pro 5G 256Gt
Siitä saa sen 400e pois (alennus on vaan tiettyihin), ja vanhasta 250e ~ eli maksettavaa jäisi 250e.
Mutta toi on ihan "perus" puhelin, fold olisi erikoinen (hintaansa myöten)
1000017319.png
Itellä on toi gt8 ja tosi tyytyväinen. Tartu tarjoukseen ja säästä loput rahat seuraavaan vaihtoon.

Harmi.. päädyin iphone 14pro kohdalla vaihdattaan akun, otin vielä ns. tehoakun, 15% isompi. Silti nyt laturissa. Puhelinta käytetty tänään 1h some, 1h pokemon go, 1h uutiset/netti ja varaus 30%. Ois pitäny vaan vaihtaa luuria :(

Harmi.. päädyin iphone 14pro kohdalla vaihdattaan akun, otin vielä ns. tehoakun, 15% isompi. Silti nyt laturissa. Puhelinta käytetty tänään 1h some, 1h pokemon go, 1h uutiset/netti ja varaus 30%. Ois pitäny vaan vaihtaa luuria :(
tarvike akku niin ne on vähä mitä on. voit vielänin vaihtaa vai paljonko maksoit tuosta akunvaihosta?

Uus akku suoraan paskana tai jotain muuta häikkää. Kuuluvuus voinut ollut kehno ja mennyt ylimääräistä virtaa verkon hakemiseen. Ei mene kolmella tunnilla 100->30% mitenkään.

Uus akku suoraan paskana tai jotain muuta häikkää. Kuuluvuus voinut ollut kehno ja mennyt ylimääräistä virtaa verkon hakemiseen. Ei mene kolmella tunnilla 100->30% mitenkään.
vanha akku jonka kapasiteetti oli 81%, meni samalla käytöllä 100->0%. Täysiä kuuluvuuksia näyttää kyl aikalailla kokojana, ettei sen piikkiin mene

Joo eli on tarvikeakku. iTapsa ei saa saa alkuperäisiä osia kun ei ole apple valtuutettu huoltopaikka.
Niin sitten, eipä siinä. Noista luin vähän niin ei pitäs juuri olla eroja, samalta tehtaalta jopa osa tulee. Taitaa olla puhelin vaan jo paskana jostain muusta että vie virran noin

Kyllä se siitä surkeesta akusta ihan vaan johtuu että ei kestä virta.
Varmaan sekin, ollu uudesta asti melkoinen virran syöjä verratuna vaikka entiseen perus iphone 13 tai oneplussaan. Pitää varmaa katella laatikoita jos jostain löytys joku vanha luuri jota vois jopa käyttää

Varmaan sekin, ollu uudesta asti melkoinen virran syöjä verratuna vaikka entiseen perus iphone 13 tai oneplussaan. Pitää varmaa katella laatikoita jos jostain löytys joku vanha luuri jota vois jopa käyttää

Jos noin harmittaa niin swappie maksaa tuoreella akulla olevasta hyväkuntoisesta 386€. Viet jonkun romun vaihdossa tohon uuteen realmeen niin ei jää paljon maksettavaa.

Näyttää dnaltaki saavan 325e. Sais suoraan luurin hinnasta pois.. pitää varmaa harkita. En vaan tiiä oonko valmis luopumaan faceid:stä. Muuten paluu Androidiin ei kipuiluta.
edit. laitetaan varsin vähän tilastoja akun kulusta: Vivaldi näytöllä 1h1min 22%, instagram näytöllä 8min, tausta 1min 4%, facebook näytöllä 5min 2%.

Viimeksi muokattu:
En vaan tiiä oonko valmis luopumaan faceid:stä.

Nyt kun oon ite käyttänyt iphonea tässä tovin verran, niin tuo faceid nostaa omaa arvostusta merkkiä kohtaan. Teen autopesualan töitä, mikä aiheuttaa sen että sormenpäät kuluu ja sormenjälkilukijat toimii erittäin huonosti.. Faceid tulee todellakin tarpeeseen :D Pixelin kasvojentunnistus oli ihan ok, mutta kun näitä pääsi suoraan vertaamaan hetken aikaa, on niissä eroa kuin yöllä ja päivällä. Muuten kyllä androidiin voisin palata milloin vain, ja seuraava voi hyvinkin olla sellainen.

Nyt kun oon ite käyttänyt iphonea tässä tovin verran, niin tuo faceid nostaa omaa arvostusta merkkiä kohtaan. Teen autopesualan töitä, mikä aiheuttaa sen että sormenpäät kuluu ja sormenjälkilukijat toimii erittäin huonosti.. Faceid tulee todellakin tarpeeseen :D Pixelin kasvojentunnistus oli ihan ok, mutta kun näitä pääsi suoraan vertaamaan hetken aikaa, on niissä eroa kuin yöllä ja päivällä. Muuten kyllä androidiin voisin palata milloin vain, ja seuraava voi hyvinkin olla sellainen.
Tämä. Ennen ollut androideja ja sen suhteen ei siis vieras, mutta omatkin sormet välillä ties missä kunnossa, niin tuo sormenjälki tunnistus ei nyt ihan optimaalinen. Faceid juuri se syy miksi pari viimeisintä ollut iphoneja

Täytyy myöntää, että FaceID:sta olen tosiaan Android käyttäjänä kateellinen. Siitä syystä olen nyt katsellut josko seuraava puhelin olisikin Honor Magic8/9 Pro. Työni puolesta joudun iPhoneilla leikkimään, niin tiedän sen takia pysyä niistä kaukana noin arkikäytössä.

Onko kivijalkojen alle 250e luokassa mitään kelvollista Pokemon Go pelaamiseen esiteinille? Hajoitti puhelimensa enkä viiti mitään kallista ostaa kun ei tiedä kauanko kestää.

Edit ostin Motorola G56 5G Elisalta 199e

Viimeksi muokattu:
Onko kivijalkojen alle 250e luokassa mitään kelvollista Pokemon Go pelaamiseen esiteinille? Hajoitti puhelimensa enkä viiti mitään kallista ostaa kun ei tiedä kauanko kestää.
Galaxy A26 pyörittää tuollaisia mainiosti ja maksaa 200€ DNA/Elisa/Telia/Gigantti/Power/Verkkokauppa.com niin pitäisi löytyä kivijalan sijainnista riippumatta.

Ja käytetyistä löytyy hyviä vaihtoehtoja mikäli on saatavilla tarpeeksi läheltä. Esim Galaxy S22 249€ käytetyksi hyvällä saatavuudella Telialla. Paljon tehokkaampi ja laadukkaampi sekä jonkinverrran pienempi laite mutta akku 4v vanhassa luurissa voi olla jo suhteellisen vaisu.

Katselen vanhukselle puhelinta ja tämä Samsung Galaxy a26 varmaan ihan hyvä peruspuhelin ?
Vanha on galaxy a10.
Pankkiasiat, whatsApp, tekstiviestit, lehtien lulemiset ja soittamiseen tulossa.
Onko tässä hintaluokassa muuta mitä kannattaisi harkita ?

Katselen vanhukselle puhelinta ja tämä Samsung Galaxy a26 varmaan ihan hyvä peruspuhelin ?
Vanha on galaxy a10.
Pankkiasiat, whatsApp, tekstiviestit, lehtien lulemiset ja soittamiseen tulossa.
Onko tässä hintaluokassa muuta mitä kannattaisi harkita ?

Ihan hyvä valinta tuohon käyttöön.

Kun nyt meni vähä ohi tää realmen tarjous niin onko noi ihan poikkeuksellisia once in a lifetaim kamppiksia vai onko moisia odotettavissa muilta merkeiltä?

Statistiikka

Viestiketjuista
313 184
Jäsenet
84 460
Uusin jäsen
Aart-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom